Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 09:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Ikke noget billede? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hris1708
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2015
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Marts 2015 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har en Denon avr 1912 resivor og en projektor Acer 3d h7532bd

Jeg kobler min dvd Denon dpb 1611ud i en hdmi til dvd og en play stadion 3 i game 1 på forstærkeren på udgangen hdmi forbinder jeg min projektor
med med et hdmi kabel i hdmi 1 porten, vælger hdmiport 1 på projektoren

MEN der kommer ikke noget billede på min væg.

Jeg har prøvet at koble min ps3 direkte til projektoren så viser den billede.....

Det er lige som om min forstærker ikke modtager signal eller udsender signal ..... hvad skal jeg gøre????
Til top Vis hris1708's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hris1708

grønlænder
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2013
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 03 Marts 2015 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

Hvad med on screen menuen virker den? jeg kunne forestille mig at
de forskellige hdmi igange skal assignes til de forskellige inputs
valg.
http://batpigworld.com/wp/ er en side der oversætter denon til
engelsk, det kan være ret så brugbart da deres manualer er virkelig
indviklede

Tror du nemt kan assigne inputs'ne via on screen menuen.

Mvh Grønlænder
Til top Vis grønlænder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af grønlænder

hris1708
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2015 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Hej Grønlænder

Tusind tak for dit svar - Men i dag slog det mig at prøve med et andet kabel det er ca ca 1,5 meter så virkede det.
Jeg kørte ud for at bytte dette kabel (det var nyt) Sandstrøm 10 meter s10hdm114x

Jeg kommer hjem med det nye kabel og monterer dette - desværre kommer der ingen billede også med dette kabel - er det mon også defekt, eller
skal jeg have et andet???

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Marts 2015 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Tja. Hvis kablet ikke virker giver det jo god mening at det er defekt

hris1708
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2015 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Jo - men kan jeg være så uheldig at få 2 kabler der er defekte???

hris1708
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2015 kl. 01:11 | IP-adresse registreret  

hej

Lidt mærkeligt dette her.

Jeg har et billigt hdmi kabel sigma på ca 1,5 m hvis jeg tilslutter dette kabel mellem forstærkeren og projektoren kommer der billede på - skifter jeg
det korte kabel ud med det nye 10m lange kabel har jeg billede på min væg.

Slukker jeg projektoren og tænder den igen kommer der ikke et billede, men gør jeg som ovenstående kommer det dog igen.

Lidt af et problem da jeg skal monterer et 10 m kabel fra forstærkeren til projektoren.

Hvad skal jeg gøre???

Mvh.

Stefan

madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 04 Marts 2015 kl. 07:20 | IP-adresse registreret  

Måske bare en tanke , det kan være din reciver der ikke har kraft nok i hdmi udgangen til at trække et 10m langt kabel.
Til top Vis madmax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madmax

Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2014
Sendt: 04 Marts 2015 kl. 08:09 | IP-adresse registreret  

Ud fra kablets fabrikat kan jeg regne ud hvor du har købt det. Undersøg om ikke varehuset har et 10 meter Matsui kabel, leveret i en simpel
plastpose. Årsagen til mit forslag er at jeg har stået "bag disken" i organisationen og har hjulpet specielt een kunde med det samme problem som dig.
Et tilsyneladende glimrende og dyrt kabel fra en troværdig forhandler uden at kunden havde billede på skærmen. Test i varehuset viste at det "fine"
kabel opførte sig som du beskriver, men den "simple" fungerede perfekt. Findes den simple løsning ikke længere i det pågældende varehus vil jeg
anbefale dig et forsøg med Biltema's tilsvarende 10 meters løsning f. eks.. Dette er et af de uforklarlige eksempler på at teori og praksis ikke altid
giver samme resultat. Skal vi lede efter en forklaring kan det være kablets kapasitive belastning af recieverens HDMI udgang, som giver HDCP nøglen
i modtageapparatet vanskeligheder med at give afsenderapparatet "handshake" og accept af forbindelsen.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted

hris1708
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2015 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Hej Kaj

Jeg er bestemt ikke en nørd i dette, jeg syntes det lyder indviklet, og bliver også usikker på dette - jeg har 1 uge hvor jeg bare kan leverer det hele tilbage og få pengene retur - men jeg er tilfreds med dette, og orker ikke at sætte mig ind i det én gang til.

Det har kørt perfekt siden d. 5.3.2015 ungerne er helt tosset med det selv min kone - her søndag er ungerne kommet i seng, så vil jeg nyde den store skærm og lidt god lyd - men så er det galt igen ingen billede, byttet ledning vendt den rundt, kørt direkte fra dvd afspiller direkte fra ps3 men der kommer ikke noget billede igennem forstærker eller direkte.

Syntes det lyder ulogisk at købe et billigt kabel i Biltema i stedet for et kabel til 699kr fra Elgiganten så skulle det spille... Jeg er blevet oplyst om at Elgiganten kun har sandstrøm og monster syntes det monster kabel er max dyrt 1999kr

Jeg har nok mest lyst til at give op..... hvis det ikke hjælper med et simpelt kabel. jeg prøver mandag.

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 Marts 2015 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Hmm... Så mange penge vil jeg nu ikke smide efter et HDMI kabel, om det er Biltema eller et fra Kvickly, bare det virker, inden du får stress
Ellers er der mange internetbaserede kabelforretninger, hvor du kan købe i lige de længder du er interesseret i, her vil jeg anbefale de danskbaserede.

Med venlig hilsen
Birger
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 08 Marts 2015 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

hris1708 skrev:
Hej Kaj

Jeg er bestemt ikke en nørd i dette, jeg syntes det lyder indviklet, og bliver også usikker på dette - jeg har 1 uge hvor jeg bare kan leverer det
hele tilbage og få pengene retur - men jeg er tilfreds med dette, og orker ikke at sætte mig ind i det én gang til.

Det har kørt perfekt siden d. 5.3.2015 ungerne er helt tosset med det selv min kone - her søndag er ungerne kommet i seng, så vil jeg nyde den
store skærm og lidt god lyd - men så er det galt igen ingen billede, byttet ledning vendt den rundt, kørt direkte fra dvd afspiller direkte fra ps3
men der kommer ikke noget billede igennem forstærker eller direkte.

Syntes det lyder ulogisk at købe et billigt kabel i Biltema i stedet for et kabel til 699kr fra Elgiganten så skulle det spille... Jeg er blevet oplyst om
at Elgiganten kun har sandstrøm og monster syntes det monster kabel er max dyrt 1999kr

Jeg har nok mest lyst til at give op..... hvis det ikke hjælper med et simpelt kabel. jeg prøver mandag.

Hvis det er det prisleje (699,00), så har vi også et kabel, der kan bruges!

hris1708
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2015 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Hej

Tak for dit input - men hvad er forskellen på dit kabel og det jeg har købt?? Hvorfor skulle dit kabel virke på mit problem..

hris1708
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2015 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Du genkender jo nok min forstærker den er købt hos jer - jeg formoder den kan leverer et signal til hdmi som er kraftigt nok til denne løsning.. Nogle
beskriver at det kan være et problem hvis signalet ikke er stærkt nok..

Om det koster 500 eller 900kr er ikke det afgørende - det afgørende er at det skal virke hver gang.

efterklang
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Wymax

Bruger siden: 05 Oktober 2013
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 Marts 2015 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

I "gamle" dage sagde man at HDMI-kabler var lige gode, ud fra devisen at HDMI virker på den måde at er der signal, så er signalet lige
godt på alle kabler.

Men der er forskel på hvor lange træk de tåler, mig bekendt... Du oplever jo også at sætter du et 1,5 meter på virker det. Som jeg forstår
det skifter du så ud med det lange uden at slukke enhederne, så virker det. Umiddelbart bekræfter det teorien med at der skal laves et
handshake, og det sker ikke (altid) med det lange Sandstrøm.

Skal man op på mere end standard 1 meter, hvor alle virker, så kan det lønne sig at købe det gode mærke, hvilket jeg ikke ville tælle
Sandstrøm til. Jeg har til mit 12 meter selv valgt at købe Supra fordi det går for at være et godt kabel, og det har virket fejlfrit i mange år
nu.

Det behøver ikke være så dyrt som Monster, slet ikke, og Supra er vist også lidt dyrere. Hvis jeg var dig, så ville jeg returnere det
Sandstrøm igen, og så prøve det kabel Kaj foreslår, han ved hvad han snakker om. Og er du ikke der nu hvor du bare vil have at det skal
virke hver gang? Så gør som eksperterne foreslår
Til top Vis efterklang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af efterklang

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 Marts 2015 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har aldrig haft problemer med korte kabler, men 10 meter kan være en udfordring. Jeg købte først et i Harald Nyborg uden
billede. Dette byttede jeg til et andet mærke samme sted, og så var der billede (Prisen på 169 kr er heller ikke
afkskrækkende).

Prøv evt at læse lidt her

HDMI lange kabler
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 08 Marts 2015 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

hris1708 skrev:
Hej igen

Du genkender jo nok min forstærker den er købt hos jer - jeg formoder den kan leverer et signal til hdmi som er kraftigt nok til denne løsning..
Nogle
beskriver at det kan være et problem hvis signalet ikke er stærkt nok..

Om det koster 500 eller 900kr er ikke det afgørende - det afgørende er at det skal virke hver gang.

Tjaa, nu arbejder jeg jo hvor jeg gør og kender nok dine produkter bedre end du selv gør, så der burde være en sammenhæng med hvorfor jeg
siger at vi har et kabel, der fungerer....der er trods alt solgt hundredevis af den kombination, så det ville være underligt hvis jeg ikke vidste om
vores kabler fungerer

Kom ind forbi og lån et med hjem - så kan vi se om det afhjælper problemet.

Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2014
Sendt: 09 Marts 2015 kl. 06:25 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Tjaa, nu arbejder jeg jo hvor jeg gør og kender nok dine produkter bedre end du selv gør, så der burde være en sammenhæng med hvorfor jeg siger at vi har et kabel, der fungerer....der er trods alt solgt hundredevis af den kombination, så det ville være underligt hvis jeg ikke vidste om vores kabler fungerer

Ronin. Det var et af dine kabler, som startede min erfaring med lange HDMI kabler, hvor kunden ikke kunne få billede på skærmen. Testen i varehuset viste at jeg havde tilsvarende problemer med kablet. Det billige Matsui -kabel fungerede til vores fælles overraskelse perfekt. Det er et par år siden og fabrikatet eller kablets elektriske egenskaber kan nu være ændret. Dit tilbud er bestemt værd at efterprøve.

Endelig kan trådstartes problemer ligge i at elektronikken - HDMI indgangen med HDCP nøglen - er blevet dårlig/ defekt og det kan selv det bedst egnede kabel ikke rette op på. Selv om fejlsøgning er træls, så klem på.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 09 Marts 2015 kl. 07:07 | IP-adresse registreret  

Kaj. skrev:
Ronin skrev:
Tjaa, nu arbejder jeg jo hvor jeg gør og kender nok dine produkter bedre end du selv gør, så der burde være en
sammenhæng med hvorfor jeg siger at vi har et kabel, der fungerer....der er trods alt solgt hundredevis af den kombination, så det ville være
underligt hvis jeg ikke vidste om vores kabler fungerer

Ronin. Det var et af dine kabler, som startede min erfaring med lange HDMI kabler, hvor kunden ikke kunne få billede på skærmen. Testen i
varehuset viste at jeg havde tilsvarende problemer med kablet. Det billige Matsui -kabel fungerede til vores fælles overraskelse perfekt. Det er et
par år siden og fabrikatet eller kablets elektriske egenskaber kan nu være ændret. Dit tilbud er bestemt værd at efterprøve.

Endelig kan trådstartes problemer ligge i at elektronikken - HDMI indgangen med HDCP nøglen - er blevet dårlig/ defekt og det kan selv det bedst
egnede kabel ikke rette op på. Selv om fejlsøgning er træls, så klem på.

De forrige modeller af de lange kabler fra eget mærke havde samme problem som de fleste andre 10-15 meters kabler på tidspunktet -
fænomenet var og er jo langt fra ukendt. Det er løst på de nyere modeller.

Vi bruger dem selv i vores udstilling i både 10 og 15 meter så de kan næsten ikke være prøvet bedre af.

Så vil det vise sig om problemet ligger i receiveren. Det er set før, og i en del tilfældige løses det med en opdatering der får receiveren til at "lede
længere tid" efter handshake.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes