Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 02:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Nyt sub projekt, hvilken enhed? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mindstorm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 31 Oktober 2012 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Jeg byggede for 6år siden en sub med en 15" enhed, sub'en spiller ok, dog har den lidt problemer når den spiller ved lave frekvenser,små kan lyden
godt skratte lidt. Enheden der sidder i var en jeg fik af en kammerat, han havde fået den fra en fabrik i Struer, hvor de laver højtalere, jeg mistænker
lidt enheden for at have en defekt og at det måske var derfor han fik den...

Men nu er tiden ved at være inde til at starte et nyt projekt, jeg har en NAD 216 THX forstærker som jeg ønsker at bruge til at trække min sub, men
jeg har da overvejet at købe en ny enhed til projektet, da jeg ikke er sikker på de data jeg har på den gamle enhed og usikkerheden på om den gamle
enhed er defekt.

Spørgsmålet er nu, hvilken størrelse enheder bør jeg overveje? jeg vil gerne have en dyb bas til mine film, hvor sub'en primært vil blive brugt, så jeg
ved ikke om jeg skal gå efter en stor enhed eks. 15" eller om man i stedet skulle gå efter nogle mindre og måske sætte to enheder til at spille ind mod
hinanden, som i beolab 11, mindre enheder fordi jeg har en ide om at de måske kan være mere dynamiske og hurtigere til at levere effekten, men det
kan godt være at jeg er forkert på den.

Kabinettet som jeg lavede for 6år siden, er en stor firkantet klods og har enheden til at vende ned mod gulvet, jeg har overvejet samme løsning
denne gang, med enheden ned mod gulvet, dog med et noget smartere design, jeg ville gerne have lavet noget der ligner et stort æg med 3 ben på,
jeg har mulighed for at lave nogle kreative kabinetter, da jeg har div cnc maskiner til rådighed. Men nu tænker jeg på om man skulle lave et andet
design, med flere enheder. Er her nogen der har nogle gode ideer til kabinetter/højtalere der giver en god dyb kontrolleret bas i hjemmebiografen,
hvordan kan man designe kabinettet og hvilke/hvor mange enheder bør der side i?

Mindstorm
Til top Vis Mindstorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mindstorm

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes