| Forfatter |
|
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 09 Februar 2014 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her kommer et vist nok meget naivt spørgsmål:
Kan man købe harddiske, hvor der i forvejen er lagret musik (opdelt efter genrer eller andet) som man så bare kobler til sin streaming enhed?
(Gider ikke rode med computer for at høre musik)
Findes der nogen artikler af typen "Streaming for dummies"?
|
| Til top |
|
| |
hmt0507 Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 09 Februar 2014 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du mener vist streaming, eller så rækker dovenskaben langt!
Hvorfor ikke bare købe adgang til en af musiktjenesterne. Så har du adgang til musikken uden at skulle bøvle med at lægge den over på et drev.
Vh Henrik
|
| Til top |
|
| |
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1612
|
| Sendt: 09 Februar 2014 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmt0507 skrev:
Du mener vist streaming, eller så rækker dovenskaben langt!Hvorfor ikke bare købe adgang til en af musiktjenesterne. Så har du
adgang til musikken uden at skulle bøvle med at lægge den over på et drev. VhHenrik
|
|
|
Hørt!!
Batman: Spotify!
|
| Til top |
|
| |
Jackinvestor Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2011 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 122
|
| Sendt: 09 Februar 2014 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, som hmt0507 siger, så lyder det til, at du skal have en streaming tjeneste. Jeg kan anbefale WIMP Hifi, hvor der er adgang til 20 mio musiknumre i
cd
kvalitet for 200 kr om måneden. Der er også billigere eller måske gratis streamingtjenester, men så er det i dårligere kvalitet end cd kvalitet.
Du skal bruge en netværksstreamer der kan gå på nettet, f.eks, en Bluesound node (kan jeg anbefale) eller noget fra Sonos eller appleTV og lign.
|
| Til top |
|
| |
Peiter Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
| Sendt: 09 Februar 2014 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kan afse en 200-krone om måneden, så tegn et Hi-Fi abonnement hos WiMP. Anskaf en Logitech Squeezebox afspiller, fx en touch, så er du kørende. WiMP er godt i gang med at få omlagt de ca. 22 millioner numre til FLAC (16bit/44Khz CD kvalitet). Din internetforbindelse behøves ikke være mere end ca. 4 Mbit.
Mange tror at Squeezebox produkterne er yt, da de ikke kan købes nye mere, men der er massere af aktivitet i forbindelse med udviklingen af softwaren til dem. Tjek bare http://forums.slimdevices.com
Tro mig, det er fedt at kunne afspille stort set alt hvad hjertet begærer ... Det er også lidt blæret, når man har besøg og bliver spurgt om; Har du ikke den med Kunstner og så kan sige, tjoe hvilket album/nummer kunne du tænke dig at høre?
__________________ Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
Forstærker: Vincent SV-238MK
Højttalere: Aurum Cantus Harmony
Kabler: NLE
|
| Til top |
|
| |
Lux550 Freak Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 392
|
| Sendt: 09 Februar 2014 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
Her kommer et vist nok meget naivt spørgsmål:
Kan man købe harddiske, hvor der i forvejen er lagret musik (opdelt efter genrer eller andet) som man så bare kobler til sin streaming enhed?
(Gider ikke rode med computer for at høre musik)
Findes der nogen artikler af typen "Streaming for dummies"?
|
|
|
Mener du, om der findes en harddisk som ikke behøver en computer for at levere musikken?
Hvis ja, så mener jeg du skal bruge en NAS, som er en lille computer og en harddisk "smeltet sammen".
Computerdelen har næsten altid en media server, hvor du skal sørge for at rippe/kopiere din musik ind i en eksisterende folderstruktur.
Jeg har en synology NAS stående med 2 diske i, og købte for ikke så længe siden en WD myBookLive NAS på 3 Gb.
Begge sættes til mit netværk og har en media server kørende, så mine klienter kan streame fra dem.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Februar 2014 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for mange gode input. Jeg er nok lidt af en high-end entusiast- og jeg føler mig på usikker grund m.h.t kvaliteten af de forskellige musiktjenester Spotify og hvad de nu ellers hedder.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Februar 2014 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der forskel på lydkvaliteten hos de forskellige udbydere af musiktjenester? Hvem skal man vælge hvis man er "hysterisk" med lydkvalitet?
|
| Til top |
|
| |
akseldalgard Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2013 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 338
|
| Sendt: 10 Februar 2014 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
Hvem skal man vælge
hvis man er "hysterisk" med lydkvalitet? |
|
|
WIMP HiFi __________________ Mvh Aksel
Aksel's Ungdomsanlæg
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 10 Februar 2014 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan godt være jeg har misforstået det, og i så tilfælde må du undskylde. Men kan man ikke bare smide en cd-plade i din
Olive, som så helt automatisk lægger musikken på en harddisk du så kan streame fra?
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
| Sendt: 10 Februar 2014 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv med Spotify .. gratis udgave .. og sæt konen til at skifte frem og tilbage, i BLIND TEST.. og husk at køre digitalt du af computeren og over i din dac.. usb er fint
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Februar 2014 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
Det kan godt være jeg har misforstået det, og i så tilfælde må du undskylde. Men kan man ikke bare smide en cd-plade i din
Olive, som så helt automatisk lægger musikken på en harddisk du så kan streame fra? |
|
|
Du har ret. Det har jeg gjort hidtil. Men det betyder jo at jeg dels skal anskaffe cd'en og tillige lagre den (hvilket tager mellem 5 og 8 min.) Måske skulle jeg have kaldt tråden for "Streaming for dovne og utålmodige"  Desuden har Olive'en nogen nykker som er begyndt at irritere mig. Det gode ved den er selvfølgelig at man ikke skal rode med en pc.
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 10 Februar 2014 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
sigma6 skrev:
Det kan godt være jeg har misforstået det, og i så tilfælde må du undskylde. Men kan
man ikke bare smide en cd-plade i din
Olive, som så helt automatisk lægger musikken på en harddisk du så kan streame fra? |
|
|
Du har ret. Det har jeg gjort hidtil. Men det betyder jo at jeg dels skal anskaffe cd'en og tillige lagre den (hvilket tager
mellem 5 og 8 min.) Måske skulle jeg have kaldt tråden for "Streaming for dovne og utålmodige" Desuden har
Olive'en nogen nykker som er begyndt at irritere mig. Det gode ved den er selvfølgelig at man ikke skal rode med en pc.
|
|
|
Jeg tror det ville blive dyrt, hvis du skulle til at købe SSD diske fyldt op med musik ;-) I hvert fald hvis det kom fra et
pladeselskab :-)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Februar 2014 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
Batman skrev:
sigma6 skrev:
Det kan godt være jeg har misforstået det, og i så tilfælde må du undskylde. Men kan
|
|
Du har ret. Det har jeg gjort hidtil. Men det betyder jo at jeg dels skal anskaffe cd'en og tillige lagre den (hvilket tager
mellem 5 og 8 min.) Måske skulle jeg have kaldt tråden for "Streaming for dovne og utålmodige" Desuden har
Olive'en nogen nykker som er begyndt at irritere mig. Det gode ved den er selvfølgelig at man ikke skal rode med en pc.
|
|
|
Jeg tror det ville blive dyrt, hvis du skulle til at købe SSD diske fyldt op med musik ;-) I hvert fald hvis det kom fra et
pladeselskab :-) |
|
|
Din kommentar får mig til at lave en lille afstikker fra emnet:
Hvis jeg sælger min Olive hvor der er lagret ca. 400 cd'er - vil det så rent teoretisk juridisk støde an mod en copyright lovgivning?
|
| Til top |
|
| |
Noise Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 10 Februar 2014 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
sigma6 skrev:
Batman skrev:
sigma6 skrev:
|
|
|
|
|
pladeselskab :-) |
|
|
Din kommentar får mig til at lave en lille afstikker fra emnet:
Hvis jeg sælger min Olive hvor der er lagret ca. 400 cd'er - vil det så rent teoretisk juridisk støde an mod en copyright lovgivning? |
|
|
Ja, det vil være ulovligt. Det er en digital kopi du sælger videre, hvilket ikke er tilladt. Medmindre du giver alle de originale cd'er med i købet.
Lovgivningen er lidt sjov, fordi du må gerne lave en digital kopi af dine cd'er og derefter sælge cd'erne. Men du må ikke give en digital kopi videre, og beholde cd'erne. Men sådan er der jo så meget juridisk snask, som er til at grine af.
|
| Til top |
|
| |
Jackinvestor Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2011 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 122
|
| Sendt: 10 Februar 2014 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
lille_smed skrev:
prøv med Spotify .. gratis udgave .. og sæt konen til at skifte frem og tilbage, i BLIND TEST.. og husk at køre digitalt du af
computeren og over i din dac.. usb er fint
|
|
|
Trådopretter er bekymret for om kvaliteten er god nok....set i det lys så kan man da ikke foreslå Spotifi, som mig bekendt kun er Mp3.
WIMP Hihi lyder rigtig godt....men det er så også CD kvalitet (flac lossless 16bit).
|
| Til top |
|
| |