| Forfatter |
|
SørenD Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2011 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 76
|
| Sendt: 07 Juli 2011 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg fulgt denne tråd i et stykke tid, og syntes efterhånden trådens udfald matcher overskriften utrolig godt. Denne tråd er nemlig fyldt med fordomme omkring specifikke mærker. Fordommene må jo stamme et sted fra, og jeg vil derfor ikke påstå at enkelte modeller af f.eks. Denon ikke kan have/have haft en skinger lyd. MEN rigtig mange af de andre modeller der findes på markedet lyder ganske godt. For en god ordens skyld kan jeg sige at jeg ikke selv er til Denons lyd. Jeg syntes ikke den er skinger men derimod en anelse for lys til mig (til gengæld syntes jeg ofte Denon har en bedre "opløsthed" om man vil). Jeg kender dog mange, som er rigtig glade for deres Denon produkter og som valgte Denon frem for andre mærker.
Hvor vil jeg så hen med dette? Jo jeg vil forsøge at sige til trådstarter, at han ikke skal snyde sig selv for at lytte til en Denon forstærker (det koster ikke noget at lytte), og så kan han selv sammenligne med de andre mærker. Hvis trådstarter så ikke bryder sig om Denon's lyd, så er sagen jo afgjort, men det ville da være ærgerligt at vælge en forstærker fra fordi andre ikke kan lide lyden af den, da opfattelsen af god lyd er individuel.
VH
|
| Til top |
|
| |
aprox Udelukket fra forum

Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB
Bruger siden: 12 April 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 07 Juli 2011 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Fluii Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 07 Juli 2011 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
SørenD: Jeg vil give dig ret, man da jeg fx. ikke har mulighed for at høre en Harman Kardon eller Onkyo nogen steder, var det rart med lidt input fra folk der kender til dem og så tag udgangspunkt deri.
|
| Til top |
|
| |
SørenD Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2011 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 76
|
| Sendt: 07 Juli 2011 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fluii skrev:
| SørenD: Jeg vil give dig ret, man da jeg fx. ikke har mulighed for at høre en Harman Kardon eller Onkyo nogen steder, var det rart med lidt input fra folk der kender til dem og så tag udgangspunkt deri.
|
|
|
Misforstå mig ikke. Jeg spørger også tit folk om deres oplevelser og erfaringer med udstyr, bl.a. for at sikre mig at udstyret ikke er behæftet med trælse fejl (overophedning, ringe byggekvalitet ect.). Andres meninger om subjektive ting så som lydindtryk, kan bestemt også bruges som et pejlemærke (såsom det du efterspørger). Men syntes ikke det er fair at udtrykke sig så specifikt om et helt mærke - det var noget helt andet hvis det var en model eller en type (det er lidt som med biler; når først en Peugeot er brudt spontant i brand så tror folk at alle Peugeot'er brænder spontant..... hvilket selvfølgelig ikke er tilfældet).  Jeg kender desværre ikke så meget til surround (er mere stereo-typen), så tror jeg vil overlade tråden til folk der ved mere end mig. VH
|
| Til top |
|
| |
aprox Udelukket fra forum

Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB
Bruger siden: 12 April 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 07 Juli 2011 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg syntes du skal købe den denon avr 1911 du havde set dig lun på og hvis du kan lide lyden i denon så f**k hva andre mener og syntes det er dig der skal lytte til den og du kan jo være ligeglad med om de blir sure over at man siger sin mening du skal jo ikke sove med dem og husk at hvis de syntes det lyder skingert så kunne det også være pga af deres tinitus uh benzin på bålet
|
| Til top |
|
| |
tonykart007 Udelukket fra forum

Forever!
Bruger siden: 23 Januar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1040
|
| Sendt: 07 Juli 2011 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er bevist tid og tid igen at man aldrig skal udtale sig på for tynde eller direkte forkert grundlæg.
Men som tesen lyder : lyt med egne øre, det giver klart det bedste resultat for dig.
|
| Til top |
|
| |
henrik141 Udelukket fra forum

Tager lige en pause!
Bruger siden: 09 Marts 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 708
|
| Sendt: 08 Juli 2011 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonykart007 skrev:
henrik141 skrev:
Jeg tror trådstarter er ligeglad med om du bruger din Denon som forforstærker, eller hvad du end bruger den til, han vælger jo nok ihvertfald ikke Denon |
|
|
Nu kommer det jo helt an på hvad det er for noget Denon grej man spænder foran, Jeg har hørt Denon grej som absolut ikke var skigert at hører på og ej heller manglede effekt, så du bør gøre nogle flere erfaringer før du fremsætter så indholdløse postulater om noget du tror du har forstand på.
Nu er det godt nok noget af det billigere som i debatere om her, men lad venligst være med at stemple mærket, på den måde som du gør. |
|
|
Hmm tja nu ved du jo ikke hvilke erfaringer og forstand jeg har på Denon, men i mine øre er langt det meste Denongrej lyst i lyden, ihvertfald når vi snakker snurrerundt udstyr, og når så trådstarter har lystklingende højttalere, er det da vel tosset at anbefale ham en lystklingene surround receiver, som der var en der blev ved med, det var ligeså meget det jeg blev irreteret over, jeg håber trådstarter finder en receiver han kan lide lyden af
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 08 Juli 2011 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Apropos trådstarter, hvor er han i grunden blevet af?
De seneste dages kontroverser sætter 2 meget tykke streger under det facit flere brugere i denne tråd allerede har været inde
på: Det er dine ører der bestemmer hvad der lyder bedst for dig.
Meld endelig tilbage med dit valg og dine oplevelser heraf
|
| Til top |
|
| |
viskestykke Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2011 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 08 Juli 2011 kl. 01:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er skam lige her - lytter med på sidelinjen!  Tak for alle jeres svar, det er dejligt med at i vil dele jeres erfaring (og fordomme) Denon eller ej  Jeg har selv fået anbefalet Yamaha der hvor jeg købte mine højttalere (Lydportalen i Lyngby) men nu er sælgere jo ikke altid helt objektive. Tror jeg skal lytte til Onkyo 609, Harman kardon 2- eller 300-serien, Yamaha 671 og evt. Denon 1911 :-)
|
| Til top |
|
| |

Tager lige en pause!
|
| Sendt: 08 Juli 2011 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Held og lykke med valget, håber du finder en du kan bruge
|
| Til top |
|
| |
viskestykke Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2011 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville i gå efter en receiver med pre-out? :-)
|
| Til top |
|
| |

Tager lige en pause!
|
| Sendt: 08 Juli 2011 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med fare for og få en over snuden  , så vil jeg sige ja, det har jeg selv, og jeg mener at især fronterne, har godt af lidt extra power, for der er alt andet lige mere power i en effektforstærker end i en surround reveiver, du vil især få et løft når du høre stereo, så det ville jeg gå efter hvis det var mig.
|
| Til top |
|
| |
rotelman Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 537
|
| Sendt: 08 Juli 2011 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt ENIG ... et oplagt opgrade er en effektforstærker til fronterne, men det kræver PRE-OUT
Det var også mit første step på vejen til bedre stereo fra surround'en!
Jeg ville helt klart gå efter den billigste surround med Pre-Out... sikkert Yamaha, da en 667 kun koster 2999,- for tiden.
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 08 Juli 2011 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal ikke have noget, men hvis jeg skulle ville jeg nøjes med en dekoder og så tilslutte effekt forstærkere efter behov...findes det? Jeg bryder mig ikke om snurre rundt receivere...det for meget at forlange 7 X et eller andet totalt urealistisk...hvis man regner på det kræver det en ordentlig PSU som de fleste slet ikke har.
Sjovt nok er det DENON med sine 10kg der vejer mest i prisklassen mod de andre som vejer 8kg...så den har nok den kraftigste PSU.
Edit: nu har jeg læst om den Yamaha...det ligner en vinder...den er flot og tung...mærket har altid stået for kvalitet...effekten er opgivet i 4ohm...det kan jeg lide.
Fås for 2495; http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/hifi-komponenter/r eceiver-forstarker/RXV667BL/yamaha-rx-v667-receiver
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |
deeflex Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 08 Juli 2011 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
viskestykke skrev:
| Ville i gå efter en receiver med pre-out? :-)
|
|
|
Helt klart ja. Som andre også påpeger, så giver det en rigtig god mulighed for en senere opgradering, uden det koster en formue. Yamaha fås også hos tapeconnection - ved ikke om de er billigere end elgiganten.
|
| Til top |
|
| |
viskestykke Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2011 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så også lige netop 667'eren hos Elgiganten til 2500 kr. Det er jo som sådan billigt... ved bare ikke om jeg kommer til at savne ikke at have USB og trådløs musik som der er i nogle af de nyere receivere. Yamaha 667 (2500 kr) mod Onkyo 609 (3200 kr) hvilken er så bedst? Hvis man lægger vægt på musikken? Og lidt på features... :-)
|
| Til top |
|
| |
rotelman Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 537
|
| Sendt: 08 Juli 2011 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke se at Onkyo'en har pre-out så for mig ville valget været nemt dvs. Yamaha.
Pre-out giver jo mulighed for også at have stereo og surround setup på samme front højtalere
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2011 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke se at Yamaha'en har DLNA så for mig ville valget været nemt dvs. Onkyo.
|
| Til top |
|
| |
viskestykke Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2011 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har overvejet en Airport Express, så kan nok godt leve uden den indbygget i receiveren og så tage 667'eren. Men ved ikke om jeg tør købe den uden at have hørt den på min højttalere...?
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2011 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det ved vi heller ikke om du tør  . Er der ikke altid 14 dages returret eller sån noget?
|
| Til top |
|
| |