Emne: Densen & B&W ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Rune2200 Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 352
|
Sendt: 28 April 2012 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Rune2200 skrev:
Music4life skrev:
Nu har jeg ikke de farvede briller på
Men Voodoo Cables i USA laver for mig nogle virkelig fornuftige produkter som er meget overset i DK.
Jumon Audio har et udsnit af dem til salg her. B.la et Dragon power til 1/2 pris. Synes deres strømkabler spiller meget utilsløret og homogene og er
ganske lækkert lavet.
http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i
Ad=16390
|
|
|
Uuuh de ser lækre ud de Dragon power strømkabler og til 3000,- er det en acceptabel pris så ryger det jo "kun" op i 12.000 for de 4 stk jeg
skal bruge jeg kontakter lige forhandleren ang. udlån
|
|
|
Jeg kender det for godt. Når man står i nuet og skal slippe slanterne føler man sig ruineret når man skal investere i kabler. Men mener at med det
setup som du trods alt har stående er det egentlig lidt synd at overse det punkt som hedder strømkabler.Intet led er som bekendt stærkere end det
svageste led . Synes dog at du bærer dig fornuftigt ad og vil prøve dig frem. Ingen siger at det dyreste strømkabel er bedst hos dig. Mange forhold
gør sig gældende. I nogle installationer gør de en forskel og hos nogle mindre forskelle. Ved ikke hvordan Densen opfører sig med strømkabler.
Men glem heller ikke filtret/strømskinnen. Det kan være den bedste investering. Evt. Ps audio laver gode produkter som er til at betale. Ville nok
afprøve dem istedet for Supra til sammenligning. |
|
|
3000 pr strømkabel er acceptabelt ... Der hersker ingen tvivl om at strømkabler gør en forskel i mit setup, jeg kan godt høre forskel med de nye
Supra. Jeg synes lyden blev lidt for lys med mine NO baldur ht kabler, nu er det så blevet endnu lysere :( men også lidt mere detaljeret og "roligt" ...
Med NO ht kablerne og Supra rykker jeg tydeligvis længere væk fra mine lyd idealer... Desværre... Jeg må fortsætte jagten lidt endnu :) __________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=93561
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 28 April 2012 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan jo benytte alle forskellige strømkabler hvisnbare du skifter IEC stikket til et med tyndere profil. Fx Supra's.
Det har jeg selv gjort, da jeg også er "Densen mand"
__________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 28 April 2012 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune2200 skrev:
Music4life skrev:
Rune2200 skrev:
Music4life skrev:
Men Voodoo Cables i USA laver for mig nogle virkelig fornuftige produkter som er meget overset i DK.
Jumon Audio har et udsnit af dem til salg her. B.la et Dragon power til 1/2 pris. Synes deres strømkabler spiller meget utilsløret og homogene og er ganske lækkert lavet.
http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=16390
|
|
|
Uuuh de ser lækre ud de Dragon power strømkabler og til 3000,- er det en acceptabel pris så ryger det jo "kun" op i 12.000 for de 4 stk jeg skal bruge jeg kontakter lige forhandleren ang. udlån
|
|
|
Jeg kender det for godt. Når man står i nuet og skal slippe slanterne føler man sig ruineret når man skal investere i kabler. Men mener at med det setup som du trods alt har stående er det egentlig lidt synd at overse det punkt som hedder strømkabler.Intet led er som bekendt stærkere end det svageste led . Synes dog at du bærer dig fornuftigt ad og vil prøve dig frem. Ingen siger at det dyreste strømkabel er bedst hos dig. Mange forhold gør sig gældende. I nogle installationer gør de en forskel og hos nogle mindre forskelle. Ved ikke hvordan Densen opfører sig med strømkabler.
Men glem heller ikke filtret/strømskinnen. Det kan være den bedste investering. Evt. Ps audio laver gode produkter som er til at betale. Ville nok afprøve dem istedet for Supra til sammenligning.
|
|
|
3000 pr strømkabel er acceptabelt ... Der hersker ingen tvivl om at strømkabler gør en forskel i mit setup, jeg kan godt høre forskel med de nye Supra. Jeg synes lyden blev lidt for lys med mine NO baldur ht kabler, nu er det så blevet endnu lysere :( men også lidt mere detaljeret og "roligt" ... Med NO ht kablerne og Supra rykker jeg tydeligvis længere væk fra mine lyd idealer... Desværre... Jeg må fortsætte jagten lidt endnu :) |
|
|
jamen Rune sig lige til når du har prøvet de Voodoo strømkabler. Påtænker selv at prøve dem tiforhold til det ene PS audio AC-10 jeg har i min skinne til væg
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Rune2200 Forum Bruger

|
Sendt: 28 April 2012 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Du kan jo benytte alle forskellige strømkabler hvisnbare du skifter IEC stikket til et med tyndere profil. Fx Supra's.
Det har jeg selv gjort, da jeg også er "Densen mand" |
|
|
Jeg har tænkt på det - men igen, jeg køber ikke dyre kabler for at modificere dem efterfølgende ...
Jeg må bare finde nogle der passer __________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=93561
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 28 April 2012 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune2200 skrev:
dan a. skrev:
Rune2200 skrev:
dan a. skrev:
Inden du bare køber noget, så vil jeg forslå at du kigger på produkter du har mulighed for at låne inde evt. køb, syntes strømkabler er noget spøjst noget, der kan være store udslag i hvad effekten af et andet strømkabel kan være.
Jeg har et kabel jeg vil forslå dig at låne, det er ikke et jeg selv har prøvet men ud efter de dyder som de laver signal og ht kabler efter, så kunne det være spændende i dit setup såfremt at det er de samme ting de har vægtet i strømkablerne.
http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=106_11 2&products_id=715
og så bliver du ikke blanket helt af dog findes det i en beder udgave kaldt PK10 Gold, der er bedere stik på hvilket man ikke skal undervudere effekten af.
|
|
|
Jeg har kigget på Kimber - er pt. på "jagt" efter deres BiFocal XL ht. kabel Jeg er bange for deres Strømkabler ikke kan være i mit Densen. Det kunne være super lækkert at låne både BiFocal XL og deres strømkabel - men syns ikke jeg får noget respons når jeg spørger forhandleren om det er muligt at låne tingene hjem - Jeg skal bruge ht kabel, 4x strømkabler + fordeler/netfilter, så det er alligevel en del penge vi snakker om - ikke at jeg ikke vil bruge pengene men de skal jo heller ikke være spildte hvis jeg ikke er tilfreds 
|
|
|
Jeg ved de er lidt sløve, jeg har selv måtte ringe flere gange for at få en demo i stand vedr. 12TC, Monocle X og XL, glem alt om at maile, ring det lykkes mig først da jeg fat i Tomas S.
Jeg er ikke helt med på hvad du mener med at de ikke kan være i dit densen ?
|
|
|
Hehe det er lidt frustrerende de er så sløve - ejer trods alt for en del penge af deres produkter - og de ved der er udsigt til mere når produktet er kommet på markedet. Man skulle tro at mails fungerede fint i dagens samfund 
Prøv at kig på billedet længere oppe på denne side - så kan du se hvor tæt stikket sidder på sikringen  |
|
|
Åhhh, det er det du mener, det burde ikke være noget problem, i vores lille hifi klub her i århus er der en der lige har købt den nye Densen B-475, den har samme netbrønd som på dine, han bruger dette http://www.hifiklubben.dk/produkter/kabel/div-kabeladaptor/v an_den_hul_the_mainsstream_hybrid_kabel_15_meter.htm , kimber bruger det samme apperat stik fra wattgate. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

|
Sendt: 28 April 2012 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune2200 skrev:
thuekay skrev:
Du kan jo benytte alle forskellige strømkabler hvisnbare du skifter IEC stikket til et med tyndere profil. Fx
Supra's.
Det har jeg selv gjort, da jeg også er "Densen mand" |
|
|
Jeg har tænkt på det - men igen, jeg køber ikke dyre kabler for at modificere dem efterfølgende ...
Jeg må bare finde nogle der passer  |
|
|
Det kan der være noget om. Heldigvid fåes mange kabler i løse meter, så man selv kan vælge stik osv. __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

|
Sendt: 28 April 2012 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Daniel fra Hifi-Freaks meddelte mig at der havde været bøvl med deres mail server hvorfor det kan være derfor svartiderne har været lange eller ikke-
eksisterende.
__________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
aprox Udelukket fra forum

Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB
Bruger siden: 12 April 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 928
|
Sendt: 28 April 2012 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey audioquest laver efter nogle gode strømkabler i solidcore kobber priser fra 899kr og op til ca 6000kr de laver nogle der er
endnu dyrere men de forhandles ik herhjemme medmindre man bestiller dem
feks kunne en audioquest nrg 4 være et godt alternativ
|
Til top |
|
|
mbull Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 512
|
Sendt: 28 April 2012 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan se forskellige formler her: http://www.diyaudioandvideo.com/Calculator/XOver/
Med mindre du vil bruge tid på projektet, bør du afholde dig fra at bygge selv 
Jeg opnåede selv bedst lyd med et asymetrisk filter, 6 db opad og 12 db nedad. Men som sagt, man skal synes det er sjovt at rode med  __________________ Mvh
Steen
Mit anlæg...
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 29 April 2012 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Siden du er lidt bange for at sikringsholderen kommer til at gå på apperatstikket, så kunne den nyeste serie af entrylevel strømkabler fra shunyata også være et bud, de har mange års erfaring med strømkabler og generelt er der stor tilfreshed med dem der ejer deres strømprodukter.
Venom3 og Dimondback platinium er vist de eneste modeller som bruger et lille hus, resten har større huse, IEC C13 ses her
http://www.shunyata.com/Content/products-Shielded.Venom3.htm l
Artsound er forhandler og han kan sikker oplyse nærmer om produkterne, vær opmærksom på at ældere modeller kan have et andet stik.
http://www.artsound.dk/276-204-shunyata_kabler_og_tilbehoer. htm __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 965
|
Sendt: 29 April 2012 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Rune2200 skrev:
dan a. skrev:
Rune2200 skrev:
dan a. skrev:
Inden du bare køber noget, så vil jeg forslå at du kigger på produkter du har mulighed for at låne inde evt. køb, syntes strømkabler er noget spøjst noget, der kan være store udslag i hvad effekten af et andet strømkabel kan være.
Jeg har et kabel jeg vil forslå dig at låne, det er ikke et jeg selv har prøvet men ud efter de dyder som de laver signal og ht kabler efter, så kunne det være spændende i dit setup såfremt at det er de samme ting de har vægtet i strømkablerne.
og så bliver du ikke blanket helt af dog findes det i en beder udgave kaldt PK10 Gold, der er bedere stik på hvilket man ikke skal undervudere effekten af.
|
|
|
Jeg har kigget på Kimber - er pt. på "jagt" efter deres BiFocal XL ht. kabel Jeg er bange for deres Strømkabler ikke kan være i mit Densen. Det kunne være super lækkert at låne både BiFocal XL og deres strømkabel - men syns ikke jeg får noget respons når jeg spørger forhandleren om det er muligt at låne tingene hjem - Jeg skal bruge ht kabel, 4x strømkabler + fordeler/netfilter, så det er alligevel en del penge vi snakker om - ikke at jeg ikke vil bruge pengene men de skal jo heller ikke være spildte hvis jeg ikke er tilfreds 
|
|
|
Jeg ved de er lidt sløve, jeg har selv måtte ringe flere gange for at få en demo i stand vedr. 12TC, Monocle X og XL, glem alt om at maile, ring det lykkes mig først da jeg fat i Tomas S.
|
|
|
Hehe det er lidt frustrerende de er så sløve - ejer trods alt for en del penge af deres produkter - og de ved der er udsigt til mere når produktet er kommet på markedet. Man skulle tro at mails fungerede fint i dagens samfund 
Prøv at kig på billedet længere oppe på denne side - så kan du se hvor tæt stikket sidder på sikringen  |
|
|
Åhhh, det er det du mener, det burde ikke være noget problem, i vores lille hifi klub her i århus er der en der lige har købt den nye Densen B-475, den har samme netbrønd som på dine, han bruger dette http://www.hifiklubben.dk/produkter/kabel/div-kabeladaptor/v an_den_hul_the_mainsstream_hybrid_kabel_15_meter.htm , kimber bruger det samme apperat stik fra wattgate. |
|
|
Og nu bruger jeg de her sammen med min B-475, og som du er inde på Dan, så er der slet ikke nogen problemer med frigang ift netbrønd / sikringsholder. Man sætter bare stikket i - no problemo... http://hificable.dk/produkter/22-stroem/104-wattgate-320i-ie c-connector-clear/ http://hificable.dk/produkter/22-stroem/73-oyaide-c-079-iec3 20-female/
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 29 April 2012 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
dan a. skrev:
Rune2200 skrev:
dan a. skrev:
Rune2200 skrev:
dan a. skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Åhhh, det er det du mener, det burde ikke være noget problem, i vores lille hifi klub her i århus er der en der lige har købt den nye Densen B-475, den har samme netbrønd som på dine, han bruger dette http://www.hifiklubben.dk/produkter/kabel/div-kabeladaptor/v an_den_hul_the_mainsstream_hybrid_kabel_15_meter.htm , kimber bruger det samme apperat stik fra wattgate. |
|
|
Og nu bruger jeg de her sammen med min B-475, og som du er inde på Dan, så er der slet ikke nogen problemer med frigang ift netbrønd / sikringsholder. Man sætter bare stikket i - no problemo...
http://hificable.dk/produkter/22-stroem/104-wattgate-320i-ie c-connector-clear/ http://hificable.dk/produkter/22-stroem/73-oyaide-c-079-iec3 20-female/
|
|
|
Det var heller ikke mit indtryk  __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 29 April 2012 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Rune2200 Forum Bruger

|
Sendt: 29 April 2012 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Rune2200 skrev:
Music4life skrev:
Rune2200 skrev:
Music4life skrev:
Jumon Audio har et udsnit af dem til salg her. B.la et Dragon power til 1/2 pris. Synes deres strømkabler spiller meget utilsløret og homogene og er ganske lækkert lavet.
http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=16390
|
|
|
Uuuh de ser lækre ud de Dragon power strømkabler og til 3000,- er det en acceptabel pris så ryger det jo "kun" op i 12.000 for de 4 stk jeg skal bruge jeg kontakter lige forhandleren ang. udlån
|
|
|
Jeg kender det for godt. Når man står i nuet og skal slippe slanterne føler man sig ruineret når man skal investere i kabler. Men mener at med det setup som du trods alt har stående er det egentlig lidt synd at overse det punkt som hedder strømkabler.Intet led er som bekendt stærkere end det svageste led . Synes dog at du bærer dig fornuftigt ad og vil prøve dig frem. Ingen siger at det dyreste strømkabel er bedst hos dig. Mange forhold gør sig gældende. I nogle installationer gør de en forskel og hos nogle mindre forskelle. Ved ikke hvordan Densen opfører sig med strømkabler.
Men glem heller ikke filtret/strømskinnen. Det kan være den bedste investering. Evt. Ps audio laver gode produkter som er til at betale. Ville nok afprøve dem istedet for Supra til sammenligning.
|
|
|
3000 pr strømkabel er acceptabelt ... Der hersker ingen tvivl om at strømkabler gør en forskel i mit setup, jeg kan godt høre forskel med de nye Supra. Jeg synes lyden blev lidt for lys med mine NO baldur ht kabler, nu er det så blevet endnu lysere :( men også lidt mere detaljeret og "roligt" ... Med NO ht kablerne og Supra rykker jeg tydeligvis længere væk fra mine lyd idealer... Desværre... Jeg må fortsætte jagten lidt endnu :) |
|
|
jamen Rune sig lige til når du har prøvet de Voodoo strømkabler. Påtænker selv at prøve dem tiforhold til det ene PS audio AC-10 jeg har i min skinne til væg
|
|
|
Jeg afventer svar fra leverandøren - så må vi se om det kan lade sig gøre. Jeg skal nok holde dig opdateret __________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=93561
|
Til top |
|
|
Rune2200 Forum Bruger

|
Sendt: 29 April 2012 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Rune2200 skrev:
dan a. skrev:
Rune2200 skrev:
dan a. skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Prøv at kig på billedet længere oppe på denne side - så kan du se hvor tæt stikket sidder på sikringen 
|
|
|
|
|
VdH's strømkabler har ikke fået de bedste reviews, men det kan da være de skal prøves alligevel  __________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=93561
|
Til top |
|
|
Rune2200 Forum Bruger

|
Sendt: 29 April 2012 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Daniel fra Hifi-Freaks meddelte mig at der havde været bøvl med deres mail server hvorfor det kan være derfor svartiderne har været lange eller ikke- eksisterende. |
|
|
Hmm okay, så må jeg vel prøve at ringe til dem, tak for info  __________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=93561
|
Til top |
|
|
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 965
|
Sendt: 29 April 2012 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune2200 skrev:
dan a. skrev:
Rune2200 skrev:
dan a. skrev:
Rune2200 skrev:
dan a. skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Prøv at kig på billedet længere oppe på denne side - så kan du se hvor tæt stikket sidder på sikringen 
|
|
|
|
|
VdH's strømkabler har ikke fået de bedste reviews, men det kan da være de skal prøves alligevel  |
|
|
Dan's pointe var vist ikke rettet mod om kablerne er gode eller ej. Pointen er, at de bruger samme store type stik som på alle andre high end kabler, og at de passer uden problemer... Havde du ikke nævnt en bekymring om plads, så ville jeg ALDRIG have ''opdaget det problem som ikke er der''  for der er ikke noget problem. Alle stik kan gå at der er bøvl ift sikringsholderen...
|
Til top |
|
|
Rune2200 Forum Bruger

|
Sendt: 29 April 2012 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Siden du er lidt bange for at sikringsholderen kommer til at gå på apperatstikket, så kunne den nyeste serie af entrylevel strømkabler fra shunyata også være et bud, de har mange års erfaring med strømkabler og generelt er der stor tilfreshed med dem der ejer deres strømprodukter.
Venom3 og Dimondback platinium er vist de eneste modeller som bruger et lille hus, resten har større huse, IEC C13 ses her
http://www.shunyata.com/Content/products-Shielded.Venom3.htm l
Artsound er forhandler og han kan sikker oplyse nærmer om produkterne, vær opmærksom på at ældere modeller kan have et andet stik.
http://www.artsound.dk/276-204-shunyata_kabler_og_tilbehoer. htm
|
|
|
takker! jeg prøver lige at kontakte forhandleren ang priser og udlån  __________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=93561
|
Til top |
|
|
Rune2200 Forum Bruger

|
Sendt: 29 April 2012 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
dan a. skrev:
Rune2200 skrev:
dan a. skrev:
Rune2200 skrev:
dan a. skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Og nu bruger jeg de her sammen med min B-475, og som du er inde på Dan, så er der slet ikke nogen problemer med frigang ift netbrønd / sikringsholder. Man sætter bare stikket i - no problemo...
http://hificable.dk/produkter/22-stroem/104-wattgate-320i-ie c-connector-clear/ http://hificable.dk/produkter/22-stroem/73-oyaide-c-079-iec3 20-female/
|
|
|
Det er rart at vide, jeg vil helst købe færdigsamlet kabler - men nu ved jeg hvad jeg evt. kan kigge efter  __________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=93561
|
Til top |
|
|
Rune2200 Forum Bruger

|
Sendt: 29 April 2012 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ham jeg er igang med at købe af, han arbejder bare eeeeekstremt laaaangsomt - er ved at miste tålmodigheden. Tror snart jeg køber dem fra nye af  __________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=93561
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|