Bruger siden: 29 Februar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 710
Sendt: 15 Oktober 2013 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
Det er længe siden min Primare I30 har fået lov at "strække benene" og det er jo synd. Jeg vil med på streaming bølgen nu, men jeg er vist håbløs bagud, når det gælder streaming.
Jeg har læst at blandt andet Winp efterhånden tilbuder kvalitet a la CD'en, er det korrekt?
Hvis jeg skal finde noget streaming udstyr der matcher min Primare I30 og Dynaudio Focus 140, hvad kunne jeg så kigge på? I første omgang lader vi lige mit budget ligge. Jeg er mere interesseret i at vide hvad der matcher mit setup.
Bruger siden: 23 Oktober 2013 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 16
Sendt: 24 Oktober 2013 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
Hej Sambora, jeg har også en Primare i30. Det eneste andet i mit system er en Pioneer N50 (som to år i træk har vundet prisen hos whathifi som bedste netværksstreamer). Jeg har set den på tilbud til 3999kr, mener jeg, og ellers koster den 45--5000kr de andre steder.
Jeg er godt tilfreds. Jeg bruger Spotify, men overvejer kraftigt Wimp HIFI. Pioneeren spiser også mine FLAC filer (cd'er overført til NAS).
Desværre kan Spotify ikke afspille lokale FLAC-filer, kun normal 320bit mp3, kan Wimp afspille FLAC?
Primares NP30, netværksafspiller, er jeg lidt lun på, men den er ikke helt brugervenlig. Jeg har ikke selv nogen Apple produkter (min kæreste ejer derimod ikke andet), men bruger airplay (airfoil) til at sende musik fra min bærbare til Pioneer. Primare NP30 understøtter desværre ikke airplay, så der skal man have en app kørende i baggrunden for at kunne streame spotify eller wimp :/
Angående i32 så har den desværre ikke samme lyd som i30 og hvis du spørger mig, heller ikke samme Primare lydkvalitet, men det kan selvfølgelig også være de højtalere den blev sat til, da jeg hørte i32..
Sendt: 14 Januar 2014 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
Jeg synes det er lidt af en jungel at finde ud af hvad man skal vælge for udviklingen går så stærkt og det stiller jo krav til udstyret.
Men jeg kunne godt tænke mig at få god streaming lyd ud af min Primare i30 forstærker og så kunne styre det hele fra min iPhone/iPad. Jeg vil ikke
give mere en 4000 - 5000 kr, men er det er realistisk, hvis det kvalitetsmæssigt skal matche i30'eren?
Sendt: 14 Januar 2014 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
Altså til 4-5K finder du næppe noget bedre end Pioneer N50, men går du op i Primares egen NP30 er det muligt du får endnu bedre lyd. Jeg har ikke fået lyttet til Primare's streamer da jeg ikke synes den er helt så brugervenlig som jeg ville ønske den var. (man skal have en app kørende i baggrunden og kan ikke bare åbne Spotify og forbinde)
Om eller hvor meget bedre Primare NP30 er i forhold til Pioneer, det må du spørge dem som har lyttet til NP30'eren. Er der kommet test af den?
Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
Sendt: 14 Januar 2014 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
hvad med onkyo T-4070 den har am-fm dab-dab+ netradio og indbygget spotify, så skal man bare ha deres remote2 downloadet....så kører skidtet, og har 192khz dac indbygget...+ en aes/ebu digital balanceret udgang....til en evt bedre dac...sådan kører jeg selv med det.....og er udmærket tilfreds med det som spotify kører her..... http://www.av-connection.dk/?PGr=5685&ML=2035
Sendt: 17 Januar 2014 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
Mine krav er...
Matche min Primare i30 i kvalitet.
Betjenes via iOS eller Android
Have WIFI
Kunne streame i høj kvalitet (CD kvalitet, er det ikke kun Wimp indtil videre??)
Tak for jeres forslag, jeg kigger på dem.
Primares egen maskine er også drømmen, men så skal jeg vist have fat i chefen først...
Sendt: 23 Januar 2014 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
Men både Pioneer og Onkyo streamerne har DAC (og WiFi og apps etc) Og Simple Audio koster 5000+, så hvis du skal have en DAC
ved siden af, hvorfor så ikke give det sidste og få Primare NP30.
Sendt: 23 Januar 2014 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
lindegaard skrev:
Men både Pioneer og Onkyo streamerne har DAC (og WiFi og apps etc) Og Simple Audio koster 5000+, så hvis du skal have en DAC
ved siden af, hvorfor så ikke give det sidste og få Primare NP30.
Der er noget der ikke hænger sammen...
En Primare NP30 er bestemt også drømmen, da jeg er Primare-mand. :-) Men den koster 20.000 kr og der når jeg ikke op, hvis jeg vælger en af de nævnte DAC's og streamner (gerne brugt eller demo).
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum