Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 09:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: En chance? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
preben1234
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 20 August 2010 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

guffi skrev:

Har nogen set, hvad der er skrevet i de mails som ham Otto åbenbart er blevet smidt ud over ?

Hvis ikke, kan det jo evt. være en mulighed, at manden selv har bedt om at få lukket sin konto på den ene eller anden måde, hvad ved jeg, jeg har ikke set dem.

Noget andet er så syntes jeg da heller ikke at han snakkede særlig pænt, og syntes faktisk også han var en smule aggressiv i sin fremtoning. Det kan man jo sagtens blive lidt træt af i længden.

Synes også han var under frembrusende, istedet for at tale/skrive pænt, meget bedrevidende og nedladende personlighed han har.

Dynaudio focus 140
PS3
Taralabs helix
Straightwire rhapsody S
Til top Vis preben1234's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af preben1234

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 August 2010 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

MichaelJDK skrev:
+1

Åh neeej!!! Det fik mig lige til at tænke på at det hele faktisk begynder at minde meget om EB's Nationen - og det er sgu ikke godt!

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Sendt: 20 August 2010 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Hej igen!

Jeg er lidt rystet over den måde, hvorpå der tolkes i øst og vest, på det jeg skriver.

Her er planen: Siden skal opdateres, så der kommer bedre features, men også bedre og flere bannerpladser. Men en ny side koster, og de penge skal hentes ind med den side vi har nu. Jeg har ikke midler til at lægge ud selv, og jeg har mildest talt heller ikke lyst til at forgælde mig for det. Man skal tjene penge, før man kan bruge penge. Finanskrisen er et godt bud på hvorfor det er så vigtigt.

Nogle kalder det en tudeprinsesse, jeg kalder det at gå med livrem og seler. Jeg skal ærligt indrømme, at dette "projekt" skal være solidt velfunderet fra start. Jeg gider ikke tabe penge på det! Så kan man altid bagefter bare sige "nå ja, så prøvede vi", hvis det går galt.

Der er en masse kloge indlæg med bud på hvordan tingene skal gøres, men hvis det er så nemt, hvorfor så ikke bare gøre det selv? Så havde vi rigtig mange gode hifi hjemmesider i DK. Jeg kan ikke huske alle de gange, jeg er blevet truet med flg. sætning: "Jamen, så starter jeg bare mit eget forum, når I ikke vil lytte til fornuft". Hvor mange nye sider er der lige dukket op, fra tidligere brugere, som synes at linjerne var for stramme hér? Nul!

Det lyder rimelig arrogant, men det er ikke meningen! Men det understreger, at det ikke er så nemt som I gerne vil ha', at det skal være. Jeg har pænt forsøgt at forklare, at jeg også prioriterer tid til familien. Med dagligt arbejde, Hifi4all administration og test, så har jeg en arbejdsuge på 50-55 timer. Så indlæg/svar om, at "jeg bruger 50-60 timer på mit daglige arbejde" holder så ikke helt her. Jeg har allerede en lang arbejdsuge.

Jeg har en lille bøn: Kan vi ikke bare tage det stille og roligt, og lade tingene komme i deres eget tempo? Uden kloge-åge indlæg a la "hvor svært kan det være?"

Mvh, Mikkel.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 20 August 2010 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

MichaelJDK skrev:
+1

Åh neeej!!! Det fik mig lige til at tænke på at det hele faktisk begynder at minde meget om EB's Nationen - og det er sgu ikke godt!

Haha... Verden er lille!  Ja, okay... ikke så lille!!

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 August 2010 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

preben1234 skrev:
guffi skrev:

Har nogen set, hvad der er skrevet i de mails som ham Otto åbenbart er blevet smidt ud over ?

Hvis ikke, kan det jo evt. være en mulighed, at manden selv har bedt om at få lukket sin konto på den ene eller anden måde, hvad ved jeg, jeg har ikke set dem.

Noget andet er så syntes jeg da heller ikke at han snakkede særlig pænt, og syntes faktisk også han var en smule aggressiv i sin fremtoning. Det kan man jo sagtens blive lidt træt af i længden.

Synes også han var under frembrusende, istedet for at tale/skrive pænt, meget bedrevidende og nedladende personlighed han har.

Jeg undrede mig faktisk, troede at nogen havde lånt hans (Otto) tastatur  Men sagen løb op i en spids, for begge parter, og på Nerds skriver Otto at han fortryder at det kom så langt - så det er fair nok, synes jeg. Det var kun i et par indlæg det stod på, og det kan sgu ske for os alle - normalt har Otto altid været høflig og hjælpende, så jeg synes ikke han skal skubbes kværulanteri i skoene. Ud fra det man kan læse har han været frustreret over manglende klare linier, specielt på annonce-fronten.

MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 20 August 2010 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:

Hej igen!

Jeg er lidt rystet over den måde, hvorpå der tolkes i øst og vest, på det jeg skriver.

Her er planen: Siden skal opdateres, så der kommer bedre features, men også bedre og flere bannerpladser. Men en ny side koster, og de penge skal hentes ind med den side vi har nu. Jeg har ikke midler til at lægge ud selv, og jeg har mildest talt heller ikke lyst til at forgælde mig for det. Man skal tjene penge, før man kan bruge penge. Finanskrisen er et godt bud på hvorfor det er så vigtigt.

Kunne det ikke være en mulighed at spørge nogle af brugerne om hjælp vedr. udvikling af funktioner o.l.? Det kunne jo tænkes der sad nogen derude som på dén måde både ville og kunne støtte pænt op om H4A...

preben1234
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2010 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:

Hej alle sammen!

Et lille dementi:

Ja, jeg skrev i en mail til Otto, at hvis han og hans arbejdsgivere (som han jo i den grad repræsenterer, når han skriver på Hifi4all) ville have flere nyheder publiceret, så måtte de komme til lommerne. Der var ingen alvor bag disse ord!

Men Otto er branchemedlem, og hans arbejdsgivere får omtalt deres produkter i Nyheder og i Debat Forum... ganske kvit og frit, uden betingelser! Lige så kan alle læsere på siden læse de selvsamme omtaler, og føre dialog om dette... lige så kvit og frit.

Jeg ønsker, at Hifi4all skal være et neutralt sted, hvor branchen kan præsentere nyheder, og få deres produkter vurderet uafhængigt. Og hvor brugerne kan se hvad der rører sig på markedet, samt læse førnævnte uafhængige vurderinger. Og at begge parter kan mødes på neutral grund.

Ja, vi har annonceindtægter, men det kræver kun et lille kig i Nyheder og Anmeldelser for at se, at de fleste af de produkter der bliver omtalt, ikke kan knyttes til en annoncør på siden. Vi publicerer de nyheder vi modtager. Eneste krav er at de omhandler nye modeller, mærker, forhandlere osv. At et produkt har fået en god test, eller en EISA pris, er ikke relevant som en nyhed. Det kan passende puttes i et banner!

Men Otto svarede min mail på en måde, som kun de færreste mennesker vil finde sig i, og derfor besluttede jeg, at Otto måtte have en pause. Otto har været et stort aktiv på siden, men han har også vendt sig hen imod en tvær og kværulerende tone de sidste mange måneder.

Jeg er pt. i fuld gang med at spare indtægterne på Hifi4all sammen til en kommende opdatering. Den skulle have fundet sted i løbet af dette efterår. Men når debatten kører, som den gjorde i går, så mister jeg en stor del af lysten til at forbedre siden. Jo, alle indspark til forbedringer er velkomne. Det eneste jeg ønsker forståelse for er, at Rom ikke blev bygget på en dag. Og så gider jeg ikke høre, at jeg klynker, fordi jeg pænt forklarer, at det tager tid at skrabe penge sammen, samt tid at få disse forbedringer realiseret.

Hifi4all er baseret på frivillighed, ingen aflønning, og arbejde i fritiden. For det ønsker jeg bare en lille smule respekt og forståelse. Men gang på gang får vi en tudekiks tilbage.

Det gider jeg ikke stille op til. Og derfor ryger der en bruger i ny og næ. Kald det kynisk, nidkært eller hvad som helst. Men som jeg har sagt før... er der ikke noget godt at sige, så lad være!

Jeg vil ønske jer alle en god aften, samt fortsat god fornøjelse med vores side, som vi i al ydmyghed er ganske stolte af! Og fortsætter debatten sobert fremover, så er jeg helt sikker på, at vi inden nytår får en ny og forbedret version af Hifi4all at se.

Med venlig hilsen,

Mikkel. 

Dynaudio focus 140
PS3
Taralabs helix
Straightwire rhapsody S

preben1234
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2010 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

RAZZER skrev:
Mikkel Gige skrev:
Pierre skrev:

... og han må have ramt et ømt punkt

Ja, det gjorde han!

For jeg er personligt ret stolt af det, vi har opnået med denne side, og gider jeg helt ærligt ikke få serveret en tudekiks, når vi ber' om lidt respekt og forståelse for vores indsats.

Og det var netop en tudekiks Otto afleverede, til trods for at han og hans arbejdsgiver nyder godt af omtalen på siden. Derfor blev jeg lidt firkantet over for Otto, men jeg valgte at holde det væk fra forummet.

Mvh, Mikkel.

Jeg støtter dig Mikkel, utroligt med folks utilfredshed og "kræven til sig mentalitet". Hifi4all.dk er den bedste hifi side i dk og blandt de bedste i verden. At klage over nogle småting i ksb. er fair nok, men for f... altså ksb er super godt nemt og enkelt ligesom resten af siden.

Jeg har købt og solgt utallige ting og sager på ksb og er glad for det nemme layout og at det er gratis. Ja og nemlig det at hifi4all er gratis betyder jo netop at vi brugere skal være ekstra glade. Jeg tager virkelig hatten af for folk som Mikkel og de andre skribenter her på siden som har tålmodighed til at lytte til sådanne klaphatte som bare vil kræve og kritisere. Jamen for f.. der er jo fejl og mangler alle steder, men man må da kunne se at hifi4all er et super sted.

Denne "klagementalitet" er jo desværre blevet en almindelig ting i det danske samfund, vi klager over små banale ting, til trods for vi har et af verdens bedste samfund. Der er kort sagt helt til grin, folk burde lære taknemmlighed som i gamle dage, samt ansvar og høflighed.

SKAM JER ALLE SOM STØTTER OTTO !!!!!!

Helt enig

Dynaudio focus 140
PS3
Taralabs helix
Straightwire rhapsody S

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 August 2010 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:
Der er en masse kloge indlæg med bud på hvordan tingene skal gøres, men hvis det er så nemt, hvorfor så ikke bare gøre det selv?

Fordi du gør det allerede. Og det er et fint forum, stort set.

Når du så træder ved siden af, og vi oven i købet har mulighed for at diskutere det (hvilket er fint), så tag det som det er: et godt råd - og lad brushovederne snurre i deres egne galde - i stedet for at snakke om BS, som ingen er forskånet for.

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

preben1234
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2010 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

TruthSpinner skrev:
Andre hjemmesider som f.eks. facebook, dating.dk, og mange andre er fra staarten drevet på præcis samme vilkår. Motivationen har desuden været den samme, at oprette og drive sociale initiativer der befordrede ens særinteresser.

Hvis disse sites idag kan betragtes som forretninger, så kan h4a også, omend meget mindre succesfuld...
Disse sider som du taler om her, har jo lige fra starten været meningen at tjene penge på dem en dag...!  tvivler på at det samme gør sig gældende for hifi4all.

Dynaudio focus 140
PS3
Taralabs helix
Straightwire rhapsody S

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007
Sendt: 20 August 2010 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

preben1234 skrev:
TruthSpinner skrev:
Andre hjemmesider som f.eks. facebook, dating.dk, og mange andre er fra staarten drevet på præcis samme vilkår. Motivationen har desuden været den samme, at oprette og drive sociale initiativer der befordrede ens særinteresser.

Hvis disse sites idag kan betragtes som forretninger, så kan h4a også, omend meget mindre succesfuld...
Disse sider som du taler om her, har jo lige fra starten været meningen at tjene penge på dem en dag...!  tvivler på at det samme gør sig gældende for hifi4all.

Nu er konceptet for de sider blevet til noget helt helt andet end den genre h4a bevæger sig indenfor - sammenligning med stedet her er nok lidt ved siden af. Men, facebook var i starten ikke lavet med indtjening for øje, faktisk var det i første omgang kun en gimmick til en enkelt skole i USA, ikke ligefrem en start med stor kommerciel succes for øje.

Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin

Ingeniør-dude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2010
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 August 2010 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

preben1234 skrev:
RAZZER skrev:
Mikkel Gige skrev:
Pierre skrev:

... og han må have ramt et ømt punkt

Ja, det gjorde han!

For jeg er personligt ret stolt af det, vi har opnået med denne side, og gider jeg helt ærligt ikke få serveret en tudekiks, når vi ber' om lidt respekt og forståelse for vores indsats.

Og det var netop en tudekiks Otto afleverede, til trods for at han og hans arbejdsgiver nyder godt af omtalen på siden. Derfor blev jeg lidt firkantet over for Otto, men jeg valgte at holde det væk fra forummet.

Mvh, Mikkel.

Jeg støtter dig Mikkel, utroligt med folks utilfredshed og "kræven til sig mentalitet". Hifi4all.dk er den bedste hifi side i dk og blandt de bedste i verden. At klage over nogle småting i ksb. er fair nok, men for f... altså ksb er super godt nemt og enkelt ligesom resten af siden.

Jeg har købt og solgt utallige ting og sager på ksb og er glad for det nemme layout og at det er gratis. Ja og nemlig det at hifi4all er gratis betyder jo netop at vi brugere skal være ekstra glade. Jeg tager virkelig hatten af for folk som Mikkel og de andre skribenter her på siden som har tålmodighed til at lytte til sådanne klaphatte som bare vil kræve og kritisere. Jamen for f.. der er jo fejl og mangler alle steder, men man må da kunne se at hifi4all er et super sted.

Denne "klagementalitet" er jo desværre blevet en almindelig ting i det danske samfund, vi klager over små banale ting, til trods for vi har et af verdens bedste samfund. Der er kort sagt helt til grin, folk burde lære taknemmlighed som i gamle dage, samt ansvar og høflighed.

SKAM JER ALLE SOM STØTTER OTTO !!!!!!

Helt enig

Får du ikke af og til ømme hænder og bentøj af alt det rygklappen og medløberi?

Til top Vis Ingeniør-dude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ingeniør-dude

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 August 2010 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Ingeniør-dude skrev:

Der er mindst lige så mange der altid skal brokke sig og være på tværs, uanset hvad... Det kaldes vist "Enhedslisten-syndromet"

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Sendt: 20 August 2010 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

Ingeniør-dude skrev:

Der er mindst lige så mange der altid skal brokke sig og være på tværs, uanset hvad... Det kaldes vist "Enhedslisten-syndromet"

Lad os nu holde diskussionen på et fornuftigt niveau drenge

Der er ingen grund til at gå efter manden fremfor bolden. Giv gas, men for diskussionens skyld, så lad os holde tråden fri for mudderkast.

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 August 2010 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Udelukket pga. en PB korrespondance som Otto har bedt Gige om tilladelse til at offentliggøre. Spændende hvad udfaldet bliver her.
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 20 August 2010 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Ingeniør-dude skrev:

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 August 2010 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Wymax skrev:

Ingeniør-dude skrev:

Der er ingen grund til at gå efter manden fremfor bolden. Giv gas, men for diskussionens skyld, så lad os holde tråden fri for mudderkast.

Jeg beklager (også overfor Ingeniør-dude) hvis det fremstod som at jeg gik efter nogen specifikt... Jeg syntes bare jeg ville argumentere at der er flere holdninger på flere niveau'er, og i den modsatte ende af medløberne er der Enhedslisten - den til enhver tid siddende regering kan love de bedste ting, og selv om de er velfunderede vil Enhedslisten altid være imod

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Sendt: 20 August 2010 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:
floe skrev:
Wymax skrev:

Ingeniør-dude skrev:

Jeg beklager (også overfor Ingeniør-dude) hvis det fremstod som at jeg gik efter nogen specifikt... Jeg syntes bare jeg ville argumentere at der er flere holdninger på flere niveau'er, og i den modsatte ende af medløberne er der Enhedslisten - den til enhver tid siddende regering kan love de bedste ting, og selv om de er velfunderede vil Enhedslisten altid være imod

Min kommentar var ikke møntet specifikt på dig, selvom det kunne opfattes sådan. Jeg undskylder min håbløse citering

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Friman
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 August 2005
Sendt: 20 August 2010 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Objetivt set, så handler hele den her tråd, og de øvrige af samme karakter, om 2 ting:

1. Mikkel vil have ro på forum da annoncekronerne udebliver, grundet at stort set alle nyheder bliver sablet ned. Det skrev han selv for et par sider siden. Han har derfor ikke mulighed for at drive "forretning", hvis disse overophedede debatter forsætter! Man kan så undre sig over måden man vælger at fremtvinge ro på? Det er jo snart gået galt så mange gange, så man burde nok kigge lidt på strategien igen? Det virker lidt Homer Simpeson agtigt... DOH. DOH, DOH, DOH, DOH.....
  2. Personer bliver udelukket fra forum, når de bliver ved med at prikke til Mikkel´s integritet og måde at drive denne "forretning" på. Det skyldes til dels pkt. 1, men også at han synes at have en endog meget lille tærskel mht. kritik, hvad enten den er saglig og konstruktiv eller personrelateret.

Det er jo ganske tydeligt, at Redaktøren blot har manglet en grund til at smide Otto på porten. Otto har jo gennem længere tid haft en lidt kritisk (konstruktiv synes jeg, men det er jo tydeligvis ikke opfattet således) linie overfor H4A, og da Otto jo generelt anses for én af de tunge drenge herinde, og som mange "lytter" til, så har man set sig nødt til at lukke munden på ham...

Problemet er blot, at det jo reelt ikke er det der sker. Det resultere i endnu en brugerne vs team H4A debat, og aldrig så snart dampen er blæst af, så starter der såmænd bare en ny af samme karakter...

Doh, doh, doh, doh, doh, doh.....

Ingeniør-dude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2010
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 August 2010 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Jeg aner ikke om noget er møntet på mig, blot finder jeg det usmageligt at man som tredjepart (preben1234) ytrer sig om personer der, grundet en udelukkelse, ikke kan tage til genmæle. Og især provokerer det mig at det får lov at køre over flere indlæg.

Jeg får sådan et billede på nethinden af lillehund1234 der står og gør modigt af farer den ikke engang forstår, bag dens store makker, der i realiteten bare ærger sig over at have bidt hånden der fodrer den og sikkert nu bliver nødt til at gå med mundkurv et stykke tid.

@Wymax: ingen problemer, jeg er faktisk ikke det mindste nærtagende, ejheller om du skulle have ret..

Til top Vis Ingeniør-dude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ingeniør-dude

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes