Emne: Gruppetest af mellemklasse CD-afspillere ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt dette på grund af nogle skide CD afspiller.
Få jer et liv og spil på analog.
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Hurtig, for en gangs skyld skal du have denne her - kan du for helvede ikke bare holde din kæft og komme videre? Dit selvpromoverende pis er efterhånden ved at være trættende og gabende uinteressant
|
|
|
Var der nogen der spurgt hvor gammel du er???
Du skal i øvrigt passe meget på. H4A kører en hård linje overfor folk med et hårdt sprogbrug.... Du risikerer at få en advarsel.
Det imponerer mig, at der er så meget modstand imod at få sandheden frem. Er virkeligheden virkelig så skræmmende, at I hellere vil høre på storytelling??? __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
@ Zorglub: Det jeg kommenterede var, at der i anmeldelsen fortælles, at der upsamples til 24bit/192kHz i en Delta Digital Converter.... Og det er efter min bedste overbevisning FORKERT!! Du henviser meget demonstrativt til et datablad fra Analog Devices, på AD1852. So what!! Ved du hvad det er??? Det er en D/A-converter. I øvrigt en variant af den der benyttes i Benchmark Dac1 (her benyttes AD1853). Forskellen på disse 2 er, at AD1852 har voltage output, mens AD1853 har current output. Men fortæl mig lige hvor upsamplingen kommer ind i billedet...?? Det har INTET med hinanden at gøre. Hvis du kiggede en Dac1 efter, ville du i øvrigt konstatere, at der her netop er anvendt en AD1896 for at få upsamplingen med. Jeg ved ikke om det er den generelle opfattelse, at hvis man benytter en 24bit/192kHz D/A-converterkreds, så er det automatisk upsamplet til denne standard. I så fald burde man måske læse lidt korrektur på bøgerne i H4A's autodidakte bibliotek.
Før denne anmeldelse, er jeg i øvrigt aldrig stødt på udtrykket "Delta Digital Converter"... Jeg er selvfølgelig heller ikke autodidakt, men har taget en reel uddannelse indenfor det konkrete område. Så hvad ved jeg. Til gengæld kender jeg en del til SD (Sigma/Delta) D/A-convertere. Gad vide om det er disse begreber der er kommet galt i halsen, og er kommet op igen som upsampling?? Hvis Jeres anmelder stadig står 100% ved det han skriver, er jeg til gengæld meget interesseret i at høre mere om denne nye teknologi. Er det en teknologi I selv har udviklet?? Det kunne man fristes til at tro, da en google søgning kun giver 2 resultater, heraf det ene på H4A, og det andet en IEEE side, hvor det indgår i sætningen Sigma Delta Digital Converter, og hvor der i øvrigt henvises til en D/A-converter, og ikke upsampling. http://www.google.dk/search?hl=da&q=%22Delta+Digital+Con verter%22&meta==
For at være lidt mere konkret, spørger jeg derfor: Sidder der en seperat kreds til upsampling i den omtalte CD-afspiller??? Et simpelt Ja/Nej spørgsmål, som ikke kræver nogen udenomssnak eller "det vil vi ikke bruge tid at svare på". Bare Ja eller Nej! Hvis svaret er nej, kan jeg hermed konkludere, at jeg har ret, og at der IKKE er upsampling i den omtalte maskine, og at det hele beror på en fejl/misforståelse af de autodidakte anmeldere, der står 100% ved deres udtalelser. (Det er vist nok OK at skrive med både fed og rød... Jeg har ihvertfald set en moderator gøre det.... )
Det kan dog undre mig meget, at producenten slet ikke selv nævner noget om upsampling... Gad vide om H4A's autodidakte anmelder, faktisk er så kompetent, at han har fundet funktioner i maskinen, som producenten ikke engang selv vidste de havde lavet??   
Du kan i øvrigt være ganske rolig.. Jeg gider slet ikke være tilknyttet H4A. I har fået tilbudet, men har vist at I hellere vil fortsætte med at basere Jeres tekniske anmeldelser, på autodidakte fremfor folk med reel viden. Til gengæld forbeholder jeg mig retten til at være en kritisk bruger, hvilket vist ikke er imod reglementet. Og når jeg ser sådanne fejl, der direkte misinformerer læserne, kan jeg ikke holde mig fra tastaturet. Jeg mener i princippet at det er ens pligt, at fortælle andre HiFi interesserede om, at de er ved at blive misinformerede. Er det ikke meget fair?? Det kan bare undre mig, at I gang på gang hårdnakket fastholder Jeres misvisende påstande... Tag nu og lær lidt af det. Jeg sidder ikke og fortæller at Jeres informationer er forkerte, hvis ikke der er noget om snakken.
Jeg kan i øvrigt informere Jer om, at en meget stor del af de CD-afspillere der laves i dag, benytter sig af 24bit/192kHz D/A-convertere. Af den simple årsag, at der ikke produceres ret meget andet i dag, fordi teknologien er blevet ekstremt billig. Det betyder dog ikke, at disse benytter sig af upsampling. Det er der forholdsvis få der gør. Men det vidste Jeres autodidakte anmelder sikkert allerede.
Men som en start, vil jeg meget gerne have svar på spørgsmålet om, hvorvidt der forefindes en upsampling i den omtalte Xindak CD-afspiller?? Simpelt Ja/Nej. Så kan vi jo tage det derfra, om man som autodidakt er kompetent til at forholde sig til elektronik.
|
|
|
Hurtig, det du trænger til er at løbe en rigtig lang tur hver dag, så tror jeg helt automatisk du falder lidt ned på jorden, for så har du slet ikke energi til alle dine armbevægelser.
Og iøvrigt er en uddannelse slet ikke garanti for noget som helst. __________________ Mvh Flemming
|
| Til top |
|
| |
Fimpe Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
God anmeldelse  
Med stort set enslydende roser må det være oplagt med ønsker til part II ?
Udvælg nogle af jeres personlige favoritter, sammenlign den oplevede lydkvalitet og kommenter til os trofaste læsere.
- integreret CD (f.eks. fra denne test)
- PC løsning med lydkort/ekstern DAC
- Medie server løsning (Transporter/squeezebox) evt. med DAC
- SACD
- Blueray eller HD-DVD hvor der skulle være kommet audiofile udgivelser der skulle kunne slå SACD?
Jeg læste et sted på et udenlandsk forum, at de nye medier havde nogle muligheder, som var udnyttet i nogle få implementeringer?. Det ville selvfølgelig ikke blive "The Test to end all Tests" men det kunne dog være spændene for mange, måske også for dem der skulle teste? 
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære Hurtig
Måske er det bare ikke meningen, at du i dette liv skal fungere som en elektronikkyndig vagthund? Jeg ved godt hvor du vil hen med det du skriver. Men måske du bare skal lade uskyldige hifi interesseret, leve i den verden af storytelling, som mange alligevel elsker
For helt ærligt. Hvor sjovt er det at sidde der på toppen og kigge ned, på alle os andre som ikke fatter noget om teknik? Folk skal sgu nok selv forstå hvad der skal forstås. Det er bare et spørgsmål om tid. Lad du bare Jehovas Vidner om at missionere... __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Ronin skrev:
|
Hurtig, for en gangs skyld skal du have denne her - kan du for helvede ikke bare holde din kæft og komme videre? Dit selvpromoverende pis er efterhånden ved at være trættende og gabende uinteressant
|
|
|
Du skal i øvrigt passe meget på. H4A kører en hård linje overfor folk med et hårdt sprogbrug.... Du risikerer at få en advarsel.
Det imponerer mig, at der er så meget modstand imod at få sandheden frem. Er virkeligheden virkelig så skræmmende, at I hellere vil høre på storytelling???
|
|
|
Sandheden fejler skam ikke noget, men får man den messet i hovedet gang på gang begynder man næsten hellere at ville nøjes med den "storytelling" du slår så meget på. Har du overvejet hvorfor du stort set kun har mødt modstand overfor de "sandheder" du kommer med her i tråden?
Og nej, H4A's diktatur har ikke samlet alle vennerne i opposition mod dig, folk er bare trætte af at skulle høre på det her hele tiden og på den måde! Anmelderne er ikke bare 100% autodidakte men sørme også 100% frivillige.
De petitesseagtige fejl du påpeger skal naturligvis rettes, men længere er den heller ikke! Måske tror du at en manglende bolt kan tabe krigen, men herude i det civile liv er fejl elller lig med liv eller død! Dit store opofrende felttog mod H4A og storytelling står slet, SLET ikke mål med den fejl der havde sneget sig ind.
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
|
Alt dette på grund af nogle skide CD afspiller.
Få jer et liv og spil på analog.
|
|
|
Det er netop et liv vi har fået, ved at satse på CD'en.
Vi spilder ikke tiden på:
- pladerens
- rensning af pickup
- vende pladen
- opsætning af pladespiller __________________ Mvh Flemming
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Hurtig skrev:
Ronin skrev:
|
|
|
|
Det imponerer mig, at der er så meget modstand imod at få sandheden frem. Er virkeligheden virkelig så skræmmende, at I hellere vil høre på storytelling???
|
|
|
Sandheden fejler skam ikke noget, men får man den messet i hovedet gang på gang begynder man næsten hellere at ville nøjes med den "storytelling" du slår så meget på. Har du overvejet hvorfor du stort set kun har mødt modstand overfor de "sandheder" du kommer med her i tråden?
|
|
|
Man kan jo altid diskutere formen for hvordan Hurtig præsenterer sine indlæg , men du må meget undskylde mig, men der må da være noget galt hvis Hurtig som du skriver gang på gang kan finde fejl i anmeldelserne, så må "man" da hellere holde sig til noget man rent faktisk ved noget om og beskrive hvordan de lyder og så glemme alt om hvordan elektronikken er opbyggget osv.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Mastervol: Skal det tolkes således, at du anser det for en petitesse, at en anmelder i sin anmeldelse "sælger" en CD-afspiller bl.a. på baggrund af at den indeholder upsampling, hvis det rent faktisk er løgn??
Jeg er ikke ud på, at alle skal være 100% tekniske genier. Mit budskab er bare, at hvis man ikke ved noget om det, skal man ikke som anmelder begynde at kloge i det, eftersom man som anmelder bliver tillagt stor tillid af mange læsere. Det er uheldigt at videregive misforståelser, men det bliver MEGET værre når man i kraft af sin status som anmelder oveni købet bliver tillagt større tillid. Derfor... Hvis I ikke ved noget om teknik, så lad være med at skrive om teknik, og hold Jer til lyden.
Jeg er ikke den store mesterkok, men kan sagtens smage om svigermors frikaldeller smager godt. Jeg kanderfor fortælle andre, at de smager ganske glimrende, men jeg begynder ikke på en smøre om, at det skyldes hendes udprægede brug af gode råvarer, og at dyrene der har lagt kød til, har gået på økologisk græs og har fået læst godnathistorier hver aften.
Når man kommer med en anmeldelse, skal det være et stykke gennemarbejdet materiale. Og det kan man efter min bedste overbevisning ikke gøre, hvis man intet aner om det man beskriver. Havde det været gennemarbejdet, af en person der vidste bare en anelse om audio-elektronik, ville vi aldrig være i den situation, at en anmelder misinformerede 20.000 brugere om, at den omtalte CD-afspiller indeholder upsampling, bare fordi han havde set en DAC-kreds der er i stand til at håndtere signeler op til 24bit/192kHz.
Men kan jeg antage, at alle er enige om, at det ville være ønskeligt, at anmelelser ikke indeholder faktuelle fejl??? Og hvordan kommer vi så videre?? Ja, vi har jo flere gange set, at faktuelle fejl har det med at snige sig ind. Fair nok.... Sådan er det. Men kunne H4A så ikke lave en mailbox, hvor man kunne poste i, når man opdagede sådanne faktuelle fejl, og hvor H4A vitterligt forholdte sig til det der blev skrevet, i stedet for som en anden høvding at stå stejl på sin ret. Så kunne vi undgå disse laaannge diskussioner, der alligevel ender med at man fra H4A's side må kaste håndklædet i ringen og rette fejlen. Der er ingen grund til denne lange omvej. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
Mastervol skrev:
Hurtig skrev:
Ronin skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Man kan jo altid diskutere formen for hvordan Hurtig præsenterer sine indlæg , men du må meget undskylde mig, men der må da være noget galt hvis Hurtig som du skriver gang på gang kan finde fejl i anmeldelserne, så må "man" da hellere holde sig til noget man rent faktisk ved noget om og beskrive hvordan de lyder og så glemme alt om hvordan elektronikken er opbyggget osv.
|
|
|
Det er netop formen jeg beskriver og derfor også min holdning til det. Naturligvis skal det da være korrekt, men jeg skrev jo også kun at jeg næsten ville nøjes med storytelling i stedet for alt den snik snak om den her mindre fejl.
Det er jo ikke fordi at han skriver at Jungsonen har 40 klasse A watt og kan drive et par store Apogee, nej han kom til at skrive at den havde upsampling... Og personligt, ville jeg nok hellere leve med den fejl end at skulle være vidne til at den blev baggrund for en kæmpe diskussion... 
Det der er galt, er nok mest at det er frivillige selvlærte der anmelder produkterne. Når man har accepteret det, kan jeg ikke se at der er noget galt. Det jeg synes Hurtig kræver er at de skal være 100% kompetente selvom de bruger deres fritid og ikke får løn for det. Det er altså noget at kræve af dem...
|
| Til top |
|
| |
Jesper Bach Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
|
|
|
|
Jeg er cirka enig..
Det eneste problem er måden det bliver præsenteret på.
Du kan sammenligne med noget de fleste her kender til:
Du tager en højtaler, med den bedste diskant du kan finde, alle detaljer kommer med og står knivskarpt, men mellemtone enheden er brændt af.. vil du kunne høre den superfine diskant eller vil du blive træt af den defekte mellemtone ?
Som jeg har skrevet til Hurtig, hans budskaber drukner totalt i bagrundsstøj (hans evige brok og nedladende attitude) så selv om han skulle have ret er der ingen der opdager det, de fanger kun den "defekte mellemtone"
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
@ Mastervol: Skal det tolkes således, at du anser det for en petitesse, at en anmelder i sin anmeldelse "sælger" en CD-afspiller bl.a. på baggrund af at den indeholder upsampling, hvis det rent faktisk er løgn??
Jeg er ikke ud på, at alle skal være 100% tekniske genier. Mit budskab er bare, at hvis man ikke ved noget om det, skal man ikke som anmelder begynde at kloge i det, eftersom man som anmelder bliver tillagt stor tillid af mange læsere. Det er uheldigt at videregive misforståelser, men det bliver MEGET værre når man i kraft af sin status som anmelder oveni købet bliver tillagt større tillid. Derfor... Hvis I ikke ved noget om teknik, så lad være med at skrive om teknik, og hold Jer til lyden.
Jeg er ikke den store mesterkok, men kan sagtens smage om svigermors frikaldeller smager godt. Jeg kanderfor fortælle andre, at de smager ganske glimrende, men jeg begynder ikke på en smøre om, at det skyldes hendes udprægede brug af gode råvarer, og at dyrene der har lagt kød til, har gået på økologisk græs og har fået læst godnathistorier hver aften.
Når man kommer med en anmeldelse, skal det være et stykke gennemarbejdet materiale. Og det kan man efter min bedste overbevisning ikke gøre, hvis man intet aner om det man beskriver. Havde det været gennemarbejdet, af en person der vidste bare en anelse om audio-elektronik, ville vi aldrig være i den situation, at en anmelder misinformerede 20.000 brugere om, at den omtalte CD-afspiller indeholder upsampling, bare fordi han havde set en DAC-kreds der er i stand til at håndtere signeler op til 24bit/192kHz.
Men kan jeg antage, at alle er enige om, at det ville være ønskeligt, at anmelelser ikke indeholder faktuelle fejl??? Og hvordan kommer vi så videre?? Ja, vi har jo flere gange set, at faktuelle fejl har det med at snige sig ind. Fair nok.... Sådan er det. Men kunne H4A så ikke lave en mailbox, hvor man kunne poste i, når man opdagede sådanne faktuelle fejl, og hvor H4A vitterligt forholdte sig til det der blev skrevet, i stedet for som en anden høvding at stå stejl på sin ret. Så kunne vi undgå disse laaannge diskussioner, der alligevel ender med at man fra H4A's side må kaste håndklædet i ringen og rette fejlen. Der er ingen grund til denne lange omvej.
|
|
|
Jeg vil undgå at kommentere på det første og i stedet sige at sådan en mailbox sikkert ikke er nogen dårlig ide. Så slipper vi som sagt for de her diskussioner fejlene bliver rettet, for det tror jeg simpelthen ikke at de har noget imod!
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Master ...
Zorglub skrev:
Hvis du har en konkret ændring så send den via
kontakt formularen, så kigger vi på det. For som Nrik rigtig nok siger
så skal vi være lydhør over for fejl i vores anmeldelser, trods måden
det bliver påpeget.
|
|
|
Det er endda muligt at skrive direkte til anmelderen via kontaktformularen. Eller send en PB? Det er også helt fint at skrive "Hey, der skal ikke stå Delta whatever, men AD1852" her i tråden, hvilket tydeligvis ikke har været tilfældet i denne her tråd. Igen igen, konstruktiv kritik modtages med kyshånd. Hån, latterliggørelse og hetz, ja det gider vi ikke kommenterer på.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Master ...
Zorglub skrev:
Hvis du har en konkret ændring så send den via kontakt formularen, så kigger vi på det. For som Nrik rigtig nok siger så skal vi være lydhør over for fejl i vores anmeldelser, trods måden det bliver påpeget.
|
|
|
Det er endda muligt at skrive direkte til anmelderen via kontaktformularen. Eller send en PB? Det er også helt fint at skrive "Hey, der skal ikke stå Delta whatever, men AD1852" her i tråden, hvilket tydeligvis ikke har været tilfældet i denne her tråd. Igen igen, konstruktiv kritik modtages med kyshånd. Hån, latterliggørelse og hetz, ja det gider vi ikke kommenterer på. |
|
|
Ja, i har da sådan en, men hvad med at lave et link inde under anmeldelsen? Så kan alle vel finde den? 
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Men kan jeg antage, at alle er enige om, at det ville være ønskeligt, at anmelelser ikke indeholder faktuelle fejl???
Og hvordan kommer vi så videre?? Ja, vi har jo flere gange set, at faktuelle fejl har det med at snige sig ind. Fair nok.... Sådan er det. Men kunne H4A så ikke lave en mailbox, hvor man kunne poste i, når man opdagede sådanne faktuelle fejl, og hvor H4A vitterligt forholdte sig til det der blev skrevet, i stedet for som en anden høvding at stå stejl på sin ret. Så kunne vi undgå disse laaannge diskussioner, der alligevel ender med at man fra H4A's side må kaste håndklædet i ringen og rette fejlen. Der er ingen grund til denne lange omvej.
|
|
|
Jeg tror bestemt ikke der er nogen der er uenig omkring det fremhævede spørgsmål. Problemet er måske nærmere den form der benyttes på de særdeles lange indlæg, herunder de inskudte "hase-bid" der leveres fra tid til anden. Hvis man som opponnent koncentrerede sig om at gøre opmærksom på de ganske få faktuelle fejl der fremkommer fra tid til anden, er jeg ganske overbevist om at budskabet ville være i højsædet, og ikke formen. Istedet bruges der megen energi på at tvivlsætte personalet bag forum og tvivlsætte personer der anmeldeler, på trods af at de alle er frivillige og åbent erkender at de bestemt ikke er 100 % kyndige. En hjælpende hånd er bestemt at foretrække, frem for en stødende hånd....
|
| Til top |
|
| |
Zorn Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
FHWac Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 390
|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig: Hvordan går det forresten med din DAC? Det kan vel ikke være så svært at få den gjort færdig.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Det er endda muligt at skrive direkte til anmelderen via kontaktformularen. Eller send en PB? Det er også helt fint at skrive "Hey, der skal ikke stå Delta whatever, men AD1852" her i tråden, hvilket tydeligvis ikke har været tilfældet i denne her tråd. Igen igen, konstruktiv kritik modtages med kyshånd. Hån, latterliggørelse og hetz, ja det gider vi ikke kommenterer på. |
|
|
Det lyder som en åbning. Men Z, du ved af alle mennesker, at jeg mange gange har kontaktet H4A redaktionen på PB, i forbindelse med faktuelle fejl, inden jeg har lagt det ud til offentlig skue! Senest gjorde jeg det i forbindelse med Rotel-forstærkeren, hvor H4A fik det til at fremgå, at Rotel havde udviklet ICEPower. Her skrev jeg venligt første gang, og pointerede at det ikke var korrekt. Problemet var bare, at jeg totalt blev ignoreret. Derfor starede jeg debatten offentligt, og endte også med at få bekræftet min påstand.
Som jeg tidligere har fortalt, er jeg 100% med på ideen om, at brugere der finder fejl i anmeldelser, kontakter anmelderen direkte, så vi undgår disse debatter. Til gengæld kræver det så, at du kan garantere, at anmelderne er åbne, og accepterer at de bliver rettet. Så snart jeg får for det er vi videre.
Altså... forudsat at Z giver , vil jeg næste gang jeg ser en faktuel fejl i en H4A anmeldelse kontakte anmelderen direkte, og så skulle fejlen gerne blive rettet uden diskussion.
Til gengæld... Jeg gider ikke bare flytte diskussionerne over på PB, så det bliver skjult for offentligheden. Så hvis ikke anmelderen er åben, men står skråsikkert på sin fejl, poster jeg omgående en kopi af den henvendelse jeg har skrevet, og starter en debat op omkring den pågældende anmeldelse... Og så vil jeg ikke høre på, at det er mig der ikke kan finde ud af at te mig. I så fald viser H4A jo, at det er Dem der ikke vil være med til at skabe et bedre forum.
@ FHWac: Om min DAC er ved at være færdig... Hhmm... Hvis man skal lave noget ordentligt, tager det gerne lidt tid. Jeg ved godt at man i HiFi-branchen er vant til nye produkter hver ½ år, hvor der hver gang påstås at produktet har taget 25 år at udvikle... . Men den storytelling hopper jeg ikke på.
Til gengæld kan jeg fortælle dig, at jeg faktisk er færdig med DAC'en. Jeg poster formentlig snart et indlæg omkring den i DAC-tråden. Men det bliver nok lidt sparsomt med info... Jeg gider nemlig ikke diskussionen med H4A om hvad jeg må fortælle og ej. Jeg kan sagtens leve uden andre får indsigt i DAC'en gennem H4A, selvom jeg synes det er en skam... Jeg kan ikke se hvis sag H4A taler, når de censurer info om et måske interessant DIY-projekt. Men jeg gider som sagt ikke tage kampen. I kan i stedet takke H4A for, at I slipper for at læse alt for meget om den.
Hvis nogen mener det vil være interessant for andre at adgang til sådan et DIY projekt, skal I være velkomne til at tage diskussionen med H4A om, hvorvidt jeg må poste dybdegående indlæg. Jeg gider bare ikke... Så indtil jeg får en henvendelse fra H4A om, at det er OK, bliver info her på forum MEGET sparsomt. Af samme årsag har jeg ikke postet noget, selvom konstruktionen faktisk har været klar i godt 2 uger. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig, du er velkommen til at poste det i forum tråden, hvis du har det bedre med det - den læser vi jo med på. Bare gør det i første post og gør det konstruktivt! Det er alt hvad jeg beder dig om. Mht. om det bliver rettet uden diskussion kan jeg af gode grunde ikke love, det kommer jo an på om påstanden er beviselig. I det her tilfælde var sætningen som jeg skrev tidligere jo fint
Zorglub skrev:
Det er også helt fint at skrive "Hey, der skal ikke stå Delta whatever, men AD1852" her i tråden. |
|
|
Så vil anmelderen undersøge det og vende tilbage. Alt det andet der er skrevet er unødvendigt, og har såret en masse mennesker. Så selv om du tog det som en provokation, så er Tænk før du taler ikke ment sådan, men som nogle gode huske råd om hvordan man bedst leverer sit budskab.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Herligt nogle gider tage sig tiden og a/b/a etc. lytte så mange afspillere samtidigt. det er langt mere tidskrævende end de fleste lige regner med, tak fordi der er nogle der gider bruge tid og energi på det.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|