| Sendt: 16 August 2009 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Igår fik jeg hørt Kraftwerk i Randers. Det er ikke fordi jeg har hørt meget gennem tiderne, men kender da de fire hits de har haft (The robots, Autobahn, Das Model, Tour de France).
Det var en udendørskoncert med plads til 5000 gæster, men jeg tror ikke der var helt så mange. Det var en virkelig god koncertoplevelse, og det overraskede mig hvor svært tilgængeligt flere af numre var. Dette gjorde dog ikke oplevelsen dårligere, tværtimod.
Lyden var også fremragende, og der var ingen vind til at kaste lyden frem og tilbage. Det sørgede lydteknikeren tilgengæld for, idet der var opsat baghøjttere. 3D oplevelsen blev forstærket af 3D briller der kunne bruges den sidste time af shower, lige efter monsterhittet The Robots.
3D effekten var meget overbevisende, med de fire tyskere i front iført sorte tætsiddende dragter med selvlysende gitter i grønt og blå hoveder.
Det nummer af de jeg ikke kendte der virkede stærkest var Man Machine, men også Transeurope express var meget stærk. Der var måske 3 numre jeg ikke forstod eller brød mig om. Blandt andet Vitamin fangede ikke.
|