Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 23:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Surr. receiver m. forsk. Lip Sync indst.? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DaneX
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 06 August 2011 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Ja, der var ikke meget plads i emne feltet. :)

Efter jeg har fået mit nye TV (Philips 46PFL8505H), så har jeg bøvlet med A/V Sync (Lip Sync), da billedet er langsommere end lyden. Ikke noget jeg havde med mit gamle LG Plasma.
Det er jo fint nok at indstille dette, så det passer, når jeg ser alm. TV. Men det irriterende opstår, når jeg skal bruge en anden forsinkelse, når jeg ser DVD/Blu-Ray. Og igen en anden, når jeg trækker lyd fra computeren.

Så mit spørgsmål er, om der ikke er en producent af Surround Receiver, der har været så smarte, at man kan gemme de forskellige indstillinger for A/V Sync alt efter hvilket input, man benytter sig af? Det må der næsten være - men hvem/hvilke modeller i 5-6.000 kr's klassen?

Min Yamaha RX-V363 kan ikke. Det havde ellers været vildt smart, hvis jeg selv kunne programmere SCENE knapperne til dette. Men kan en RX-V767 måske det? Den har jeg øjnene meget på... Men ikke helt fastlagt hvis der nu er en anden receiver, som kan gøre, at jeg slipper for dette indstillings bøvl, hver gang jeg skifter input.
Til top Vis DaneX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DaneX

BrAvO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 August 2011 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Tjaeh... mener at Anthem MRX recievere kan gøre det...
Til top Vis BrAvO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BrAvO

Vilstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Bang & Olufsen sælger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 August 2011 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

DaneX skrev:
Ja, der var ikke meget plads i emne feltet. :)

Efter jeg har fået mit nye TV (Philips 46PFL8505H), så har jeg bøvlet med A/V Sync (Lip Sync), da billedet er langsommere end lyden. Ikke noget jeg havde med mit gamle LG Plasma.
Det er jo fint nok at indstille dette, så det passer, når jeg ser alm. TV. Men det irriterende opstår, når jeg skal bruge en anden forsinkelse, når jeg ser DVD/Blu-Ray. Og igen en anden, når jeg trækker lyd fra computeren.

Så mit spørgsmål er, om der ikke er en producent af Surround Receiver, der har været så smarte, at man kan gemme de forskellige indstillinger for A/V Sync alt efter hvilket input, man benytter sig af? Det må der næsten være - men hvem/hvilke modeller i 5-6.000 kr's klassen?

Min Yamaha RX-V363 kan ikke. Det havde ellers været vildt smart, hvis jeg selv kunne programmere SCENE knapperne til dette. Men kan en RX-V767 måske det? Den har jeg øjnene meget på... Men ikke helt fastlagt hvis der nu er en anden receiver, som kan gøre, at jeg slipper for dette indstillings bøvl, hver gang jeg skifter input.

Jeg tror ike at du kan gemme forskellige indstillinger for hvert input når det gælder lip sync, jeg har hvert fald ikke hørt om at det skulle være muligt og hvis det er, så tror jeg at du skal noget op i prisklassen.

Vilstrup
Til top Vis Vilstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vilstrup

DaneX
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2011 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Tak for hjælpen. Jeg kunne forstå, at det ikke er noget, jeg skulle regne med at finde i en receiver i den prisklasse, jeg var efter.

Jeg har nu købt en Onkyo TX-NR709, som jeg fandt til 4.999 kr. Den er netop kommet ind af døren og står og opdaterer firmware. Glæder mig til at komme i gang med at lege. :)

Vilstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Bang & Olufsen sælger

Sendt: 09 August 2011 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

DaneX skrev:
Tak for hjælpen. Jeg kunne forstå, at det ikke er noget, jeg skulle regne med at finde i en receiver i den prisklasse, jeg var efter.

Jeg har nu købt en Onkyo TX-NR709, som jeg fandt til 4.999 kr. Den er netop kommet ind af døren og står og opdaterer firmware. Glæder mig til at komme i gang med at lege. :)

Det var da tidligt at du lavet en opdatering af firmwaren, hvorfor gør du allerede det?

Vilstrup

Vilstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Bang & Olufsen sælger

Sendt: 09 August 2011 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

og tillykke med dit køb

Vilstrup

DaneX
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2011 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Fisk? Er det ikke normalt at opdatere til seneste version for at få seneste tilføjelser/rettelser til udstyret?

DaneX
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2011 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

DaneX skrev:

Og bummelum der var jeg sørme heldig, for det kan man netop på denne Onkyo TX-NR709. :D

Her kan jeg sætte A/V Sync for hvert enkelt input. :)

Højtalere: Paradigm Monitor 9, Monitor 7, CC-350, Titan & Micro

Vilstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Bang & Olufsen sælger

Sendt: 09 August 2011 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

DaneX skrev:
Fisk? Er det ikke normalt at opdatere til seneste version for at få seneste tilføjelser/rettelser til udstyret?

Johe det har du da ret i, men man siger jo at hvis der ikke er nogen problemer, så er der jo ingen grund til at opdatere.

Vilstrup

DaneX
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2011 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Vilstrup skrev:

DaneX skrev:

Johe det har du da ret i, men man siger jo at hvis der ikke er nogen problemer, så er der jo ingen grund til at opdatere.

Sandt. Men jeg har nok bare den naive tro, at opdateringer som regel hjælper mere end det ødelægger. Især på helt nye produkter hvor der ofte er kommet flere opdateringer siden produktionen. :)

Vilstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Bang & Olufsen sælger

Sendt: 09 August 2011 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

DaneX skrev:
Vilstrup skrev:

DaneX skrev:

Sandt. Men jeg har nok bare den naive tro, at opdateringer som regel hjælper mere end det ødelægger. Især på helt nye produkter hvor der ofte er kommet flere opdateringer siden produktionen. :)

Det kan du godt have ret i, jeg har en Marantz AV 7005, men jeg har ikke lavet nogen opdatering endnu, da jeg er en lille smule nervøs for at der evt. skulle være fejl i den nye opdatering og derved at det så går så meget galt at den skal på værksted.

Vilstrup

DaneX
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2011 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Selvfølgelig kan det gå galt. Og det kunne det selvfølgelig også for mig specielt fordi den seneste opdatering var sendt ud i går, så den var måske ikke 100% gennemtestet endnu. :)

Vilstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Bang & Olufsen sælger

Sendt: 09 August 2011 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

DaneX skrev:
Selvfølgelig kan det gå galt. Og det kunne det selvfølgelig også for mig specielt fordi den seneste opdatering var sendt ud i går, så den var måske ikke 100% gennemtestet endnu. :)

Ja det har du ret i, jeg har heller ingen gang tjekket om der er kommet nogen opdatering, men jeg klager heller ikke over min, syns at den fungere helt perfekt uden at blive opdateret.

Men kunne da godt tænke mig at marantz lage opdatering ind på deres hjemmeside, så man kunne tjekke rettelserne og tilføjelserne ud, inden man lavede opdateringen.

Vilstrup

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes