| Forfatter |
|
Vincent. Branchemedlem

Lightnsound.dk
Bruger siden: 19 September 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 343
|
| Sendt: 19 December 2010 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle i kloge hoveder.. Jeg kunne godt bruge lidt erfaringer fra jeres side.. Er der nogle af jer der har rodet med at bruge andre strøm kabler en dem der normalt følger med langt de fleste produkter.. De sorte kedelige.. Er det værd at bruge penge på noget bedre? hvis det da er bedre??
__________________ Jeg høre musik ikke teknik
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 19 December 2010 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vincent. skrev:
| Hej Alle i kloge hoveder.. Jeg kunne godt bruge lidt erfaringer fra jeres side.. Er der nogle af jer der har rodet med at bruge andre strøm kabler en dem der normalt følger med langt de fleste produkter.. De sorte kedelige.. Er det værd at bruge penge på noget bedre? hvis det da er bedre?? |
|
|
supra strømkabler der får de meget for pengende og en god skærmning
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 19 December 2010 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vincent. skrev:
| Hej Alle i kloge hoveder.. Jeg kunne godt bruge lidt erfaringer fra jeres side.. Er der nogle af jer der har rodet med at bruge andre strøm kabler en dem der normalt følger med langt de fleste produkter.. De sorte kedelige.. Er det værd at bruge penge på noget bedre? hvis det da er bedre?? |
|
|
supra der får du meget for pengende og en god skærmning
|
| Til top |
|
| |
Vincent. Branchemedlem

Lightnsound.dk
Bruger siden: 19 September 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 343
|
| Sendt: 19 December 2010 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem forhandler supra og hvad bidrager káblerne med i forhold til det sorte lakrids der normalt følger med?
__________________ Jeg høre musik ikke teknik
|
| Til top |
|
| |
kennethp Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 207
|
| Sendt: 19 December 2010 kl. 02:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville ikke vælge supra.
Lån nogle fra en seriøs forhandler og prøv selv.
Jeg har selv nordost vishnu som jeg er glad for.
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 19 December 2010 kl. 04:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
supra, nej du find noget anet, supra er kedelig og høre på, ud og lån hjem og give dig god tid til teste de kabler du låner så skal du nok ramme plet
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 19 December 2010 kl. 04:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er igen grund til at kaste penge efter et dyrt EL kable som fx. fra nordost, man ville ikke kunne høre forskel, bare kable har
den korrekt kvadrat, og det med skærmet EL kabler for man først glæde af hvis man har en ægte jordforbindelse.
Prøve bare at tænke på at når man gå til en messe og se et super dyrt EL kable, som i den anden ende er forbunde med en
billige EL kontakt, så den holde ikke.
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 19 December 2010 kl. 05:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Der er igen grund til at kaste penge efter et dyrt EL kable som fx. fra nordost, man ville ikke kunne høre forskel, bare kable har den korrekt kvadrat, og det med skærmet EL kabler for man først glæde af hvis man har en ægte jordforbindelse.
|
|
|
her har StarTrek fat i den lange ende, køb ikke fordyrt, man kan jo selv lave det, jeg vil så lode tengene sammen 
|
| Til top |
|
| |
strecker Udelukket fra forum

Permanent
Bruger siden: 14 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 552
|
| Sendt: 19 December 2010 kl. 06:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har prøvet Supra LoRad strømskinne / kabler og Oehlback strømskinne samt nogle ultra skærmede, jordede super duper hospitals strømskinner og kabler..!!
jeg bliver ved med at vende tilbage til min "billige" Brennenstuhl skinne fra Elgiganten og de normale kabler..jeg tror det kræver et meget dårligt og støjfuldt elnet i hjemmet før der er noget at hente..
som jeg tidligere er blevet spurgt om:
hvordan kan den sidste meter kabel fra stikkontakten til forstærkeren ændre på de 10 km kabel der løber fra elværket til din stikkontakt..??
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 19 December 2010 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vincent. skrev:
|
|
Du skriver at de medfølgende sorte er kedelige. Her antager jeg at du mener at de er kedelige at se på ? Så vil du helt sikkert få en forandring hvis du køber et dyrt "hifikabel". Om det er pengene værd kan du kun selv afgøre. Det afhænger nok af hvordan du har det med at eje dyre mærkevarer kontra "standardvarer".
Rent lydmæssigt er det et spørgsmål der har været meget debat om herinde og på andre hififora. Som du kan se af de svar du allerede har fået, er folks erfaringer meget forskellige. Der findes mange teorier om hvorfor nogle hifientusiaster oplever en lydmæssig forskel mens andre ikke gør. Det eneste helt sikre er at der ikke bliver enighed om at give dig et entydigt svar. Du kan vel reelt ikke bruge andres erfaringer til ret meget m.h.t. det spørgsmål.
Den eneste måde du finder ud af hvad du kan høre, er ved at prøve selv. Prøv om du kan finde en forhandler der vil låne dig et kabel med hjem så du kan prøve først. Det er den eneste måde du kan afgøre om det dyre kabel, efter din mening, er pengene værd.
Jeg bruger selv " de sorte kedelige" netkabler til mit anlæg.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 19 December 2010 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er den evige debat om kabler og hvis der er etn kabeltype der om nogen kan dele vandene i to, så er det strømkabler. Du vil kunne få forkellige forslag om produkter du skal købe, men for at give et eks. her fra denne tråd, så starter det med en anbefaling af supra kabler, jeg tror skam at vedkommende har haft possiktiv oplevelse, men andre har haft en negativ oplevelse, så eneste råd jeg vil give dig er at se på de anbefalinger du får og så låne de kabler da det ikke er sikker de performer hos dig, hvis der er et kabel du ikke kan låne så strej det af listen  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 19 December 2010 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
strecker skrev:
hvordan kan den sidste meter kabel fra stikkontakten til forstærkeren ændre på de 10 km kabel der løber fra elværket til din stikkontakt..??
|
|
|
Det er ikke det det handler om, det handler om hvordan dine apparater indbyrdes påvirkes af hinanden via netkablet . Jo bedre afskærmet dit netkabel er, jo mindre påvirker det dine andre net og signalkabler m.m. Har man muligheden for helt at adskille sine kabler totalt fra hinanden , er det selvfølgelig det biligste, men det har man ikke altid mulighed for jo.  __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
soxen Branchemedlem

Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 717
|
| Sendt: 19 December 2010 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mere relevant er det jo nok, hvad du selv ønsker af dit anlæg og hvilke forventninger du har til de forbedringer du ønsker af at skifte strøm kablerne.
Hvis du har et godt anlæg og kablerne ellers er af høj kvalitet, er der måske noget at hente ved at skifte strømkabler.... Den ENESTE måde, du finder ud af det er ved at prøve dig frem...
__________________ | DIY Audio |
|
| Til top |
|
| |
strecker Udelukket fra forum

Permanent
Bruger siden: 14 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 552
|
| Sendt: 19 December 2010 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
strecker skrev:
|
|
|
|
Det er ikke det det handler om, det handler om hvordan dine apparater indbyrdes påvirkes af hinanden via netkablet . Jo bedre afskærmet dit netkabel er, jo mindre påvirker det dine andre net og signalkabler m.m.
Har man muligheden for helt at adskille sine kabler totalt fra hinanden , er det selvfølgelig det biligste, men det har man ikke altid mulighed for jo.
|
|
|
det har du ret i, men kan det høres..??
i mit tilfælde er svaret nej..! ved godt det også kommer an på kvaliteten af ens setup og i mit tilfælde med Sonus Faber, Marantz og Hypex burde evt. forstyrrelser blive afsløret..
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 19 December 2010 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
strecker skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
strecker skrev:
|
|
|
|
Det er ikke det det handler om, det handler om hvordan dine apparater indbyrdes påvirkes af hinanden via netkablet . Jo bedre afskærmet dit netkabel er, jo mindre påvirker det dine andre net og signalkabler m.m.
Har man muligheden for helt at adskille sine kabler totalt fra hinanden , er det selvfølgelig det biligste, men det har man ikke altid mulighed for jo.
|
|
|
det har du ret i, men kan det høres..??
i mit tilfælde er svaret nej..! ved godt det også kommer an på kvaliteten af ens setup og i mit tilfælde med Sonus Faber, Marantz og Hypex burde evt. forstyrrelser blive afsløret.. |
|
|
Ja det høres, baggrunden bliver mørkere og flere små mikrodetaljer træder frem i lydbilledet. Inge revolution , men en virkning har det. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
tonykart007 Udelukket fra forum

Forever!
Bruger siden: 23 Januar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1040
|
| Sendt: 19 December 2010 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
StarTrek skrev:
Der er igen grund til at kaste penge efter et dyrt EL kable som fx. fra nordost, man ville ikke kunne høre forskel, bare kable har den korrekt kvadrat, og det med skærmet EL kabler for man først glæde af hvis man har en ægte jordforbindelse.
|
|
|
her har StarTrek fat i den lange ende, køb ikke fordyrt, man kan jo selv lave det, jeg vil så lode tengene sammen  |
|
|
Der må under INGEN omstændigheder loddes på et strømkabel eller på dele i en 230 volt installation.
|
| Til top |
|
| |
tonykart007 Udelukket fra forum

Forever!
Bruger siden: 23 Januar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1040
|
| Sendt: 19 December 2010 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er dit budget ? og i øvrigt har Stanley ret efter min mening.
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 19 December 2010 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tony har helt ret.
Hold snitterne fra 230V stumper hvis I er i tvivl
(eller hvis I BURDE være i tvivl - for lodning af stærkstrøm er ikke DIY arbejde!)
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 19 December 2010 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej tak...ingen sølvlodde-klatter...og..jeg er meget enig i netkablers betydning...uden dem spiller det dælme ik ret højt.
mvh og god jul. __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 19 December 2010 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonykart007 skrev:
nhj4 skrev:
StarTrek skrev:
|
|
|
her har StarTrek fat i den lange ende, køb ikke fordyrt, man kan jo selv lave det, jeg vil så lode tengene sammen |
|
|
Der må under INGEN omstændigheder loddes på et strømkabel eller på dele i en 230 volt installation.
Hvor atår det henne, for det vil jeg da gerne se på tryk
|
|
|
|
| Til top |
|
| |