| Forfatter |
|
lAMME Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 127
|
| Sendt: 27 December 2011 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg beklager min egen sag kom til at overskygge pointen. Det er blot en diskussion jeg arbejder på at fremme.
Tillykke, det lyder til at være en alletiders gode juleoplevelse du der har fået dig :)
|
| Til top |
|
| |
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 27 December 2011 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Håbløst at et fint indlæg som trådstarterens skal svares med så nedladende, ignorante indlæg.
Fantastisk at din søn har oplevet glæden ved at kunne høre forskel på to lydkilder, og har forståelsen af at der er mere musik i
den ene end den anden. Det burde være derfor vi allesammen er her, men man kommer da godtnok i tvivl når sådan en flok
pendantiske tåber ruller sig ud.
__________________ You aint nobody without a naim!
|
| Til top |
|
| |
Carlsson-fan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 27 December 2011 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejligt at hører at flere unge mennesker, ligesom mig selv, begynder at interesserer sig for denne dejlige hobby. Det manglede
også bare
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 27 December 2011 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Opret I hellere en ny tråd om dette emne - og samtidig måske øve jer lidt i at udvælge jeres "live-koncerter" med større omhu og indsigt.
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
Janop Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 27 December 2011 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig rart når unge mennesker interesserer sig for god lyd, så er der da en der har fået sig en god julegave, hvilket mange
indlæg kunne tyde på alle ikke har fået, lad dog for pokker være med altid at hegle positive indlæg ned __________________ Jan O. Pedersen
|
| Til top |
|
| |
madmax Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
| Sendt: 27 December 2011 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg gav min søn på 14 min gamle Audiolab 8000a , Rega Planar 3 samt et par Snell KII og ca. 200 vinyler.Han er meget svær at få ned fra sit værelse , nu går han også og fabler om at pickuppen måske godt kunne udskiftes til en bedre.
Se det varmer om hjertet
madmax
|
| Til top |
|
| |
cadmann Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2010 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 27 December 2011 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes Hifi er sørme lige som alchol problemer Man bliver afhæning af dettte
Men husk at nyde musikken
Skal til at finde mit sidste anlæg Smiler er 48 år
Tænker på Densen pga det stil rene design Og et par lette dreven højttaler Så lige et par høre bøffer med egen dac og forstærker
Hej
|
| Til top |
|
| |
highenden Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 November 2011 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 27 December 2011 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejligt med en ny hifi-entusiast og en god alder at starte i. Det er en stor verden, men spændende verden at befinde sig i. Dog kan den gå hen og blive smådyr Allerede nu er han jo dækket godt ind efter dagens standarder, men derfor kan der jo sagtens komme mere til En spændende, lærerig og ganske hyggelig hobby __________________ Basti@live.dk
|
| Til top |
|
| |
qweqqe Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 239
|
| Sendt: 27 December 2011 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
lAMME skrev:
Som om man kan høre forskel på 128, 320, 1400osv kbps på et par 603'ere. Det er ren Rosenthaleffekt fra
farmand ;). |
|
|
Hmm der er vi vist rimeligt uenig.
|
| Til top |
|
| |
qweqqe Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 239
|
| Sendt: 27 December 2011 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
madmax skrev:
|
Jeg gav min søn på 14 min gamle Audiolab 8000a , Rega Planar 3 samt et par Snell KII og ca. 200 vinyler.Han er meget svær at få ned fra sit værelse , nu går han også og fabler om at pickuppen måske godt kunne udskiftes til en bedre.
Se det varmer om hjertet
madmax |
|
|
Super dejligt at høre... ren nostalgi
|
| Til top |
|
| |
highenden Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 November 2011 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 27 December 2011 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes nu også personer der kan synes at et nummer er fedt, rigtig fedt endda og skruer op for det hver gang det
kommer..................................... I en billig radio i køkkenet, eller i bilen med standardhøjttalere og en ussel bilradio.
Jeg kan nemt høre et fedt nummer igen og igen, selvom optagelsen er ringe, eller lyden kommer ud af et 14" tv i
børneværelset.
Hellere fed musik over et telefonrør end dårlig musik på et superduperanlæg
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 28 December 2011 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se - nu er vi jo ved at ramme det rigtige - glæden ved at høre noget godt musik.
musikken i sig selv bliver jo ikke dårligere eller ringere fordi den spilles på forskellige medier.
Der er ofte lidt for meget hovski snovski over tingene, hvor mange åbenbart glemmer musikken for teknikkens skyld. Soleklart det samme nummer vel lyder bedre på et anstændigt anlæg, end det gør i et par skrattende øretelefoner, men selve glæden er sågu nok den samme. __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
kanonlyd Udelukket fra forum

Bruger siden: 22 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 28 December 2011 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først havde vi gruppen der altid skal belære/prædike moral for andre om hvad der er det rigtige at skrive og gøre, og dem der ikke kan finde ud at af dette er nogle tåber og fjolser, og der bliver altid bare skrevet tåber og fjolser eller lignede i stedet for en fornuftig argumentation for at det "tåberne og fjolserne" skriver er forkert.
Så har vi så fået endnu en moralprædikende gruppe på banen som altid skal forklarer at det hele jo drejer om musikken og nu må vi endelig huske ikke at glemme at nyde den og bla bla.
Nej! Hi-Fi drejer sig ikke om musik eller musik smag, det er en kvalitets betegnelse for gengivelsen af lyd/musik. Som Highenden skriver kan man sagtens høre musik på TV, computer eller bilradio ikke noget problem i det.
Ved meget populærmusik er det ligefrem en fordel, da musikken tit er pumpet som en anden dårlig hamburgerryg for at lyde fornuftigt på de netop omtalte afspille udstyr hvor gengivelsen ikke er i nærheden af hi-fi.
Der er iøvrigt en gruppe til som altid dukker op, også i denne tråd, en gruppe hvis fornemmeste opgave i denne verden er at fortælle at der ikke er forskel på noget som helst og alt er ren indbildning/placebo, man kan undre sig over hvad de laver i et hi-fi forum, hvorfor går de ikke bare i Fona og køber en ghettoblaster, og lader andre diskutere hi-fi i fred.
Spørgsmålet er så hvilken gruppe man selv tilhører, så på et tidspunkt en sjov billedserie hvor alle internettyperne var listet, kan ikke lige finde linket, men der kunne man sikkert finde sig selv.
|
| Til top |
|
| |
bdef Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 739
|
| Sendt: 28 December 2011 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikke skrev:
|
Forærede min 15-årige en Denon CD-receiver/Airplay/DAB-radio til jul. Fandt desuden et par B&W 603 i kælderen som vi stillede op på hans værelse.
Og lyt:
Far - der er flest numre på min Spotify og min iTunes - men jeg vil helst høre CD. Der lyder det klart bedst!
Nu er det bare at vente til han finder ud af, at han skal ønske sig en RIAA forstærker og en grammofon!
|
|
|
Du må ha' gjort det godt, som far, når nu du får sådan nogle udtalelser fra en teenager 
|
| Til top |
|
| |
M.M.M. Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 565
|
| Sendt: 28 December 2011 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
kanonlyd skrev:
|
Først havde vi gruppen der altid skal belære/prædike moral for andre om hvad der er det rigtige at skrive og gøre, og dem der ikke kan finde ud at af dette er nogle tåber og fjolser, og der bliver altid bare skrevet tåber og fjolser eller lignede i stedet for en fornuftig argumentation for at det "tåberne og fjolserne" skriver er forkert.
Så har vi så fået endnu en moralprædikende gruppe på banen som altid skal forklarer at det hele jo drejer om musikken og nu må vi endelig huske ikke at glemme at nyde den og bla bla.
Nej! Hi-Fi drejer sig ikke om musik eller musik smag, det er en kvalitets betegnelse for gengivelsen af lyd/musik. Som Highenden skriver kan man sagtens høre musik på TV, computer eller bilradio ikke noget problem i det.
Ved meget populærmusik er det ligefrem en fordel, da musikken tit er pumpet som en anden dårlig hamburgerryg for at lyde fornuftigt på de netop omtalte afspille udstyr hvor gengivelsen ikke er i nærheden af hi-fi.
Der er iøvrigt en gruppe til som altid dukker op, også i denne tråd, en gruppe hvis fornemmeste opgave i denne verden er at fortælle at der ikke er forskel på noget som helst og alt er ren indbildning/placebo, man kan undre sig over hvad de laver i et hi-fi forum, hvorfor går de ikke bare i Fona og køber en ghettoblaster, og lader andre diskutere hi-fi i fred.
Spørgsmålet er så hvilken gruppe man selv tilhører, så på et tidspunkt en sjov billedserie hvor alle internettyperne var listet, kan ikke lige finde linket, men der kunne man sikkert finde sig selv.
|
|
|
-Og hvad skal vi konkluderer af dette indlæg???
Prøv lige at læg mærke til hvor mange indlæg trådstarter Mikke har budt ind med, -Jeg forstår godt at man opgiver (før tid)! For hvad er det man egentlig vil diskuterer, og debaterer ud fra en god oplevelse, som trådstarter har haft med sin søn...? Denne tråd bliver hevet i alle retninger, fordi den er åben for det, -men det er totalt irrelevant for konteksten! __________________ Mvh: Martin
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 28 December 2011 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
kanonlyd skrev:
|
|
|
Og her dukker så et ret intetsigende indlæg op - som åbenbart ikke er en tøddel relevant i forhold til det at kunne glæde sig over at høre god musik ? Hvad er dit formål ?
kanonlyd skrev:
Nej! Hi-Fi drejer sig ikke om musik eller musik smag, det er en kvalitets betegnelse for gengivelsen af lyd/musik. |
|
|
Hvem snakker om HiFi og definitionen på det ?
Trådstarteren fortæller glad at hans 15 årige søn, er ved at få øjnene op for at noget vist kan lyde bedre end det han har været vant til (det være sig digitalt flaf, mobillyd, eller hvad det nu var)
Citér:
Der er iøvrigt en gruppe til som altid dukker op, også i denne tråd, en gruppe hvis fornemmeste opgave i denne verden er at fortælle at der ikke er forskel på noget som helst og alt er ren indbildning/placebo, man kan undre sig over hvad de laver i et hi-fi forum, hvorfor går de ikke bare i Fona og køber en ghettoblaster, og lader andre diskutere hi-fi i fred. |
|
|
Nåeh nåehh .......... Jamen jeg begriber godtnok ikke hvad hulen du mener med at skrive
"Ja han er da tilsyneladende allerede ledt halvvejs på vildspor............."
Hvad i alverden mener du med det ? Please clarify !
Han har jo åbenbart fået noget af sin far, der nok er bedre end det "skrammel" han tidligere har lyttet til, og udtrykker glæde over det - er det at blive ledt på vildspor __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 28 December 2011 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
 ......følger lige med i baggrunden...... __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 28 December 2011 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikke skrev:
|
Forærede min 15-årige en Denon CD-receiver/Airplay/DAB-radio til jul. Fandt desuden et par B&W 603 i kælderen som vi stillede op på hans værelse.
Og lyt:
Far - der er flest numre på min Spotify og min iTunes - men jeg vil helst høre CD. Der lyder det klart bedst!
Nu er det bare at vente til han finder ud af, at han skal ønske sig en RIAA forstærker og en grammofon!
|
|
|
Fedt! Godt at høre, at der er håb for den yngre generation også! 
Bare det var mig... 
Min kærestes 16 årige knægt kan sidde og lytte i timevis til skod-speakerne i hans bærbare. Ingen bas. Ingen diskant. Bare plumret mellemtone...
Jeg har ellers givet ham et Sony anlæg, men han vil hellere høre MP3 på den bærbare! 
|
| Til top |
|
| |
JackD Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2034
|
| Sendt: 28 December 2011 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med sønnen. 
Der skal nok blive nogle hyggelige aftener.
Alt for mange glemmer midlet og går kun efter målet.
Lyder til din søn er godt på vej.
Det vigtigste er musikken.
__________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |