| Forfatter |
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 01 Januar 2014 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus Jensen skrev:
Det er lidt spooky. har lige spillet en hel cd hvor den kun har tikket 2 gange og kun et tik af gangen. Jeg har haft den tændt
flere gange i julen hvor den har stået og tikket nærmest før der kom cd i. Men det er jo positiv ,men jeg må hellere få den
tjekket alligevel. |
|
|
En cdafspiller bør stå tændt altid!
Mvh.
Niels
|
| Til top |
|
| |
Claus Jensen Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2013 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 01 Januar 2014 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må man spørge hvorfor den skal være tændt hele tiden? Jeg må tilstå at konen er meget obs på at jeg får slukket anlægget og
tager stikkene ud af væggen når jeg ikke spiller. Så den er så kun tændt når jeg hører musik
__________________ Claus Jensen
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9891
|
| Sendt: 01 Januar 2014 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke noget den skal. Den er jo lavet til at kunne tænde/slukke efter behov. Men.....elektronikken i en cd afspiller eller andet apparat, har faktisk godt af, at have en konstant abejds temperatur, hvilket mindsker sliddet på den. Og så er der den lydmæssige gevinst ved det også. Men det kommer dog lidt an på hvor meget du går op lyden. I dit tilfælde, kunne du tænde for anlægget nogle timer før du skal lytte, frem for at tænde lige før og slukke med det samme lige efter. Dette gavne også den gode lyd, da du ikke spiller i kold stand. Men som sagt, sker der intet ved at gøre som du gør. Det er et spørgsmål om, hvor meget du går op lyden fra dit anlæg. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
| Sendt: 02 Januar 2014 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Det er ikke noget den skal. Den er jo lavet til at kunne tænde/slukke efter behov.
Men.....elektronikken i en cd afspiller eller andet apparat, har faktisk godt af, at have en konstant abejds temperatur, hvilket
mindsker sliddet på den. Og så er der den lydmæssige gevinst ved det også. Men det kommer dog lidt an på hvor meget du
går op lyden. I dit tilfælde, kunne du tænde for anlægget nogle timer før du skal lytte, frem for at tænde lige før og slukke
med det samme lige efter. Dette gavne også den gode lyd, da du ikke spiller i kold stand. Men som sagt, sker der intet ved
at gøre som du gør. Det er et spørgsmål om, hvor meget du går op lyden fra dit anlæg.  |
|
|
De eneste komponenter man kan/bør slukke for er rørforstærkere og Intg/effekt da de jo bruger en del i tomgang,
førstnævnte er ligeså meget på grund af øget slidt på rørene som ikke holder evigt..
De fleste komponenter bør opvarmes over en ½-1 time (eller mere) for at yde sit bedste, så vil man gerne slukke for dem
så kan man bare gøre det til en rutine at varme dem op lidt før man skal lytte..
En cd afspiller/dac og evt forforstærker osv bruger i omegnen af 10-20w pr stk..
Afspilleren er nok ikke blevet syg af at være slukket, men nok bare generelt slid som allerede er nævnt.. __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Januar 2014 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har som hørt det før med forstærkere ,men ikke med cd spiller. Har ikke fundet ud af hvad der var galt med den ,men
den har repareret sig selv. Spillede en 5-6 timer forleden hvor den kun tikkede en enkelt gang eller 2. Idag har jeg indtil videre
spillet 2 timer og den har slet ikke tikket ,men bare spillet som den bør. Jeg har en mistanke om at den måske er blevet spillet
for lidt på. Jeg rensede og smurte den her i julen og det kan være at det er smørelsen der virker for alvor nu. Så indtil videre
spiller den bare og det er jeg glad for ,for det er en super spiller, og kan ikke overskue at skulle finde en anden, hvis den nu
var helt færdig. __________________ Claus Jensen
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 03 Januar 2014 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus Jensen skrev:
Jeg har som hørt det før med forstærkere ,men ikke med cd spiller. Har ikke fundet ud af hvad der var galt med den ,men
den har repareret sig selv. Spillede en 5-6 timer forleden hvor den kun tikkede en enkelt gang eller 2. Idag har jeg indtil videre
spillet 2 timer og den har slet ikke tikket ,men bare spillet som den bør. Jeg har en mistanke om at den måske er blevet spillet
for lidt på. Jeg rensede og smurte den her i julen og det kan være at det er smørelsen der virker for alvor nu. Så indtil videre
spiller den bare og det er jeg glad for ,for det er en super spiller, og kan ikke overskue at skulle finde en anden, hvis den nu
var helt færdig.  |
|
|
Det er jo godt! Men prøv nu alligevel at lade den stå tændt. Sæt evt. et stykke tape over en eventuel lysdiode, så konen ikke opdager at du forbryder
dig mod hendes elektricitetsreglement! ☺️
Mvh.
Niels
|
| Til top |
|
| |
Sonic Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 754
|
| Sendt: 04 Januar 2014 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg lader mit anlæg stå tændt altid, for at få den bedste ydelse ud af det, jeg synes dit setup er bare top noch har hørt mephisto en del gange dejlig
maskine. Du må sgu lære at sige fra ellers bliver du jo en tøffelhelt  og det kan vi jo ikke have.
Hvis jeg var ville jeg få din cdafspiller tjekket igennem. __________________
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Januar 2014 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haha- Det er ikke nemt at være mig ,men så slem er hun nu heller ikke.
Problemet er jo nok at jeg langt fra får spillet på anlægget hverdag. Mephistoen bruger nok ikke alverdens strøm i tomgang
men min effekt blok i klasse A bruger jo det samme som en mindre provinsby i strøm i tomgang så den lader jeg ikke stå
tændt. Og jo jeg har på tænkt lige at få tjekket cd spilleren inden længe. Det kunne jeg så passende få gjort nu hvor mine
højtalere bliver solgt og afhentet idag. Så der går lige et par dage inden jeg får fundet nogen nye.´ht __________________ Claus Jensen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Januar 2014 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Fedt hvilken hter har du kig på ? Jeg kender godt din. Effekt har selv haft en magen til nu kører jeg med beyond frontiers bedste forstærker jeg
nogensinde har haft til dags dato. Post enlig dine kommende hter
| |

|
| Sendt: 04 Januar 2014 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kig på et sæt The Music som jeg har fundet brugt. Jeg skal lige have kontaktet ham som vil sælge idag og håber han
har dem endnu. Indtil videre er jeg super tilfreds med det jeg har ,men jeg trænger bare til at der skal ske noget. Men det er
mange penge det koster sådan noget grej. Hvis min konto var uudtømmelig (det er den ikke) så tror jeg at jeg ville kigge efter
noget Audio Research forstærker ting ,men det bliver ikke nu.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Januar 2014 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har desværre ikke hørt de the music, men må indrømme at vienna er ikke min kop te. Men heldigvis har vi alle ikke samme smag og det skal der
være plads til. Jeg kører med klipsch heritage cornwall. Bedste hter jeg til dags dato har haft.
| |

|
| Sendt: 04 Januar 2014 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er jeg uden højtalere. Er gået lidt i tænkeboks ang. The Music. De er helt sikkert både fremragende og lyder fedt ,men er
ikke sikker på jeg gider knokle med så store højtalere mere. Tror måske et sæt Martin Logan elektrostat kunne være fede.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Februar 2014 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu fik jeg hentet mephistoen ved teknikeren igår, og han har konstateret at at ikke kunne finde nogen fejl. Det hele er blevet målt igennem og alt er som det skal. Så nu har jeg sat nye strømstik på kablet da jeg alligevel skulle have schuko stik i den ene ende efter jeg har købt en Supra stikbrønd. Og hvis det kommer igen vil jeg smide rca kabler på istedet for balancerede kabler. Men den spiller fantastisk igen. Men det er lidt mystisk. Den eneste fejl jeg kan komme på er det må være et dårligt kabel.
|
| Til top |
|
| |