Forfatter |
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 20 April 2012 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Rune2200 skrev:
dan a. skrev:
Du mener vel ikke alvorligt at du kunne finde på at koble sådan en nautilus D diskant
med NO kabler, jeg kan på ingen måde
forstille mig det skulle gå godt. |
|
|
Uh!! Sådan noget må du da ikke sige nu, har lige bestilt NO ...
Hvorfor syns du det er en dårlig blanding? |
|
|
Har du ikke prøvet kablerne inden du KØBER??? Mvh.Niels |
|
|
Til de priser håber jeg da så sandelig at det er tilfældet, eller at der er returret.
Uanset pris bør man aldrig investere i et kabel før det er testet i eget setup.
|
Til top |
|
|
Rune2200 Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 352
|
Sendt: 20 April 2012 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Nilau skrev:
Rune2200 skrev:
dan a. skrev:
Du mener vel ikke alvorligt at du kunne finde på at koble sådan en nautilus D diskant med NO kabler, jeg kan på ingen måde forstille mig det skulle gå godt.
|
|
|
Uh!! Sådan noget må du da ikke sige nu, har lige bestilt NO ... Hvorfor syns du det er en dårlig blanding? |
|
|
Har du ikke prøvet kablerne inden du KØBER??? Mvh.Niels |
|
|
Til de priser håber jeg da så sandelig at det er tilfældet, eller at der er returret.
Uanset pris bør man aldrig investere i et kabel før det er testet i eget setup.  |
|
|
Nej har ikke lyttet til kablet før køb. Meen det gør jeg lige nu 

Jeg kan godt lidt følge observationerne med diskanten meeen nu er jeg også vant til et meget mørkt kabel! Men der er ihvertfald hul igennem i hele spektret! Jeg gav 6500,- for kablet mener det er pris sat til mellem 14 og 16.000,- så det er en god pris. Det siges det har en tilspilnings tid på 400 timer, så det kræver tålmodighed før det yder sit optimale. Det er svært at vurdere hvordan det lyder da hverken højttalere eller kabel er spillet til men der ER ret meget diskant lige pt...
Jeg ligger i forhandling med én omkring et Kimber BiFocal XL ht kabel, så kan jeg få sammenlignet de 2 kabler oppe mod hinanden.
PS: har købt med retur aftale 
Jeg fik også min Synology NAS hjem, lige pt er den igang med at få al min musik indenbords, det tager laaaaang tid 

__________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=93561
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 20 April 2012 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert setup og lidt spændende sammensætning. Mon ikke det kan spille musik.
Men når jeg kigger på dit rum ser jeg alarmklokker der bimler og bamler som kan værrre end selv det mest lystklingende ht kabel.
Dit rum ser allerhelvedes koldt ud eller ? er det mig som tager fejl . Har du spekuleret på akustik?
Du er måske lige flyttet ind. Lyder det godt efterklangstiden/dæmpning ok så se bort fra mit indlæg .
Men med et setup i den klasse bør man have det med i overvejelserne __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Rune2200 Forum Bruger

|
Sendt: 20 April 2012 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Men når jeg kigger på dit rum ser jeg alarmklokker der bimler og bamler som kan værrre end selv det mest lystklingende ht kabel.
Dit rum ser allerhelvedes koldt ud . Har du spekuleret på akustik?
Du er måske lige flyttet ind. Lyder det godt efterklangstiden/dæmpning ok så se bort fra mit indlæg .
Men med et setup i den klasse bør man have det med i overvejelserne
|
|
|
Hehe det spiller skam musik 
Mit rum er stadig rimelig bart - men jeg arbejder på sagen! Jeg er slet slet SLET ikke nogen haj til akustik. Jeg førsøger mig lidt med dæmpning bag diverse lærreder/malerier (20mm Lamelmåtter) og det har hjulpet men skal uden tvivl "lege" videre med akustikken, idéer er meget velkommne, det skal bare være pænt! Min store bløde sofa og tunge gulvtæppe hjælper meget men der er stadig lang vej igen Jeg overvejer at lave nogle 60x80 rammer med 50mm støbebats i men jeg må indrømme jeg famler lidt rundt i mørket - jeg må se at få læst lidt mere omkring akustik... __________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=93561
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 20 April 2012 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune2200 skrev:
Music4life skrev:
|
|
|
Mit rum er stadig rimelig bart - men jeg arbejder på sagen! Jeg er slet slet SLET ikke nogen haj til akustik. Jeg førsøger mig lidt med dæmpning bag diverse lærreder/malerier (20mm Lamelmåtter) og det har hjulpet men skal uden tvivl "lege" videre med akustikken, idéer er meget velkommne, det skal bare være pænt! Min store bløde sofa og tunge gulvtæppe hjælper meget men der er stadig lang vej igen Jeg overvejer at lave nogle 60x80 rammer med 50mm støbebats i men jeg må indrømme jeg famler lidt rundt i mørket - jeg må se at få læst lidt mere omkring akustik...
|
|
|
Bare det at du har et væg til væg tæppe på gulvet må hjælpe. Lidt billeder hist og pist og gardiner hjælper. Det skal selvfølgelig holdes konevenligt, ellers slagter hun dig
Men dejligt at du har tænkt tanken og arbejder på det
Rigtig fint og respekt for det __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Rune2200 Forum Bruger

|
Sendt: 20 April 2012 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Rune2200 skrev:
Music4life skrev:
|
|
|
Mit rum er stadig rimelig bart - men jeg arbejder på sagen! Jeg er slet slet SLET ikke nogen haj til akustik. Jeg førsøger mig lidt med dæmpning bag diverse lærreder/malerier (20mm Lamelmåtter) og det har hjulpet men skal uden tvivl "lege" videre med akustikken, idéer er meget velkommne, det skal bare være pænt! Min store bløde sofa og tunge gulvtæppe hjælper meget men der er stadig lang vej igen Jeg overvejer at lave nogle 60x80 rammer med 50mm støbebats i men jeg må indrømme jeg famler lidt rundt i mørket - jeg må se at få læst lidt mere omkring akustik...
|
|
|
Bare det at du har et væg til væg tæppe på gulvet må hjælpe. Lidt billeder hist og pist og gardiner hjælper. Det skal selvfølgelig holdes konevenligt, ellers slagter hun dig
Men dejligt at du har tænkt tanken og arbejder på det
Rigtig fint og respekt for det
|
|
|
Hehe der er ingen kone i hytten, det er mig selv der godt vil have det lidt stilet 
Jeg arbejder på sagen - det skal nok blive rigtig godt en dag  __________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=93561
|
Til top |
|
|
Rune2200 Forum Bruger

|
Sendt: 27 April 2012 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom der lidt nye Supra strøm+netværks kabler 

Læg venligst mærke til mit "ice-blue" farve tema - det er dog ret tilfældigt 

|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 27 April 2012 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Puuuu ikke Supra strømkabler
Synes de kvæler alt dynamik
Blot min mening. Hold kæft og lyt __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 27 April 2012 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du har spillet på systemet i 14 dage med de supra kabler på, så prøv at brug standart igen for at tjekke om det nye nu er en opgradering, jeg har selv haft supre og fik dem aldrig til at bidrage med noget posiktivt. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Rune2200 Forum Bruger

|
Sendt: 28 April 2012 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Når du har spillet på systemet i 14 dage med de supra kabler på, så prøv at brug standart igen for at tjekke om det nye nu er en opgradering, jeg har selv haft supre og fik dem aldrig til at bidrage med noget posiktivt.
|
|
|
Det er egentlig planen lige at prøve kablerne af for at høre om der er en forskel for mit vedkommende. Hvis der er en forskel at spore (til det bedre) så bliver supra'erne udskiftet til noget bedre (og dyrere) Jeg synes bare det er ret dyrt at skulle ud og købe 4x Strømkabel + strømskinne i et fabrikat andet end Supra, det render hurtigt op over 10.000 - bare for at prøve det... __________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=93561
|
Til top |
|
|
mbull Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 512
|
Sendt: 28 April 2012 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super lækkert setup du har fået samlet sammen 
Jeg er helt enig med dan a. ang. de Supra kabler. Til dit anlæg bør du sigte højere, men som flere har nævnt selvfølgelig med returret så de kan afprøves først. Jeg har selv super gode erfaringer med NBS Omega Extreme og PS AC-10.
Kan også anbefale et godt strømfilter. Det var den bedste investering i mit anlæg udfra "value for money"  __________________ Mvh
Steen
Mit anlæg...
|
Til top |
|
|
Rune2200 Forum Bruger

|
Sendt: 28 April 2012 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
mbull skrev:
Super lækkert setup du har fået samlet sammen 
Jeg er helt enig med dan a. ang. de Supra kabler. Til dit anlæg bør du sigte højere, men som flere har nævnt selvfølgelig med returret så de kan afprøves først. Jeg har selv super gode erfaringer med NBS Omega Extreme og PS AC-10.
Kan også anbefale et godt strømfilter. Det var den bedste investering i mit anlæg udfra "value for money" 
|
|
|
Mange tak 
Jeg kigger lidt rundt omkring efter alternativer men der er bare ét stort problem! jeg er ikke plads til det helt store powerkabler i mine Densen Produkter - se billede herunder. Billedet er med mine supra kabler, bemærk hvor tæt kablet sidder på sikringen. Jeg er meget åben overfor produkter hvor kablet passer i mit Densen - bare kom med dem 
Lige PT sidder jeg og kigger på Furutech's produkter men hvis det skal være deres "high-end" kabler så tror jeg sgu ikke de kan være der Jeg kigger også på deres TP80E strømfordeler/netfilter...

|
Til top |
|
|
Rune2200 Forum Bruger

|
Sendt: 28 April 2012 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 28 April 2012 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Inden du bare køber noget, så vil jeg forslå at du kigger på produkter du har mulighed for at låne inde evt. køb, syntes strømkabler er noget spøjst noget, der kan være store udslag i hvad effekten af et andet strømkabel kan være.
Jeg har et kabel jeg vil forslå dig at låne, det er ikke et jeg selv har prøvet men ud efter de dyder som de laver signal og ht kabler efter, så kunne det være spændende i dit setup såfremt at det er de samme ting de har vægtet i strømkablerne.
http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=106_11 2&products_id=715
og så bliver du ikke blanket helt af dog findes det i en beder udgave kaldt PK10 Gold, der er bedere stik på hvilket man ikke skal undervudere effekten af. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 28 April 2012 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg ikke de farvede briller på
Men Voodoo Cables i USA laver for mig nogle virkelig fornuftige produkter som er meget overset i DK.
Jumon Audio har et udsnit af dem til salg her. B.la et Dragon power til 1/2 pris. Synes deres strømkabler spiller meget utilsløret og homogene og er ganske lækkert lavet.
http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=16390 __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Rune2200 Forum Bruger

|
Sendt: 28 April 2012 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Inden du bare køber noget, så vil jeg forslå at du kigger på produkter du har mulighed for at låne inde evt. køb, syntes strømkabler er noget spøjst noget, der kan være store udslag i hvad effekten af et andet strømkabel kan være.
Jeg har et kabel jeg vil forslå dig at låne, det er ikke et jeg selv har prøvet men ud efter de dyder som de laver signal og ht kabler efter, så kunne det være spændende i dit setup såfremt at det er de samme ting de har vægtet i strømkablerne.
og så bliver du ikke blanket helt af dog findes det i en beder udgave kaldt PK10 Gold, der er bedere stik på hvilket man ikke skal undervudere effekten af.
|
|
|
Jeg har kigget på Kimber - er pt. på "jagt" efter deres BiFocal XL ht. kabel Jeg er bange for deres Strømkabler ikke kan være i mit Densen. Det kunne være super lækkert at låne både BiFocal XL og deres strømkabel - men syns ikke jeg får noget respons når jeg spørger forhandleren om det er muligt at låne tingene hjem - Jeg skal bruge ht kabel, 4x strømkabler + fordeler/netfilter, så det er alligevel en del penge vi snakker om - ikke at jeg ikke vil bruge pengene men de skal jo heller ikke være spildte hvis jeg ikke er tilfreds  __________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=93561
|
Til top |
|
|
Rune2200 Forum Bruger

|
Sendt: 28 April 2012 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Men Voodoo Cables i USA laver for mig nogle virkelig fornuftige produkter som er meget overset i DK.
Jumon Audio har et udsnit af dem til salg her. B.la et Dragon power til 1/2 pris. Synes deres strømkabler spiller meget utilsløret og homogene og er ganske lækkert lavet.
http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=16390
|
|
|
Uuuh de ser lækre ud de Dragon power strømkabler og til 3000,- er det en acceptabel pris så ryger det jo "kun" op i 12.000 for de 4 stk jeg skal bruge jeg kontakter lige forhandleren ang. udlån __________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=93561
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 28 April 2012 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune2200 skrev:
dan a. skrev:
og så bliver du ikke blanket helt af dog findes det i en beder udgave kaldt PK10 Gold, der er bedere stik på hvilket man ikke skal undervudere effekten af.
|
|
|
Jeg har kigget på Kimber - er pt. på "jagt" efter deres BiFocal XL ht. kabel Jeg er bange for deres Strømkabler ikke kan være i mit Densen. Det kunne være super lækkert at låne både BiFocal XL og deres strømkabel - men syns ikke jeg får noget respons når jeg spørger forhandleren om det er muligt at låne tingene hjem - Jeg skal bruge ht kabel, 4x strømkabler + fordeler/netfilter, så det er alligevel en del penge vi snakker om - ikke at jeg ikke vil bruge pengene men de skal jo heller ikke være spildte hvis jeg ikke er tilfreds 
|
|
|
Jeg ved de er lidt sløve, jeg har selv måtte ringe flere gange for at få en demo i stand vedr. 12TC, Monocle X og XL, glem alt om at maile, ring  det lykkes mig først da jeg fat i Tomas S.
Jeg er ikke helt med på hvad du mener med at de ikke kan være i dit densen ? __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Rune2200 Forum Bruger

|
Sendt: 28 April 2012 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Rune2200 skrev:
dan a. skrev:
|
|
|
Jeg har kigget på Kimber - er pt. på "jagt" efter deres BiFocal XL ht. kabel Jeg er bange for deres Strømkabler ikke kan være i mit Densen. Det kunne være super lækkert at låne både BiFocal XL og deres strømkabel - men syns ikke jeg får noget respons når jeg spørger forhandleren om det er muligt at låne tingene hjem - Jeg skal bruge ht kabel, 4x strømkabler + fordeler/netfilter, så det er alligevel en del penge vi snakker om - ikke at jeg ikke vil bruge pengene men de skal jo heller ikke være spildte hvis jeg ikke er tilfreds 
|
|
|
Jeg ved de er lidt sløve, jeg har selv måtte ringe flere gange for at få en demo i stand vedr. 12TC, Monocle X og XL, glem alt om at maile, ring det lykkes mig først da jeg fat i Tomas S.
Jeg er ikke helt med på hvad du mener med at de ikke kan være i dit densen ?
|
|
|
Hehe det er lidt frustrerende de er så sløve - ejer trods alt for en del penge af deres produkter - og de ved der er udsigt til mere når produktet er kommet på markedet. Man skulle tro at mails fungerede fint i dagens samfund 
Prøv at kig på billedet længere oppe på denne side - så kan du se hvor tæt stikket sidder på sikringen  __________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=93561
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 28 April 2012 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune2200 skrev:
Music4life skrev:
http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=16390
|
|
|
Uuuh de ser lækre ud de Dragon power strømkabler og til 3000,- er det en acceptabel pris så ryger det jo "kun" op i 12.000 for de 4 stk jeg skal bruge jeg kontakter lige forhandleren ang. udlån
|
|
|
Jeg kender det for godt. Når man står i nuet og skal slippe slanterne føler man sig ruineret når man skal investere i kabler. Men mener at med det setup som du trods alt har stående er det egentlig lidt synd at overse det punkt som hedder strømkabler.Intet led er som bekendt stærkere end det svageste led . Synes dog at du bærer dig fornuftigt ad og vil prøve dig frem. Ingen siger at det dyreste strømkabel er bedst hos dig. Mange forhold gør sig gældende. I nogle installationer gør de en forskel og hos nogle mindre forskelle. Ved ikke hvordan Densen opfører sig med strømkabler.
Men glem heller ikke filtret/strømskinnen. Det kan være den bedste investering. Evt. Ps audio laver gode produkter som er til at betale. Ville nok afprøve dem istedet for Supra til sammenligning. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|