| Forfatter |
|
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 22 Juli 2008 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er 1124'eren også fin til stereo-signaler? Mine højtalere har 2 svingspoler i hver basenhed og derfor mulighed for at tilslutte en ekstra effektforstærker til disse. Signalet skal dog være lavpasfiltreret. Anthony Gallo laver selv en 2-kanals "sub-amp" med mulighed for at styre delefrekvensen. Jeg kunne dog forestille mig at der kunne være lidt ekstra at hente ved at smide en Behringer foran en fornuftig/kraftig effektforstærker.
Det er helt sikkert noget jeg godt kunne tænke mig at lege med, men hvordan med fasen? Bliver den ikke godt og grundigt ødelagt af de 5 filtre?
Følger der målemikrofon med til de dyrere Behringer modeller?
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 22 Juli 2008 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Drescott - bare i orden. Ja - kan man - så skal man  .. Heldig har du været med hende...  JBL ti - Der er vist nok målemikrofon og mulighed for auto-eq til den nyeste Behringer.. er det noget med 96? til sidst- kan ikke lige huske det. ... EDIT: There are 3 versions of the BFD. The
original DSP1100P, the newer DSP1124P has 24bit A/D-D/A converters, and the
newest FBQ2496. The 2496 has 24/96 digital operation, 20 programmable filters
per channel.
De har ikke selv mikrofon. Men det jeg husker er, at du via en dBmåler (ex.vis RadioShacks som min) kan måle direkte ind i din PC, og at du via et RS323 (?) eller Midi? Link-kabel kan programmere filtrene ind i din behringer.. dvs at det er RoomEQ Wizard programmet der bruges til automatisk at udregne filtrene som du så programmerer din Behringer med - efter en automatisk serie test-lyde fra din PC. Smart. Men nok ikke bedre end lidt håndarbejde - bare lettere. Det kan den med alle modeller tror jeg nok.... og tænk, programmet er gratis.
De har alle som udgangspunkt stereo-indgang - derfor er det super fint hvis man bruger den til stereo / splittet LFE/Sub signal - du bruger evt. en Y-splitter inden Behringerén, og så behandler du bare Left og Right med samme filtre. (Jeg bruger jo kun ½ af dens DSP-kapacitet kan man sige..) Timingen.. jeg mener der er hvad der modsvarer.. 1 ms. forsinkelse på signalbehandængen - uafhængigt af filter-antallet. Jeg har læst flere steder (bl.a. i den før nævnte guide til BFD og RomEQ Wiz.) , at det modsvarer en øget "afstand" på 30 cm. / 1 fod i din setup-menu inde i din receiver / forforstærker til surround. Der kompenseres jo i forvejen ved surround på alle 6-8 højtalere (5.1 eller 7.1).. og mon ikke de fleste receivere også laver delay ved 2.1 stereo-output. Min pioneer har automatisk fase-korrektion via målemikrofonen. Den har selv kompenseret for signal-behandlings-delayet ved en genopmåling efter installeringen af Behringerén. Det passer fint med 30 cm. "længere afstand" for lyden = den tid det tager at implementere filtrene og sende signalet videre ud. Håber det var svar nok. Kan kun anbefale at prøve noget EQ på subs - det gør en kæmpe forskel - selv fx. Sunfires modeler med indbygget "auto-setup" via målemikrofon gør det ikke lige så godt som en Behringer til 800 og en målemikrofon til 500.. så de 1300 er den billigste bedste forbedring man kan foretille sig skulle jeg mene. Om de nyeste auto-Behringer modeller er lige så gode ved jeg ikke. Mange af de automatiske kompenserer ikke i filtrenes bredde, kun i gain / dæmpning.. derfor kan man opleve en "bakke med en brønd på toppen" for at bruge en metafor.. hvor et bredere filter kunne fjerne hele bakken... se evt. den guide til sub-indstiling jeg linker til på side 12.. der er billeder af "bakke med brønd"- før bredere filter som fjerner den.. Mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Juli 2008 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kan købes et andet Behringer-vidunder - som har mikrofonindgang til autoEQ af rum og højtalere link til manualen - klip derfra herunder: "Ultra high-resolution 61-band real-time FFT Analyzer with
additional auto EQ function for room and loudspeaker equalization" "Separate RTA mic/line input with phantom power, professional
wordclock input and MIDI connections for full remote control,
preset dumps and system updates" Og man kan programere via Midi-interfacet igennem bl.a. det 5polede DIN stik. ( det kan man vist med dem alle sammen, hvis man "lige" laver et stik til det...)Herudover har den også fx. digitale optiske SPDIF-ind og udgange, hvilket måske er optimalt til dit "Stereo-projekt" alt efter forstærkeren du tiltænker brugt.. JBL ti! Offcourse
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2008 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
Der kan k�bes et andet Behringer-vidunder - som har mikrofonindgang til autoEQ af rum og h�jtalere
link til manualen - klip derfra herunder:
"Ultra high-resolution 61-band real-time FFT Analyzer with
additional auto EQ function for room and loudspeaker equalization"
"Separate RTA mic/line input with phantom power, professional
wordclock input and MIDI connections for full remote control,
preset dumps and system updates"
Og man kan programere via Midi-interfacet igennem bl.a. det 5polede DIN stik. (det kan man vist med dem alle sammen, hvis man "lige" laver et stik til det...)
Herudover har den også� fx. digitale optiske SPDIF-ind og udgange, hvilket m�åske er optimalt til dit "Stereo-projekt" alt efter forstæ�rkeren du tilt�ænker brugt.. JBL ti!
Offcourse
|
|
|
Jeg har fundet dette bundle tilbud. Mon den medfølgende mikrofon er god nok? Jeg kan ikke rigtig finde noget om den på nettet. http://www.thomann.de/dk/behringer_deq2496_ultracurve_bundle .htmBehringeren skal have analogt input fra pre-out på min S.A.T. Amplifix (desværre RCA selvom konstruktionen er balanceret) og så skal jeg have mig en halvkraftig 2-kanals effektforstærker tror jeg. Jeg ved ikke om jeg mon kunne nøjes med den "billige" Feedback Destroyer Pro FBQ 2496 set til 1095kr her og så en anden mikrofon. Det er ikke fordi man sparer så meget, men jeg kan ikke finde ud af om det auto EQ i DEQ 2496 er godt nok? Kan være jeg bliver glad for det i længden.
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2008 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne også være man skulle prøve at måle hvor slemt det står til først. Jeg har dog en anelse om at jeg har en peak et sted i den øvre bas
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 23 Juli 2008 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da altid godt, lige at få målt først .
Men jeg tror de fleste vil have glæde af sådan en fætter. (Nej jeg forhandler dem ikke ).
Både FBQ2496, DSP1124 og deq2496 kan bruges, deq2496 er så ligesom den komplette, der er du så fri for at bruge computer og ekstern måler (hvis du køber mikrofon med).
I bund og grund er det jo sjældent man skal ændre på det, så spørgsmålet er hvor nemt man vil have det den/de få gange der skal justeres.
Både deq2496 og fbq2496 ser vældig smarte ud, men til det formål vi taler om her, tror jeg man er ligeså godt dækket ind med en dsp´ere.
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 23 Juli 2008 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil lige indsparke at REW pc-progammet kun kan snakke sammen med DSP 1124 og FBQ 2496 via MIDI. Det har været på tegnebrædtet at lave support til DEQ 2496, men det er ikke blevet til noget endnu.
EDIT: Og så skal det lige nævnes at FBQ 2496 støjer betydeligt mindre end DSP 1124.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Juli 2008 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der var en lille brummen fra BFD-1100, men nu har jeg stillet den ind under min gamle videomaskine, og det meget lile tryk på kassen var nok til at dæmpe lyden helt væk. Gad vide om det er strømforsyningen der brummer? Nå - men problemet er væk hos mig, så det er jo godt. Jeg ville bare finde en bilig model, og glemme alt det smarte. Den nødvendige målemikrofon kan bruges til så meget andet, og til folk uden Behringer, at jeg klart foretræker en gml. Behringer og en løs RadioShack måler til enhver tid. (Skal nogle gange rette folk med "ikke-auto-setup-receivers, og nogle gange tilrette noget der er forsøgt "auto-rettet" alligevel.. Bare en lille flytter på en sub eller højtaler giver jo "plads til forbedring / måling". Og så synes jeg det er sjovt, og nørdet og alt det der... EQ-pakken (Filtrene i de parametriske Equalizers i både 1100, 1124 etc.) gør jo det samme - jeg er ihvertfald så lineær som jeg har drømt om.. og ellers kan jeg bare rette det til  . jeg gider godt lave det "i hånden". Det er sku meget fedt at kunne det. Mvh.Offcourse
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2008 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
løsningen med 1124 + RadioShack dB-måler kræver vel så også at man har et lydkort med midi-udgang kan jeg regne ud. Der bliver så også en udgift der, men jeg havde egentlig overvejet et ordentligt 7.1-lydkort under alle omstændigheder idet jeg er begyndt at bruge min computer som HTPC og kun har onboard lydkort. Skal måske lige tænke lidt over det... Hvis jeg skal købe lydkort kommer de 2 løsninger til at koste cirka det samme. Men ja, det er måske begrænset hvor meget jeg kan bruge auto eq til idet mit forstærker/højtaler setup er lidt specielt? Håber det er i orden at jeg stiller så mange spørgsmål i din tråd, men det virker som om du har godt styr på mange af de praktiske ting
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2008 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian321 skrev:
|
EDIT: Og så skal det lige nævnes at FBQ 2496 støjer betydeligt mindre end DSP 1124. |
|
|
Mener du støj fra selve apparatet eller introduktion af støj i det behandlede signal?
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2008 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBL Ti skrev:
| løsningen med 1124 + RadioShack dB-måler kræver vel så også at man har et lydkort med midi-udgang kan jeg regne ud. |
|
|
Nej - MIDI'en gør bare at REW programmet selv programmerer filtrene på Behringeren. Du kan sagtens bruge "tast selv" løsningen. Jeg synes det super dejligt at kunne måle og justere igen og igen uden at selv at skulle fedte med Behringeren, som er gemt lidt væk.
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2008 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBL Ti skrev:
Brian321 skrev:
|
EDIT: Og så skal det lige nævnes at FBQ 2496 støjer betydeligt mindre end DSP 1124.
|
|
|
Mener du støj fra selve apparatet eller introduktion af støj i det behandlede signal?
|
|
|
Introduktion af støj i det behandlede signal. Det er bedre komponenter, der sidder i 2496'eren.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Juli 2008 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selve apparatet - ingen støj i signalet. Der er stille når der ikke er LFE signal - og BOPF når der er brug for det..ikke boooouuummmphhhh  Og lydkortet som sådan er ligemeget, da du jo kan sende signal til subben selvstændigt via minijack til RCA/Phono adaptor. Og du kan jo også lave en sub-delefrekvens ved fx. 80 Hz, og sende signal ind i receiveren på mange andre måder, ex.vis stereo, og så deler receiveren det jo ud hvis du har htérne sat til small i receiveren. Jeg sender signal via mit tv´s usb-indgang og over i receiveren, men du kan jo brænde sinustoner ned på en cd, og spille dem via din cd-afspiller. (Se tidl. i tråden... eller var det en pm til Hans J?) Jeg føder ikke lyd ind/ud via pc.. jeg programmerer jo selv ind - virker med alle parametriske equalizere der kan programmeres manuelt. Jeg måler mauelt, afspiller manuelt, og indlæser filtre manuelt. Det virker perfekt, og har kun taget mig 1-1½ time i alt, da jeg havde et godt udganspunkt fra REQW-programmet. 1)Mål først ukorrigeret signal i rummet. 2)Indlæs måledata i regnearket - og se den korrigerede kurve som diagram. 3)Overfør måledata i REQW-programmet. 4) Prøv med så få filtre som mligt at opnå den frekvensgang du ønsker - dæmp mere end du hæver. 5) Indlæs de fremkomne filtre i Behringeren (1100, 1124 eller hvad du nu finder - ligemeget...) 6) Mål igen - se om du er tilfreds, og om simuleringen holder i praksis. 7)Ret til "i hånden" så du er tilfreds. Kan godt tage et par forsøg før du er perektionist-tilfreds. Jeg skulle igennem 7 gange med små-justeringer der tog 3-4 muínutter i f. området 50-80 Hz.. der skal ikke måles ret mange steder så jo! For mig tog det alt i alt 1½ time.. det var sjovt, og gav en god fornemmelse af fremskridt.  Det ovenstående er den "super manuelle metode" - men nok også den der er sjovest og mest "hands on". Det der med at programmere via midi-kabel er jo "næsten snyd" - og tager sikker lige så lang tid - mon ikke længere, ifht. installering af kabel ml. Behringer, PC og mikrofon.. for ikke at tale om de kabler der skal laves / skaffes..!!?? Men hvad pokker - det er da nemt at den KAN gøre det via MIDI.. hvis man gider rode med setuppet er det nok federe når det virker... det er bare ikke det jeg har gjort selv.. Mvh. Offcourse.
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2008 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det passer simpelthen ikke. Prøv at sende signalet til dine fronter igennem Behringeren, mens du har skruet godt op, og prøv at høre forskellen med og uden "bypass".
Vi kan godt blive enige om, at det nok ikke er noget man lægger mærke til i hverdagsbrug, hvis det kun er LFE signalet til subben, der sendes igennem - men signalet forringes stadig.
EDIT: Læs evt. denne tråd og anmeldelsen den drejer sig om - her nævnes også den støj som 1124'eren introducerer: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=31730
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 23 Juli 2008 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian321 skrev:
|
Det passer simpelthen ikke. Prøv at sende signalet til dine fronter igennem Behringeren, mens du har skruet godt op, og prøv at høre forskellen med og uden "bypass".
Vi kan godt blive enige om, at det nok ikke er noget man lægger mærke til i hverdagsbrug, hvis det kun er LFE signalet til subben, der sendes igennem - men signalet forringes stadig.
EDIT: Læs evt. denne tråd og anmeldelsen den drejer sig om - her nævnes også den støj som 1124'eren introducerer: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=31730 |
|
|
Er det ikke ligegyldigt, hvis gevinsten er større end ulempen, så er det vel stadigvæk et plus ? At man så Kan høre det hvis man sætter den til en højttaler hvor du hører støjen i mellemtone/diskant området, det er da ligemeget, ihvertfald i min lille indsnævrede lydverden  . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2008 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Er det ikke ligegyldigt, hvis gevinsten er større end ulempen, så er det vel stadigvæk et plus ?
|
|
|
Ligegyldigt - nej, stadig et plus - ja 
Hans J skrev:
At man så Kan høre det hvis man sætter den til en højttaler hvor du hører støjen i mellemtone/diskant området, det er da ligemeget, ihvertfald i min lille indsnævrede lydverden .
|
|
|
Hvis nu man ønsker at korrigere bassen i sine fullrange højttalere, så er det ikke ligemeget.
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2008 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg læst lidt i manualerne til deq2496 og fbq2496 og jeg er ikke sikker på at jeg kan bruge auto-eq til noget som helst i mit tilfælde. Under alle omstændigheder bliver det meget besværligt. Mine højtalere modtager fuldt signal fra min forstærker. Derudover skal de sekundære svingspoler i basenhederne modtage et lavpasfiltreret signal. Og det hjælper jo ikke at deq2496'eren prøver at equalisere hele frekvensområdet ved at ændre på det lavpasfiltrerede signal. Måske kan man dog indstille hvilket frekvensområde den skal regulere på. Det står der vist ikke rigtig noget om i manualen. Umiddelbart virker det mere enkelt at gøre som Offcourse_dk26 og prøve at justere filtrene til man får en brugbar kurve. Lige nu hælder jeg således mest til fbq2496'eren, men hvilken mikrofon skal jeg så bruge sammen med Room EQ Wizard? Bestilte du din RadioShack dB-måler fra USA, og hvor meget måtte du slippe? Er der ellers nogen der har forslag til en billig/kraftig/vellydende 2-kanals effektforstærker til at styre bunden på mine højtalere? Det kommer til at minde mere og mere om et hi-jack af din tråd... Jeg skal nok prøve at begrænse mig nu
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2008 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tvivler på at du får et godt resultat hvis du kun sender det lavpasfiltrerede signal gennem Behringeren, da den jo introducerer en ca 1ms forsinkelse. Med mindre du har mulighed for at lave præcist samme forsinkelse på det signal de øvrige enheder modtager, spiller de jo en anelse ude af sync.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Juli 2008 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indrømmet - jeg taler ud fra sub-LFE kombinationen, og kan derfor ikke sige om der introduceres støj over måske 100 Hz. eller deromkring. Jeg hører ikke noget støj, og kender en del der har en Behringer til deres sub som heller ikke oplever eller beskriver problemer med det. Hvis man så er ude i noget full-range-højtaler korrektion... så kan det da godt være man kommer i problemer. Dog vil jeg så tro at man alligevel enten er ude i én behringer pr. højtaler, for så kunne man jo lave et "ikke-filter-filter" som forsinker lige meget til resten af htéren, uden at ændre noget... Men det duer jo ikke, hvis der er støj. Hmm.. Men er man ude i avanceret elektronisk signalbehandling til full-range, med hensyntagen ud over Eq alene, og er inde på noget med tidskorrektion - uden at bruge en surround receiver der tager den slags hensyn i sit setup at højtalernes placering / afstand -- ja så skal man måske lede efter noget mere avanceret og "støjfrit"... og det kender jeg mindre til. Her tager jeg ManicMiners ord for gode varer - se i den tråd der henvises til jvf. støj, og læs hvad han siger jvf sub vs. fullrange signalbehandling.... "Med støj, mener du da brummen, eller noget andet? I 50% af
tilfeldene vil der opstå brummen, men den kan nemt fjernes ved at løfte
jord (vha feks 3cm elektrikertape). Lydkvaliteten ellers skal jeg ikke
udtale mig om da jeg kun har brugt den i bassen, og jeg kan ikke merke
nogen forskel i lydkvaliteten.
Om man ser sig omkring på forum rundt om i verden bruges den også i
langt de aller fleste tilfelder kun til korrigering af sub. Til
fuldfrekvens bruges som oftest nogle af de dyrere modellerne (feks
DEQ2496 der også har autokorrektion), eller den nye modellen der har
erstattet 1124, FBQ2496. Den koster ca 200kr mere enn 1124 modellen gør.
Den store ulempen med Behringer løsningen er det at komme i gang,
det er nok langt nemmere med feks SMS-1. Men i en test af freeware
programmet RoomEQ Wizard der kan bruges sammen med BFDen, og SMS-1
vandt RoomEQ Wizard da det er langt mere nøjaktigt.
Jeg vil fortsette med at bruge BFDen indtil surroundreceiverene får en fuldkommen romkorrektion, også for subs. "
Håber det er svar nok - jeg følr mig ikke hijacket - jeg synes det er fint med en diskussion omkring de valg man træffer, og hvorfor og til hvad hvilke ting/effekter virker eller ikke virker. Jeg kan kun sige, at til sub og LFE-signalbehandling er jeg ovenud tilfreds med en selv ældre Behringer DSP. JBL ti: Til fullrange tror jeg du vil kunne få held med dit eget forslag, som burde være bedre opbyget mht. støj etc. - som du siger: "Lige nu hælder jeg således mest til fbq2496'eren, men hvilken
mikrofon skal jeg så bruge sammen med Room EQ Wizard? Bestilte du din
RadioShack dB-måler fra USA, og hvor meget måtte du slippe?"
Jeg købte den i en netbutik/alm. butik med netbutik-del. Den kostede omkring 500,- hvilket er fair synes jeg. Der er også minijack-stik udgang hvis du vil koble den til en PC. Det er også en model der er korrektionsfil til jvf mikrofonens frekvens-respons = præcis måling/kalibrering ud fra dens respons ifht. "virkeligheden". Der er link omkring s.11 eller 12 i tråden her..
Er
der ellers nogen der har forslag til en billig/kraftig/vellydende
2-kanals effektforstærker til at styre bunden på mine højtalere?Hmm.. kvalitet og budget.. og ambitionsniveau er vist afgærende oplysninger her.. der er jo vælgif forskel på en gammel NAD eller DENON, og en nyere dyrere special-tingest... Er man til brugt, Kinagrej eller lignende får man jo meget for pengene, men der er stadig vældig forskel på budgettet. Og kan man leve med "støjende EQ".. eller hvad er man ude i.. Vi snakker alt lige fra 3000 i alt til 10-20K for en mere forkromet løsning. Jeg selv er til brugt er devicen "helle godt men brugt, end nyt og skidt!" Eller... brugt får du dobbelt så meget eller dobbelt så godt til prisen, eller det samme til halv pris.. Her prøver jeg så at gå efter "dobbelt så godt" hvis jeg kan  Men jegh ar altid haft en stramt budget - hvorimod andres "evner" og ambitionsniveau er HELT helt anderledes både mht. eksklusivitet og ambitioner og økonomi. Men.. noget nyt/lydløst Behringer-grej og noget brugt effekt kan i min verden sikkert gøre underværker. Pøj med at vælge metodik, udgangspunkt og succes-kriterier, og hereftergå på jagt efter det grej du har lyst til at prøve. Ligner det noget at hvad jeg har haft / har gang i, vil jeg hellere end gerne prøve at hjælpe. Jeg har læst lidt op på dine højtalere, og den af firmaet selv fremstillede sub-amp der er lavet til din HTér. De siger bl.a. : Our SA’s unique flexibility complements your main amp to perfection and without creating sonic discontinuity. How so? Remember that your main amp runs the speakers full-range. That includes the woofer to as low as it reaches (40Hz flat and lower depending on room and setup, all from the 1st voice coil alone). The sonic signature of your main amp of choice (tube, solid-state or digital, high-power or low-power) thus affects all frequencies seamlessly top-to-bottom. The SA merely fills in the very lowest octave with high-current, high damping-factor transistor muscle.
In audiophile speak, it runs in “parallel” or simultaneously with your main amp but does so only over a very limited frequency range where our human hearing is the least sensitive to timbre andtone. Using our SA within this unique twin-drive scheme doesn’t create any audible discontinuities or discrepancies even if your main amplifier was a low-power triode design with a very distinctive sonic signature. For once, you can actually implement the “tubes on top, solid-state on the bottom” ideal without suffering the usual compromises.
And should you deal with asymmetrical loudspeaker response due to unusual room geometries, the SA’s independent gain controls for each channel double as a balance control. You can trim the gain of the speaker whose closer wall or furniture reinforcement gives it an acoustic room boost.Så.. hvis du også "kun" har tænkt dig at lave "sub-lyd" ud af den anden driver til bassen, altså noget derligner 20-40-50 Hz... så siger de lige selv, at det er der man med menneskelige ører ikke kan høre forskellen.. deres amp har også EQ, og den forsinker derfor også en mikro-smule.. sikkert 1ms som en Behringer - der siger den er meget meget hurtig. Altså - gør som dem der har lavet din højtaler - tro på deres ressearch og løsnig med en stereo-HTér der går til 20 Hz. "flat".... og prøv dog med en stereo-amp med lidt power, og en Behringer. Jeg kan jo nu se, at det er sub-bas den skal lave - den anden enhed, derfor har jeg mere "ret" end først formodet... det er en "ikke-sub-subwoofer" du skal korrigere.. Fed højtaler forresten. Mega fed.
Her er lige et link til Gallo-ampén og til selve 3.1 højtaleren der er tale om til de nysgerrige. Her er manualen - klip fra side 4-5 stykker ovenfor.. Mvh. Offcourse.... Go JBL-TI - prøv det prøv det.. __________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 August 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha - mit dejlige TV er til rep - og jeg må leve med et Låne-Thomson 42" plasma.. Det er sådan set Ok at de har udlån.. men der er ingen indbyggede højtalere, så havde jeg ikke haft et setup der kunne rigges om, så det kan tage lyden udenom tvét, så ville jeg ikke havde haft lyd på.. Og ØlGiganten har nu brugt 4 uger på ikke at få gang i sagen - de sender mit tv rundt til forkerte værksteder, og der sker ikke noget. POKKERS          Nå - men håber de kan lave det - og hvis de ikke kan det, og vil give mig en anden model - så skal de bare vente - jeg finder mig ikke i mindre end en "tilsvarende" model, som stadig vil sige en 9000-serie Cineos-model med Ambilight. Der findes ikke længere modeller med 2 x usb, motordreje-sokkel, indlærings-remote og kortlæser til hukommelseskort. Jeg håber at kunne få enten 9732 eller 9703... de er nye, har PixelPerfextEngine og ClearLCD, og enten 1 x usb eller ethernet-port.. hvilket ville kunne forbinde min PC direkte til tvét.. Uha lækkert. Ellers vil jeg spørge om man kan "medfinanciere" en opgradering til flere " i bredden - måske 42" istedet for nu 37.. eller måske??50"... Nå - nu må vi se hvad der sker i løber at ugen... Mvh. Offcourse.. som ikke har mere sommerferie tilbage..
|
| Til top |
|
| |