Forfatter |
|
Rune2200 Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 352
|
Sendt: 18 April 2012 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bulletdodger skrev:
Rune2200 skrev:
FreZh skrev:
Rune2200 skrev:
FreZh skrev:
Rune2200 skrev:
KnockKnock skrev:
Hej Flot anlæg du har fået dig ;=) Du bør dog være opmærksom på, at din Linn kun streamer ved 44.1kHz når du bruger Airplay. Det er synd hvis du har downloadet høj opløselige filer |
|
|
Hmm det har jeg aldrig hørt om før, er det en begrænsning i min Linn, eller AirPlay? Jeg streamer jo ikke fra min iPhone/iPod men fra iTunes på en computer med musik der ligger på computeren og computeren kører med kablet forbindelse til min Linn streamer? |
|
|
Jeg er rimelig sikker på AirPlay standarden ikke tillader over 16bit/44,1kHz |
|
|
Så vidt jeg har læst mig til så kan iTunes fra v.10.6.4 decode op til 32bit 384khz, før det var det 24/96 men jeg kan godt se der er en heftlig omkring hvorvidt output'et bliver downsamplet eller ej. Hvis du f.eks. bruger airport express så vil kvaliteten blive 16/44.1. Men min Linn kan jo tage en noget højere samplingsfrekvens i forhold til airport express... Så det "burde" vel komme i HQ til min Linn... Men kan som sagt ikke finde noget endegyldigt svar.
Så hvis der én der har 100% styr på dette, så ville jeg da blive glad for en afklaring 
Beginning with 10.6.4- iTunes can decode up to 32 bit at 384K. Prior to that, 24/96 was the limit.
|
|
|
Blot fordi iTunes kan decode +24bit og din Linn streamer også kan modtage dette, så er det ikke sikkert det dur alligevel, fordi selve AirPlay protokollen der bruges til at transmittere dataene ikke understøtter højere opløsninger. Men hæng mig ikke op på dette jeg er ikke sikker, det giver blot god mening fordi Apples egne AirPlay modtagere (AirPort express og ATV) ikke understøtter mere end 16/44,1 og Apple er ikke just kendt for at optimere til 3. parts brug. |
|
|
Efter 6 timers intense studier har jeg fundet frem til et indlysende resultat (se nedestående link)
http://amiexp.blogspot.com/2011/11/airplay-to-airport-expres s-with-2496.html
Her forklares det at iTunes downsampler ALT materiale til 16/44.1 Hvis din AirPlay enhed så kan gengive en højere samplingsfrekvens så bliver signalet upsamplet igen (tab af lydkvalitet). Grunden til iTunes downsampler må så være at deres eget i-udstyr ikke kan modtage højere samplingsfrekvenser end 16/44.1... mega nederen! men nok Apple i en nødeskal...
Jeg må tilbage til mit gamle setup med UPnP og Twonky server, så håber jeg på jeg kan få det en anelse mere stabilt end var dar sidst jeg prøvede den løsning 
|
|
|
Download Asset UPnP i stedet for Twonky. Asset er langt mere stabil og så er det gratis.....
|
|
|
Okay jeg må prøve Asset så, tak for tippet 
Jeg har lige bestilt en Synology DS712+ NAS server - Synology har deres eget streamerprogram som også skulle fungere stabilt, det hedder Audio Station .... Men andre UPnP programmer skulle også virke fint på den  __________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=93561
|
Til top |
|
|
Rune2200 Forum Bruger

|
Sendt: 18 April 2012 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtosse skrev:
Tillykke med dine nye flotte og vellydende højtalere
Meget flot og stilfuldt setup du har anskaffet dig 
|
|
|
Tak skal de ha'  __________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=93561
|
Til top |
|
|
Rune2200 Forum Bruger

|
Sendt: 18 April 2012 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Rigtigt fedt setup du har fået bikset sammen 
Dog burde du sparre sammen til endnu et sæt B350, da du nok ville kunne få endnu mere ud af de B&W.
Hvad tænker du på af HT-kabet?
|
|
|
Jeg har overvejet at prøve det men lige umidlbart tror jeg ikke det er nødvendigt med 2 B350'ere mere, men kunne jo være jeg kunne få lov at låne 2 andre - bare for at prøve om det gav noget...
Jeg overvejer Kimber BiFocal X eller et Nordost bi-wire kabel. NO er der gode tilbud på lige pt... Har dog ikke hørt nogle af kablerne, så jeg må se om jeg kan låne dem et sted  __________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=93561
|
Til top |
|
|
Rune2200 Forum Bruger

|
Sendt: 18 April 2012 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
High sky skrev:
Ganske enkelt en drømme højttaler for mig. Det må lyde fænomenalt godt.
|
|
|
Det lyder super! der mangler lige de sidste tweaks samt tilspilning. Højttalerne står stadig på "rullerne" skal lige lege lidt med placeringen.
Jeg var ret nervøs for hvordan B&W'erne ville opføre sig i mit forholdsvis lille rum, men det går riiiiigtig godt  __________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=93561
|
Til top |
|
|
Rune2200 Forum Bruger

|
Sendt: 18 April 2012 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak! det spiller også lækkert lækkert  __________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=93561
|
Til top |
|
|
Rune2200 Forum Bruger

|
Sendt: 18 April 2012 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
JackD skrev:
Det ser sørme lækkert ud, har selv Densen til at stå pakket ned, da jeg ikke har plads til to set up og jeg kan ikke nænne at skelle mig af med det. Densen lyder godt i mine ører og med de der B&W kan det slet ikke lyde dårligt.
Der er mange muligher inden for Densen for at bygge videre, så gad vide om noget af Densens top serier rykker ind i din stue 
Det er nogle seriøse højttalere må man sige 
Det lyder sikkert fedt
|
|
|
Densen mangler stadig er "superleggera" monoblok, 350+ er stadig deres største/bedste. så indtil da venter jeg ihvertfald med at opgradere forstærker siden yderligere Jeg er også helt pjattet med Densen lyden, der er sgu musik for alle pengene - og mere til 
Jeg har overvejet at prøve Densens DNRG strøm ting - syns bare ikke jeg kan finde så meget info omkring dem  __________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=93561
|
Til top |
|
|
thomas.larsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 201
|
Sendt: 19 April 2012 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune2200 skrev:
Pierre skrev:
Dog burde du sparre sammen til endnu et sæt B350, da du nok ville kunne få endnu mere ud af de B&W.
|
|
|
Jeg har overvejet at prøve det men lige umidlbart tror jeg ikke det er nødvendigt med 2 B350'ere mere, men kunne jo være jeg kunne få lov at
låne 2 andre - bare for at prøve om det gav noget...
Jeg overvejer Kimber BiFocal X eller et Nordost bi-wire kabel. NO er der gode tilbud på lige pt... Har dog ikke hørt nogle af kablerne, så jeg må se
om jeg kan låne dem et sted  |
|
|
Hejsa, fede ht'er!! Mht nye kabler, så har jeg selv lige skiftet mine audioquest volcano med DBS 72v til et nordost tyr, og er du helt sindsyg det er
noget der spiller, kan kun anbefale dig at lytte til nordost, og ihvertfald model tyr! Det er det med den største forbedring af alle dem jeg har lavet
overhovedet nogensinde....Det skal prøves!!!
Mvh thomas
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 19 April 2012 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du mener vel ikke alvorligt at du kunne finde på at koble sådan en nautilus D diskant med NO kabler, jeg kan på ingen måde forstille mig det skulle gå godt. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Rune2200 Forum Bruger

|
Sendt: 19 April 2012 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
thomas.larsen skrev:
Rune2200 skrev:
Pierre skrev:
|
|
|
Jeg har overvejet at prøve det men lige umidlbart tror jeg ikke det er nødvendigt med 2 B350'ere mere, men kunne jo være jeg kunne få lov at
Jeg overvejer Kimber BiFocal X eller et Nordost bi-wire kabel. NO er der gode tilbud på lige pt... Har dog ikke hørt nogle af kablerne, så jeg må se
|
|
Hejsa, fede ht'er!! Mht nye kabler, så har jeg selv lige skiftet mine audioquest volcano med DBS 72v til et nordost tyr, og er du helt sindsyg det er
noget der spiller, kan kun anbefale dig at lytte til nordost, og ihvertfald model tyr! Det er det med den største forbedring af alle dem jeg har lavet
Mvh thomas |
|
|
Hej Thomas
Jeg har faktisk lige lagt bestilling på et Nordöst Baldur idag - Tyr bliver sgu for dyrt syns jeg - så stor en procentdel af anlæggets pris skal for mit
vedkommende ikke lægges på et ht kabel __________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=93561
|
Til top |
|
|
Rune2200 Forum Bruger

|
Sendt: 19 April 2012 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Du mener vel ikke alvorligt at du kunne finde på at koble sådan en nautilus D diskant med NO kabler, jeg kan på ingen måde
forstille mig det skulle gå godt. |
|
|
Uh!! Sådan noget må du da ikke sige nu, har lige bestilt NO ...
Hvorfor syns du det er en dårlig blanding? __________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=93561
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 April 2012 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune2200 skrev:
thomas.larsen skrev:
Rune2200 skrev:
Pierre skrev:
|
|
|
|
|
Mvh thomas |
|
|
Hej Thomas
Jeg har faktisk lige lagt bestilling på et Nordöst Baldur idag - Tyr bliver sgu for dyrt syns jeg - så stor en procentdel af anlæggets pris skal for mit
vedkommende ikke lægges på et ht kabel  |
|
|
Det har jeg ikke hørt så kan ikke kommentere det, men jeg har faktisk først nu erfaret at ht kablet kan løfte ht voldsomt meget, og at jeg (hvis jeg
skulle vælge) hellere ville putte et virkeligt High end kabel på en middel ht end et middel kabel på en High end ht! Men det er o blot min
erfaring/mening
Og du har sku fået en virkelig fed ht der kun fortjener det bedste, og der er absolut ikke noget i vejen for at putte et nordost på dem! Ihvertfald ikke
et tyr/Valhalla!! Ved ikke hvor Dan har det fra?
Men happy lytning
Mvh thomas
|
Til top |
|
|
Rune2200 Forum Bruger

|
Sendt: 19 April 2012 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke i tvivl om at kabler har en stor betydning - men at de kan have en ligeså stor betydning som f.eks. udskiftning af højttalere tror jeg ikke på  40.000 for et sæt NO Tyr er simpelthen for meget for kabler - det er næsten ligeså meget som én af mine højttalere  Det skal gerne passe sammen det hele - hvis jeg havde et anlæg til 500.000 ville jeg da ikke tøve ét sekund med at give 40.000 for højttalerkabel  __________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=93561
|
Til top |
|
|
Rune2200 Forum Bruger

|
Sendt: 19 April 2012 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
thomas.larsen skrev:
Rune2200 skrev:
thomas.larsen skrev:
Rune2200 skrev:
Pierre skrev:
|
|
|
Jeg har overvejet at prøve det men lige umidlbart tror jeg ikke det er nødvendigt med 2 B350'ere mere, men kunne jo være jeg kunne få lov at låne 2 andre - bare for at prøve om det gav noget...
Jeg overvejer Kimber BiFocal X eller et Nordost bi-wire kabel. NO er der gode tilbud på lige pt... Har dog ikke hørt nogle af kablerne, så jeg må se om jeg kan låne dem et sted 
|
|
|
Hejsa, fede ht'er!! Mht nye kabler, så har jeg selv lige skiftet mine audioquest volcano med DBS 72v til et nordost tyr, og er du helt sindsyg det er noget der spiller, kan kun anbefale dig at lytte til nordost, og ihvertfald model tyr! Det er det med den største forbedring af alle dem jeg har lavet overhovedet nogensinde....Det skal prøves!!!
Mvh thomas |
|
|
Hej Thomas Jeg har faktisk lige lagt bestilling på et Nordöst Baldur idag - Tyr bliver sgu for dyrt syns jeg - så stor en procentdel af anlæggets pris skal for mit vedkommende ikke lægges på et ht kabel  |
|
|
Det har jeg ikke hørt så kan ikke kommentere det, men jeg har faktisk først nu erfaret at ht kablet kan løfte ht voldsomt meget, og at jeg (hvis jeg skulle vælge) hellere ville putte et virkeligt High end kabel på en middel ht end et middel kabel på en High end ht! Men det er o blot min erfaring/mening Og du har sku fået en virkelig fed ht der kun fortjener det bedste, og der er absolut ikke noget i vejen for at putte et nordost på dem! Ihvertfald ikke et tyr/Valhalla!! Ved ikke hvor Dan har det fra? Men happy lytning
Mvh thomas  |
|
|
Nu prøver jeg med NO Baldur - så må jeg se hvordan det lyder, under alle omstændigheder er det nok en hel del bedre en mit nuværende VdH Magnum Hybrid 
Jeg ville allerhelst have et Kimber BiFocal XL - Jeg kan bare ikke finde det på Hifi-freaks hjemmeside (har emailet) og jeg har heller ikke stødt ind i det brugt - det ville jeg ellers helst  __________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=93561
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 April 2012 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg gik selv fra magnum til audioquest volcano, men en KÆMPE gevinst, og en endnu større til min tyr! S hvis ellers lydsignaturen er ens i NO så ER
det en kæmpe forbedring, og magnum er jo også noget mørkt og langsomt i det.
Thomas
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 April 2012 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og mht synology nas, så køre det bare p..... Godt, det kan du kun blive tilfreds med! Jeg har ikke fortrudt et sekund
|
Til top |
|
|
Rune2200 Forum Bruger

|
Sendt: 19 April 2012 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
thomas.larsen skrev:
Jeg gik selv fra magnum til audioquest volcano, men en KÆMPE gevinst, og en endnu større til min tyr! S hvis ellers lydsignaturen er ens i NO så ER det en kæmpe forbedring, og magnum er jo også noget mørkt og langsomt i det.
Thomas |
|
|
Jeg er ihvertfald spændt på at høre forbedringerne! jeg kan altid benytte mig af retur retten hvis jeg ikke skulle være helt tilfreds 
Ingen tvivl om at magnum er mørkt - men det passede fint til mine euphonia MS4. Men kan tydeligt høre det ikke helt spiller sammen med B&W'erne  __________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=93561
|
Til top |
|
|
Rune2200 Forum Bruger

|
Sendt: 19 April 2012 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
thomas.larsen skrev:
Og mht synology nas, så køre det bare p..... Godt, det kan du kun blive tilfreds med! Jeg har ikke fortrudt et sekund  |
|
|
Jeg ser også frem til at prøve det, den ligger bare og venter på mig på posthuset  __________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=93561
|
Til top |
|
|
jmk74 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2012 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 359
|
Sendt: 19 April 2012 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot og stilrent - sikkert med god lyd også.
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 20 April 2012 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune2200 skrev:
dan a. skrev:
Du mener vel ikke alvorligt at du kunne finde på at koble sådan en nautilus D diskant med NO kabler, jeg kan på ingen måde forstille mig det skulle gå godt.
|
|
|
Uh!! Sådan noget må du da ikke sige nu, har lige bestilt NO ... Hvorfor syns du det er en dårlig blanding? |
|
|
Jeg siger skam ikke at NO er dårlig, men det er bestemt ikke et kabel der holder igen på toppen, her begynder jeg bare at få bange anelser igen for diskanten.
Yder mere så syntes jeg også NO er over pris sat, kan læse tyr og valhalla bliver nævnt, her er vi oppe i et prisleje hvor der er rigtig mange alternetiver til mindre penge.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3706
|
Sendt: 20 April 2012 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune2200 skrev:
dan a. skrev:
Du mener vel ikke alvorligt at du kunne finde på at koble sådan en nautilus D diskant med NO kabler, jeg kan på ingen måde
forstille mig det skulle gå godt. |
|
|
Uh!! Sådan noget må du da ikke sige nu, har lige bestilt NO ...
Hvorfor syns du det er en dårlig blanding? |
|
|
Har du ikke prøvet kablerne inden du KØBER???  Mvh. Niels
|
Til top |
|
|