| Forfatter |
|
SuckyBoyfriends Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 520
|
| Sendt: 29 December 2010 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstår ikke helt hvordan en seperat gruppe sikre imod støj fra andre app.?
Der går vel kun én hovedledning ind i huset/lejligheden, så fordi der er en ekstra sikring betyder det vel kun at kortslutninger ender der alligevel?
Resten af tiden er der vel forbindelse mellem hele skidtet alligevel?
Er slet ikke elektriker:) __________________ Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 29 December 2010 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke tro der er 105 som har strømgeneratorer stående!!!
|
| Til top |
|
| |
db89 Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 565
|
| Sendt: 29 December 2010 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
James Rabundus skrev:
db89 skrev:
PPS: hvis du gerne vil lave hjemmefusket jord så køb en potteplante og stik den gul/grønne ledning ned i den
|
|
|
Magen til vrøvl skal man lede længe efter, viste ikke om jeg skulle grine eller græde... |
|
|
Det var altså det som vi herovre i Jylland kalder for en joke, synes jeg også jeg indikerede med den smiley osv. Søren N forstod den vist i hvert fald også.
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 29 December 2010 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
db89 skrev:
James Rabundus skrev:
db89 skrev:
PPS: hvis du gerne vil lave hjemmefusket jord så køb en potteplante og stik den gul/grønne ledning ned i den
|
|
|
Magen til vrøvl skal man lede længe efter, viste ikke om jeg skulle grine eller græde... |
|
|
Det var altså det som vi herovre i Jylland kalder for en joke, synes jeg også jeg indikerede med den smiley osv. Søren N forstod den vist i hvert fald også.
|
|
|
Ikke alle forstår vores Jyske humor :P
|
| Til top |
|
| |
CasperCU Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 822
|
| Sendt: 29 December 2010 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstår ikke helt din inddeling. som jeg ser der er der følgene muligheder
1) En alm. lysgruppe med jord.
2) En alm. lysgruppe uden jord.
3) Hifi gruppe med jord
4) Hifi gruppe uden jord.
5) Batteri/generator som forsyning.
med hensyn til om det mindsker støj at bruge en separat gruppe til sit hifi. så tror jeg muligvis det virker.
et simpelt eksperiment kunne påvise det virker.
ta en forlængerledning med minimum 2 stik på. sæt en billig radio(uden støjfilter) til og en batteri oplader(fx til en
bormaskine) med det samme vil du kunne høre støj i radioen. hvis du istedet sætter opladeren til i den anden ende af
forlængerledningen er der forsvundet meget af den støj der generede radioen.
Det er noget man som håndværker ser dagligt på byggepladser.
det lille eksperiment viser at jo længere væk man er fra andre støjkilder jo bedre.
Skal siges at jeg er elektrikerlærling og starter på skole efter nytår hvor vi sjovt nok skal have om "støj" i maskiner og
andre ting. så vil da lige spørge hvad mine lærer siger til det
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 29 December 2010 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm.
Mystisk afstemning,da man blive ved med at stemme,er det meningen ?
carsten
|
| Til top |
|
| |
SuckyBoyfriends Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 520
|
| Sendt: 29 December 2010 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
CasperCU skrev:
Jeg forstår ikke helt din inddeling. som jeg ser der er der følgene muligheder
1) En alm. lysgruppe med jord. 2) En alm. lysgruppe uden jord. 3) Hifi gruppe med jord 4) Hifi gruppe uden jord. 5) Batteri/generator som forsyning.
med hensyn til om det mindsker støj at bruge en separat gruppe til sit hifi. så tror jeg muligvis det virker. et simpelt eksperiment kunne påvise det virker.
ta en forlængerledning med minimum 2 stik på. sæt en billig radio(uden støjfilter) til og en batteri oplader(fx til en bormaskine) med det samme vil du kunne høre støj i radioen. hvis du istedet sætter opladeren til i den anden ende af forlængerledningen er der forsvundet meget af den støj der generede radioen. Det er noget man som håndværker ser dagligt på byggepladser.
det lille eksperiment viser at jo længere væk man er fra andre støjkilder jo bedre.
Skal siges at jeg er elektrikerlærling og starter på skole efter nytår hvor vi sjovt nok skal have om "støj" i maskiner og andre ting. så vil da lige spørge hvad mine lærer siger til det |
|
|
Men hvis man antager at alle grupperne i din el-kasse er samlet i et kabel lige bagved, så er det da ikke mange cm man flytter støjen fra køleskabet længere væk? __________________ Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
CasperCU Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 822
|
| Sendt: 30 December 2010 kl. 01:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis at støjkilden er på den almindelige lysgruppe kan der nemt være 50m kabel der og det samme for hifigruppe til hvor den
bliver brugt. så er der pludselig 100m kabel til at separere de 2 udtag. vi er helt enige om at der ikke er langt mellem selve
grupperne, men derimod udtaget hvor der bliver tilsluttet apparater.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 05 Januar 2011 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
| Jeg kan ikke tro der er 105 som har strømgeneratorer stående!!!
|
|
|
Selvfølgelig ikke! Måske er der tale om meget gamle hifientusiaster? Jeg erindrer personligt, at jeg en gang var medejer af op til flere meget store strømgeneratorer, men de er desværre senere blevet afhændet til nogle virkeligt fæle pengefolk som kun tænker på sig selv...og på aktionærerne, naturligvis...  Mvh. Niels L.
|
| Til top |
|
| |
Karsten91 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2009 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 05 Januar 2011 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
man kan blive ved med at stemme.... tror det er derfor der nu er 180 der har strømgenerator.
|
| Til top |
|
| |