Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 14:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Bluray CD afspilning er no go (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
boyscoutdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 22 Januar 2014 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Jeg har igennem lang tid brugt min Yamaha blu Ray afspiller til at lytte til musik på Cd. Jeg var af den opfattelse at det var alt lød rigtigt. I går fk jeg så fat i en brugt Sony XA2ES. Og selv om jeg ved at flere herinde ikke levner den mindste model mange chancer må jeg konstatere at en bluray afspiller til 3500 ikke står til mål mod en over 15 år gammel cd afspiller. Alene det at åbne skuffen er en nydelse på Sonyen. Det er kram i forhold til Yamahaen hvor man er bange for at noget går i stykker bare ved at ligge en disk i....

Lige nu lytter jeg til Eva Cassidy. Timingen i musikken er imponerende. Der er mere kontrol over bassen, der på intet tidspunkt bliver mudret. Stemmen bliver mere nærværende og fremstår mere luftig og klar. Instrumenterne er klart adskilte.

Jeg har naturligvis lavet en A/B lytning. Jeg skal aldrig tilbage til bluray afspilleren som kilde ved cd lytning. Jeg er lidt skuffet over at jeg ikke tidligere har taget dette skridt.

Nu må jeg på jagt på brugt markedet efter en XA5ES eller en XA7ES da disse skulle være helt ekseptionelle.

FLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Januar 2014 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Hvordan har du forbundet CD/BD til din forstærker , som er?
Til top Vis FLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLarsen

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 22 Januar 2014 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Jep, der kan være ret hørbare forskelle. Video delen vil slække på lyden ligesom D/A konverteren ikke er så god. Bare denne del, er mærkbart bedre på en Sony cd afspiller som din. Du skal have en Oppo, hvis cd delen skal være noget man vil bruge.

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 Januar 2014 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Ak. Som at købe brød og kager ved tankstationer og slige steder. Eller bruge en ufaglært håndværker der taler østeuropæisk
Det bedste er altid at bruge apperater og lignenede til det de faktisk kan. Bluray til film og cd til afspille musikcd. Jeg har selv en Pioneer bluray som
skulle være fantastisk til afspilning af cd, men har siden købt en cd afspiller. Ved godt man ikke må generalisere, da der findes enkelte produkter der
kan begge dele, men det behøver man ikke fortælle sin kone/kæreste, da man har mulighed for at slæbe endnu en kasse hjem i reolen
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 22 Januar 2014 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Strukturen skrev:
Ak. Som at købe brød og kager ved tankstationer og slige steder. Eller bruge en ufaglært håndværker der taler østeuropæisk
Det bedste er altid at bruge apperater og lignenede til det de faktisk kan. Bluray til film og cd til afspille musikcd. Jeg har selv en Pioneer bluray som
skulle være fantastisk til afspilning af cd, men har siden købt en cd afspiller. Ved godt man ikke må generalisere, da der findes enkelte produkter der
kan begge dele, men det behøver man ikke fortælle sin kone/kæreste, da man har mulighed for at slæbe endnu en kasse hjem i reolen
Til det sidste......you gotta point, there....

E30NA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2011
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 22 Januar 2014 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Ellers er der altid muligheden for at bruge en ekstern d/a konverter. Så har du også vellyden til dine bluray film, eller hvis du streamer musik filer fra din bluray afspiller.
Til top Vis E30NA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af E30NA

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 Januar 2014 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Sony har lavet mange fremragende cd-afspillere - især i ES serien. Har selv en sådan - modificeret gentagne gange af Swoboda I Tyskland. Den er nu en af verdens bedst lydende cd- afspillere.
Hvis du vil have det bedste fra begge verdener i én maskine, bør du kigge på afspillerene fra Oppo i den lidt bede ende.
Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

boyscoutdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2014 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

FLarsen skrev:
Hvordan har du forbundet CD/BD til din forstærker , som er?

Begge enheder er forbundet analogt via RCA kabler fra QED. Min forstærker er en snurrerundt receiver Yamaha RX-V767. Når jeg film er det selvfølgelig via af HDMI.

boyscoutdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2014 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Strukturen skrev:

Det bedste er altid at bruge apperater og lignenede til det de faktisk kan. Bluray til film og cd til afspille musikcd.

Ved godt man ikke må generalisere, da der findes enkelte produkter der

Ja det har jeg så lært nu, et apperat til hver sin del

Ja flere apperater, men det vækker ikke altid applaus i hele husstanden

8888
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2012
Sendt: 22 Januar 2014 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Min Yamaha gør det godt som cd afspiller , hvad model har
du ?
Bruger du pure direkt på både din bd og receiver?
Til top Vis 8888's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 8888

boyscoutdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2014 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

8888 skrev:
Min Yamaha gør det godt som cd afspiller , hvad model har
du ?
Bruger du pure direkt på både din bd og receiver?

Jeg har det bedste Yamaha kan tilbyde; Yamaha BD-A1020. Den er en fantastisk film formidler på både billed og lyd. Og jeg var egenligt også tilfreds med lyden fra CD, men der er lige den lille forskel, der bare gør at Sony cdafspilleren bare lyden bedre.

Jeg synes ikke der er den store forskel på om Yamahaen afspiller i pure direct eller ej. Hvilken Yamaha har du?

Sven Palvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 Januar 2014 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft en Oppo 93 hjemme og lytte på. Den klarede sig rigtig godt til musik afspildning.

Den blev afprøvet som drev og så komplet.

Der blev sammenlignet med et Marantz cd 17 K.I.Sign. og ekstern dac.

8888
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2012
Sendt: 23 Januar 2014 kl. 06:05 | IP-adresse registreret  

Min er en bd s1067 samlinger med min stello
Til top Vis 8888's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 8888

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 23 Januar 2014 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

boyscoutdk skrev:
Jeg har igennem lang tid brugt min Yamaha blu Ray afspiller til at lytte til musik på Cd. Jeg var af den opfattelse at det var alt lød rigtigt. I går fk jeg så fat i en brugt Sony XA2ES. Og selv om jeg ved at flere herinde ikke levner den mindste model mange chancer må jeg konstatere at en bluray afspiller til 3500 ikke står til mål mod en over 15 år gammel cd afspiller. Alene det at åbne skuffen er en nydelse på Sonyen. Det er kram i forhold til Yamahaen hvor man er bange for at noget går i stykker bare ved at ligge en disk i....

Lige nu lytter jeg til Eva Cassidy. Timingen i musikken er imponerende. Der er mere kontrol over bassen, der på intet tidspunkt bliver mudret. Stemmen bliver mere nærværende og fremstår mere luftig og klar. Instrumenterne er klart adskilte.

Jeg har naturligvis lavet en A/B lytning. Jeg skal aldrig tilbage til bluray afspilleren som kilde ved cd lytning. Jeg er lidt skuffet over at jeg ikke tidligere har taget dette skridt.

Nu må jeg på jagt på brugt markedet efter en XA5ES eller en XA7ES da disse skulle være helt ekseptionelle.

Prøvede også for sjov at lade min Grundig BLURAY afspiller agere CD-afspiller. Som CD-afspiller lyder den forfærdligt, men den har også mulighed for at fungere som netværksafspiller(dog kun med WAV filer). Når den spiller som netværksafspiller lyder den glimrende.... I begge forsøg anvendte jeg mit normale setup med Tact Rum correction og afspilning via DAC i min Transporter.

Ikke noget jeg kan bruge grundet manglende FLAC kompabilitet og ingen iPad betjening. Men sjovt forsøg anyway.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes