Emne: Sony cd som drev? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 17 Februar 2014 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man skal ud og købe en Sony CD afspiller, hvor planen er at den i fremtid skal funger som CD Drive for en DAC af en art, så hvilken Sony CD afspiller ville købe i dag, og hvor det er mulige at kunne få en ny laser
Det ville sige at den også skal værre en god CD afspiller og være god som et CD Drive, for det er jo ikke sikker at den som et CD Drive men måske bare blive en normal CD afspille, men det afhænge jo af kvalitet (Dac skal så bruge til afspilningen fra computer).
|
| Til top |
|
| |
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
| Sendt: 18 Februar 2014 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det jo lidt af en religion men
"for mig" er der ikke den store forskel mellem Cd drive,
brug dine penge på en god DAC og en god forbindelse til din PC
HIFACE osv
__________________ vh Hans Lund
|
| Til top |
|
| |
knaldhætten Branchemedlem

DacapoAudio.com
Bruger siden: 23 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 375
|
| Sendt: 18 Februar 2014 kl. 06:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6419
|
| Sendt: 18 Februar 2014 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek, det det drejer sig om, er at dit drev har et så rent/jitterfrit S/Pdif ud som overhovedet muligt, og der er især et fabrikat, der skiller sig ud. Pioneers små DVD-afspillere gør det hammergodt, DV-350 som et eksempel, ta´r du DV-585 (den har jeg selv) får du oven i købet et drev, der kan spille CD, SACD, DVD-Video & DVD-Audio. I disse BluRay tider er de til at få for en slik, og du skal lede langt efter et eksotisk (læs frygtelig dyrt) drev, der gør det bedre. Sjov historie at blive klog af: http://www.lampizator.eu/lampizator/REFERENCES/Goldmund/gold mundizator.htmlEt "Must Read"    (Også div. links)  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 18 Februar 2014 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hyggelig læsning Boydk
|
| Til top |
|
| |
Dalgas Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 798
|
| Sendt: 18 Februar 2014 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
StarTrek, det det drejer sig om, er at dit drev har et så rent/jitterfrit S/Pdif ud som overhovedet muligt, og der er især et fabrikat, der skiller sig ud. Pioneers små DVD-afspillere gør det hammergodt, DV-350 som et eksempel, ta´r du DV-585 (den har jeg selv) får du oven i købet et drev, der kan spille CD, SACD, DVD-Video & DVD-Audio. I disse BluRay tider er de til at få for en slik, og du skal lede langt efter et eksotisk (læs frygtelig dyrt) drev, der gør det bedre.
Sjov historie at blive klog af:
http://www.lampizator.eu/lampizator/REFERENCES/Goldmund/gold mundizator.html
Et "Must Read"  (Også div. links) |
|
|
Interessant læsning! Bekræfter vel at medmindre producenterne dummer sig eller snyder så er det altså ikke raketvidenskab at aftaste en cd!
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 19 Februar 2014 kl. 02:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
StarTrek, det det drejer sig om, er at dit drev har et så rent/jitterfrit S/Pdif ud som overhovedet muligt, og der er især et fabrikat, der skiller sig ud. Pioneers små DVD-afspillere gør det hammergodt, DV-350 som et eksempel, ta´r du DV-585 (den har jeg selv) får du oven i købet et drev, der kan spille CD, SACD, DVD-Video & DVD-Audio. I disse BluRay tider er de til at få for en slik, og du skal lede langt efter et eksotisk (læs frygtelig dyrt) drev, der gør det bedre.
|
|
Hvis man har tænkt sig KUN at bruge maskinen (som drev) til at afspille CD'er - er det en god idé at holde sig langt væk fra maskiner der kan spille alle mulige (og umulige) formater. Der er alt for mange kompromisser i multi-maskinerne! Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2014 kl. 08:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Boydk skrev:
|
|
Hvis man har tænkt sig KUN at bruge maskinen (som drev) til at afspille CD'er - er det en god idé at holde sig langt væk fra maskiner der kan spille alle mulige (og umulige) formater. Der er alt for mange kompromisser i multi-maskinerne!
Mvh. Niels
|
|
|
Sikke noget vrøvl Nilau, det eneste det drejer sig om, er at få et S/Pdif signal ud til sin dac der er så lig billedet i første link som muligt. Ved ikke hvilke kompromisser du mener. Mit indlæg er baseret på erfaring. Hvad er dit???? Pioneer har efterhånden opbygget et ry for kanon stabile afspillere, der sjældent går i stykker. At de så tilfældigvis også er begunstiget med meget lidt forurenet digital-signal ud, gør dem suveræne som drev. __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 20 Februar 2014 kl. 02:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Nilau skrev:
Boydk skrev:
StarTrek, det det drejer sig om, er at dit drev har et så rent/jitterfrit S/Pdif ud som overhovedet
muligt, og der er især et fabrikat, der skiller sig ud. Pioneers små DVD-afspillere gør det hammergodt, DV-350 som et eksempel, ta´r du DV-585 (den
har jeg selv) får du oven i købet et drev, der kan spille CD, SACD, DVD-Video & DVD-Audio. I disse BluRay tider er de til at få for en slik, og du skal
lede langt efter et eksotisk (læs frygtelig dyrt) drev, der gør det bedre.Sjov historie at blive klog af:
http://www.lampizator.eu/lampizator/REFERENCES/Goldmu
nd/gold mundizator.htmlEt "Must Read"  (Også div. links) |
|
|
Hvis man har tænkt sig KUN at bruge maskinen (som
drev) til at afspille CD'er - er det en god idé at holde sig langt væk fra maskiner der kan spille alle mulige (og umulige) formater.Der er alt for mange
kompromisser i multi-maskinerne!Mvh.Niels |
|
|
Sikke noget vrøvl Nilau, det eneste det drejer sig om, er at få et S/Pdif signal ud til sin dac der
er så lig billedet i første link som muligt. Ved ikke hvilke kompromisser du mener. Mit indlæg er baseret på erfaring. Hvad er dit???? Pioneer har
efterhånden opbygget et ry for kanon stabile afspillere, der sjældent går i stykker. At de så tilfældigvis også er begunstiget med meget lidt forurenet
digital-signal ud, gør dem suveræne som drev. |
|
|
At et apparat sjældent går i stykker, borger ikke for lydkvaliteten. Jeg har dog ikke hørt den aktuelle Pioneer, men det burde jeg måske..?
Det er klart at der kan findes enkelte, usandsynlige, apparater som faktisk, i praksis, er rigtig gode.
Men jeg holder fast ved, at man generelt skal undgå multimaskiner. Det er min erfaring. Det er ren empiri.
Mvh.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2014 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
At et apparat sjældent går i stykker, borger ikke for lydkvaliteten.
Det var heller ikke det, jeg skrev.
Jeg har dog ikke hørt den aktuelle Pioneer, men det burde jeg måske..?
Som drev.... Ja det burde du, og så er det lige meget om det er en DV-300, DV-350, DV-585 osv., de kan fåes til "en hund" eller to, er fantastisk holdbare, hvilket gør dem til et "super bargain".
Det er klart at der kan findes enkelte, usandsynlige, apparater som faktisk, i praksis, er rigtig gode.
Hvorfor er det usandsynligt???
Men jeg holder fast ved, at man generelt skal undgå multimaskiner. Det er min erfaring.
Mvh. Niels L.
Det er så din erfaring, og fred være med det. Min er lige stik modsat omkring benævnte produkter, de har aldrig slået en forkert prut i den tid, jeg har haft dem. For den sidste (DV-585) er det mere end 10 år, og den performer stadig 110%
|
|
|
__________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|