Forfatter |
|
Loudspeaker Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 428
|
Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beomaster 4400. Kraftkal på 10 kg. Den har en udgangs effekt på 2*50 watt /8 ohm og 2*75 watt / 4 ohm.

Der står i et gammelt Radio/TV blad jeg har: Beomaster 4400 opfylder den kræsne lytters ønske om high-fidelity radio, der kan gengive lyden lige så godt, som plader, bånd og radio-udsendelser tillader. Bang & Olufsen siger selv, at det er den bedste stereoradio, de nogensinde har konstrueret.
Der står i det samme blad at nyprisen var 4070 kr.
M.v.h. Loudspeaker
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for fine billeder Loudspeaker 
Dejlige minder med BeoMaster 4400.
I 1977 købte jeg en BeoMaster 4400 tuner/forstærker designet af Jacob Jensen og betalte 3,795 kr. for den. I 1984 købte jeg den nye Beocord 9000, og betalte 8,500 kr. for den. Dette setup brugte jeg sammen i 10 år, og indspillede ca.150 kassettebånd. Jeg vil ikke gætte på hvor mange timer jeg har siddet og optage musik bl.a med Christian Flagstads hit-parade (tror jeg det hed). Både bånd og Beocord 9000 har jeg skam stadig, og der ligger jo mange hundrede gode musik nummer på de kassettebånd.
Det sker at jeg søger et bestemt musik nummer i min båndsamling, og da jeg har registreret bånd positions nr. under indspilningerne på Beocord 9000, kan den selv stoppe ved det nummer jeg indtaster før søgning.
I 1987 kom så en Pioneer A77 forstærker ind i huset, til at trække mine ny ind købte passive BeoVox Penta højttaler. Prisen fra nye var for to stk. 9,440 kr. Penta'erne havde godt af at få lidt flere watt end BeoMaster 4400 kunne give.
BeoMaster 4400 fortsatte med at køre som FM/AM tuner frem til 1998 hvor jeg købte et BeoVision 32" Avant TV med Dolby ProLogic dekoder.
Nu startede en ny æra for BeoMaster 4400, i og med den blev surround forstærker for mine bag højttaler som var et sæt passive BeoVox M70.
Ca. år 2000 blev BeoMaster 4400 lagt på lager i min kælder, efter 23 års tro tjeneste. Den skratter lidt i volume potmeterne men virker ellers stadig fint.
 Unsdkyld. I 1984 havde vi kun papir billeder, ses på kvalitetn 
Bravo B&O for et godt produkt . __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Loudspeaker Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev der tilføjet, endnu en fjernbetjening, til min B&O samling, et Beomaster Control Module. Jeg fandt fjernbetjeningen på et loppemarked.

En gammel ultralyds fjernbetjening. Jeg ved ikke om den virker. Den er i god stand, men den har lidt slidtage på siden. Der står bagpå, at der skal et 15V batteri i, er der en der ved hvor i Danmark man kan købe dem, hvis de stadig findes.
M.v.h. Loudspeaker
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her lidt flere oplysninger på batteriet, så bliver det måske lidt nemmere at finde.

Beomaster control module passer til Beomaster 2400.
Commander battery: 15V - Varta V74PX IEC 10 LR54
Mvh. Peter Pan __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Loudspeaker Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter Pan
Tak for oplysningerne , så må jeg se, om jeg kan finde sådan et batteri.
M.v.h. Loudspeaker
|
Til top |
|
|
degofedal Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 266
|
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Loudspeaker Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Degofedal
Jo, det ligner sådan et batteri der skal i, og det tror jeg også det er, men når man kigger på prisen kan det være ligemeget fordi jeg skal ikke bruge fjernbetjeningen, det var bare for at høre lydene .
M.v.h. Loudspeaker
PS. Tak for linket , det kan jo være jeg skal bruge fjernbetjeningen engang, men måske kan man købe batteriet lidt billigere et andet sted.
|
Til top |
|
|
Loudspeaker Forum Bruger

|
Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit skrivebords setup, skal også med, så her kommer der nogle billeder.

Det består af en Beomaster 4400, to Beovox 3000, en Beovox Cona og en Beocom 600.Jeg bruger det til hverdag, og det spiller fint, men når man tænder for radioen giver det et "puf" i højttalerne, så derfor slår jeg højttalerne fra på radioen når jeg slukker den, sådan undgår jeg at det giver et puf (på fronten af radioen kan man slå højttaler sæt 1 og 2, til og fra). Er der en der ved, om man kan få radioen til at lade være med at give det puf, eller har det altid været sådan?
M.v.h. Loudspeaker
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal prøve at se om du kan liste dækslet af de to hurtigt
virkerne højttaler relæer, for det lyder som om de hænger.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Loudspeaker Forum Bruger

|
Sendt: 07 November 2008 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Så er det vist på tide at skrive i den her tråd igen! Sidste søndag var jeg ude og hente dette. Beomaster 6000 + Beomaster Terminal, Beocord 8004 HX-PRO, Beogram 5000, Bang & Olufsen furniture SC60 og Beovox MS150. Der medfulgte også en JVC equalizer, men den regner jeg ikke med at bruge.
- Beomaster 6000, den virker, men den har det med at knase, når man justerer lydstyrken. Remmen til motoren, der styrer lydstyrken, skrider, men den skal vist bare renses. Display'et kan heller ikke vise andet i frekvens end "74.8", men jeg har fundet ud af, at det er en defekt IC (U264B).
- Beocord 8004 HX-PRO, jeg har ikke testet den endnu, men sælgeren sagde, at når man har puttet et bånd i, hopper det op igen.
- Beogram 5000, pickup armen kunne ikke køre helt tilbage, når den var færdig med at spille en lp mm. men det var på grund af, at der var knækket noget af ved armbasen (der kommer et billede af det, der var knækket af, senere).
- B&O furniture SC60, møblet er i god stand, men det har nogle gule skygger. Jeg har prøvet at få det af, med en blanding af salmiak-spiritus og vand, men det fik ikke alt til at forsvinde. Det har også lidt skavanker i form at lidt maling, der er gået af på skille pladerne.
- Beovox MS150, de er i god stand, men som det plejer at ske med skumkanter, er de blevet møre. Jeg regner med selv at sætte nye skumkanter på, jeg skal bare lige have bestilt nogle først. Jeg har tænkt mig at bestille kanterne HER.
Der kommer billeder af det hele senere, jeg skal bare lige have taget dem først. 
M.v.h. Loudspeaker
|
Til top |
|
|
Loudspeaker Forum Bruger

|
Sendt: 07 November 2008 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er de første billeder.

Til højre kan man lige skimte mine Beovox MC120.2.
MS'erne spiller godt, men jeg har ikke lige testet dem ordenligt endnu pga. skumkanterne. Men ud over skumkanterne fejler højttalerenhederne ikke noget, og kabinetterne er også i god stand.
M.v.h. Loudspeaker
|
Til top |
|
|
Loudspeaker Forum Bruger

|
Sendt: 07 November 2008 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beogram 5000.
Her er der først nogle billeder, af det der er blevet limet.

Herefter nogle billeder, af pladespilleren, efter den er blevet samlet.

Lige pt. er der monteret en MMC4 (den fulgte med pladespilleren), men imorgen skal jeg have monteret min MMC1. (Jeg har monteret den originale pickup, fordi jeg skulle teste pladespilleren. Hvis nu der skulle gå noget galt under testen, ville jeg nemlig ikke ødelægge min MMC1).
M.v.h. Loudspeaker
|
Til top |
|
|
Loudspeaker Forum Bruger

|
Sendt: 07 November 2008 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er der så nogle billeder af det sidste af anlægget.

M.v.h. Loudspeaker
|
Til top |
|
|
Loudspeaker Forum Bruger

|
Sendt: 07 Juni 2009 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Så er det vist tid til at opdatere den her tråd igen. 
Først må det nok blive tid til at opdatere med nogle billeder af mit Beosystem 3500, da der er blevet tilføjet lidt.

Der er, som man kan se på billederne, blevet tilføjet en Beogram 3500 til mit Beosystem 3500. Jeg købte den tilbage i starten af år 2009. Beogram'en spiller sammen med min MMC1, og jeg må sige at jeg er glad for min Beogram 3500, for jeg har søgt efter en Beogram 3500 i lang tid, men jeg syntes aldrig at der har været en til en fair pris, men så fandt jeg, som sagt, i starten af 2009 den her. Lige lidt flere billeder af Beogram'en fotograferet sammen med min Beolink 1000.

På billedet er der den Beolink 1000 der fuglte med mit Beosystem 3500, da jeg købte det for få år tilbage sammen med at par Beovox 3000.

Det var alt for i aften, men jeg skal lige have taget nogle flere billeder til imorgen af de andre produkter jeg har anskaffet i år 08/09.
Fortsat god aften.
M.v.h. Loudspeaker
|
Til top |
|
|
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
Sendt: 09 Juni 2009 kl. 01:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Loudspeaker. Lækkert at se så meget gammelt B&O-grej. Det har helt sikkert en charme. Pas godt på din MM1-pickup. Er på udkig efter en PU til min Beogram 8002, og det er bestemt ikke en billig affære!
Hvad bruger du af højttalere nu, og har du fået din Beomaster 6000 på ret køl? __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|
Loudspeaker Forum Bruger

|
Sendt: 09 Juni 2009 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bjarke
Jeg har et Beovision LX5500 koplet sammen med mit Beosystem 3500 via AUX, hvor Beovision LX5500 er master. Fra den ene Powerlink udgang på mit Beovision går der så et kabel med lydsignaler til en Beomaster 8000, som jeg har lånt af en jeg kender, da han ikke bruger den lige pt. Til Beomaster 8000 er der så tilkoblet mine Beovox MS150 som højttaler sæt 1 og så er mine Beovox MC120.2 tilkoplet som højttaler sæt 2.
Med hensyn til Beomaster 6000 så fungere den ikke helt endnu. Den kan sagtens spille, men da jeg var i gang med at reparere den var der nogle pærer hvor nogle af trådene knækkede af, så jeg købte nogle nye på et B&O værksted, og dem har jeg monteret, men de lyser ikke ret meget (hvis det er ved almindeligt dagslys skal man virkelig kigge godt efter for at se dem) så jeg vil prøve at reparere de originale engang når jeg har tid.
Og så lige lidt billeder af Beomaster 8000 sammen med Beovision LX5500 og Beovox MS150 (fra Marts).

M.v.h. Loudspeaker
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 09 Juni 2009 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
Sendt: 09 Juni 2009 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja fin pris for den samling. Hvis nogen mangler det er det oplagt. Bortset fra den Beocord 5000 så har jeg rigeligt.
Desværre så skal det meste forbi service og en samling som ikke er i brug er bare noget kønt der tager plads.
|
Til top |
|
|
Loudspeaker Forum Bruger

|
Sendt: 10 Juni 2009 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mangler heller ikke sådan umiddelbart noget fra den samling, og jeg syntes også at det minder meget om det jeg har i forvejen og en Beocenter 1600 har jeg allerede. Men alligevel kunne jeg godt tænke mig at få fat i sådan en Beocord 5000 engang og hvis man engang kommer til at mangle reservedele så er det da et mere end udemærket køb for det hele til 200 kr.
M.v.h. Loudspeaker
|
Til top |
|
|
Loudspeaker Forum Bruger

|
Sendt: 16 Juni 2009 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kommer der lige nogle nærbilleder af Beosystem 3500, hvor man også kan se hvad der gemmer sig under lågene. Først Beogram CD3500.

Det er så hvad der gemmer sig under låget på en Beogram CD3500. Ja, meget er det jo ikke ligefrem, men der skal jo heller ikke mere til, for betjeningen er jo enten via glasbetjeningspanet eller fjernbetjening. Min Beogram CD3500 er nok den jeg bruger mest i mit Beosystem 3500, fordi jeg har ikke så mange bånd til min Beocord 3500 og jeg har ikke så mange plader til min Beogram 3500. Jeg regner dog snart med at købe lidt plader, men det bliver ikke til mange for det meste af det musik jeg kan li' at høre, har jeg på CD.
M.v.h. Loudspeaker
|
Til top |
|
|