r-i-b & Velsing: (og andre som vil prøve at hive lidt flere detaljer ud af deres Thorens-plov).
Jeg vil lige gentage hvad jeg skrev i en anden tråd ang. udskiftning af bundpladen på en Thorens spille. Det er et velkendt tweak at skifte bundpladen ud med f.eks. en i tyk birketræskrydsfinér eller MDF. Jeg har selv prøvet begge dele på min TD 160S.
Først havde jeg en meget tyk MDF plade, 35 eller 40mm jeg kan ikke lige huske det helt præcist. under den havde jeg monteret 3 justerbare spikes (ikke 4! tre spikes/fødder vil altid stå urokkeligt fast i forhold til 4) fast med sekundlim. Den plade er nu blevet opgraderet med en 21mm tyk (Finsk) birketræskrydsfinér som kan købes i Silvan.... Rigtig godt kvalitetstræ! Under den har jeg skruet 3 Pulsar Points fast med det 6mm gevind som følger med, jeg købte mine i KT Radio på Vesterbrogade til en rigtig god pris, (de er til at tale med ). Dette setup giver en bedre lyd end MDF/spikes pladen, men personlig smag spiller selvfølgelig ind her. Så hvis man har mod på at rode lidt lidt med forskellige kombinationer af bundplader og fødder er der en hel del at hente hvis i spørger mig.
Læs en anmeldelse af Pulsar Points her. |