Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 05:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: sony KDL-37V5500 & UPnP DLNA driver mig t (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
alt_optaget
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 03 Juli 2009 kl. 03:19 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes ikke jeg kunne finde et helt egnet rum til indlægget, så i nød lægger jeg det her:

Jeg har fundet ud af følgende: TVersity understøtter ikke sony bravia tv og derfor kan tv'et se serveren, men meddeler at den ikke er kompatibel.

Jeg har fundet ud af, at Twonkymedia, version 4.4.4 kan starte en server på min PC, som tv'et kan tale med.

Jeg tilføjer mit ene drev der indeholder både lyd- foto- og videomateriale, og jeg kan på tv'et se mit folder træ - men jeg kan kun afspille mp3. Det vil sige - jeg vælger tv'ets menu, og min server fra twonkymedia vises kun under node-ikonet i menuen - altså lyd-playback.

Vælger jeg film-ikonet vises min twonky-server ikke.

Under musik-ikonet optræder hele min folderstruktur som er sat til deling, men når jeg træder ind i en folder hvori der ligger en film, så vises denne film ikke - jeg får bare en melding der siger: ingen elementer til afspilning. I foldere med fotos gælder det samme: Ingen elementer til visning.

Dette giver mig nogle spørgsmål:

1: HVORFOR vises min twonky-server ikke under foto og video-menuerne?
2: HVOFOR viser tv'et ikke indholdet af foldere der indeholder videor (avi divx) og fotos (jpg hovedsageligt?)

Det driver mig til vanvid. Det smarte ved at have sit tv på et netværk er jo at kunne fyre sine digitale fotos, musikstykker og film igennem netværket op på skærmen og ud af højtalerne. Er der nogen der kender en løsning?

Jeg begynder at frygte at jeg kunne gå ud at købe en NAS server der ville give de samme kompabilitetsproblemer. Er der nogen der kender en server der VIL fungere?

Til top Vis alt_optaget's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af alt_optaget

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Juli 2009 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Sonys DLNA understøttelse er ikke særlig god. Det samme kan man sige for Panasonic og faktisk er de eneste der er sluppet nogenlunde godt fra opgaven, Samsung. Men selv ikke denne giver anledning til begejstring.

I mine øjne er DLNA indbygget i Tv endnu ikke anvendeligt. PS3 leverer for eksempel en langt bedre oplevelse.

Når det er sagt, så vil jeg dog samtidig sige, at jeg havde held med både fotos og film på W5500, som burde mindre om V5500 på de fleste punkter. Jeg benyttede også Twonky. Filmunderstøttelsen var dog så dårlig, at jeg reelt ikke benyttede den.

Men det kan altså lade sig gøre. Har du åbnet nogen porte i din router?

geneser
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 August 2009 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

"Jeg tilføjer mit ene drev der indeholder både lyd- foto- og videomateriale, og jeg kan på tv'et se mit folder træ - men jeg kan kun afspille mp3. Det vil sige - jeg vælger tv'ets menu, og min server fra twonkymedia vises kun under node-ikonet i menuen - altså lyd-playback.

Vælger jeg film-ikonet vises min twonky-server ikke.

Under musik-ikonet optræder hele min folderstruktur som er sat til deling, men når jeg træder ind i en folder hvori der ligger en film, så vises denne film ikke - jeg får bare en melding der siger: ingen elementer til afspilning. I foldere med fotos gælder det samme: Ingen elementer til visning."""

jeg har et lignende problem (på min Sony w5500). Hvis jeg benytter Twonkymedia, genfinder jeg kun Twonkymedia serveren under Billeder.
Her har jeg så kun adgang til mine billeder, video og mp3 er ikke muligt at afspille.

Nogen som har løst det, eller virkede det bare for jer andre sony brugere
Til top Vis geneser's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af geneser

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes