Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 21:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Infinity Kappa 8,1 i BAS (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
TKhifi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 08 Juli 2004 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Hej håber nogle kan hjælpe mig min bas pluder og jeg ved at jeg mangler effekt mit anlæg er H/K Signature 2,0 og 2,1 5x100 watt i 8 ohm men er der andet jeg kan gøre mht højtt. Infinity kappa 8,1 i så de bliver letter at trække.

VH Thomas

Til top Vis TKhifi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TKhifi

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 Juli 2004 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Hej

Køb en stor effektblok eller to og træk dem med dem(n) istedet. evt. en digital forstærker, de har rigtigt god styr på bassen.

Er der mulighed for biwiring kan du overveje bi-amping, med to ens forstærkere, en til diskant, en til bas.

Ellers er det måske gulvet der spiller med, hvis det er træ, så kan du prøve med bløde fødder f.eks. sd-feet.

TKhifi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2004 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

der er mulighed for bi-amping for det køre jeg med nu jeg bruger 4 kanaler på blokken ud af 5 mulige dvs 1kanal til bund og 1 kanal til top så højtt . skulle få 2x100 watt. i 8 ohm men tror ikke at den bas får nok med de 100 i 8 ohm

Vh Thomas

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 08 Juli 2004 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Kender ikke præcis den model, men min erfaring med de store Kappa siger mig at de kun kan få for lidt effekt. Jeg tror ikke der er nogen vej uden om, et meget kraftigt og strømstærkt effekttrin.

Prøv evt. effekttrin beregnet til studiebrug. Her er Crown blandt de bedste. Har selv prøvet med 500 watt (4ohm) fra Eccler på et par Kef RDM 2, det skal opleves før man tror det. På trods af beskeden størrelse er de svære at drive, og jeg troede ikke de kunne spille med punch i bassen, før Eccler effekttrinnet kom på.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

TKhifi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2004 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

hvilken en effekt blok skal jeg have fat i for at køre den bas og er der nogle der har en til salg evt.

VH

Thomas

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Juli 2004 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Hold dig fra bi-amping! Brug hellere pengene på en enkelt forstærker i ordenlig kvalitet. Og tænk ikke så meget på watt. Dine Infinity'er kræver ikke så mange for at spille højt, men det skal være rigtige kvalitets-watt.

Jeg har prøvet en 8.1 på en lille Holfi Audis SE. En integreret forstærker på kun 2x50watt. Men den holdt Infinity'erne i jerngrab. Faktisk ret imponerende.

Ellers kan du kigge efter en Nakamichi (P5'eren). Den er fremragende til et par Infinity'er!

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

TKhifi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2004 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

SV. Kjeldsen men mine højtt. er 6 ohm så det skal jo være en kraftig fætter eller også 2 stk mono blokke men hvis man brokobler er det så ikke noget med at den bliver varm a ht alså blokken fordi at den deler de 6 0hm i 3 ohm så har det noget med impedansen fra effekblokken at gøre jeg ved ikke så meget om dette

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2004 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Drop brokobling, det giver flere watt men relativ mindre strøm. Forstærkeren ser den halve impedans ved brokobling, og vil derfor (som du selv siger) se 6 ohm som 3 ohm.

Hvordan er de iøvrigt placeret? Hvis hjørneplacering skal du nok have fat i en rumkorrektion istedet, eller rykke dem ud i stuen.

TKhifi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2004 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

ok den ene sige meget watt. og en anden siger lidt er lidt på r..en fordi jeg ved ikke hvor meget watt. og ampere de højtt skal have har hørt at man skal passe lidt på for ikke at brænde dem af (højtt)

TKhifi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2004 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

de står en meter fra væggen og bag væggen på spiks og under spiks nogle massive mursten

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2004 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Jeg siger mange watt, men de skal være kombineret med meget strøm. Er delvis enig med Hurtig - hellere 50 strømstærke watt med høj dæmpningsfaktor end 150 surround watt (som regel ikke meget strøm). MEn 50 watt er sgu ikke meget, selvom de sikkert er rigeligt 95 % af tiden, dog tror jeg ikke det er nok hvis du virkeligt vil rykke igennem. Ved klassisk musik er der typisk et dynamikområder der er ti gange højere end normal pop/rock, derfor kan have brug for noget mere end de 50 watt (her er det ikke nok med masser af strøm).

Prøv evt. Crown studio reference (har ikke hørt den selv, men hørt godt om den), Zappulse, eAr, Holfi.

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Juli 2004 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

TKhifi skrev:
ok den ene sige meget watt. og en anden siger lidt er lidt på r..en fordi jeg ved ikke hvor meget watt. og ampere de højtt skal have har hørt at man skal passe lidt på for ikke at brænde dem af (højtt)

Jeg kan kun sige, at det er hvad jeg har oplevet, altså at de ikke kræver ret mange watt, men til gengæld en STABIL forstærker.

I det hele taget er det ganske få højtalere der kræver voldsomt mange watt. Men det tror folk fordi de prøver med Deres billige japaner-forstærkere på 2x250 watt og 5kg.

Jeg har flere gange oplevet, at folk har påstået at deres forstærkere krævede flere hundrede watt for at åbne op. Samme folk står med kæben ned om anklerne når min hjemmestrikkede The End på 2x55 rigtige watt flåede basserne frem og tilbage med et øredøvende lydtryk!

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

TKhifi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2004 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Ok det bliver nok om lidt tid mht nye forstærker da øknomien ikke lige er til dette nu l**t at jeg købte dette H/K signature for 5mrd. siden det kan ikke trække de højtt.    hva jeg ellers blev informeret om pis men man må jo lære af sine fejl dyre fejl

VH Thomas

TKhifi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2004 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

skal jeg prøve ren klasse a eller rør

bitnissen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Juli 2004 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

HeyTKhifi,

Kender ikke 8.1i i detaljer men har selv et sæt 8.2i som jeg uden problemer trækker med en Denon POA-T10. Har også et sæt POA-6600 (250W monoblokke) og de lyder ikke nævneværdigt bedre i bunden (og en del værre i toppen).

POA-T10 yder så hut jeg visker 110 W i 8 ohm så det er ikke et super kraftværk, men kører altså problemfrit med mine HTer...

Prøv evt at låne en anden forstærker og se om det hjælper - lytterummet og andre faktorer kan også spille en overraskende stor rolle...

Mvh

bitnissen

Til top Vis bitnissen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bitnissen

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Sendt: 08 Juli 2004 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Hej TKhifi,

En Infinity KAPPA 8.1 benytter sig af et kredsløb i bassen der hedder Watkins! "dette gør at man kan få dyberer bas fra et relativt lille kabinet" En form for passiv eq. Men det betyder også at der kommer et dramatisk fasedrej i højttaleren! hvilket betyder at din forstærker skal leverer strøm og spænding på to forskellige tidspunkter!?.. "det kan en transistor IKKE" Den eneste måde at få nogenlunde styr på dette, er ved at have mange udgangstransistore og en STOR strømforsyning. "Men det kræver også at forstærkerns sikrings kredsløb ikke er for konservativt opbygget" Beklager men dine Signature har transistore og strømforsyning, men sikrings kredsløbet er ikke glad hvis den får det man typisk kalder en reaktion retur fra højttalerne.

Grunden til at Infinity beholdt Watkins bas! var at en Japansk anmælder mente at dette var hvad verden havde ønsket. Og det Japanske marked ville have Watkins i bassen. Men vær glad for at der er 8 du har og ikke 9 for de kunne aflive selv de sejeste forstærker, eller den sidste Gamma eller Omega.

Hilsen

Peter

Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R

bitnissen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 08 Juli 2004 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

CPH-R skrev:

Hej TKhifi,

En Infinity KAPPA 8.1 benytter sig af et kredsløb i bassen der hedder Watkins!

Hej Peter,

Interessant læsning du kommer med ! Ved du evt hvilke andre infinity modeller der kører med dette kredsløb?

Mvh

bitnissen

Til top Vis bitnissen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bitnissen

TKhifi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2004 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

CPH-R skrev:

Hej TKhifi,

En Infinity KAPPA 8.1 benytter sig af et kredsløb i bassen der hedder Watkins! "dette gør at man kan få dyberer bas fra et relativt lille kabinet" En form for passiv eq. Men det betyder også at der kommer et dramatisk fasedrej i højttaleren! hvilket betyder at din forstærker skal leverer strøm og spænding på to forskellige tidspunkter!?.. "det kan en transistor IKKE" Den eneste måde at få nogenlunde styr på dette, er ved at have mange udgangstransistore og en STOR strømforsyning. "Men det kræver også at forstærkerns sikrings kredsløb ikke er for konservativt opbygget" Beklager men dine Signature har transistore og strømforsyning, men sikrings kredsløbet er ikke glad hvis den får det man typisk kalder en reaktion retur fra højttalerne.

Grunden til at Infinity beholdt Watkins bas! var at en Japansk anmælder mente at dette var hvad verden havde ønsket. Og det Japanske marked ville have Watkins i bassen. Men vær glad for at der er 8 du har og ikke 9 for de kunne aflive selv de sejeste forstærker, eller den sidste Gamma eller Omega.

Hilsen

Peter

Hej Peter super indlæg og stor respekt for din viden om infinity kan du for tælle mig hvilken forstærker du mener at kunne styre min infinity som jeg er meget glad for på sin vin hvis jeg da ellers får styr på dem.

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Sendt: 08 Juli 2004 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Hej bitnissen,

Over hos infinity sad en sød gammel Kineser Anthony Suganuma! det var faktisk ham der lavede det meste i samarbejde med en anden ældre herre ved navn Leon Kuby, disse to "grumpy old men" var ret cool til at lave højttaler, og i mange år brugte man så Cary Christie som designer "han var med til at starte firmaet" og man brugte Arnie Nudel som spyd-spids "disse to fyre lærte hinanden at kende i slut 60èrne da de arbejde sammen på Nortruph fly fabrikkerne, og begge kunne lide hifi"

Men da man omkring midt 90èr solgte Infinity til Harman, lavede man en aftale med Cary at han skulle designe BETA`s afløser! det blev EPSILON.

Arnie lavede et nyt firma der hed Genisiss.

Men tilbage til dit spørsmål! Der har siddet Watkins i Kappa 8,9, 8.1, 9.1,Gamma,Omega.

Og hvis du spør`Leon og Anthony om hvad er Infinitys bedst lydende model, svarre de uden at blinke OMEGA.

Og lige lidt mere information! Så har Anthony hjulpet meget til hos REVEL, også fordi han sidder i kontoret ved siden af Kevin Vockes.

Håber også at det var sjov læsning.

Peter

Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R

TKhifi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2004 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

men hvilke forstærker mener du at ville af hjælpe mit problem peter

VH thomas