Tilbage til HIFI4ALL.DK 31. maj 2025 | 13:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mx jelle’s anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hbuus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 27 December 2012 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Det ser godt ud
Til top Vis hbuus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hbuus

mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Januar 2013 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Det her stået lidt stille til de sidste par dage pga. sygdom, nytår osv. Lidt er der dog sket. Hjørnerne er blevet fyldt ud med
en blanding af savsmuld og trælim, og er blevet slebet ned, så de nu er helt usynlige igennem stof! Næste skridt er at få
skåret rockwool til.

Der ud over er mit nye Teralink X2-M board blevet offer for det der nu engang sker på mit værelse, det bliver støvet!
Så en midlertidig kasse er blevet lavet, for at holde det værste væk fra det.
Jeg fandt en gammel samledåse over i gemmerne, som er blevet klippet lidt til indvendigt er glattet af med en gammel
loddekoble. printet passer lige ned i, og sidder lige præsis i spænd på gummipropperne, som også er blevet klippet lidt til.

Kassen fik lige en gang sort spraymaling, for at den ikke skulle være alt for grim

I toppen er boret huller til luft, selvom printet overhoved ikke bliver varmt.

Stikkene til mit nye kabel er også på vej hjem fra England, men er blevet noget forsinket pga. juleferier og op til nytår osv.
De burde dog være her indenfor et par dage

NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 Januar 2013 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Hvornår bliver du færdig med de 3 rammer?

Kan fortælle mine 6 rammer blev lavet på en god dags tid Er Du lidt langsom i betrækket?
Til top Vis NAD-Mand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-Mand

mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2013 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

NAD-Mand skrev:
Hvornår bliver du færdig med de 3 rammer? Kan fortælle mine 6 rammer blev lavet på en god dags tid
Er Du lidt langsom i betrækket?

Ha ha.. Sådan er det når man kun arbejder lidt på dem en gang i mellem og langt fra hver dag, i stedet for at afsætte en hel
dag til dem Men det har også gået noget langsommere end jeg havde håbet / regnet med

Meenn... Mine er der også lidt mere arbejde i end dine, da mit træ tyndere og dermed skulle have klodser i hjørnerne + alle de
mange huller som er boret, som tog en helveds tid Men jeg kan se på det hele, at jeg hellere må få lettet r*ven og komme
igang

Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 07 Januar 2013 kl. 01:13 | IP-adresse registreret  

mx jelle skrev:
Puha, der har været mange timers musik igennem det dejlige nye grej de sidste par dage men men men. Der er også
sket noget andet! Jeg har jo et projekt igang, og det skal selvfølgelig ikke gå helt istå

Jeg har fået lavet mit ophængningssystem til rammerne, og de er nu blevet monteret på vægen (Dog tomme)

Det er noget nemmere at arbejde med at montere dem, inden de er lavet færdige, og få dem til at hænge i samme højde
samt lige, bore og holde osv Princippet i ophængningen er taget fra skabe, med 2 trekanter som trækker mod hinanden
og dermed bliver den holdt ind mod vægen samtidigt med oppe. Her er en skitse.

Det sorte er væggen, samt det bræt der er sat på det, og den røde er brædtet som sidder på rammen. Når det bliver trykket
ned, klemmes rammen ind mod vægens, samt holdes oppe. På denne måde er de uhyre nemme at tage ned og sætte op
igen, hvis det af en eller anden grund skulle have interesse

Jeg har holdt noget stof over hjørnerne, og det ser ud til at jeg skal igang med at arbejde lidt mere med hjørnerne, da de
skal fyldes ud i samlingerne og slibes til. Tyndt stof som er trykket godt til at ret afslørende med kanter selvom de er små

Flot projekt du har gang i  Jeg er meget spændt på at hører, hvor meget forskel det gør mht. til lyden. Hvis det virkelig rykker, så må jeg jo i gang med Rockwool

Bio: Avalon & Velodyne
Til top Vis Chriss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chriss

NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 Januar 2013 kl. 01:17 | IP-adresse registreret  

Chriss @ Jeg kan fortælle dig, dét er noget der rykker, hvis de bliver placeret de rigtige steder  Og tilføj noget diffuserende materiale, så begynder det at spille bass. 
Til top Vis NAD-Mand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-Mand

mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2013 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Der kommer selvfølgelig en update Chriss, men den behøver du ikke vente på, gå blot igang Forbedringen er MARKANT!
Rummet betyder såååå meget for lyden

Forresten, så kommer der også en update fra projektet senere idag fra weekenden

mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 August 2013 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Hold da op, jeg er jo gået helt i stå med at opdatere denne tråd! Det må vi hellere rette op på!

Rammerne er selvfølgelig for længst færdig og hold da op de virker! Det samme som jeg skrev med dynen, da jeg testede
med den, og så bare mere af det hele. Man kan klart høre at det noget tungere og stivere batts dæmper noget mere og
skarpere, hvis man kan sige det sådan. Det hele står lige en tand mere klart og præcist, end bare med dynen, som var en
kæmpe forbedring!

Opfordring til alle der går op i lyd, kom igang og find den lille DIYer frem, de behøves slet ikke at gøres så voldsomt som
mit, blot ind simpel ramme bag på battsen, ligesom mange andre på nettet!

Her er lidt billeder af det sidste af bygge processen.

Her er battsene skåret til og der er skåret plads til ophænget bag på. 2 batts er i hver ramme, der er dog skåret lidt af
tykkelsen på den ene (selvfølgelig har jeg vendt den tilpassede side ind mod den anden batts, for at få pæne lige overflader
udadtil)

Batsene holdes på plads og store søm, som går ned igennem battsen og som sørger for at overgangen mellem rammen og
batsen er helt jævn og at den forbliver det.

Her en færdig ramme, som bare mangler betræk.

Her er betrækket bag på sat på. Det bliver selvfølgelig trukket helt til alle steder, samt får nogle flere klips, når frontstoffet
skal klipses på. Det er på for at holde evt. drys og fnuller inde og bare man har pakket det ind sådan her, så skulle der
absolut ikke være nogle sundhedsproblemer med at have rockwool sådan her i sit hjem

Her er frontstoffet ved at blive sat på den sorte af rammerne. Det foregår med klipsemaskine på trykluft, hvilket går meget
nemt, når bare man strammer stoffet godt ud.

Her er de 3 færdige rammer og jeg synes resultatet ser meget professionelt ud og det er bestemt noget jeg vil være bekendt
at have hængende i mit hjem!

Her ses hvordan hjørnerne er foldet ind under, for at gøre samlingerne så usynlige som muligt. Det er lykkedes rigtig godt!
Jeg mangler lige at klippe det overskydende af bagsiden, men det er ikke noget men ser når de er sat op.

Alt i alt er jeg MEGET tilfreds, selvom processen har været et godt stykke tid undervejs, men det har nu været min egen
skyld Både lydmæssigt og æstetisk er jeg godt tilfreds! Desværre har jeg ikke fået nogle målinger med dem på vægen
og de er nu taget ned igen, og står i flytterod til min kommende studielejlighed med kæresten. Men her lover jeg der nok
skal komme både billeder og målinger "ad libitum", når jeg kommer på plads.

Til sidst, så har jeg også fået spikes sat under mine højtalere, som det ses her.

Hold da op det har også gjort en forskel! Højtalerne står meget bedre og vipper ikke så nemt, som før hvor de stod direkte
på gulvtæppet. De står meget bedre fast. Det har givet et mere præcist lydbilled og ikke mindst løsrevet lyden meget fra
højtalerne, så det kommer mere ud i rummet og er mere virklighedstro. Der er også endelig kommet lidt perspektiv i lyden
med denne upgrade

Det var alt for denne gang. Der kommer selvfølgelig mere når jeg kommer på plads i den nye bolig

Ps. håber antallet af billeder passer, jeg har forsøgt kun at ligge billeder ind af det nødvendige for at forklare processen og
ikke nogle dubleter.

jjsilverstone
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 August 2013 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtigt godt ud. Men skal vi ikke se dem på væggen ?
Til top Vis jjsilverstone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jjsilverstone

mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 August 2013 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Jo det skal i da, men som der står fik jeg ikke taget billeder af dem på væggen, og nu er jeg midt i flytterod til studelejligheden,
så de er ikke på væggen pt. Men der kommer selvfølgelig billeder af dem og resten af setuppet i de nye omgivelser, når
det falder på plads

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 07 August 2013 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Det ser jo godt ud efterhånden, endda så det (plade)batter. Ved at henvise til de andre sider her i tråden, kan du netop undgå dubletter, når du loader billeder i din tråd. Det bruger jeg meget i min "snell" tråd.

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Sendt: 07 August 2013 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Det er da nogle fine absorbenter du har fået stykket sammen dér, flot arbejde. Ser frem til nogle billeder fra din nye hybel,
hvor de hænger på væggen.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

akseldalgard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2013
Sendt: 08 August 2013 kl. 02:07 | IP-adresse registreret  

Hey, flotte akustikplader du har lavet. Hvor købte du stoffet med mønstret henne.
Til top Vis akseldalgard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af akseldalgard

mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2013 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Jo tak allesammen!

Akseldalgard: Underligt nok var det klart sværere at finde noget stof som passede mig til fronten, end at bygge resten. Var i
mange butikker og brugte en del timer på nettet. Tricket er jo, at stoffet heller ikke må være for tæt vævet, da lyden så ikke
kommer så nemt ind til absorbanserne. Det skal gerne være sådan man kan trække vejret igennem det, rimeligt ubesværet.
Efter mange stofprøver endte jeg med det stof i metermål fra dekorias webshop, men det er bestemt ikke billigt og klart den
dyreste ppost i dette byggeri! Det sorte er købt på tilbud i jysk og det til bagsiden er det billigste stræklagen de har i
jysk

Allanowich: Billederne er uploadet til imageshack, og har været det hele vejen igennem tråden. Når jeg vil have mange
billeder ind af setuppet i nye omgivelser nu her, så bliver der også smidt et link til en mappe i min dropbox, så man kan se
flere billeder hvis man vil, ligesom jeg meget gerne selv vil i andres tråde Jeg regner også med at smide et link i første
indlæg til en mappe, da næsten alle billederne der er redigeret væk af mit første setup.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 08 August 2013 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Mønsteret minder ret meget om rillerne i en lp.......

mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2013 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Nemlig! Det har jeg valgt for at få dem til at dæmpe på en anden måde og dermed få dem til at påvirke til en mere analog lyd!

Savklinge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 08 August 2013 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

mx jelle skrev:
Nemlig! Det har jeg valgt for at få dem til at dæmpe på en anden måde og dermed få dem til at påvirke til en mere analog lyd!

Hejsa!
Ja lidt sort (vinyl) humor er godt,
ja de rammer er meget pæne
(også stoffet)

M V H   SAVKLINGE
Til top Vis Savklinge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Savklinge

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 08 August 2013 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

mx jelle skrev:
Jo tak allesammen!

Akseldalgard: Underligt nok var det klart sværere at finde noget stof som passede mig til fronten, end at bygge resten. Var i
mange butikker og brugte en del timer på nettet. Tricket er jo, at stoffet heller ikke må være for tæt vævet, da lyden så ikke
kommer så nemt ind til absorbanserne. Det skal gerne være sådan man kan trække vejret igennem det, rimeligt ubesværet.
Efter mange stofprøver endte jeg med det stof i metermål fra dekorias webshop, men det er bestemt ikke billigt og klart den
dyreste ppost i dette byggeri! Det sorte er købt på tilbud i jysk og det til bagsiden er det billigste stræklagen de har i
jysk

Allanowich: Billederne er uploadet til imageshack, og har været det hele vejen igennem tråden. Når jeg vil have mange
billeder ind af setuppet i nye omgivelser nu her, så bliver der også smidt et link til en mappe i min dropbox, så man kan se
flere billeder hvis man vil, ligesom jeg meget gerne selv vil i andres tråde Jeg regner også med at smide et link i første
indlæg til en mappe, da næsten alle billederne der er redigeret væk af mit første setup.

Hvad er NAVNET på det flotte stof (og mønster) fra Dekoria??

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

akseldalgard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2013
Sendt: 09 August 2013 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

Kan du ikke skrive et link til stoffet :)
Til top Vis akseldalgard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af akseldalgard

mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2013 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Hold da op, skal alle nu til at have fingrene i det, så skulle jeg da have købt noget andet, for at have noget specielt og ud over
det sædvanlige

På min faktura står der "Stof 144-72 fra kollektionen Malmo" til 90,90 kr. meteren. Der er gået 3 meter til de 2 rammer der,
med ombuk osv.

Edit: Kan se de ikke længere har den på hjemmesiden, så den forhandles nok ikke mere Øv også, så skulle jeg have købt
mere hjem Men det er jo også over et halvt år siden jeg købte det. Det er ellers noget fedt stof. Der sker lidt på det, men
stadig noget man kan have hængende i moderne indretning, uden at det bare bliver 3 helt hvide eller sorte rammer

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes