Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 01:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Cd hylder???? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wasp447
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 05 Januar 2011 kl. 07:28 | IP-adresse registreret  

Hej jeg står og mangler cd hylder til en 500cdér, jeg har googlet som en gal uden at finde noget brugbart. Hvad har i andre brugt, jeg kan umuligt være den eneste der har akkumuleret en 6-7m cdér

Og nu er jeg nød til at finde en løsning der nærmest får cderne til at forsvinde på væggen, så konen ikke kommer og forlanger at få hendes skosamling stillet op langs den anden væg

Til top Vis Wasp447's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wasp447

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 Januar 2011 kl. 07:40 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger at-bo reoler til mine cd'er. Har tre reoler i kirsebær hængene på væggen. Det er ikke usynligt, men de er såmænd
meget pæne.
At-bo

mvh

Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

Wasp447
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2011 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

He he. det er sikkert meget godt hvis man har et mere moderat antal cdér. Men nu koster en 70cm hylde 450kr og jeg ska bruge godt 6m hyldeplads Det er MANGE småhylder til ca 5000kr.

Det var ikke lige det jeg havde tænlt mig, Rummet som cdérne skal hænge i er rektangulært, med skråvægge på de lange leder fra 90cm højde. Jeg tænker lidt på et par lange hylder måske i bunden og i toppen af skunkvæggen.

Mrhviid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Januar 2011 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

Måske noget af det her?

http://www.traevarer.dk/Video+og+cd+opbevaring.104.aspx

Det meste af det kan væghænges og til meget af det kan man også få låger. Med en hvid klat maling er det faktisk også ret pænt...

Til top Vis Mrhviid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrhviid

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Bruger siden: 13 September 2008
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 Januar 2011 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Du skal bare en tur i ikea og købe 7 stk af dem her

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/00157246 

Til top Vis Strand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strand

telum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 05 Januar 2011 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Du kunne jo også putte dem i plastlommer og få en skuffe med rillet gummibund - jeg tror mange af de gængse hifi-møbler har den slags og så fylder dine cd'ere nok ca. 1/3.
Til top Vis telum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af telum

Wasp447
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2011 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Tak for deltagelsen.

Jeg vil nu helst beholde dem i deres cover. jeg ved godt at det ville spare en masse plads at tage dem ud af coveret, det har konen påpeget

Linket til Ikea var ikke så tosset, men det var måske lige lovligt mange stål uhyrer at spænde op på væggen

Lige nu går jeg og leger med tanken om at bruge nogle af de resterende gulvplanker til at bygge to lange reoler af. Er der andre der har været ude på DIY Med cd hylder?

Jeg kan da umuligt være den eneste der har fået samlet en lille bunke skiver sammen

terp2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 05 Januar 2011 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Wasp447 skrev:

Hej jeg står og mangler cd hylder til en 500cdér, jeg har googlet som en gal uden at finde noget brugbart. Hvad har i andre brugt, jeg kan umuligt være den eneste der har akkumuleret en 6-7m cdér

Og nu er jeg nød til at finde en løsning der nærmest får cderne til at forsvinde på væggen, så konen ikke kommer og forlanger at få hendes skosamling stillet op langs den anden væg

Opbevaring til cd'er i 2011?! Prøv hos en antikvar, hvor du sikkert også finder opbevaring til dias og betamax-bånd Sorry - kunne ikke dy mig
Til top Vis terp2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af terp2004

ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 Januar 2011 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Wasp447 skrev:

Tak for deltagelsen.

Jeg vil nu helst beholde dem i deres cover. jeg ved godt at det ville spare en masse plads at tage dem ud af coveret, det
har konen påpeget

Linket til Ikea var ikke så tosset, men det var måske lige lovligt mange stål uhyrer at spænde op på væggen

Lige nu går jeg og leger med tanken om at bruge nogle af de resterende gulvplanker til at bygge to lange reoler af. Er der
andre der har været ude på DIY Med cd hylder?

Jeg kan da umuligt være den eneste der har fået samlet en lille bunke skiver sammen

Hej Wasp, se evt. min tråd (via min signatur) jeg har netop sat de ikea hylder op som linket peget på, enkelt og billigt :-)
vh
Ronni
Til top Vis ronnih's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnih

Thyme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2010
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Januar 2011 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Rip det hele til en computer i flac, så går intet tabt. Og så er det meeeget nemmere at finde numre og det fylder så dejligt lidt.

Cd'ere pynter jo ret så lidt i en stue.

pursch16
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2010
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 Januar 2011 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

hvad med at benytte selve skunken? Det burde være muligt at lave noget "skjult" opbevaring derinde?

Derinde er det vel også mindre kritisk med designet/udseendet af selve hylderne?

Til top Vis pursch16's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pursch16

StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Januar 2011 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Hej Wasp.

Nu har jeg selv bygget fritstående møbler til både anlægget og filmene. Så jeg mener du helt klart kan lave en gør-det-selv løsning.

For hver 50cm hylde kan du have ca. 45-48 skiver. (standard covers).
I højden skal du regne med 15cm per hylde (14cm til cover 1cm til selve hylden).

Du kan så f.eks. lave en gulv til loft reol. 2 meter i højden og 50cm i bredden vil give plads til 13 hylder. Allerede dér bør der være plads nok til dine 500 skiver.

Den kan jo så laves af alverdens materialer. Billige vandrør. Træpaneler. Gevindstænger.

Skunken lyder også som en god ide hvis det skal gøres diskret.

Personligt har jeg selv valgt samme løsning som Thyme skriver. Nemlig at rippe hele skidtet. Så p.t. består min CD opbevaring af en stak alukuffeter

/Stefan

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR

AMILO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Januar 2011 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Jeg ville tage et kig på KSB
Til top Vis AMILO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AMILO

Luggelaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 Januar 2011 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

Mrhviid skrev:

Måske noget af det her?

http://www.traevarer.dk/Video+og+cd+opbevaring.104.aspx

Det meste af det kan væghænges og til meget af det kan man også få låger. Med en hvid klat maling er det faktisk også ret pænt...

Det er en ganske god løsning. Dem har vi, sat sammen 3 stk og så i væggen med to skruer. Det er nemt og så kan det gentages.

Til top Vis Luggelaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luggelaj

Wasp447
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2011 kl. 07:27 | IP-adresse registreret  

Ja det bliver nok et gør det selv projekt og måske var det et hit at flytte hylderne ud i skunken.

At rippe det hele over på en computer, er ikke en løsning for mig.

Jeg gider heller ikke Arto og hængerøvsbukser med håndtegn på baglommerne Sorry, jeg kunne heller ikke dy mig.

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Sendt: 06 Januar 2011 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv haft samme overvejelser, og jeg har mindst lige så mange CDer, og jeg kunne aldrig overveje at putte dem på en computer, for så går noget af glæden ved musikken fløjten. Der er livskvalitet i at stå og overveje hvilken CD (eller LP) man vil høre i den samling man har samlet igennem mere end 25 år.

Jeg bruger standard ABC reoler, 30 cm dybe og så lægger jeg en træliste på 8 cm bredde bag CDerne. Så kan man også bruge resten af reolen til bøger og LPer, hvis man stadig har det format. Du sætter så bare CDerne som bøger, det virker superfint, og så er du sikker på det kan udvides i det uendelige, det kræver bare at der købes en del hylder extra. Jeg har 11 hylder i den sektion med de fleste CDer og DVDer (højde 198 cm). Men du kan få dem i stort set alle størrelser og de kan tilpasses i det uendelige, du bygger bare om på det hvis du vil stille møblerne anderledes eller skal flytte.  Reolen i halv bredde er ideel til LPer.

http://www.traevarer.dk/Ubehandlet+fyr.50.aspx

Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Januar 2011 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

Thyme skrev:
Rip det hele til en computer i flac, så går intet tabt. Og så er det meeeget nemmere at finde numre og det fylder så dejligt lidt.

Jeg er dybt uenig - cd'er, lp'er bøger og lign pynter i en stue - det viser at man har interlekt. 60" monster af en "jeg sidder og glor i dummekassen" pynter ikke i en stue.

Kunne ikke dy mig.

Jeg synes at ideen om at sætte dine gulvbræder op er fed, men er der ikke et problem i samligerne? di skal enten have en rille eller en "passer i rillen" til at stikke ud og se sjov ud!?
Men de kan sagtens sættes op - og beslagene bliver dækket af cd'erne (så brug nogle kraftige nogle - du vil jo ikke have 500 smadrede cd covers)
Til top Vis Nissemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissemanden

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Sendt: 06 Januar 2011 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Nissemanden skrev:
Thyme skrev:

Jeg er dybt uenig - cd'er, lp'er bøger og lign pynter i en stue - det viser at man har interlekt. 60" monster af en "jeg sidder og glor i dummekassen" pynter ikke i en stue.

Kunne ikke dy mig.

Jeg synes at ideen om at sætte dine gulvbræder op er fed, men er der ikke et problem i samligerne? di skal enten have en rille eller en "passer i rillen" til at stikke ud og se sjov ud!?
Men de kan sagtens sættes op - og beslagene bliver dækket af cd'erne (så brug nogle kraftige nogle - du vil jo ikke have 500 smadrede cd covers)

Enig bøger og CDer pynter absolut i stuen, og du kan da godt bruge dine gulvbrædder og selv bygge, jeg har haft hjemmebyg reoler og det kan være fint. Jeg brugte også Staco disc reoler i flere år, men de kan kun bruges til standard jewel case CDer. Og mange CDer idag kommer i papæsker og andre ukurante formater, men løsningen med ABC reolerne eller dine gulvbrædder kan tage højde for det.

Mange af de færdige reoler man kan købe har så lidt plads foroven at det er svært med andre formater end standard æsker i reolerne.

Wasp447
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2011 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Tak for input.

Jeg har også et meget nært forhold til mine skiver og gider heller ikke have et 60" bæst i min stue

Så det ender nok med at jeg må igang med at save mine gulvbrædder til og få fjernet fer og not.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes