Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 23:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Fordomme om receivere? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
deeflex
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 08 Juli 2011 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

viskestykke skrev:
Har overvejet en Airport Express, så kan nok godt leve uden den indbygget i receiveren og så tage 667'eren. Men ved ikke om jeg tør købe den uden at have hørt den på min højttalere...?

Du har 14-dages returret, så returner den hvis du ikke kan lide den. Bare sørg for at bevare alt den oprindelige emballage og undgå at ridse receiveren.
Til top Vis deeflex's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af deeflex

viskestykke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2011
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 Juli 2011 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu fået mig en Yamaha 667 receiver som jeg synes spiller rigtig godt til de sølle 2500 jeg ofrede for den :-) Én af grundene til at det blev
den var, at den har pre-out så jeg kan bi-ampe mine fronter. Jeg har en Rotel rb-850 effektforstærker som jeg godt kunne tænke mig at bruge til
dette formål, men hvordan gør jeg? Jeg ved at jeg skal bruge 2 højttalerkabler til hver højttaler, men kan jeg godt nøjes med at bruge 1
effektforstærker kun?

Håber på hjælp!
Til top Vis viskestykke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af viskestykke

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 10 Juli 2011 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

viskestykke skrev:
Jeg har nu fået mig en Yamaha 667 receiver som jeg synes spiller rigtig godt til de sølle 2500 jeg ofrede for den :-) Én af grundene til at det blev
den var, at den har pre-out så jeg kan bi-ampe mine fronter. Jeg har en Rotel rb-850 effektforstærker som jeg godt kunne tænke mig at bruge til
dette formål, men hvordan gør jeg? Jeg ved at jeg skal bruge 2 højttalerkabler til hver højttaler, men kan jeg godt nøjes med at bruge 1
effektforstærker kun?

Håber på hjælp!

Nej - du skal bruge 2 effektforstærkere når du vil køre bi-amping ,  men du kunne jo lade den ene forstærker være den indbyggede, og køre den anden via pre-out.

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 10 Juli 2011 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

1 er en Y-splitter som f.eks. denne :

http://www.av-cables.dk/lydkabler/phono_kabel/phono_adap_kab el/standard_subwoofer_splitter_394_da.html

Monteres i PRE OUT og MAIN IN på Receiveren og derfra et alm. RCA-kabel videre til forstærkeren.

Husk at fjerne bøjlerne på højttalerne.

Jeg har kun tegnet en kanal, du skal selvfølgelig bruge 2 af hvert kabel.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Sendt: 10 Juli 2011 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

viskestykke skrev:
effektforstærker kun?

Håber på hjælp!

Først et tillykke med din Yamaha receiver - den er jeg sikker på at du vil blive glad for. Den er ihvertfald ikke "Denon-lys" i lyden  ( og jo, Denon receivere ER lyse i lyden og hælder generalt til den mere "slanke" lyd"!)

Dernæst; den foreslåede bi-amp opstilling er givetvis mulig, men jeg tror ikke at den giver nogen "mening" rent lydstyrke-mæssigt - tror at Yamaha'en kan spille dit værelse fint op.

Og rent lydkvalitet - mæssigt, er jeg ikke helt så sikker på at din ca. 20 år gl. Rotel lyder bedre end en  ny/nyere yamaha-receiver. Men prøv dig frem, evt. blot ved at bruge effekten på normalvis; lade den trække dine højtalere alene.

MVH

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Juli 2011 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

utroligt så mange fordømme der er om denon lidt sjovt
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2011 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

denon4life skrev:

- jeg ved ikke hvem/hvad du tænker på......men mit udsagn kommer ud fra flere egne erfaringer med netop Denon receivere/- produkter, så JEG synes nu nok at kunne stå inde for hvad jeg skriver/mener!

MVH

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2011 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:

denon4life skrev:

- jeg ved ikke hvem/hvad du tænker på......men mit udsagn kommer ud fra flere egne erfaringer med netop Denon receivere/- produkter, så JEG synes nu nok at kunne stå inde for hvad jeg skriver/mener!

MVH

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Juli 2011 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

der har bare være mange fordomme igennem tråden det syntes jeg bare var sjovt jeg har også selv haft og har mange denon produkter og jeg syntes bestemt ikke de er til den lyse side og mine helicon højtaler er ellers rimelig afslørende generelt men det kommer nok også an på hva man bruger af kabler der er der jo også nogle der er mere farvet end andre og nogle er mere neutralt som feks xindak og vdh

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2011 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

denon4life skrev:
der har bare være mange fordomme igennem tråden det syntes jeg bare var sjovt jeg har også selv haft og har mange denon produkter og jeg syntes bestemt ikke de er til den lyse side og mine helicon højtaler er ellers rimelig afslørende generelt men det kommer nok også an på hva man bruger af kabler der er der jo også nogle der er mere farvet end andre og nogle er mere neutralt som feks xindak og vdh

- Fair nok, at vi hver især har hver vores preferancer/lyd-OPFATTELSER. Og jeg anerkender dine.

MEN; det er altså svært ikke at trække på skuldrende over dine vedholdende fordomme af Denon's lyd (- desuagtet dets mange kvaliteter...og det er måske HER at vi skal finde kernen i vores "diskussion"; nogle, ligesom undertegnede, oplever Denons receivere havende en lys lyd - jeg tror at DU læser dette som at Denon har en dårlig lyd...og det skriver jeg jo ikke..)

Noget andet er så, at jeg foretrækker en mere "varm" lyd, da det, i mine ører, er langt at foretrække om man hører musik gennem længere tid..eller blot kan lide at spille højt. Og derved er Denons receivere ikke min foretrukne...

Noget helt andet er, og tag nu ikke dette fortrydeligt op - ment i aller-bedste mening - vil du ikke være venlig, om muligt, at indsætte lidt komma'er i dine lange indlæg. Behøver ikke at være grammatisk korrekt, men enkelte "pause-kommaer" ville gøre det meget nemmere at læse/forstå dine indlæg.

MVH

henrik141
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager lige en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 Juli 2011 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:

denon4life skrev:

- Fair nok, at vi hver især har hver vores preferancer/lyd-OPFATTELSER. Og jeg anerkender dine.

MEN; det er altså svært ikke at trække på skuldrende over dine vedholdende fordomme af Denon's lyd (- desuagtet dets mange kvaliteter...og det er måske HER at vi skal finde kernen i vores "diskussion"; nogle, ligesom undertegnede, oplever Denons receivere havende en lys lyd - jeg tror at DU læser dette som at Denon har en dårlig lyd...og det skriver jeg jo ikke..)

Noget andet er så, at jeg foretrækker en mere "varm" lyd, da det, i mine ører, er langt at foretrække om man hører musik gennem længere tid..eller blot kan lidt at spille højt. Og derved er Denons receivere ikke min foretrukne...

Noget helt andet er, og tag nu ikke dette fortrydeligt op - ment i aller-bedste mening - vil du ikke være venlig, om muligt, at indsætte lidt komma'er i dine lange indlæg. Behøver ikke at være grammatisk korrekt, men enkelte "pause-kommaer" ville gøre det meget nemmere at læse/forstå dine indlæg.

MVH

Så var der endelig en der har forstået, hvad jeg har prøvet at forklare Denon4life
Til top Vis henrik141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrik141

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Juli 2011 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

jo det faktisk det jeg troede du mente derfor den reaktion, men det er jo rigtigt at man hører forskelligt og det er jo kun godt også for produkcenterne. jeg skal nok have det bag øret med komma osv

Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 10 Juli 2011 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Heldigvis er der flere producenter af recivere.
Lige så mange folk der er, lige så mange fordomme og holdninger der.

Nogle oplever lyse sider ved et mærker, hvor andre oplever samme mærke som med klart og slet ikke for lyst.

Sådan vil det altid være.

Det kan godt være jeg har fravalgt en producent pga. jeg har hørt et eller to af deres produkter, og ikke synes de passede
til min måde at lytte på. Derfor kan der godt være andre modeller, af samme mærke, der lyder lyder anderledes, men dem
har jeg ikke hørt, og derfor har jeg en holdning til produktet ud fra det jeg har hørt.

Men hvis folk har en holdning om ting, så må de også acceptere, at der er andre der kan have en anden holdning.

mine er:
denon - for lys til mig
nad - ikke nyanceret nok
rotel - hovedsagelig passer mig godt, dog er deres dac lige lyse nok - bruger derfor den der er i min oppo 83
Til top Vis Ulrik77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulrik77

Bjarke2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2011
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 Juli 2011 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Tillykke med din yamaha...

Er sikker på at du bliver glad for den. Men jeg har dog lige et spørgsmål!!! hvorfor valgte du 667 frem for 767??? modellen større har flere muskler at spille med... Jeg stod selv lidt i en situation da jeg selv skulle have ny midlertidig yamahaforstærker. Ud fra specc og pris på de forskellige modeller kunne jeg udlukke en del af dem. Syntes klart at valget skulle ligge på 467 eller 767. Jeg valgte så dog den lille 467, da den somsagt kun skulle fungere som en midlertidig forstærker...

Envidere kan jeg fortælle at jeg lige har solgt min gamle yamaha rxv2400 til en som selv havde store audiovector... Jeg har ikke selv hørt yamaha/audiovector setup, han fortalte mig at det bare spiller p***e godt sammen.

Til top Vis Bjarke2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjarke2000

viskestykke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2011 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Jeg valgte 667'eren fordi den havde pre-out og pludselig havde de den på tilbud til 2500 kr i elgigantan. Jeg skrev hurtigt herinde hvad folk synes
om den, og da det vag positive tilbagemeldelser, så tog jeg en hurtig beslutning og tog chancen og købte den :-)

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2011 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:

Monteres i PRE OUT og MAIN IN på Receiveren og derfra et alm. RCA-kabel videre til forstærkeren.

Hvis du havde kigget på receiveren (*1) ville du opdage den ikke har nogen Main in - derfor er der kun nødvendigt med 1 sæt RCA kabler - der så går fra pre out til indgangen på den ekstra forstærker,  der så kan drive bas eller mellem/højtone

*1 http://usa.yamaha.com/products/audio-visual/av-receivers-amp s/rx/rx-v667/?mode=model

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 10 Juli 2011 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:

Hvis du havde kigget på receiveren (*1) ville du opdage den ikke har nogen Main in - derfor er der kun nødvendigt med 1 sæt RCA kabler - der så går fra pre out til indgangen på den ekstra forstærker,  der så kan drive bas eller mellem/højtone

Du har ret, det ville jeg nok have opdaget, hvis jeg havde undersøgt det. Jeg gik bare ud fra at der var begge dele når han skrev at den havde PRE OUT, men der var jeg åbenbart for hurtig (sjusket).  

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2011 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Det kunne være sket for os alle i kampens hede :)

viskestykke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2011 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Nu mål endelig rette mig hvis jeg er helt gal på den! :-)

Kunne jeg forbinde min receiver med min effetforstærker via et rca-kabel og så sætte 2 ht-kabler i hver udgang på effekten og føre hen til mine
højttalere og sætte den anden ende i hver terminal (4 stk) og på den måde kunne bruge effekten fra min rotel effektforstærker?

Eller ville i vælge at bi-ampe udelukkende med min receiver og så bruge de ekstra udgange til dette?

Hvad vil giver den bedste lyd og power?

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2011 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Fra Pre out på din nye receiver trækker du RCA kablet til effektforstærkeren's indgang

På dine højttlere fjerner du bøjlen der forbinder terminalerne 2 og 2 -  nu kører bas og mellem/højttone separat (bøjlerne sidder normalt lodret, og kobler 2 røde og 2 sorte klemmer sammen)

Fra din nye receivers udgang Front Left og front right - (sorte og røde terinaler) forsyner du de ene sæt højttalerklemmer

Fra den gamle effektforstærker forsyner du _det_ andet_sæt_klemmer på dine højttalere.

Er du rigtig heldig spiller det korrekt, men der kan være lydstyrkeforskel på forstærkeren i den nye receiver og den gamle effektforstærker - det er ikke unormalt.

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes