Hold da op, jeg er jo gået helt i stå med at opdatere denne tråd! Det må vi hellere rette op på!
Rammerne er selvfølgelig for længst færdig og hold da op de virker! Det samme som jeg skrev med dynen, da jeg testede
med den, og så bare mere af det hele. Man kan klart høre at det noget tungere og stivere batts dæmper noget mere og
skarpere, hvis man kan sige det sådan. Det hele står lige en tand mere klart og præcist, end bare med dynen, som var en
kæmpe forbedring!
Opfordring til alle der går op i lyd, kom igang og find den lille DIYer frem, de behøves slet ikke at gøres så voldsomt som
mit, blot ind simpel ramme bag på battsen, ligesom mange andre på nettet!
Her er lidt billeder af det sidste af bygge processen.
Her er battsene skåret til og der er skåret plads til ophænget bag på. 2 batts er i hver ramme, der er dog skåret lidt af
tykkelsen på den ene (selvfølgelig har jeg vendt den tilpassede side ind mod den anden batts, for at få pæne lige overflader
udadtil)
Batsene holdes på plads og store søm, som går ned igennem battsen og som sørger for at overgangen mellem rammen og
batsen er helt jævn og at den forbliver det.
Her en færdig ramme, som bare mangler betræk.
Her er betrækket bag på sat på. Det bliver selvfølgelig trukket helt til alle steder, samt får nogle flere klips, når frontstoffet
skal klipses på. Det er på for at holde evt. drys og fnuller inde og bare man har pakket det ind sådan her, så skulle der
absolut ikke være nogle sundhedsproblemer med at have rockwool sådan her i sit hjem
Her er frontstoffet ved at blive sat på den sorte af rammerne. Det foregår med klipsemaskine på trykluft, hvilket går meget
nemt, når bare man strammer stoffet godt ud.
Her er de 3 færdige rammer og jeg synes resultatet ser meget professionelt ud og det er bestemt noget jeg vil være bekendt
at have hængende i mit hjem!
Her ses hvordan hjørnerne er foldet ind under, for at gøre samlingerne så usynlige som muligt. Det er lykkedes rigtig godt!
Jeg mangler lige at klippe det overskydende af bagsiden, men det er ikke noget men ser når de er sat op.
Alt i alt er jeg MEGET tilfreds, selvom processen har været et godt stykke tid undervejs, men det har nu været min egen
skyld

Både lydmæssigt og æstetisk er jeg godt tilfreds! Desværre har jeg ikke fået nogle målinger med dem på vægen
og de er nu taget ned igen, og står i flytterod til min kommende studielejlighed med kæresten. Men her lover jeg der nok
skal komme både billeder og målinger "ad libitum", når jeg kommer på plads.
Til sidst, så har jeg også fået spikes sat under mine højtalere, som det ses her.
Hold da op det har også gjort en forskel! Højtalerne står meget bedre og vipper ikke så nemt, som før hvor de stod direkte
på gulvtæppet. De står meget bedre fast. Det har givet et mere præcist lydbilled og ikke mindst løsrevet lyden meget fra
højtalerne, så det kommer mere ud i rummet og er mere virklighedstro. Der er også endelig kommet lidt perspektiv i lyden
med denne upgrade
Det var alt for denne gang. Der kommer selvfølgelig mere når jeg kommer på plads i den nye bolig
Ps. håber antallet af billeder passer, jeg har forsøgt kun at ligge billeder ind af det nødvendige for at forklare processen og
ikke nogle dubleter.