Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 21:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvorfor gør I det? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Janop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 22 December 2011 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Der er da forhåbentlig ikke nogen der anbefaler noget de overhovedet ikke selv har hørt

NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 December 2011 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Så kommer det helt store ? hvor mange har hørt det de anbefaler, folk snakker alt for meget og tager ud og lytter for lidt...
Alt jeg har anbefalet eller guidet omkring har jeg baseret på egne erfaringer. Men nu er jeg også ude at lytte en masse forskelligt flere gange om måneden, det her er jo min hobby Så i stedet for fodbold så tager jeg ud og lytter på HiFi.
Til top Vis NAD-Mand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-Mand

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 December 2011 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Selvfølgelig anbefaler man noget man har hørt eller har erfaringer med, men tit høre man en anbefaling, på det anlæg man har
lige for tiden (indtil man finde noget der bedre), HiFi og surround hobby er som med fiske hobby, der er altid større fiske der
skal fanges.

Men dersværre blive debate lidt farvet af at de anlæg, som folk lige nu har, som de se som verdens bedste lige nu og det om
det har koste 3000 kr. eller 300.000 kr. Så man som købe også skal tænke lidt selv (og ikke gå ud og købe det først og billiges
HiFi og surround anlæg), og danne sin egen mening (med råd fra diverse forum), som så blive den første erfaring ud i den
svære kunst at købe HiFi og surround anlæg.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 22 December 2011 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Det har også undret mig hvor meget udstyr, her under kabler folk har lyttet til og kan kritisere/anbefale, især i forhold til hvor få fysiske forretninger der er tilbage, og dem der er sjælendt har hele sortimentet til demo i acceptable rum.

Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A

megholm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009
Sendt: 22 December 2011 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Hvis det anbefalede er for dyrt, kan man jo bare lade anbefalingen ligge? Hvis man synes det giver mening, kan man jo også finde det brugt, og så har man pludselig fået et rigtigt godt råd! Folk er sgu besatte af at lege politimænd...

Mastodont
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 November 2011
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 December 2011 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Man kan sagtens pege på produkter man ikke selv har hørt - såfremt man naturligvis klargør at man ikke kender dem personligt, men blot har hørt dem omtalt positivt. Så er det op til den søgende at afgøre om det har interesse.

Min favorit er "Køb x og du vil aldrig mangle andet" eller "Køb y og du bliver glad". Og så er det sgu ligegyldigt om anbefaleren har hørt produktet eller ej.

Til top Vis Mastodont's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastodont

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 22 December 2011 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Janop skrev:
Der er da forhåbentlig ikke nogen der anbefaler noget de overhovedet ikke selv har hørt

Åeh jo -  ligesom man fraråder noget man ikke har hørt.

Forhåbentligt er det ikke noget der påvirker spørgeren ret meget -  det er jo vedkommendes egne ører der skal lægge hår til.  

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 22 December 2011 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har altså lidt svært ved at se problemstillingen, men alligevel, mit bud på hvorfor det sker:

Stereo kontra surround = Der er vist en del herinde der er startet ud med surround og derefter gået over til stereo. Sådan er det i hvert fald gået for mig selv. Jeg ville sgu gerne have haft, at der var én der havde fortalt mig i tidernes morgen: "hvis du hører 80% musik og ser 20% film, så er det hul i hovedet at købe surround! Du får vildt meget bedre lyd til musik ud af at købe et stereoanlæg, og så lyder det stadigvæk hæderligt i de 20% du ser film."

Dyrere alternativer = Hvis man begrunder sine bud med noget sagligt, og eksempeltvist personligt har oplevet at et produkt til 30% mere var MARKANT bedre end det efterspurgte, så sker der sgu' da ikke noget ved at gøre trådstarter opmærksom på dette. Det kan jo være at trådstarter har haft en forkert opfattelse af hvad man kan få for pengene. Hvis man så bare ikke har/vil bruge de penge, så kan man se bort fra indlægget og stadig tage en velinformeret beslutning. Jeg vil personligt foretrække at få alle inputs med, og så selv vælge hvad jeg vil sortere fra. Som skrevet tidligere, kunne en del herinde fra nok have sparet penge i det lange løb, ved at holde liv i sparegrisen lidt længere...

//Allan
Til top Vis Alland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alland

Celziam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005
Sendt: 23 December 2011 kl. 01:22 | IP-adresse registreret  

Måske en smule off-topic - og så alligevel ikke i en tråd, der handler om, hvordan vi diskuterer og rådgiver:

I hvor mange tråde skriver folk ikke "Tag ned og lyt - kun dine ører kan afgøre det". Tja, tjo, ok, det er da sandt nok - men også TRIVIELT sandt. Det
er jo nok ret indlysende for det fleste, at man kan tage ned i en butik at lytte. Men når man stiller et spørgsmål i et forum som dette, så er det vel
netop for at høre andres meninger, vurderinger og erfaringer - eller måske blot af den simple grund, at man bor langt fra en forhandler af det
pågældende grej.

Jeg siger ikke, at den nævnte kommentar ikke kan have sin berettigelse ind i mellem, men vi har vel netop dette forum, fordi vi kan lide at udveksle
erfaringer og meninger om noget ,der interesserer os alle. Hvis vi alle blot tog ned og lyttede og holdt os til vores egne indtryk, kunne man jo
reducere sitet her til nyhedssektionen og KSB.

Til top Vis Celziam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Celziam

highenden
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 November 2011
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 23 December 2011 kl. 02:11 | IP-adresse registreret  

Celziam skrev:
Måske en smule off-topic - og så alligevel ikke i en tråd, der handler om, hvordan vi diskuterer og
rådgiver:

I hvor mange tråde skriver folk ikke "Tag ned og lyt - kun dine ører kan afgøre det". Tja, tjo, ok, det er da sandt nok - men
også TRIVIELT sandt. Det
er jo nok ret indlysende for det fleste, at man kan tage ned i en butik at lytte. Men når man stiller et spørgsmål i et forum
som dette, så er det vel
netop for at høre andres meninger, vurderinger og erfaringer - eller måske blot af den simple grund, at man bor langt fra en
forhandler af det
pågældende grej.

Jeg siger ikke, at den nævnte kommentar ikke kan have sin berettigelse ind i mellem, men vi har vel netop dette forum,
fordi vi kan lide at udveksle
erfaringer og meninger om noget ,der interesserer os alle. Hvis vi alle blot tog ned og lyttede og holdt os til vores egne
indtryk, kunne man jo
reducere sitet her til nyhedssektionen og KSB.

Ja lige præcis.

Der er jo også noget der hedder funktioner, holdbarhed osv og det er jo ikke sikkert at man når det hele igennem ved et
besøg i en forretning
Til top Vis highenden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af highenden

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 23 December 2011 kl. 02:20 | IP-adresse registreret  

megholm skrev:
Hvis det anbefalede er for dyrt, kan man jo bare lade anbefalingen ligge? Hvis man synes det giver
mening, kan man jo også finde det brugt, og så har man pludselig fået et rigtigt godt råd! Folk er sgu besatte af at lege
politimænd...

Der er jo tit en forklaring med en anbefaling, både når den er lige til prisen eller dyre, fx. hvorfor man skal give 1000 kr, mere
og i den stil.

Man kan ikke forlange at der finde lige det man ønsker og lige til den pris man ønsker, hvis der finde nogle bedre løsninger,
som måske koste lidt mere.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Bivs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2008
Sendt: 23 December 2011 kl. 06:53 | IP-adresse registreret  

@gasolin

Hvis der fandtes adskillige hyldemeter af kvalitets surroundanlæg til 3000 kr. på markedet, så ville du også få nogle kompetente tilbagemeldinger.

Det gør der bare ikke, hvilket jo også fremgår af mange af indlæggene hér.

Der er næppe en hifi-entusiast, som vil lægge navn til en anbefaling af decideret skod udstyr.

Derfor vil mange sikkert forsøge at gradbøje spørgsmålet for at komme frem til et rimeligt alternativ og foreslå andre løsninger, som sikkert giver et bedre slutresultat.

Jeg synes derfor det er forkert at beklikke dem som kommer med sådanne forslag og vil istedet anbefale, at dem som spørger, tager et mere realistisk udgangspunkt hvad angår pris og kvalitet, ihvertfald når man retter sin henvendelse til entusiaster indenfor området 

Til top Vis Bivs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bivs

pof@
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007
Sendt: 23 December 2011 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Så kommer det helt store ? hvor mange har hørt det de anbefaler, folk snakker alt for meget og tager ud og lytter for lidt...

Og ingen skriver hvad de har hørt noget udstyr sammen med. Min egen DAC er ok herhjemme, men lyder pinlig hos en af mine venner.
Til top Vis pof@'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pof@

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 December 2011 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Mange af dette sites brugere er vel entusiaster - og lyd og evt. billede er deres passion. Selvom ordet passion faktisk betyder lidelse, betragter vi entusiaster ikke vores hobby som en lidelse som vi skal ofre surt tjente penge på. Vi spenderer pengene med glæde for at få den bedst mulige lyd og billedkvalitet.

At forvente at få et godt anlæg til 3000 kr er nærmest utopi, hvis ikke man er meget heldig (gode brugttilbud o. lign).

Det siges forøvrigt, at alt hvad man virkelig har lyst til, det får man både tid, råd og energi til

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 23 December 2011 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Så kommer det helt store ? hvor mange har hørt det de anbefaler, folk snakker alt for meget og tager ud og
lytter for lidt...

Det mener jeg faktisk også er en forudsætning for at udtale sig, i alle retninger her i livet.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes