| Forfatter |
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 24 November 2011 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kanonlyd
Klaver inden for jazz, er der Niels Lan Doky. Han går meget op lyden og ønsker ikke for meget komprimering på sine optagelser.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
kanonlyd Udelukket fra forum

Bruger siden: 22 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 25 November 2011 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror jeg vil undlader at kommentere, andet end når jeg skrev som i forrige indlæg så er det fordi jeg mener det.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2011 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
kanonlyd skrev:
| Tror jeg vil undlader at kommentere, andet end når jeg skrev som i forrige indlæg så er det fordi jeg mener det. |
|
|
Er der da nogen, der har modsagt dig? __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 November 2011 kl. 08:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
kanonlyd skrev:
| Tror jeg vil undlader at kommentere, andet end når jeg skrev som i forrige indlæg så er det fordi jeg mener det. |
|
|
Er der da nogen, der har modsagt dig? |
|
|
Ok jeg blev en anelse irriteret, jeg skrev at det stort set kun er inden for klassisk musik at det er muligt at finde naturtro piano optagelse, og som sagt den CD jeg nævnte er meget meget tæt på den ægte vare på mit system.
Derfor kan jeg roligt og med så godt som 100% sikkerhed sige det som jeg gør.
Selv om du så kommer bagefter og siger ahhh hør nu her Kanonlyd du har ikke hørt Niels Lan Doky, eller du har ikke hørt den der Snell basreflex osv eller hvad det nu er.
Jo det kan du bande på jeg har og jeg regner ham for en af de værste til at manipulere og pumpe sine produktioner, og jeg siger netop produktion med stort P, det fremgår tydeligt at hans produktionsarbejde kun har et eneste formål det skal lyde "fedt" og rigtigt rigtigt "lækkert" på det gennemsnitlige anlæg.
Der er på ingen måde tale om et forsøg på en naturtro optagelse af en begivenhed som i det tilfælde jeg nævnte med Berit Tange.
Faktisk begynder jeg at tvivle på at du ved hvordan en plade lyder når det kun er begivenheden som er på CD'en.
Men jeg har enkelte Jazz optagelser som er naturtro men her er tale om ukendte orkestrer inden for traditionel New Orleans jazz/ dixieland jazz i stil med det eksembel jeg nævnte i et tidligere indlæg. jeg har også enkelte gamle optagelser som ikke er blevet remasteret endnu.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2011 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kanonlyd
Lan Doky har da tidligere lavet gode indspilninger og har da et par stykker. Men du har da ret i, at det sådan set kun er inden for klassisk man finder rigtigt vellykkede kadulavér indspilninger, som man kan opnå en god illusion af virkelighed. Dorian selskabet går godt nok ikke efter den absolutte sandhed på deres plader, men deres klaver optagelser står med en god realisme alligevel. Her er ingen hårde klange. 
Men sjovt nok så lyder et klaver, som det gør i dag og har gjort i mange år, jo ikke sådan som vi ofte får det af høre, også live. I dag har det en lysere og til tider hårdere klang end den oprindelige klaver lyd, som er lidt mørk, rund og varm, ja nærmest romantisk. Men det har jo nok at gøre med, at det i stor grad benyttes inden for rock,pop og jazz. Så skal der mere liv i instrumentet. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 November 2011 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Kanonlyd
ja nærmest romantisk. Men det har jo nok at gøre med, at det i stor grad benyttes inden for rock,pop og jazz. Så skal der mere liv i instrumentet. |
|
|
Mere liv!! man tager fuldstændigt livet ud af instrumenter i dag med alt det overproducerede l**t der laves, men man kan da finde ting af og til også inden for rock som ikke er fuldstændigt smadret og som lyder rigtigt.
Et eksempel kunne være Jeff Beck & Eric Clapton – Exhaust Note, En live koncert et lille sted max 200 mennesker vist nok, alle instrumenter lyder rigtigt bas guitar trommer har den fede rigtige sound/lyd som de skal have og som stort set kun kan opleves live.
Der er lidt mikse fejl hist og her bl.a. ligger EC sang og guitar og keyboardet noget lavt, og nogen stemmer er lidt fjerne osv men måske har det været sådan det kan man sagtens opleve live også.
Dynamikken har også fået et tryk, og klipning er der sine steder.
Der er vist tale om det man kalder bootleg, og man kan downloade de fire CD'er rundt omkring på nettet.
Fandt lige et you tube klip derfra også:
http://youtu.be/0yuZ-J5coKk
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2011 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
.....noget andet er, at et klaver jo hører til percussion instrumenter og derfor er vanskeligt instrument at optage. Forkert mikrofon placering, kan ødelægge meget. Men ellers har du ret.....det er nogle skod optagelser, der laves flest af.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Maximilian Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 26 November 2011 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jennifer Warnes - The Hunter
|
| Til top |
|
| |
m.b.petersen Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004
|
| Sendt: 26 November 2011 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
1:Man 2:band Bernhoft
Herbie Hancock i magine project
Gregg Kofi Brown
Together As One
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2011 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marshall Chapman - Inside Job
Cowboy Junkies - Lay it Down
 __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
benson1984 Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 07 December 2011 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg selv bruger gerne Tina Dickow - Fuel, John Mayer - Continuum/Where the light is & Procupine Tree - Sound of muzak (nummeret) God tester for mig.
__________________ NAD C355BEE,
Audiolab 8200CD,
B&W DM685,
NAD T585,
Sennheiser 518,
Div. Xindak kabler
|
| Til top |
|
| |
Hother Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 07 December 2011 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan bestemt foreslå Stockfish Records, og deres "Closer to Music". Findes i Volumen 1 - 4. Personligt synes jeg Volume 1 er bedst. Hvor om alting er, så er det super gode optagelser med akustiske instrumenter
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 07 December 2011 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kanonlyd, nu fremgår det ikke af din profil, og kan ikke huske om jeg har læst om du spiller vinyl (siger det fordi jeg ikke kender cd-versionen), men vil hermed anbefale dig at lytte til "Dick Hyman Plays Fats Waller" Reference Recordings RR-33. Der bliver hamret Fats Waller melodier på et Bösendorfer Grand. Det er nok den mest autentiske pianolyd der findes i min pladesamling, ihvertfald ud fra gengivelsen fra mit ydmyge anlæg .
En sjov, lille notits fra indercoveret: "The primary playback system used by Reference Recordings to evaluate our work (cirka 1990) includes the Spectral compact disc player, the Versa Dynamics Model 1.0 turntable and the Spectral MCR cartridge, the Spectral DMC-10 preamplifier, Spectral amplifiers and Duntech Sovereign II loudspeakers. We also rely on Crosby-modified Quad ESL-63 electrostatics and cables by MIT.
Edit, tillæg, En fantastisk naturtro produktion (CD): Søren Kragh Jacobsen "Isalena". __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 07 December 2011 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hother skrev:
Kan bestemt foreslå Stockfish Records, og deres "Closer to Music". Findes i Volumen 1 - 4. Personligt synes jeg Volume 1 er bedst. Hvor om alting er, så er det super gode optagelser med akustiske instrumenter |
|
|
Hej Hother, og velkommen her på HI4ALL.
Kunne man lokke plademærke og nr. ud af dig, og evt. hvor de er købt.
carsten
|
| Til top |
|
| |
highenden Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 November 2011 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 07 December 2011 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg "tester" mit anlæg med det musik jeg hører til hverdag.
Det er alligevel det der skal afspilles
|
| Til top |
|
| |