Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2025 | 14:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: bigfoot’s rørende setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bigfoot
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 04 Februar 2008 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Novisad skrev:

Hej igen bigfoot ja så får man hamret noget musik af på mine magneplanar og ja det er meget vanedannende gad nu nok at høre dine ...

mvh

Hej Novisad

Det lyder bekendt, det du beskriver Grunden til at man sidder der flere timer hver dag er vel
egentlig bare, at det lyder musikalsk...så vil man hele tiden have mere...

Du kan sagtens få dem at høre, bare send en pb....det er helt sikkert en køretur værd

MVH  Freddy

Til top Vis bigfoot's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bigfoot

Jan JGP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2008
Sendt: 04 Februar 2008 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

bigfoot skrev:
Jan JGP skrev:

Det er godt nok et spændende anlæg! De højttalere ville ja da gerne opleve en dag :)

Har faktisk selv et Teac P-700 løbeværk og jeg troede jeg var helt alene

Du skal da være velkommen :-)  Send en pb, så finder vi ud af det

VH  Freddy
Det vil jeg da gøre :)

Nu bor jeg heller ikke så langt fra dig, så det burde vi nok kunne finde en dag til...

Til top Vis Jan JGP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan JGP

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 Februar 2008 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Hejsa jeg finder lige en dag og så kører jeg op til dig.

mvh

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

bigfoot
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2008 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Jan JGP skrev:

Det vil jeg da gøre :)

Nu bor jeg heller ikke så langt fra dig, så det burde vi nok kunne finde en dag til...

Det tror jeg bestemt vi kan, bare sig til

bigfoot
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2008 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Novisad skrev:

Hejsa jeg finder lige en dag og så kører jeg op til dig.

mvh

Jow da, du er velkommen, men lad mig lige vide hvornår det bliver

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 Februar 2008 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

yes sir skal ske hvad er umiddelbart dit indtryk af egenlyden på dine hter altså spiller de varmt semi eller neutrale..

mvh

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 05 Februar 2008 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Er bassen ikke tam med sådan nogle panelhøjttalere? Jeg har altid forestillet mig der var en ret svag fysisk oplevelse med den slags højttalere? Har kun hørt panelhøjttalere én gang og de var suppleret med sub.

bigfoot
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2008 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:

Er bassen ikke tam med sådan nogle panelhøjttalere? Jeg har altid forestillet mig der var en ret svag fysisk oplevelse med den slags højttalere? Har kun hørt panelhøjttalere én gang og de var suppleret med sub.

Hej

Kort og godt, nej Hehe, Det er godt med et direkte spørgsmål, så vi kan få de spøgelser manet
i jorden

De elektrostater jeg hidtil har hørt, har langt hen ad vejen haft den svaghed, du nævner.....men
her er der tale om et helt andet princip. Der sidder fire magneter monteret i en kraftig lodret stolpe
bagpå og midtfor membranen. De har hver især fat i membranen og får den til at bevæge sig, dvs.
ikke noget delefilter ! Jeg er ikke klar over hvordan man får den til at dele frekvenserne, men går
ud fra det har noget med ophængning af membranen i rammen at gøre.

Og ja, der er rigelig bas !! Mere end i mine gamle Helicon

Podium 0.5 skærer ved 40hz, men ved 20 hz er de kun rullet af med 6db, og det kan godt høres :-)

MVH

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Bruger siden: 05 Juni 2003
Sendt: 05 Februar 2008 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Lige en rettelse/tilføjelse til Bigfoot's sidste indlæg:

Som det ses med al ønskelig tydelighed af nedenstående billede, er højttalerne udstyret med X-antal magnetsystemer (på model 0.5 er der 4 stk) til at påvirke membranen. Disse påvirker ALLE membranen med det fulde frevensområde. Fysikkens love vil så, (kan man som bekendt ikke ændre på) at jo længere man bevæger sig væk fra udgangspunktet, (her magnetsytem) jo større del af de høje toner vil være dødt ud. I den aller yderste del af membranen er der så kun de dybeste toner tilbage !........ Der er egentlig tale om ganske grundllæggende fysik !......... Samme observationer vil man kunne gøre på enhver dynamisk enhed !.........

Nu vil det kvikke hoved så sige: jamen, får man så ikke al for højt et basniveau ?......... Nej, det gør man ikke pga konstruktionsprincippet - dipolhøjttalere - nu er vi ude i noget "langhåret" teori som man i grunden nok får mest ud af at studere selv på nettet.

Det geniale Podium Sound sådan set "bare" har gjort er, at konstruere højttalere der går med på fysikkens premisser - se det er en helt ny måde at anskue højttalerkonstruktion på !.........

Carsten Schmidt Christensen
Til top Vis Carsten S Chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten S Chr

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2008 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Okay, mange tak for det spændende indlæg Carsten. :)

Jamen jeg synes da man skal ha' det direkte bigfoot.  Jeg sidder bare med en følelse af, at en så tynd højttaler må være lidt "skrøbelig" ift. store fysiske bevægelser i form af bas. Jeg er godt med på de går dybt, men er der også den følelse i gulvet og op gennem benene som man kender fra mange andre store gulvhøjttalere? Nu ved jeg godt det sikkert ikke er et krav for dig på samme måde som for mig, men jeg er bare nysgerrig!

Faktisk er de højttalere ret billige hvis de spiller bedre end Dali H600.

bigfoot
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2008 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:

Okay, mange tak for det spændende indlæg Carsten. :)

Jamen jeg synes da man skal ha' det direkte bigfoot.  Jeg sidder bare med en følelse af, at en så tynd højttaler må være lidt "skrøbelig" ift. store fysiske bevægelser i form af bas. Jeg er godt med på de går dybt, men er der også den følelse i gulvet og op gennem benene som man kender fra mange andre store gulvhøjttalere? Nu ved jeg godt det sikkert ikke er et krav for dig på samme måde som for mig, men jeg er bare nysgerrig!

Faktisk er de højttalere ret billige hvis de spiller bedre end Dali H600.

Hej BjarkeHedegaaard

Hehe, du sidder vel aldrig med et par gamle CV 1515 ?

Hvis man sammeligner Poduim direkte med H800, er der mere bas...dybere og med højere niveau!

De er bedre end H800, mere åbne og udstrakte, mere detaljerede og lyden af en stortromme bliver
afleveret uden nogen træghed, dvs. med et præcist og stramt smæk. Dynamikområdet er markant
bedre, man kan næsten høre stilheden, og man får en fin fornemmelse af rummet som musikken
er optaget i.

Med en 200w forstærker på Podium er jeg ret overbevist om, at man kan blive uvenner med alle naboerne

Eneste ankepunkt må være tilspilningstiden :-) Jeg har haft mine i en måned, hvor de har spillet ca 5 timer hver dag, og de er først faldet på plads nu :-)

MVH

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

savle. Dog er jeg lidt ked af du slap af med dine 800. Det er jo den fedeste ht i verden, udover nogle andre selvfølgelig?  Men lækkert ser det ud
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

bigfoot
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2008 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

interfacelift skrev:
savle. Dog er jeg lidt ked af du slap af med dine 800. Det er jo den fedeste ht i verden, udover nogle andre selvfølgelig?  Men lækkert ser det ud

Jeg kommer lige og tørrer op for dig :-)

Mine gamle H800 blev solgt alt for hurtigt, måske skulle jeg have forlangt noget mere....hehe

Det er såmænd også lækkert, især lyden

MVH

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

bigfoot skrev:
interfacelift skrev:

Jeg kommer lige og tørrer op for dig :-)

Mine gamle H800 blev solgt alt for hurtigt, måske skulle jeg have forlangt noget mere....hehe

Det er såmænd også lækkert, især lyden

MVH

hvis du kommer, så medbring noget hifi som gave

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2008 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

bigfoot skrev:

Hej BjarkeHedegaaard

Hehe, du sidder vel aldrig med et par gamle CV 1515 ?

Hvis man sammeligner Poduim direkte med H800, er der mere bas...dybere og med højere niveau!

De er bedre end H800, mere åbne og udstrakte, mere detaljerede og lyden af en stortromme bliver
afleveret uden nogen træghed, dvs. med et præcist og stramt smæk. Dynamikområdet er markant
bedre, man kan næsten høre stilheden, og man får en fin fornemmelse af rummet som musikken
er optaget i.

Med en 200w forstærker på Podium er jeg ret overbevist om, at man kan blive uvenner med alle naboerne

Eneste ankepunkt må være tilspilningstiden :-) Jeg har haft mine i en måned, hvor de har spillet ca 5 timer hver dag, og de er først faldet på plads nu :-)

MVH

Nej, synes de gamle CV er lidt.. ehm.. umusikalske. CLS-serien derimod, den er jeg helt vild med!  Lyder som nogle enormt lækre højttalere, som jeg faktisk lige har ladet min kære fader se på og han var ret vild med dem! :P

bigfoot
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2008 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:

Nej, synes de gamle CV er lidt.. ehm.. umusikalske. CLS-serien derimod, den er jeg helt vild med!  Lyder som nogle enormt lækre højttalere, som jeg faktisk lige har ladet min kære fader se på og han var ret vild med dem! :P

CLS, er det ikke dem med den hornlignende diskant ? De kan sikkert udkonkurrere mine Podium i
bunden :-)
Lyder som om du har en fornuftig far :-)

MVH

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2008 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

bigfoot skrev:

CLS, er det ikke dem med den hornlignende diskant ? De kan sikkert udkonkurrere mine Podium i
bunden :-)
Lyder som om du har en fornuftig far :-)

Det er korrekt, de har diskant og mellemtone i horn faktisk. :) Se evt. mit anlæg. :) Jamen han er i hvert fald også audiofil, han har bare en anden musiksmag end undertegnede. Hvis jeg stopper med at hørre techno får jeg mig nok også noget andet end CV, men tror ikke jeg bare lige skifter musiksmag! :P

bigfoot
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2008 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:

Det er korrekt, de har diskant og mellemtone i horn faktisk. :) Se evt. mit anlæg. :) Jamen han er i hvert fald også audiofil, han har bare en anden musiksmag end undertegnede. Hvis jeg stopper med at hørre techno får jeg mig nok også noget andet end CV, men tror ikke jeg bare lige skifter musiksmag! :P

Fedt nok, det er et rigtigt partyanlæg du har :-)

Gætter på at din far og jeg er nogenlunde lige gamle...jeg er 52...hehe, og hører også en smule
tekno ind imellem :-) man skulle jo ikke tro at det var guf for et par panelhøjtalere, men det går
meget godt.
Har lige fået den seneste med Nightwish, det hamrer også bare derudaf ellers er jeg mest til
blues, gerne akustisk...

MVH

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2008 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

bigfoot skrev:

Fedt nok, det er et rigtigt partyanlæg du har :-)

Gætter på at din far og jeg er nogenlunde lige gamle...jeg er 52...hehe, og hører også en smule
tekno ind imellem :-) man skulle jo ikke tro at det var guf for et par panelhøjtalere, men det går
meget godt.
Har lige fået den seneste med Nightwish, det hamrer også bare derudaf ellers er jeg mest til
blues, gerne akustisk...

MVH

¨

Ja hovedsageligt party, men stadig ikke uden evner til andet end techno. De er super gode til pop, techno og rap. Hæderlige til rock og heavy og stinker til klassisk! :P Min far er 53, så det var godt gættet! ;) Nightwish er også meget larmende ja  Jeg ville virkelig ikke tro det var noget for panelhøjttalere, så jeg bliver nødt til at høre dem der en gang! :P

bigfoot
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2008 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:

Ja hovedsageligt party, men stadig ikke uden evner til andet end techno. De er super gode til pop, techno og rap. Hæderlige til rock og heavy og stinker til klassisk! :P Min far er 53, så det var godt gættet! ;) Nightwish er også meget larmende ja  Jeg ville virkelig ikke tro det var noget for panelhøjttalere, så jeg bliver nødt til at høre dem der en gang! :P

Hehe, kunne godt forestille mig at man ikke skal smide klassisk på CV   Rap?? Der er jeg
stået af :-)
Hørte meget Black Sabbath og Deep Purple i de unge dage, hvor man kaldte det "beton rock"
Bla. derfor glæder det mig at Ozzy stadig er med, selvom han har taget skade

Har du lyst til at lytte her, siger du bare til :-)

MVH

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum