Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 23:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Kabler (he he) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sirhish
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Januar 2009
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 18 December 2010 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:
sirhish skrev:
sennheiser skrev:

sirhish

Kan se du har haft Van den hul cs-122. er der stor forskeld på cs-122 og MAGNUM har selv cs-122 nu og ville høre om det er pengene værd at opgradere til MAGNUM kablet.

Der er ikke den store forskel, en lille lille lille smule mere styr på bassen.... Om det er pengende værd????? Ja det syntes jeg, men jeg syntes også det ser godt ud med et godt tykt kabel  så det var også for syns skyld jeg købte MAGNUM

Jeg er af en lidt anden mening, og mener der er ret stor forskel på de to kabler. Magnum spiller mere magtfuldt og med mere hug i bassen. Som om det gør mange ting lidt "større" og fyldigere.

Det skal lige nævnes at min sammenligning var på mit daværende anlæg i den billige ende, jeg tror gerne at forskellen er større når vi er oppe i den dyre ennde....

Jeg har faktisk stadig mine gamle cs-122ér liggende, det kunne være jeg skulle lave en ny test, nu hvor jeg er gået et par klasser op i grej

Til top Vis sirhish's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sirhish

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 18 December 2010 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Audio Note AN-B

Tara Labs OMNI

DMN 3 ledet fladkabel

Audio Quest Midnight

Øhelbach, eller hva' der nu he'er

Teflar 2  

Winkel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 20 December 2010 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

sirhish skrev:
thuekay skrev:
sirhish skrev:
sennheiser skrev:

sirhish

Kan se du har haft Van den hul cs-122. er der stor forskeld på cs-122 og MAGNUM har selv cs-122 nu og ville høre om det er pengene værd at opgradere til MAGNUM kablet.

Der er ikke den store forskel, en lille lille lille smule mere styr på bassen.... Om det er pengende værd????? Ja det syntes jeg, men jeg syntes også det ser godt ud med et godt tykt kabel  så det var også for syns skyld jeg købte MAGNUM

Jeg er af en lidt anden mening, og mener der er ret stor forskel på de to kabler. Magnum spiller mere magtfuldt og med mere hug i bassen. Som om det gør mange ting lidt "større" og fyldigere.

Det skal lige nævnes at min sammenligning var på mit daværende anlæg i den billige ende, jeg tror gerne at forskellen er større når vi er oppe i den dyre ennde....

Jeg har faktisk stadig mine gamle cs-122ér liggende, det kunne være jeg skulle lave en ny test, nu hvor jeg er gået et par klasser op i grej

Det er egentlig lidt bekymrende laesning hvis man taenker over det. At fantastisk dyre high-end forstaerkere, HT'ere osv skulle vaere mere foelsomt over for aendringer som 2 meter kabel end et "billigere" system

Jeg bruger selv mest et MIT terminator 2 biwire til mine toppe og en 4x6mm2 fladkabel fra industrien til bunden, saa jeg kan ikke sige mig fri for at vaere gaaet lidt kabelspedalsk

Indimellem skifter jeg lidt rundt paa kablerne derhjemme, jeg har et saet renaissance audio i det helt moderne flettet fladvalsede soelv i olie osv. liggende... om jeg kan hoere reelt forskel er ikke godt at vide.

Jeg tror mest det er placebo,(and i love it) men naar jeg proever med lampeledning eller flettede netvaerks kabler gaar det helt galt, der synes jeg der er klar forringelse.

Til top Vis Winkel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Winkel

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 21 December 2010 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Lampeledning har en impedans på mange ohm, og netværks kabel har også høj modstand. Vist nok som et antenne kabel, så jeg forstår godt det lyder som et mareridt.  

Pita
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 December 2010 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Speaking of kabler...

Nogen som har set det sæt på forsiden af Hifi4All (under nyheder) til 105k for 2.5m?

Til top Vis Pita's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pita

Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 December 2010 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Pita skrev:
Speaking of kabler...

Nogen som har set det sæt på forsiden af Hifi4All (under nyheder) til 105k for 2.5m?

Hehe... ja!  Og sikke da noget. Det er fair nok at de få, som har råd til et hamrende dyrt system, kigger på dyre kabler også. MEN! Manger kommer jo slet ikke i nærheden af at bruge omkring 100K på HELE deres system. Jo måske over flere år. Men ikke bare lige sån frem med kortet - og så på beløbet

Men ingen tvivl om at det da er sjov læsestof, som bestemt ser smart og lækkert ud. Jeg kan desværre ikke bruge det, da jeg har brug for at skære det i stumper og lodde det direkte på mine enheder i mit DIY - og så fiser den der helium ud af ledningerne  

Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes