Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 00:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD og HDD optagere
 HIFI4ALL Forum : DVD og HDD optagere
Emne Emne: Ingen DVD/HD optagere har DVB-C ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 27 September 2005 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har et spørgsmål, som jeg håber at dette forum vil tage op til diskussion.

Jeg har bestilt en Pioneer DVR-930H.HD/DVD, som bliver leveret, når den kommer til
Danmark i løbet af oktober måned.

På internettet fandt jeg så det, der står i spørgsmål til Pioneer Danmark a/s.

Nu det som jeg mener er kritisabelt:

Når man sender en ny hd.dvd på markedet, som deres top model, og som gerne skal holde
i nogle år, og denne maskine gerne skal kunne optage digitalt tv, når det kommer, og
Pioner Danmark ved det, hvorfor har de så ikke forberedt maskinerne på fremtiden ?

Som det fremgår af oplysningerne fra nettet har Loewe´s fjernsyn et modul så man ikke
behøver en extra box når der bliver sendt digitalt via jordbaseret sendenet.
Som så på Loewe er dvb-t, hvor jeg skal bruge dvb-c.

Da det er et must for mig, på den ny hd/dvd, at køre hdmi kabel mellem TV- surround
forstærker og LCD skærm, vil jeg da nødig stå med en ekstern BVD-C box som
ikke kan købes med HDMI bøsninger, + at det jo er et ekstra led.

Er der en hel masse jeg har misforstået, eller hvad mener du ??????????????????
____________________________________________________________ __________

Mit Spørgsmål til Pioneer Danmark A/S
Hej  

Vil i læse dette og fortælle mig, om DBV-C / DVB-T er i den ny 
Pioneer DVR-930H.HD/DVD, da jeg har kabelnet.

1. April 2006 starter DVB-T og 1. november 2009 slukker det gamle antenne signal,
så skal der værer digitale signaler i stuen hos alle.

Alle som er tilsluttet kabel-TV og fælelsantenne i dag  
har ikke brug for DVB-T, men derimod DVB-C istedet.

DVB-T er til egen antenne, og DVB-C er til kabelnet TV.

Men det betyder samtidig at DVB-T tunere er uinteressante for alle med kabel-tv.
De skal istedet have DVB-C modtagere med kortlæsere (som Selector).

Transmission af Digital TV via kabel kræver DVB-C Loewe har 3 concepts alle har
selfølige HD, en med kun HD, en med HD/DVB-T, og HD/DVB-T/CI kun 26" & 42" fås med CI

Transmission af Digital TV via kabel kræver DVB-C

DBV-T er et signal som sendes gennem luften fra en mast som står på jorden til din
antenne som sidder oppe på taget.

DBV-C er et signal der fordeles ud til flere modtagere fra et centralt sted hvor det
er modtaget af den pågældende kabeludbydere.

Det der så sidder i Loewe´s fjernsyn er et modul så man ikke behøver en extra box når
der bliver sendt digitalt via jordbaseret sendenet.

Håber det kan hjælpe lidt med denne simple forklaring.  

DVB-T skal bruges til egen antenne & fællesantenner, men fællesantenner vil nok først
sende digitalt når vi er meget tæt på d. 1.november 2009.

Hvor folk med egen antenne kan se allerede fra 1. april 2006. 

Med venlig Peter Pan.

Svar fra Pioneer Danmark A/S

Hej  Peter Pan.

Pioneer DVR-930H har ikke en DVB-C tuner indbygget. Det er korrekt at der skal bruges
en DVB-C tuner til modtagelse af digitale signaler på kabelnet.

Spørgsmålet er også om f.eks. TDC kabel-tv vil kræve at der benyttes deres Selectorbox
for at kunne modtage signalerne. Sådan er det allerede i dag hvis man ønsker en høj kvalitet
på deres kabelnet.

Som der står nederst i teksten, er det også vores indtryk at udbyderne af kabelnet ikke
fokucerer på at vi starter DVB-T op i Danmark til næste år og derfor ikke bruger kræfter
på dette. Mange af programmerne modtages jo allerede digitalt via satellit og disse er af
en høj kvalitet på kabeltv, når der benyttes en Selectorbox.

Mig bekendt er der ingen udbyder af DVD optagere i dag, som har indbygget DVB-T/DVB-C.
De nævnte Loewe produkter i teksten er ikke DVD men derimod fjernsyn.

Med venlig hilsen

E.N.
Pioneer Danmark A/S.

Redigeret af Peter Pan - 26 Februar 2006 kl. 10:55

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 September 2005 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu afbestilt Poneer DVR-930H-S . Nu vil jeg vente på at
der kommer en HD/DVD med HDMI ind og ud gang, og DVB-C.
Læs forløbet for min beslutning her.

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Så længe du har kabel tv er det ikke nødvendigt med en dvb-t tuner.. for det får TDC ikke taget sig sammen til i lang tid alligevel....
Til top Vis nemligja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nemligja Besøg nemligja's Websted

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 31 Januar 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Nu skrev jeg altså også DVB-C.

kenneth1605
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Februar 2006 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Hej Peter Pan.

Jeg kan ikke se der er noget galt med Pioneer' svar - tværtimod.

Jeg har selv Pio 436XDE plasma TV med indbygget DVB-T, men regner da aldrig med at få brug for det, hvis man ikke har tænkt sig at bruge det til HD-signaler.

Næ, jeg venter spændt på TDC's nye Sagem-Selector box med HD og HDMI-ud som skulle komme inden VM i fodbold starter :-) hæhæ fussball i HDTV - fedest!!!

DVB-C er jo bare en Selector eller lignende - en digital dekoder, som desværre kun har analog ud

Vh

Kenneth

Til top Vis kenneth1605's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth1605

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 01 Februar 2006 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Hej Kenneth, her nyt i sagen.

TDC Kabel-TV er endnu ikke helt klar med deres nye Sagem DVB-C StB HDTV box, men Jørgen Michaelsen mente, den vil være det før VM i fodbold næste sommer. Til den tid lancerer TDC en ny programpakke med bl.a. tre-fire HDTV kanaler. Boxen er en kompliceret konstruktion med speciel CPU og kredse til dekodning af MPEG2 og MPEG4 og kopieringsbeskyttelse. 

Se denne udemærket artikel:

http://www.hifi4all.dk/content/templates/artikler.asp?articl eid=1147&zoneid=2

tnaa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

kenneth1605 skrev:

Hej Peter Pan.

Jeg kan ikke se der er noget galt med Pioneer' svar - tværtimod.

Jeg har selv Pio 436XDE plasma TV med indbygget DVB-T, men regner da aldrig med at få brug for det, hvis man ikke har tænkt sig at bruge det til HD-signaler.

Næ, jeg venter spændt på TDC's nye Sagem-Selector box med HD og HDMI-ud som skulle komme inden VM i fodbold starter :-) hæhæ fussball i HDTV - fedest!!!

DVB-C er jo bare en Selector eller lignende - en digital dekoder, som desværre kun har analog ud

Vh

Kenneth

Betyder det at de x-tra tusinde kroner man kan bruge på XDE-modellen reelt ikke har nogen betydning hvis man modtager signaler via kabel-tv?? -når man nu alligevel skal investere i en selector box el. lign...  ????

TNAA

(har selv en "billig" FDE-modelWink

Til top Vis tnaa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tnaa

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

tnaa skrev:

Betyder det at de x-tra tusinde kroner man kan bruge på XDE-modellen reelt ikke har nogen betydning hvis man modtager signaler via kabel-tv?? -når man nu alligevel skal investere i en selector box el. lign...  ???? 

Ikke helt, der er andre forskelle end digital-tuneren. Men selve digital-tuneren kan være lige meget, ja.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

tnaa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

ja, jeg ved at der er andre forskelle... bl.a  p-i-p og en lidt smartere fjernbetjening - men det rører ikke ved at jeg trods alt er glad for ikke at have brugt 7-8000 kr ekstra i sin tid (april 2005),   på noget hvor man alligevel skal have en ekstern box tilsluttet.. HDMI er der jo stadigvæk ligesom panelet jo er det samme..

Tnaa

Til top Vis tnaa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tnaa

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 26 Februar 2006 kl. 03:01 | IP-adresse registreret  

Man må vel mene at b&o har fingeren på pulsen, men jeg spore trosalt en usikker hed, også hos dem omkring dette emne. Læs og døm selv. Jeg syntes det er ret uklart hvordan vi med kabelnet står med hensyn til DVB-C .

Kære forhandler

Vi står midt i den digitale evolution – med skiftet fra analog til digital sendeteknik. En teknik som vi skal have implementeret i vores tv produkter. Med denne information ønsker vi at fortælle, hvordan Bang & Olufsen vil tackle denne udfordring.

Situationen
I øjeblikket tilbyder Bang & Olufsen en integreret DVB-S receiver – til modtagelse af Digital Video Broadcast via satellit.
DVB-S modulet tilbydes til følgende tv-produkter:

BeoVision Avant 28 DVD
    BeoVision Avant 32 DVD
    BeoVision 3-32
    BeoVision 5
    BeoVision 7-32
    BeoVision 7-40
    BeoVision 6-26

DVB-S modulet kan leveres fabriksmonteret, eller eftermonteres efterfølgende.

Er der ikke mulighed for montering af DVB-S modul, vil Set-Top-Box Controlleren være en løsning.

Nye initiativer
I fremtiden – og på en del markeder allerede i dag – vil terristisk digital tv (DVB-T) hastigt vinde frem. I slutningen af 2006 vil næsten alle europæiske lande sende programmer i DVB-T, og de terristiske analoge sendere vil gradvist blive lukket ned – det vil sandsynligvis ske fra 2007 – 2010.
For at imødekomme de nye markedskrav må Bang & Olufsen være forberedt på disse krav/muligheder – og vi mener at vi er godt forberedte.

Som en del af BeoSystem 3 projektet vil der blive udviklet et nyt indbygningsmodul som kan modtage både DVB-S og DVB-T (DVB-S/T modul). Når chassiset fra BeoSystem 3, senere hen, bliver implementeret i vores videoportefølje, vil DVB-S/T modulet også her være en mulighed.
DVB-S/T modulet vil ikke være bagudkompatibel (med vores eksisterende videoportefølje) – da modulet ikke fysisk kan tilpasses størrelsen fra vores DVB-S modul.

Vores eksisterende kunder skal naturligvis ikke lades i stikken, uden mulighed for at modtage terristisk digital tv i form af et indbygget modtager.
Til disse kunder vil vi have en løsning klar, i form af et DVB-T modul med den samme udformning som det eksisterende DVB-S modul.
Det vil være et dedikeret DVB-T modul, så disse kunder må altså vælge, hvorvidt de ønsker et indbygget DVB-S modul (det eksisterende modul), eller et indbygget DVB-T modul (det kommende modul).

DVD-S/T og DVB-T modulet vil understøtte de fleste komprimeringsformer – men, ikke dem alle.

DVB-T modulet kan indbygges i alle produkter nævnt ovenfor.
Skulle det af en eller anden årsag ikke være muligt at bruge DVB-T modulet, vil Set-Top-Box Controlleren også her være en naturlig løsning.

Vi forventer at DVB-T modulet vil være klar i løbet af sommeren ’06. Nærmere information vil naturligvis blive kommunikeret løbende.

-jones-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Maj 2008 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Nogen der ved om der er udsigt til at der kommer en DVB-C modul til BeoVision 7-32 & BeoVision 7-40 ??

Så man ikke skal have den grimme samsung boks stående fra yousee
Til top Vis -jones-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jones-

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Jeg mener have forstået rådens start af Peter Pan.

I mine øjne er det et Skrækscenarie som rulles op!

Når man har fravalgt muligheder for andre DVB-C modtagere, end de som Kabel udbyderne nu har eneret på. For ikke glemme at disse modtagere burde være Digitalt så meget som muligt.

Hvordan kan nogen da få den idé at indbygge noget, der er vel ikke ret mange Tv som har en HDTV DVB-C modtager indbygget ___ Og som fungerer? Eller er disse godkendte af samme Udbydere?

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

nemligja skrev:
Så længe du har kabel tv er det ikke nødvendigt med en dvb-t tuner.. for det får TDC ikke taget sig sammen til i lang tid alligevel....

Det er helt korrekt og det ER altså mange år siden konkurrence indenfor Kabel tv både i teori og praksis blev afskaffet. Så hvordan nogen kan forestille sig Programudbydere konkurrere, Kabel, Satellit og DTT mæssigt, jeg mener noget med blåøjethed.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 26 Maj 2008 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

osprey skriver:

I mine øjne er det et Skrækscenarie som rulles op!

Det har du ganske ret i, men måske vi ikke ser det med de samme øjne ?.

Når man går ud og vælger sin bolig er det første nok IKKE tv modtager muligheder man tænker på, men nok mere pris - størrelse og beliggenhed.

Man finder senere udad at har man valgt en lejlighed, findes ofte en beboer forening som på demokratisk vis vælger hvad for et antenne anlæg ejendommen skal have.

Er valget endt med YouSee kabel TV, og forbud mod opsætning af paraboler, er skrækscenariet fuldendt.

Denne tråd startede 27 September 2005 og nu skriver vi 26 Maj 2008. dette giver jo bestemt mulighed for tilbage blik.

Først 2 år med Sagem HD 81 selector, som godt nok gjorde det muligt at se VM i fodbold, men derefter var en lang venten på opdateringer, som her i 2008 resulterede i at man erkendte, at man med denne dekoder ikke kunne nå længere.

Nu forsøger  YouSee kabel TV så med Samsung HD digitalmodtager SMT H3106, som endnu ikke kan sende digital 5.1 Dolby surround (AC3) lyd via HDMI udgangen, men kun analog Dolby Pro-Logic. Dette havde YouSee dog fået til at fungere på Sagem HD 81, så man kunne smide både Scart og S/pdif coax kablerne ud, og nøjes med kun et HDMI kabel til både digital billede og lyd.

Et for mig meget irriterende problem, er at hverken HD 81 eller Samsung boksen er istand til automatisk at opskalere samtlige TV kanaler til 16:9 format. Man tvinges ind til videre til at se sorte bjælker på en del TV sendinger i 4.3, selv om man har købt en dejlig stor fladskærm for at se 16:9 format.

Havde jeg dengang i 2005 vist hvor besværligt det ville blive, og hvor lang tid der vil gå før man med DVB-C kan modtage bare et rimeligt antal HD kanaler, havde jeg nok valgt en villa med parabol/ antenne, og sparet ikke mange penge, men mange ærgrelser.

Til sidst, hvordan brydes DVB-C monopolet .

Kabel Tv.
Hvis du modtager kabel-tv i dag og får signalet direkte fra væggen, modtager du med stor sandsynlighed et analogt kabel-tv signal.

Hvis du vil modtage dette signal digitalt, skal du bruge en tuner af typen DVB-C (c for cable). Denne tuner kan du enten købe som en separat boks, der står ved siden af Tv’et eller købe et Tv med en indbygget DVB-C tuner, hvis nogen var i tvivl.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes