Sendt: 30 September 2014 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Casper!
Fedt at se at du har valgt at dele dit anlæg med en bredere skare af hifi interesserede!
Nu har du ikke skrevet så meget om selve anlægget og udstyret endnu - men det skal ikke afholde mig fra at skrive lidt om min oplevelse af din lyd!
Det første man ser når man kommer op til Casper er klart nok den halv store "mur" af udstyr - hvad billedet ikke viser er at der på den anden væg er en ligende mur
- blot med vinyler - og ved siden af dem en mindre mur af CD'er! Man er ikke et øjeblik i tvivl om at man er på besøg hos der går op i musik - og lytter til musik - for
musikkens skyld!
Derudover er lytterummet - ret hyggeligt med guitarer på væggene - og gamle scenespots som hygge-belsyning, end rigtig hifi / rock / stue!
Når man ser billedet - så ledes tankerne helt naturligt hen på noget ala - hvor gad jeg godt høre 50cent - og hvor må man da bare blive "blæst" væk af bassen - men
det forholder sig slet ikke sådan!
Når man hører Caspers anlæg og lukker øjnene - så ledes tankerne hen på en live koncert - hvor man står foran scenen - med et tilsvarende lydtryk - men ikke en
pumpende bas ala cerwin vega dc1515 på teenage værelset - tværtimod!
jeg tror man skal opleve hvad sådan et membran areal kan flytte af "fysisk" luft - og ikke blot "lyden" af bas. Det er helt vildt. Det giver musikken en luftighed og
letflydenhed som får de fleste "normale" højtalere til at lyde klemte i lyden!
Så når man siger at der ikke er noget som kan erstatte membran-areal - så er jeg enig langt hen ad vejen.
Desværre er det ikke os alle der har pladsen til at have sådan et anlæg stående - ihvertfald ikke i stuen :) så vi andre må nøjes med mindre :)
Det var blot lige mit besyv :)
vh
Ronni
|