Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. juni 2025 | 14:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Densen & B&W (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 24
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 29 April 2012 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

TRX850 skrev:
Rune2200 skrev:
dan a. skrev:
Rune2200 skrev:
dan a. skrev:
Rune2200 skrev:
dan a. skrev:

Inden du bare køber noget, så vil jeg forslå at du kigger på produkter du har mulighed for at låne inde evt. køb, syntes strømkabler er noget spøjst noget, der kan være store udslag i hvad effekten af et andet strømkabel kan være.

Jeg har et kabel jeg vil forslå dig at låne, det er ikke et jeg selv har prøvet men ud efter de dyder som de laver signal og ht kabler efter, så kunne det være spændende i dit setup såfremt at det er de samme ting de har vægtet i strømkablerne.

http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=106_11 2&products_id=715 

og så bliver du ikke blanket helt af  dog findes det i en beder udgave kaldt PK10 Gold, der er bedere stik på hvilket man ikke skal undervudere effekten af.

Jeg har kigget på Kimber - er pt. på "jagt" efter deres BiFocal XL ht. kabel  Jeg er bange for deres Strømkabler ikke kan være i mit Densen. Det kunne være super lækkert at låne både BiFocal XL og deres strømkabel - men syns ikke jeg får noget respons når jeg spørger forhandleren om det er muligt at låne tingene hjem - Jeg skal bruge ht kabel, 4x strømkabler + fordeler/netfilter, så det er alligevel en del penge vi snakker om - ikke at jeg ikke vil bruge pengene men de skal jo heller ikke være spildte hvis jeg ikke er tilfreds

Jeg ved de er lidt sløve, jeg har selv måtte ringe flere gange for at få en demo i stand vedr. 12TC, Monocle X og XL, glem alt om at maile, ring  det lykkes mig først da jeg fat i Tomas S.

Jeg er ikke helt med på hvad du mener med at de ikke kan være i dit densen ?

Hehe det er lidt frustrerende de er så sløve - ejer trods alt for en del penge af deres produkter - og de ved der er udsigt til mere når produktet er kommet på markedet. Man skulle tro at mails fungerede fint i dagens samfund

Prøv at kig på billedet længere oppe på denne side - så kan du se hvor tæt stikket sidder på sikringen

Åhhh, det er det du mener, det burde ikke være noget problem, i vores lille hifi klub her i århus er der en der lige har købt den nye Densen B-475, den har samme netbrønd som på dine, han bruger dette http://www.hifiklubben.dk/produkter/kabel/div-kabeladaptor/v an_den_hul_the_mainsstream_hybrid_kabel_15_meter.htm , kimber bruger det samme apperat stik fra wattgate.

VdH's strømkabler har ikke fået de bedste reviews, men det kan da være de skal prøves alligevel

Dan's pointe var vist ikke rettet mod om kablerne er gode eller ej. Pointen er, at de bruger samme store type stik som på alle andre high end kabler, og at de passer uden problemer...

Havde du ikke nævnt en bekymring om plads, så ville jeg ALDRIG have ''opdaget det problem som ikke er der''    for der er ikke noget problem. Alle stik kan gå at der er bøvl ift sikringsholderen...

Jeg er med på han bare gav udtryk for at der er muligheder - men mener du ALLE kabler kan gå til mit Densen?

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 April 2012 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Rune2200 skrev:
TRX850 skrev:
Rune2200 skrev:
dan a. skrev:
Rune2200 skrev:
dan a. skrev:
Rune2200 skrev:
dan a. skrev:

Inden du bare køber noget, så vil jeg forslå at du kigger på produkter du har mulighed for at låne inde evt. køb, syntes strømkabler er noget spøjst noget, der kan være store udslag i hvad effekten af et andet strømkabel kan være.

Jeg har et kabel jeg vil forslå dig at låne, det er ikke et jeg selv har prøvet men ud efter de dyder som de laver signal og ht kabler efter, så kunne det være spændende i dit setup såfremt at det er de samme ting de har vægtet i strømkablerne.

http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=106_11 2&products_id=715 

og så bliver du ikke blanket helt af  dog findes det i en beder udgave kaldt PK10 Gold, der er bedere stik på hvilket man ikke skal undervudere effekten af.

Jeg har kigget på Kimber - er pt. på "jagt" efter deres BiFocal XL ht. kabel  Jeg er bange for deres Strømkabler ikke kan være i mit Densen. Det kunne være super lækkert at låne både BiFocal XL og deres strømkabel - men syns ikke jeg får noget respons når jeg spørger forhandleren om det er muligt at låne tingene hjem - Jeg skal bruge ht kabel, 4x strømkabler + fordeler/netfilter, så det er alligevel en del penge vi snakker om - ikke at jeg ikke vil bruge pengene men de skal jo heller ikke være spildte hvis jeg ikke er tilfreds

Jeg ved de er lidt sløve, jeg har selv måtte ringe flere gange for at få en demo i stand vedr. 12TC, Monocle X og XL, glem alt om at maile, ring  det lykkes mig først da jeg fat i Tomas S.

Jeg er ikke helt med på hvad du mener med at de ikke kan være i dit densen ?

Hehe det er lidt frustrerende de er så sløve - ejer trods alt for en del penge af deres produkter - og de ved der er udsigt til mere når produktet er kommet på markedet. Man skulle tro at mails fungerede fint i dagens samfund

Prøv at kig på billedet længere oppe på denne side - så kan du se hvor tæt stikket sidder på sikringen

Åhhh, det er det du mener, det burde ikke være noget problem, i vores lille hifi klub her i århus er der en der lige har købt den nye Densen B-475, den har samme netbrønd som på dine, han bruger dette http://www.hifiklubben.dk/produkter/kabel/div-kabeladaptor/v an_den_hul_the_mainsstream_hybrid_kabel_15_meter.htm , kimber bruger det samme apperat stik fra wattgate.

VdH's strømkabler har ikke fået de bedste reviews, men det kan da være de skal prøves alligevel

Dan's pointe var vist ikke rettet mod om kablerne er gode eller ej. Pointen er, at de bruger samme store type stik som på alle andre high end kabler, og at de passer uden problemer...

Havde du ikke nævnt en bekymring om plads, så ville jeg ALDRIG have ''opdaget det problem som ikke er der''    for der er ikke noget problem. Alle stik kan gå at der er bøvl ift sikringsholderen...

Jeg er med på han bare gav udtryk for at der er muligheder - men mener du ALLE kabler kan gå til mit Densen?

Ja, alle kabler kan da i hvertilfælde gå i min B-475, hvorfor skulle de så ikke også kunne gå i det Densen du har!? De har jo samme netbrønd...

Som jeg skrev tidligere i weekenden her i din tråd, så bruger jeg nu kabler med disse Wattgate stik, og jeg kender ikke til nogen kabler, der har større stik end typer som dette. De går i uden problemer, og derfor kan jeg ikke forestille mig du kan finde nogen kabler du ikke vil kunne bruge.

http://hificable.dk/produkter/22-stroem/104-wattgate-320i-ie c-connector-clear/

Til top Vis MortenB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenB

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Sendt: 29 April 2012 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Kig på billedet fra bagpanelet på en den B-475, det er samme netbrønd som på dine B-350er

http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=82_86& amp;products_id=861

efter som Morten ikke har problemer på hans B-475 så er du ikke begrænset på nogen måde, du kan vælge fra alle hylder, det ændre dog ikke at jeg tror Shunyata vil være et fint kabel til Densen da de ikke stjæler noget af livet/live fornemmelsen i musikken, kimber tror jeg også kunne være et godt valg, så ud og lån dig frem, strømkabler er ikke noget man bare køber, de skal prøves først for at få en fornemmelse for om det er noget der giver et løft i dit system.

Jørgen
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 April 2012 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Mht. til højtalerkabler, så spiller Bifocal rigtig godt sammen med 802D. Et andet kabel som også passer fantastisk er Taralabs the one. Det giver har super opløsning i diskanten uden på nogen måde at blive fremhævet eller trættende.. Fyldig og varmt klingende i modsætning til deres air serie som bliver for direkte analytisk.
Til top Vis Jørgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jørgen

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2012 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:

Kig på billedet fra bagpanelet på en den B-475, det er samme netbrønd som på dine B-350er

http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=82_86& amp; amp;products_id=861

efter som Morten ikke har problemer på hans B-475 så er du ikke begrænset på nogen måde, du kan vælge fra alle hylder, det ændre dog ikke at jeg tror Shunyata vil være et fint kabel til Densen da de ikke stjæler noget af livet/live fornemmelsen i musikken, kimber tror jeg også kunne være et godt valg, så ud og lån dig frem, strømkabler er ikke noget man bare køber, de skal prøves først for at få en fornemmelse for om det er noget der giver et løft i dit system.

Shunyata virker temmelig dyrt hvis jeg skal op i deres dyrere serier  Det er lidt svært at overbevise en sælger om at låne mig 4 stk strømkabler + netfilter (og evt. ekstra kabel) også selvom jeg køber dem med returret - det er tit de ikke har så mange kabler af samme type på lager og de er ikke meget for at bestille hjem pga. "et måske køb" - det er ihvertfald mit indtryk...

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2012 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Jørgen skrev:
Mht. til højtalerkabler, så spiller Bifocal rigtig godt sammen med 802D. Et andet kabel som også passer fantastisk er Taralabs the one. Det giver har super opløsning i diskanten uden på nogen måde at blive fremhævet eller trættende.. Fyldig og varmt klingende i modsætning til deres air serie som bliver for direkte analytisk.

Jeg er også ret hooked på BiFocal X ell. XL men XL'eren har hififreaks ikke hjemme og der er 3-4 ugers leveringstid - og så er jeg vel nærmest tvunget til at købe det når det ikke er noget de har på lager... Taralabs har jeg lidt erfaringer med både med phono og ht kabler - de er aldrig faldet helt i min smag - har dog aldrig hørt The One...

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2012 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Rune2200 skrev:
dan a. skrev:

http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=82_86& amp; amp; amp;products_id=861

Shunyata virker temmelig dyrt hvis jeg skal op i deres dyrere serier  Det er lidt svært at overbevise en sælger om at låne mig 4 stk strømkabler + netfilter (og evt. ekstra kabel) også selvom jeg køber dem med returret - det er tit de ikke har så mange kabler af samme type på lager og de er ikke meget for at bestille hjem pga. "et måske køb" - det er ihvertfald mit indtryk...

Nu kunne du måske bare låne to og ved at flytte dem lidt rundt, så får du nok en fornemmelse for om det er noget der dur.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2012 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2012 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Rune2200 skrev:
dan a. skrev:

http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=82_86& amp; amp; amp; amp;products_id=861

Nu kunne du måske bare låne to og ved at flytte dem lidt rundt, så får du nok en fornemmelse for om det er noget der dur.

Ja det er selvfølgelig en mulighed at prøve med 2, det gi´r jo bare ikke det "færdige" indtryk

Men jeg er ikke i tvivl om at strømkabler gør en forskel i mit setup - jeg kan godt høre forskel med de Supra jeg har nu - det er dog ikke optimalt...

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2012 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:

PS. Kimber kablerne vil jeg helt klart anbefale at købe xl versionerne af, men du kunne også tænke i Monocle XL med en Jumper

http://www.ebay.co.uk/itm/Kimber-Select-KS-9035-Speaker-Jump er-Cables-Set-4-/140744838209?pt=UK_Computing_CablesConnecto rs_RL&hash=item20c50bcc41

http://www.ebay.co.uk/itm/KIMBER-MONOCLE-XL-SPEAKER-CABLE-8f t-PAIR-/261012310621?pt=UK_Computing_CablesConnectors_RL& ; ;hash=item3cc58bca5d

Ja det var en mulighed, men jeg vil helst have så få "brud" i signal kæden som muligt - og så ser BiFocal XL bare lækkert tykt ud

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2012 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Rune2200 skrev:
dan a. skrev:

PS. Kimber kablerne vil jeg helt klart anbefale at købe xl versionerne af, men du kunne også tænke i Monocle XL med en Jumper

http://www.ebay.co.uk/itm/Kimber-Select-KS-9035-Speaker-Jump er-Cables-Set-4-/140744838209?pt=UK_Computing_CablesConnecto rs_RL&hash=item20c50bcc41

http://www.ebay.co.uk/itm/KIMBER-MONOCLE-XL-SPEAKER-CABLE-8f t-PAIR-/261012310621?pt=UK_Computing_CablesConnectors_RL& ; ; ;hash=item3cc58bca5d

Ja det var en mulighed, men jeg vil helst have så få "brud" i signal kæden som muligt - og så ser BiFocal XL bare lækkert tykt ud

Ha ha, så må du have sparket liv i ham svenskeren eller betale ved kasse 1 hos hififreaks

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2012 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Rune2200 skrev:
dan a. skrev:

http://www.ebay.co.uk/itm/KIMBER-MONOCLE-XL-SPEAKER-CABLE-8f t-PAIR-/261012310621?pt=UK_Computing_CablesConnectors_RL& ; ; ; ;hash=item3cc58bca5d

Ha ha, så må du have sparket liv i ham svenskeren eller betale ved kasse 1 hos hififreaks

Jeps! der er ikke andet for - prøver lige at ringe til freaks'ne idag - har rykket ham svenskeren 2 gange denne weekend uden jeg fik svar!

Er der overhovedet nogle der har erfaringer med Voodoo cables Black Diamond Dragon Power? de ser lækre ud og det er jo et ret godt tilbud der bliver kørt lige pt. hos Jumon-audio? syns ikke jeg kan opstøve nogle reviews eller erfaringer - andre end dem der står på fabrikantens egen hjemmeside

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2012 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Hvad med Atlas Eos MK2 Schuko - IEC 1m det har fået rigtig gode andmeldelser i Whathifi? nogle erfaringer med dette?

Jeg ved godt at man ikke altid kan stole på anmeldelser men det kan vel bruges som et udgangspunkt...

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2012 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Voodoo cables er ikke volsom kendt i dk, men der skal ikke meget søgen på nette for at vide at de er en af de tunge spillere på market, jeg har selv haft deres top højtalerkabel stradivarius, lækkert lækkert kabel, har nogen gange ærvet mig over at jeg solgte det videre.

Hvis du har nogle gode bud på Voodoo tror jeg det værd at forfølge.

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2012 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:

Voodoo cables er ikke volsom kendt i dk, men der skal ikke meget søgen på nette for at vide at de er en af de tunge spillere på market, jeg har selv haft deres top højtalerkabel stradivarius, lækkert lækkert kabel, har nogen gange ærvet mig over at jeg solgte det videre.

Hvis du har nogle gode bud på Voodoo tror jeg det værd at forfølge.

Jeg har kig på deres Black Diamond Dragon Power til 3000,- kr/stk det er halv pris da disse udgår. Jeg har forsøgt at ringe/maile til forhandleren men afventer stadig svar... Hvis forhandleren kan klare de 4 stk så satser jeg på at ryge på dem

Jeg har lige snakket med HifiFreaks - de har et Kimber Monocle XL liggende som jeg godt kan købe med fuld returret - eftersigende skulle det lyde som BiFocal XL - dog som singlewire. Så må jeg afprøve dem med de jumpere der følger med til mine 802 Diamond, så kan det da være jeg kommer lidt tættere på min konklusion  

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2012 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Spændende, jeg er i hvert fald glad for mit Monocle XL, hvis du syntes det fungere så findes der også jumpere lavet af både 4tc og 8tc.

Det var billigt for de Voodoo kabler, Music4Life har også nogle jeg ved han er ret glad for, kan bare ikke huske hvad de heder.

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 April 2012 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Nemlig som Dan siger har jeg nogle Black Dragon (amp) og Silver Dragon (Cd)

http://www.voodoocable.net/VSDPC.htm

http://www.voodoocable.net/VBDPC.htm

Udgåede modeller og købte dem som en erstatning for nogle PS Audio Ac-10 og AC-3. Fik dem møj billigt på brugtmarkedet da de ikke er særlig kendt i dk. Sådan er det med ikke hypede produkter. Men er glad for dem

Til prsen er de værd at prøve synes jeg. Kan ihvertfld godt anbefale dem. De er dejlig nemme at arbejde med og lette at bøje og bygget med lækre stik. Corygen behandlet o.s.v - det er jo voodoo

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2012 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:

Spændende, jeg er i hvert fald glad for mit Monocle XL, hvis du syntes det fungere så findes der også jumpere lavet af både 4tc og 8tc.

Det var billigt for de Voodoo kabler, Music4Life har også nogle jeg ved han er ret glad for, kan bare ikke huske hvad de heder.

Hififreks har desværre kun 3m Monocle XL - jeg skal kun bruge 1.8m - men så får jeg da prøvet dem, har hørt så meget godt om den sammen med B&W

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2012 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

Nemlig som Dan siger har jeg nogle Black Dragon (amp) og Silver Dragon (Cd)

http://www.voodoocable.net/VSDPC.htm

http://www.voodoocable.net/VBDPC.htm

Udgåede modeller og købte dem som en erstatning for nogle PS Audio Ac-10 og AC-3. Fik dem møj billigt på brugtmarkedet da de ikke er særlig kendt i dk. Sådan er det med ikke hypede produkter. Men er glad for dem

Til prsen er de værd at prøve synes jeg. Kan ihvertfld godt anbefale dem. De er dejlig nemme at arbejde med og lette at bøje og bygget med lækre stik. Corygen behandlet o.s.v - det er jo voodoo

Okay super! Jeg krydser fingre for han har 4 stk til overs, ville helst have samme powerkabel til alle mine komponenter... og JA, der må virkelig være noget voodoo over dem når nu de har det navn

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2012 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Nu er der bestilt et Kimber Monocle XL på prøve - så håber jeg det gør underværker

<< Forrige Side af 24 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes