Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2025 | 09:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Densen & B&W (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 24
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Filmtosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 30 April 2012 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Rune2200 skrev:
Nu er der bestilt et Kimber Monocle XL på prøve - så håber jeg det gør underværker

Det gør det

Spændende at se hvad du siger til det

Bruger selv Kimber Monocle X og det er jeg meget glad for

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 April 2012 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Filmtosse skrev:
Rune2200 skrev:
Nu er der bestilt et Kimber Monocle XL på prøve - så håber jeg det gør underværker

Det gør det

Spændende at se hvad du siger til det

Bruger selv Kimber Monocle X og det er jeg meget glad for

Jeg er også spændt! synes ikke NO Baldur gør underværker i mit setup ihvertfald

Søren77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2010
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 April 2012 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Nu er det jo allerede lidt tid siden, at du skilte dig af med MS4´erne, men kunne du ikke knytte et par kommentarer til skiftet?
Hvad er fordele/styrker ved dine nye B&W´ere ift. Euphonia´erne og vv.?

Til top Vis Søren77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren77

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2012 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Søren77 skrev:
Nu er det jo allerede lidt tid siden, at du skilte dig af med MS4´erne, men kunne du ikke knytte et par kommentarer til skiftet?
Hvad er fordele/styrker ved dine nye B&W´ere ift. Euphonia´erne og vv.?

Jo jeg skal nok komme med en mere omfattende Dali vs. B&W beskrivelse snarest. Der er bare sket så uendelig meget på kabel fronten siden skiftet -
så det er det der har mit fokus lige pt der er ingen tvivl om at der er sket forskelle siden købet mht kablerne - men det er desværre ikke
allesammen skift til det bedre så jeg vil godt lige have styr på det inden jeg kommer med en fyldig beskrivelse af lyden

Søren77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2010
Sendt: 30 April 2012 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Helt ok. Det er jo også blot fordi jeg har en speciel interesse, omkring MS4´erne, at jeg spørger. I øvrigt for at vende tilbage
til begyndelsen, så havde jeg lejlighed til at høre Epicon 6 mere indgående på Nørre Allé i Aarhus i lørdags. Jeg syntes at det
var godt og fint, men jeg er faktisk ikke sikker på, at de er så stor en forbedring i forhold til MS4´erne, der jo også i min optik
er en god højttaler. Men det er svært at sammenligne, når man dels ikke har dem sammen; dels at de ikke spiller på det
samme udstyr, hvor jeg ganske givet formoder, at mine MS4´ere også ville lyde anderledes og nok også bedre, hvis de blev
spændt for Classé udstyr til små 100 af de store.
Til top Vis Søren77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren77

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Sendt: 30 April 2012 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Rune2200 skrev:
Du har i hvert fald nogle fine signalkabler som ikke burde volde dig problemer og Kan ikke forstille mig andet en at voodoo kablerne også vil give et pænt løft, Kimber og B&W sammen er også en klassiker, så alt i alt burde der være dømt vellyd

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2012 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Søren77 skrev:
Helt ok. Det er jo også blot fordi jeg har en speciel interesse, omkring MS4´erne, at jeg spørger. I øvrigt for at vende tilbage
til begyndelsen, så havde jeg lejlighed til at høre Epicon 6 mere indgående på Nørre Allé i Aarhus i lørdags. Jeg syntes at det
var godt og fint, men jeg er faktisk ikke sikker på, at de er så stor en forbedring i forhold til MS4´erne, der jo også i min optik
er en god højttaler. Men det er svært at sammenligne, når man dels ikke har dem sammen; dels at de ikke spiller på det
samme udstyr, hvor jeg ganske givet formoder, at mine MS4´ere også ville lyde anderledes og nok også bedre, hvis de blev
spændt for Classé udstyr til små 100 af de store.

Jeg havde samme opfattelse angående MS4 vs. Epicon 6, jeg syns ikke det er et kvantespring fremad - nogle ting er bedre, andre ikke. Ifølge mine idealer synes jeg bedre om MS4 men jeg er sikker på der er andre der synes det modsatte. Jeg hørte jo Epicon 6 på mit eget udstyr, så det er et rimeligt sammenlignings grundlag jeg har - dog var det stadig ikke i samme lytterum. Jeg ville til enhver tid vælge MS4 fremfor Epicon 6 udfra mine observationer

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2012 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Rune2200 skrev:
Du har i hvert fald nogle fine signalkabler som ikke burde volde dig problemer og Kan ikke forstille mig andet en at voodoo kablerne også vil give et pænt løft, Kimber og B&W sammen er også en klassiker, så alt i alt burde der være dømt vellyd

Signalkablerne var også klart et skridt i den rigtige retning for mig - men efter introduktionen af NO Baldur og Supra strøm er der altså sket ét eller andet forkert. Det er som om Densens lyttevenlige lyd og drive er blevet gemt lidt af vejen pga. den kombo. Jeg har et par gange skiftet tilbage til mine gamle VdH magnum og std. strømkabler og det lyder altså bedre i mine øre - bevares, der kommer nok lidt for meget mellemtone og mere rundhed i bassen men diskanten er stadig bedre med min gamle kombi. Så håber på en mere behagelig diskant samt jævn mellemtone og strammere bas med Kimber & evt. Voodoo kabler  

afventer stadig svar fra Voodoo leverandøren

Filmtosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 April 2012 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Så er der lige en der har sat et sæt Kimber Bifocal L tilsalg på KSB

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2012 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Filmtosse skrev:

Tuuusind tak! annoncør er kontaktet og afventer svar! men er det mon X eller XL?

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2012 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Rune2200 skrev:
Filmtosse skrev:

Tuuusind tak! annoncør er kontaktet og afventer svar! men er det mon X eller XL?

Det er forgængeren for Bi-focal x, jeg har selv haft lige netop det kabel, det er et fint kabel.

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2012 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Rune2200 skrev:
Filmtosse skrev:

Det er forgængeren for Bi-focal x, jeg har selv haft lige netop det kabel, det er et fint kabel.

hmmm okay, kan du svare på hvor stor forskellen er på det nye og gamle? havde jo nok foretrukket XL udgaven med mindre forskellen er minimal?

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2012 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Rune2200 skrev:
dan a. skrev:
Rune2200 skrev:
Filmtosse skrev:

hmmm okay, kan du svare på hvor stor forskellen er på det nye og gamle? havde jo nok foretrukket XL udgaven med mindre forskellen er minimal?

det er lidt svært at svare på, det er 4-5 år siden jeg havde det og det var et andet setup, så en direkte samligning er jo ikke mulig. Min forkærlighed for XL kommer fra et besøg hos Hififreaks hvor vi fik demoet 12TC, Monocle X og XL, X koster 8200 kr og XL koster 11000, jeg syntes helt klart at når man er villige til at give 8200 kr så er det tosset ikke at give de sidste 2800 kr, XLeren har bare mere af det hele.

I dit tilfælde vil kan man dog se det på en anden måde, du kan købe Bifocal L til fornuftige penge, hvis det ikke dur så må det bare videre uden det store tab, dur det beholder du det bare og så kan du altid opgradere til et XL når der dukker et op til den rigtige pris.

Nu skrev du om tykke kabler, Bifocal L er en ordentlig slange, den er også tykker en min monocle XL, så der et parameter der er i hus

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2012 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Rune2200 skrev:
dan a. skrev:
Rune2200 skrev:
Filmtosse skrev:

det er lidt svært at svare på, det er 4-5 år siden jeg havde det og det var et andet setup, så en direkte samligning er jo ikke mulig. Min forkærlighed for XL kommer fra et besøg hos Hififreaks hvor vi fik demoet 12TC, Monocle X og XL, X koster 8200 kr og XL koster 11000, jeg syntes helt klart at når man er villige til at give 8200 kr så er det tosset ikke at give de sidste 2800 kr, XLeren har bare mere af det hele.

I dit tilfælde vil kan man dog se det på en anden måde, du kan købe Bifocal L til fornuftige penge, hvis det ikke dur så må det bare videre uden det store tab, dur det beholder du det bare og så kan du altid opgradere til et XL når der dukker et op til den rigtige pris.

Nu skrev du om tykke kabler, Bifocal L er en ordentlig slange, den er også tykker en min monocle XL, så der et parameter der er i hus

Problemet ligger i at jeg egentlig er villig til at betale den fulde pris for XL'eren - uden at have hørt kablet  Men nu kan jeg jo evt. afbestille Monocle XL og prøve at høre BiFocal L og hvis det lyder lækkert så kan jeg sælge det videre (uden tab forhåbentligt) og købe XL'eren i stedet. Så slipper HifiFreaks også for at sende mig et kabel jeg alligevel vil returnere når jeg kan få XL'eren fra dem

Det er bare en sidegevinst at kablet ser tykt ud - det udstråler sgu noget power/kram

Elller er det bedre at prøve med Monocle XL? er det et bedre sammenlignings grundlag?

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2012 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Rune2200 skrev:
dan a. skrev:
Rune2200 skrev:
dan a. skrev:
Rune2200 skrev:
Filmtosse skrev:

Problemet ligger i at jeg egentlig er villig til at betale den fulde pris for XL'eren - uden at have hørt kablet  Men nu kan jeg jo evt. afbestille Monocle XL og prøve at høre BiFocal L og hvis det lyder lækkert så kan jeg sælge det videre (uden tab forhåbentligt) og købe XL'eren i stedet. Så slipper HifiFreaks også for at sende mig et kabel jeg alligevel vil returnere når jeg kan få XL'eren fra dem

Det er bare en sidegevinst at kablet ser tykt ud - det udstråler sgu noget power/kram

Elller er det bedre at prøve med Monocle XL? er det et bedre sammenlignings grundlag?

Nu ved jeg ikke hvor mange ledere der er i den gamle Bi-focal L men en monocle XL har 24 ledere og en Bi-Focal XL har 36 leder, det svare næsten til at lægge en Monocle XL på bunden og en Monocle X på toppen, så tror ikke der er den beste samligning.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Maj 2012 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Du får lige en lille gennem gang af monocle og bi-focal, bare på leder antalet er det tydelig at der bør være forskæld

Monocle X har 16 ledere. (samme som 8TC)

Monocle XL har 24 ledere (samme som 12TC)

Bifocal X har 18 ledere, 6 til toppen og 12 til bunden

Bifocal XL har 36 ledere, 12 til toppen og 24 til bunden

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Maj 2012 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:

Du får lige en lille gennem gang af monocle og bi-focal, bare på leder antalet er det tydelig at der bør være forskæld

Monocle X har 16 ledere. (samme som 8TC)

Monocle XL har 24 ledere (samme som 12TC)

Bifocal X har 18 ledere, 6 til toppen og 12 til bunden

Bifocal XL har 36 ledere, 12 til toppen og 24 til bunden

Hej Dan!

Mange tak for den udførlige forklaring

Jeg tror jeg smutter op og henter BiFocal L'en idag - så lytter jeg på det noget tid og hvis lyden tiltaler mig så hopper jeg på BiFocal XL  Klang karakteren burde vel være nogenlunde den samme på trods af de færre ledere...

Voodoo strømkablerne kan jeg desværre ikke få 4 stk af da det er en udgået vare men sælgeren ville lige undersøge om han kunne fremskaffe nogle flere - men det lyder tvivlsomt.

Alternativt tror jeg at jeg prøver Furutech - 4 stk Absolute Power 18G og 1 stk TP80E

Monocle XL er fremsendt til test idag - så kan jeg bruge dette til bas og BiFocal L til diskant evt.

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Maj 2012 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har leget lidt med et CAD program og har tegnet min stue/lytterum (dog uden billeder og dæmpnings rammer) - Dette kan give intereserede et bedre overblik over mit rum

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Sendt: 01 Maj 2012 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

er ganske vild med dit setup og følger lidt med i din tråd i baggrunden

Nøøøøøøj hva program har du anvendt?
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Maj 2012 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

LoudandClear skrev:
er ganske vild med dit setup og følger lidt med i din tråd i baggrunden

Nøøøøøøj hva program har du anvendt?

Hehe tak, det er rart at vide

Jeg har brugt SolidWorks - Jeg arbejder med CAD/CAM og CNC maskiner på et højere niveau, så jeg har adgang til nogle gode programmer

<< Forrige Side af 24 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes