Emne: Så kom testen!! ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
MOtheFREAK skrev:
Spencer skrev:
(EDIT: Muligvis er jeg bare paranoid, mht. om højttalerne duer sammen med rørforstærkere. Men jeg har ikke fået et klart svar endnu. Den med kun at anmelde produkter, som man ved at man på forhånd vil kunne lide, kalder jeg at sove i ske med leverandørerne).
|
|
|
Spencer, jeg har ikke for vane at ignorere spørgsmål. Men af den ærlige grund at jeg personligt ikke endnu har hørt rørforstærkere på Montana højttalere, har jeg søgt assistance fra Peter hos PBN Audio, således at jeg kan give dig et kvalificeret svar. Han er på vej til CES i LasV så jeg kommer tilbage desangående.
PS: jeg har ejheller glemt dit spørgsmål vedr. Vifa enheden - det ligner absolut gummi, men jeg forsøger at finde det konkrete svar til dig.
Øllen var god  |
|
|
Det var en hurtig øl.  Nå, jeg er da glad på dine vegne, over at højttalerne også er egnet til hjemmebio. Foreløbig er jeg ved at finde ud af, hvad de ekstra højttalere gør, i et 7.1 system. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
HPA Branchemedlem

High-Performance Audio
Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
MOtheFREAK skrev:
|
Leverandører kan godt lide at sove i ske, hvilket jo selvfølgelig skyldes egen begejstring for de produkter som de repræsenterer. Mit udgangspunkt er at jeg er almindelig lønmodtager i et almindeligt job i den grafiske branche. Fik for 2-3 år siden mit første PBN / Montana udstyr, som jeg finder enestående i forhold til hvad jeg har hørt og haft tidligere, at andre finder mit udstyr enestående er jo dejligt - sådan har vi det vist alle, når vi kommer hjem fra frisøren og får ros, når vi har bygget et sandslot og får ros.
Det er lørdag, øllen var god og jeg tager én mere... ad gangen 
|
|
|
Hvis nogen finder ovenstående usammenhængende, så skyldes det øllen 
Men sagen er at jeg ved siden af mit almindelige job, har firmaet High-Performance Audio som jeg startede for et års tid siden. Jeg fattede ikke, at Montana ikke var repræsenteret i Danmark, og fik hurtigt en aftale i stand med PBN Audio 
|
| Til top |
|
| |
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Summarum, så kan det se ud som om brugerne godt kan sortere mellem anmeldere og bypasse dem, som de vurderer at være for lette. Og samtidig kan det betyde at nogle vil vælge de lette magasiner og websites fra.
Så herfra ser det ud som om det hovedsagelig er et problem for dette site og redaktion i særdeleshed, at hovedanmelderen er for positiv/ og bruger en skrivestil "feel good" fremfor nøgternt. For brugere at se, så hænger anmeldere og blad/website jo sammen, så det går faktisk ud over begge parter.
__________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Håbløst ukritiske tests er et problem i hele hifibranchen. High Fidelity har præsteret det i årevis, og forleden var jeg ved at falde ned af sofaen, da Hi-Fi News skrev "not recommended" - tro mig, det sker ikke hvert 3. år. De mest kritiske, jeg kender, er faktisk Stereophile (har lige tegnet 1 års prøveabonnement for under 30$). Til sammenligning er bilblade langt mere kontante - til trods for mange luderture til journalisterne. Hvorfor mon?
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
Håbløst ukritiske tests er et problem i hele hifibranchen. High Fidelity har præsteret det i årevis, og forleden var jeg ved at falde ned af sofaen, da Hi-Fi News skrev "not recommended" - tro mig, det sker ikke hvert 3. år. De mest kritiske, jeg kender, er faktisk Stereophile (har lige tegnet 1 års prøveabonnement for under 30$). Til sammenligning er bilblade langt mere kontante - til trods for mange luderture til journalisterne. Hvorfor mon?
|
|
|
Luderne har været afdankede 
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
|
|
|
Først en generel kommentar: Uanset hvad der står i en anmeldelse skal man selvfølgelig afprøve nut udstyr selv og danne sin egen mening. Dette foregår selvfølgelig derhjemme med det udstyr "tingen" skal kobles sammen med og i det lytterum hvor "tingen" skal opstilles. Med disse simple kommentare in mente kan jeg altså ikke hidses op af en god/dårlig/hverken eller test. Jeg kan højest blive nysgerrig.
Herefter: Alle bør abonnere på Stereophile! Jeg har gjort det i ca. 5 år nu. Bladet koster 1/3 af det eneste tilbageværende danske HiFi magasin, til gengæld er der dobbelt så meget indhold! Tests er velunderbyggede og oftest positive. Redaktøren har ofte forklaret dette med at man allerede i udvælgningen af udstyr til test har fravalgt forventet "dårligt" udstyr. Det lyder vel rimeligt nok eller hur?
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haugaard skrev:
jazzman skrev:
|
|
|
Først en generel kommentar: Uanset hvad der står i en anmeldelse skal man selvfølgelig afprøve nut udstyr selv og danne sin egen mening. Dette foregår selvfølgelig derhjemme med det udstyr "tingen" skal kobles sammen med og i det lytterum hvor "tingen" skal opstilles. Med disse simple kommentare in mente kan jeg altså ikke hidses op af en god/dårlig/hverken eller test. Jeg kan højest blive nysgerrig.
Herefter: Alle bør abonnere på Stereophile! Jeg har gjort det i ca. 5 år nu. Bladet koster 1/3 af det eneste tilbageværende danske HiFi magasin, til gengæld er der dobbelt så meget indhold! Tests er velunderbyggede og oftest positive. Redaktøren har ofte forklaret dette med at man allerede i udvælgningen af udstyr til test har fravalgt forventet "dårligt" udstyr. Det lyder vel rimeligt nok eller hur?
Haugaard |
|
|
'Forventet dårligt udstyr' har jo så ikke en chance for at komme frem, hvis det viser sig at være godt. Hvis man så ovenikøbet gætter på at det billige, fra ukendte mærker (kinesiske måske), må være 'forventet dårligt', så holder man kunstigt priserne i vejret, på resten. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Haugaard skrev:
jazzman skrev:
|
|
|
Haugaard
|
|
|
'Forventet dårligt udstyr' har jo så ikke en chance for at komme frem, hvis det viser sig at være godt. Hvis man så ovenikøbet gætter på at det billige, fra ukendte mærker (kinesiske måske), må være 'forventet dårligt', så holder man kunstigt priserne i vejret, på resten.
|
|
|
Jeg skulle nok have skrevet "formodet" i stedet for "forventet" men du har ret Spencer
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
HPA Branchemedlem

High-Performance Audio
Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 07 Januar 2007 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Et par ting jeg studsede over, men måske har overset:
- Hvad er kantophængene på basserne lavet af ?
|
|
|
Det fineste, mest forædlede 24-karat's gummi 
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 07 Januar 2007 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haugaard skrev:
Herefter: Alle bør abonnere på Stereophile! Jeg har gjort det i ca. 5 år nu. Bladet koster 1/3 af det eneste tilbageværende danske HiFi magasin |
|
|
1/3? jeg giver lige knap 13 kr. pr. måned for at det lander i postkassen. Og jeg er helt enig, det er value for money så det basker  Nå! Jeg har lige en kommentar til det med teknisk fundering som anmelder. Det ser jeg ikke som en absolut nødvendighed, og slet ikke i en anmeldelse, hvor der ikke er tilknyttet målinger. Tekniske beskrivelser af et produkt kan jo næsten kun komme fra "reklame materialet" eller hvad der ellers er tilgængelig. Det kan så genfortælles kort så læseren ikke behøver sørfe det ned selv. Måske ligger der en spændende historie bag produktet? den hører vi også gerne. Måske er der noget særligt ved det? PWM baseret, NPN istedet for PNP? ja tak. Ellers handler det vel om produktet set fra forbrugeren? det håber jeg det gør. Ellers er internettet opfundet til videre forskning  Det bedste ville naturligvis være hvis der var en anden person der kunne lave et sæt af målinger på produktet der anmeldes, så der evt. kunne drages nogle konklusioner EFTER anmeldelsen. Stereophile er et super eksempel på hvordan det gøres i et kommercielt magasin. Problemet er bare at det udstyr der skal til for at lave seriøse målinger koster kassen! så jeg tror ikke vi kommer til at se det "online" endnu.
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2007 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Haugaard skrev:
|
Herefter: Alle bør abonnere på Stereophile! Jeg har gjort det i ca. 5 år nu. Bladet koster 1/3 af det eneste tilbageværende danske HiFi magasin
|
|
|
1/3? jeg giver lige knap 13 kr. pr. måned for at det lander i postkassen. Og jeg er helt enig, det er value for money så det basker 
|
|
|
Det gør jeg nok også . Jeg ville være sikker på ikke at overdrive.
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 07 Januar 2007 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
dvs. at prisen på 27$/år er fast?? Jeg troede at det var et introtilbud...
|
| Til top |
|
| |
Mightyfish Lukket konto

bruger hedder nu: Live21
Bruger siden: 22 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 211
|
| Sendt: 07 Januar 2007 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
hifihuset.dk skrev:
Kan sagtens se pointerne i de indlæg, som er oppe om det nu. Og jeg er enig i hovedbetragtningen om, at en anmelder devaluerer sine anmeldelser ved at være for monoton og ensporet i sin lovprisning, af alt der kommer ind over bordet. Det gør ham ukritisk i vore øjne.
Jeg har tænkt lidt over hvad det kan skyldes, for det er jo ikke kun Gige, som har det på den måde.
Hvis jeg nu var i hans sko, hvad ville jeg så opleve som inde- og udefra kommende pres der kunne afstedkomme at jeg ville please alle? Både producenten, importøren, websiden HFA og min egen fortid og fremtid? Der er mange ting som presser sig på og hvis man er som mange skribenter, en anelse udadvendt og ekstrovert, så vil man være meget tilbøjelig til at "rette sig ind" efter de krav man tror de andre stiller til een. Selvom de er usagte. Man kan ikke kun være "sig selv" og skrive hvad "man selv synes" om produktet. Det vil jo osse falde til jorden med et brag og jeg tror det brag ville være større end det brag der lyder nu.
Hvad nu hvis han - enhver rigtig anmelder som vi så gerne vil have - havde skrevet at den var både grim og havde dårlig finish? Så var der garanteret 10 oppe at markere at det kan man ikke tillade sig, og hvad betyder det "når bare den spille musik" og bla.bla,bla.
Den bedste hjælp jeg kan forestille mig at yde er at sige til en anmelder at han skal forestille sig at han selv har købt og betalt for det han skal teste. Uden rabat, uden hjælp af nogen art. Er den så pengene værd og eller hvor er den ikke pengene værd?
|
|
|
Uden at ville kommentere Mikkels anmeldelser, så vil jeg nu alligevel give mit besyv med i denne debat, for den har kørt lige siden der kom noget der hed anmeldelser, og uanset disse anmeldelser og deres kvalitet eller mangel på samme, så er det den samme svada der kører om og om igen - sådan var det også overfor den gamle redaktion - og det er mildest talt ved at være trættende at læse om. Bemærk at dette indlæg heller ikke er skrevet ud fra Hifihuset´s indlæg - det er mere generelt!
Uanset hvilken anmeldelse der kommer -
1. er den positiv, så er det galt!
2. er den midt imellem, så er det galt!
3. er den negativ, så er det galt!
Hvor knækker filmen?? Uanset hvad der så end er skrevet, så er der altid noget galt et eller andet sted. Det er fint ikke at være enig i det skrevne - anmeldelserne er subjektive, så der vil altid være uenighed, og det er skam fair nok. Hvis så bare folk gad ulejlige sig med at huske på at anmeldelserne er baseret på en mands - eller i enkelte tilfælde, et par stykkers - mening. Og så snart den mening differerer fra enkelte andres, så er fanden straks løs i Laksegade, og det foregår selvfølgelig ikke uden diverse korruptionsanklager og jeg skal komme efter dig. Det er jo faktisk helt utroligt med de ting som folk går og tror at de ved - mange tror jo at de har regnet alle vilkår ud, og der naturligvis altid foregår ting under bordet. Alt skal tilsyneladende have sensationer på ærmerne, for at det kan gå i den store verden.
Sjovt nok så erindrer jeg bare at det foregår helt anderledes end de folk, som overhovedet har intet med det at gøre, mener at vide.
I min tid har jeg testet en del produkter, og anmeldelserne er skrevet ud fra mine oplevelser - i den sammenhæng er, og har jeg hele tiden været fløjtende ligeglad med hvad folk mener om det jeg har skrevet. Det, der står, er det jeg har oplevet og så er den sådan set ikke længere.
I forbindelse med anmeldelser er der regler forbundet og de går bl.a. på at der ikke, med mindre at der er tekniske problemer eller spørgsmål, er nogen forbindelse mellem leverandør og anmelder før testen er gjort færdig. Jeg har ikke på noget tidspunkt haft en leverandør hængende i røret for at forsøge at påvirke mig i mine meninger. De må pænt vente på udfaldet, og sådan er vilkårene bare - så kan skeptikere og konspirationister sådan set skrive hvad de vil, for de ved heldigvis ikke det fjerneste om det. Det samme gælder de samme evige historier om at det har noget med reklamer og sponsor-penge at gøre. Well, hør så lige denne - Hifi4all er ikke en sponsor-side. Der er banner-reklamer for at hive lidt kontanter ind til driften, og mig bekendt er der ingen der kan få en mini-virksomhed (for det er det vel når der er penge indblandet) til at fungere uden midler at operere for. Servere er f.eks. ikke billige, men de skulle meget gerne fungere således at der er plads til at brugerne kan boltre sig kvit og frit. Sagen er bare den, at med over 10.000 brugere, så er der altså et godt blikfang for en hifi-pusher eller leverandør, og så er det altså reklamer der gør sig gældende - en del af jer benytter det jo også gladeligt og handler hos de forskellige forhandlere. Og i denne verden koster reklamer, men reklamer=indtægt for butikker osv. Og indtægt er nødvendig på Hifi4all for at kunne tilbyde alle de faciliteter der nu engang er til rådighed.
Jeg har haft flest positive oplevelser, men også enkelte knap så gode - de vil dukke op med tiden, men en ting, som allerede er gentaget ved tidligere lejligheder, der er klar og tydelig og som folk burde forstå er, at de anmeldte produkter i de fleste tilfælde er udvalgt ud fra hvad vi synes der kunne være spændende at lægge ører til. Hvor kikser logikken heri? Hvorfor skulle man vælge at lave en anmeldelse af et produkt som man ikke selv er enig i - mange gange har man jo allerede oplevet produkterne og det er som hos alle jer andre, ikke altid at sagerne fanger, og hvis redaktionen så alligevel skulle gå ud og lave en anmeldelse af en Lumatron DVD til 279,00, så vil der alligevel opstå ballade, for så er det bare ikke seriøst nok. Er der nogen der fanger pointen??
Jeg taler som sagt for mit eget vedkommende, og det der var essensen i det for mit vedkommende, var netop glæden i at opleve nogle lækre produkter og efterfølgende fortælle hvor gode jeg synes de var. Måske det kunne fange andres interesse?? Det, der så er dejligt at være fri for, er - og nu har jeg så syv-ni-tretten aldrig været udsat for specielt megen kritik for det jeg har skrevet - at der alligevel kommer nogle som glemmer at det er subjektive oplevelser baseret på en mands oplevelser. Alligevel så kommer der nogle negativister som mener at de naturligvis er bedre end alle andre og at det kun er dem der har ret - det udmønter sig i de sædvanlige "Han kan ikke lytte", "han er bestukket af xxxxxxx", osv. Sådanne bemærkninger er irriterende fordi at de folk der oftest kommer med dem, bare ikke har fattet pointen - nemlig at det er EN mands oplevelser, og at glæden i disse oplevelser netop er muligheden for at formidle dem til andre. Det havde været lettere hvis folk bare hoppede over det, de ikke kunne bruge eller helt undlod at læse dem hvis det alligevel ikke er opfattet som en positiv bonus i et gratis medie - netop baseret på folk som bruger deres fritid på at forsøge at glæde andre lidt.
Man burde huske at:
1. Dette er ikke en konkurrence.
2. Det gælder ikke liv eller død.
3. Det drejer sig ikke om hvem der tror at de har mest ret - for det er et spørgsmål om tro.
4. Vi er alle forskellige, og der er ingen der er mere rigtige end andre.
5. Vi skal alle være her - målet er det samme, udgangspunktet er bare forskeligt.
Hvorfor kan man ikke bare huske det, og så nyde at vi trods alt er så mange "lidelsesfæller" som deler en hobby der kan begejstre, henrykke og give masser af gode stunder med god musik og heftig debat??
Jeg har respekt for Mikkels anmeldelser - det er hans oplevelser, og så er det ikke på andre måder. Selv anmeldere er forskellige - uanset om det er online eller i blad-form, og skulle en anden teste nogle at produkterne ville det måske blive et andet udfald, men sådan er det jo med så meget. Jeg kan godt følge det med at der godt måtte være noget knap så positivt ved et produkt, men det er så måske ikke så tit at det er det han oplever på de produkter han har udvalgt, og det er bare ikke sikkert at der har været noget at pege fingre ad 
Op med humøret - der burde skulle mere til for at ødelægge folks humør end lidt skriverier på internettet!
Edit : som en sidebemærkning til Mightyfish´ bemærkning øverst på denne side - at lave anmeldelser har ikke det fjerneste med magt at gøre. Det drejer sig om at fortælle om et elektronisk produkt, og det sidestiller jeg altså ikke helt som hvis jeg gik ud på gaden og slog en mand ned for at ydmyge ham - her kan man bruge ordet magt. I den anden henseende er ordet fuldstændig malplaceret - en anmeldelse kan måske påvirke enkeltes indkøbsvalg, men det har altså ikke noget med magt at gøre. Er produkterne ikke gode nok i følge dem der vil købe dem, så skal de nok vælge dem fra alligevel. Jeg er ikke sikker på formuleringen, men jeg håber at du fanger min pointe??
At der ikke er mange decideret dårlige produkter, er vist udelukkende et luksus-problem. Der er mange forskellige produkter, men hvad der dårligt er ikke bestemt ud fra enkeltes mening uanset hvad de selv tror.
Mit indlæg her er baseret på det generelle og ikke målt på noget bestemt - det er mere "problematikken" jeg lige ville belyse. Det var ikke for at træde nogen over tæerne! |
|
|
Magt var ment på samme måde som modeblade har magt over teenagepiger. mener på ingen måde det er forkert. ikke dermed sagt at anmeldere er magtsyge eller andet, bare at det de laver ofte har indflydelse på køb. indflydelse var måske et bedre ord. feks din test vienna vs audio physic, det fik kun roser fra brugerne, alligevel gentager i (de) ikke den slags anmeldelser. selvfølgelig var det ikke fedt for importøren af audio physic, men er jo ikke ham der skal behages. tror du testen havde set anderledes ud hvis de var testet hver for sig ? ingen tvivl om din anmeldelse har kostet kunder for tempo ! ligesom en god anmeldelse giver flere kunder. du har lavet anmeldelser hvor der er gode målinger, kritik, anvendt udstyr osv, ligeledes har morten været ganske åben hvilket giver et meget mere brugbart grundlag for at læse anmeldelsen. alle disse anmeldelser der er nævnt ovenfor har fået ros, de overholder de kriterier som de fleste forventer. af uransalige årsager vælger de dog at være ligeglade med kritikken hvilket er årsagen til den fortsætter med jævne mellemrum. som jeg skrev tidligere mener jeg dog stadig gige bestemt er blevet mere nuanceret i sin kritik, bare ikke helt nok, men langt bedre end i starten __________________ Holfi still sucks. AKA Live21
|
| Til top |
|
| |
levendemusik Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 241
|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
R.H. skrev:
jkjaers skrev:
Groove: du skriver i din signatur "Vil du have ærlig mening, så snak kun med eks. ejere!" - er det ikke tidligere ejere man skal tale med... er en nuværende ejer objektiv?
|
|
|
Men, det er til i dag INGEN annen høyttaler enn Monitorene fra Montana som har gitt meg et så stort sjokk hva gjelder lydkvalitet, bredde og dybde, oppløsning og IKKE MINST BASS! Det er helt klart begrensninger i forhold til større gulvstående, men testen gir faktisk mye av det samme inntrykket jeg som stolt eier sitter med. |
|
|
Vi er helt enige. Men vi har også begge Montana Monitor i stuen.
|
| Til top |
|
| |
hasselbaink Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 413
|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
. . Enhver sammenligning mellem bilproduction og hifi ditto, diskvalificerer vedkommende. Grunden til at bilerne er "bedre" idag end for 25 år siden skyldes skærpede sikkerheds og miljøkrav fra myndighederne og generelle 'policy udmeldinger' fra politikerne. Hvis standarden for biler var som standarden på hifi højttalere, ville der være massere af Yugo'er, Trabanter, 2CV, AMC Pacer, Ford Pinto, Lada etc. . .
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg var anmelder, og i øvrigt vidste jeg havde rent mel i posen, og at alle påsande om ALTID ALT for skamrosende omtaler slet ikke havde noget på sig, ville jeg nok ikke forholde mig tavs. Jeg ville nok prøve at forklare mig, og fortælle hvordan det kan være, at alle omtaler altid er meget positive. Men det synes ikke at være tilfældet...
Jeg har sågar kontaktet anmelderen pr "privat besked", og forklaret at situationen er lidt uheldig, og at jeg på ingen måde er ude på nogen svine-kampagne. Men at jeg bare kunne ønske mig at bringe niveauet og kvaliteten af anmeldelser op i nærheden af brugbar, og i det mindste ud af det stadie de pt befinder sig på, nemlig som en fin gang reklame for producenterne! Men af en eller anden grund har jeg intet svar fået, og han har slettet min besked!   . Det var da pudsigt.... Havde man nu læst den store psykologi-bog, ville man sikkert sige at det var en typisk reaktion fra en person, der godt ved han har dummet sig. Men nu er jeg jo ikke psykolog....       __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Hvis jeg var anmelder, og i øvrigt vidste jeg havde rent mel i posen, og at alle påsande om ALTID ALT for skamrosende omtaler slet ikke havde noget på sig, ville jeg nok ikke forholde mig tavs. Jeg ville nok prøve at forklare mig, og fortælle hvordan det kan være, at alle omtaler altid er meget positive. Men det synes ikke at være tilfældet...
Jeg har sågar kontaktet anmelderen pr "privat besked", og forklaret at situationen er lidt uheldig, og at jeg på ingen måde er ude på nogen svine-kampagne. Men at jeg bare kunne ønske mig at bringe niveauet og kvaliteten af anmeldelser op i nærheden af brugbar, og i det mindste ud af det stadie de pt befinder sig på, nemlig som en fin gang reklame for producenterne! Men af en eller anden grund har jeg intet svar fået, og han har slettet min besked!   . Det var da pudsigt.... Havde man nu læst den store psykologi-bog, ville man sikkert sige at det var en typisk reaktion fra en person, der godt ved han har dummet sig. Men nu er jeg jo ikke psykolog....       |
|
|
Det er fint nok at debaterer om testen er god eller ej, men ovenstående nærmer sig personhetz i min moderator bog uanset hvem det går ud over. Om Gige vil svare dig på PB's eller ej og om der kan kigges i en psykologi bog for at finde svaret kan jeg ikke se har noget som helst med en saglig debat at gøre. Med venlige moderator hilsner /Zorglub
|
| Til top |
|
| |
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske står der også, på en anden side i din lille moderatorbog, hvordan en redaktion eller en anmelder kan og bør forholde sig ved en larmende kritik af en anmeldelse?
Som sagen ligger nu, er det faktisk tavsheden der larmer mest.
Det er muligt at skrivestilen drøftes på et for offentligheden lukket redaktionsmøde, men derfor kan man jo godt i øjenhøjde fortælle de mange brugere, at man faktisk tænker over det de siger. Alt andet er arrogant.
__________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
Måske står der også, på en anden side i din lille moderatorbog, hvordan en redaktion eller en anmelder kan og bør forholde sig ved en larmende kritik af en anmeldelse?
Som sagen ligger nu, er det faktisk tavsheden der larmer mest.
Det er muligt at skrivestilen drøftes på et for offentligheden lukket redaktionsmøde, men derfor kan man jo godt i øjenhøjde fortælle de mange brugere, at man faktisk tænker over det de siger. Alt andet er arrogant.
|
|
|
Det står der ikke noget om. Med venlige moderator hilsner /Zorglub
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal IKKE tages som person-jagt!! Slet ikke. Jeg har jo netop pointeret, at det ikke kun er den pågældende anmeldelse den er gal med. Det ville aldrig være et problem, at et produkt blev anmeldt og skamrost til skyerne. Problemet er jo netop, at ligegyldigt hvilket produkt der bliver anmeldt på H4A, så er anmelderen dybt imponeret over de tekniske løsninger og endnu mere over hvor god lyden er. yderligere imponeret er han naturligvis over, at det er mulig at lave så "billigt". Det er problemet, og det er ikke kun Gige! Helt ærlig Zorglub: Er du uenig i denne betragtning??
Den pb jeg sendte til Gige, lagde ret meget op til, at jeg havde en positiv hensigt, nemlig at forbedre brugbarheden af tests. Det har jeg såmænd pointeret overfor flere anmeldere her på siden. Og eftersom debatten raser, må der jo være noget om snakken..... Men af en eller anden årsag, har man fra H4A ikke interesse i at gøre det korrekt, fremfor at skamrose ALT. Kan du ikke ganske kort forklare mig ideen bag dette??
Eks kan jeg jo også se, at testen af Rotel RMB1077 stadig er proppet med direkte forkerte oplysninger, til trods for at jeg flere gange har påpeget fejlene, og endda tilbudt at forfatte noget korrekt tekst. Hvordan kan I se igennem fingre med det??? Hvad er det der trækker sådan, for at skamrose på bekostning af korrekte informationer  ?? __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|