Tilbage til HIFI4ALL.DK 31. maj 2025 | 13:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Hos Pannerup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 20 Oktober 2012 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Pannerup skrev:

Hej Chriss

Jeg takker for ordene

Jeg regner med at smide lidt flere billeder op af Katana'erne samt en beskrivelse af dem senere - so keep an eye out

Kombinationen af Pass Int. 30A og Audia CD One er jeg udemærket tilfreds med. Der er naturligvis altid nogle steder, man ville ønske tingene lidt anderledes - det kender du sikkert alt til.

Var der ikke noget med du havde kørt med Pass Int. 150 og Audia CD One i kombi med et sæt Vienna BCG?

Ja kender rigtig godt det med, at man ville ønske tingene lidt anderledes - det er det der kommer til at koste mange penge

Jeg har kørt med:

Pass Labs Int 150 og Audia CD One med B&W 803D

Pass Labs Int 150 og Audia CD One med Avalon Ascendant

Pass Labs XP10 & XA60.5 og Audia CD One med Avalon Eidolon

Pass Labs XP10 & XA60.5 og McIntosh MCD1100 med Vienna - The Music

og en masse andet...

Pass Labs Int 30A har jeg kun hørt hos andre

Bio: Avalon & Velodyne
Til top Vis Chriss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chriss

Filmtosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Oktober 2012 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Lækkert setup du har dig der

Mega flotte højtalere de der Katana

Sven Palvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 20 Oktober 2012 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Pannerup skrev:

Ronnie B. R. skrev:
hvad er det for nogle fødder du har planer om?

hvad er dine plane for rummet?

Fødderne er endnu ikke sat i produktion, men er designmæssigt de samme som sidder på alle V3 modellerne fra Gemme Audio.

Designet ser sådan ud:

Beskrivelsen af dem er:

The LEAF by Arteluthe.

Leaf is a suspension system for audio loudspeakers, which effectively filters out energy propagation from loudspeaker to room and vice-versa.

Available november 1st 2012, Leaf is made from laser cut, cold forged steel, which is polished and plated. The Leaf system comes with a variety of different density dampers design to accomodate loudspeakers and audio equipment of different mass.

Different finishes are available as per custom request: chrome, gold, silver, copper... Science never looked so good.

I forbindelse med købet af højttalerne var jeg i kontakt med Robert Gaboury (designer og udvikleren af Gemme Audio højttalerne) for at høre, hvorvidt han kunne skaffe mig nogle andre fødder, end dem som sidder på mine Katana'er.

De spikes, der sidder på mine er forfærdelige ustabile - hvorfor jeg heller ikke bruger dem i dag med en datter på 14 måneder i huset.

Hvad rummet angår, så er planerne fortsat at få Troldtekt akustik plader op i hvid og ultrafin design. Tanken er at pille det eksisterende loft ned, således Troldtekt pladerne bliver monteret op mod dampspærene - dog med nogle cm. luft imellem.

Det vil være klogt, at vente med Troldtex, og først gøre det andet der er nødvendigt for akustikken i stuen. Få først styr på bassen med bastraps og vurder så bagefter næste trin.

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 Oktober 2012 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Lækkert ser det ud Pannerup

Super lækre højttalere du har fået der.

Smukt.

Edit. Du siger bare til på en PB som vi har skrevet om

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2012 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

hej Pannerup

Takker for lyttet og besøget og fin forplejning. Satme nogen gode frankfurter og kartovlesalat

Synes at dit system synger specielt efter at vinfik andre strømkabler på. Din Int 30 Pass voksede i den grad og specielt chord signature ht
Kablet gled godt ind i systemet. Er du tosset det sagde godaw i bunden. Stram og fyldig. Det som jeg især lagde mærke til var den transperans dine
Katana spillede med. Virkelig lækkert og sikken finish de Katana har.

Morell
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Neon^

Bruger siden: 28 Februar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 28 Oktober 2012 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Dejligt at se et sæt Gemme! Jeg er særdeles glad for den lyd Kantana'erne prestere og deres finish er bare i orden...
Hørte dem hos Mindtech i sommers, og ærger mig lidt over at jeg desværre ikke kan høre dem igen nu her til vores besøg hos
ham på tirsdag.

Rigtigt fedt med din tilgang til opsætning osv...-og din bedre halvdel må være svært fleksibel hvad det angår!

Pannerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Oktober 2012 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

hej Pannerup

Takker for lyttet og besøget og fin forplejning. Satme nogen gode frankfurter og kartovlesalat

Synes at dit system synger specielt efter at vinfik andre strømkabler på. Din Int 30 Pass voksede i den grad og specielt chord signature ht
Kablet gled godt ind i systemet. Er du tosset det sagde godaw i bunden. Stram og fyldig. Det som jeg især lagde mærke til var den transperans dine

Hey...

Det er skam mig som takker for det kortvarige lån af kabler.

Jeg havde i forvejen en begrundet formodning om, at strømkablerne kunne give et ikke uvæsentligt løft herhjemme. Det PS Audio AC-10 synes jeg gjorde det bedst på Pass'en af de kabler vi prøvede.

Det var også en fornøjelse af prøve de Chord Signature - det er nok det mest bastunge højttalerkabel, jeg nogensinde har lagt øre til. Det havde en loudness-effekt uden over det sædvanlige, uden det gik udover detajleringen i lydbilledet. Kablet kræver nok, at man har højttalere og rum til at bære dette.

Det var fedt at få en prøve på, hvilket potentiale der ligger i mit setup på kablerne. Så alt i alt nogle gode timer i musikkens tegn. Jeg blev i hvertfald ikke mindre glad for, at jeg anskaffede Katana'erne.

Til top Vis Pannerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pannerup

Pannerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2012 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Morell skrev:
Dejligt at se et sæt Gemme! Jeg er særdeles glad for den lyd Kantana'erne prestere og deres finish er bare i orden...
Hørte dem hos Mindtech i sommers, og ærger mig lidt over at jeg desværre ikke kan høre dem igen nu her til vores besøg hos
ham på tirsdag.

Rigtigt fedt med din tilgang til opsætning osv...-og din bedre halvdel må være svært fleksibel hvad det angår!

Ja.. Der er flere, som har været et smut forbi Bjørn og lytte til de Katana'er. Han har dog mig bekendt stadig et sæt Tanto V2 stående, så der er da mulighed for at høre Gemme Audio i aften.

Jeg kommer ikke, da jeg har et bankmøde kl. 7 i morgen tidligt, som jeg skal forberede mig til i aften

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 Oktober 2012 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Tillykke med de nye ht, Pannerup!

Da jeg hørte Gemme på sommerens messe, var det jeg lagde mest mærke til netop den transparens, som M4L også nævner.
Og flotte er de jo også!
Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

Pannerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2012 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

finlytteren skrev:
Tillykke med de nye ht, Pannerup!

Da jeg hørte Gemme på sommerens messe, var det jeg lagde mest mærke til netop den transparens, som M4L også nævner.
Og flotte er de jo også!

Takker

Hvis det er messen i Them, du hentyder til, så var det ikke en Katana du hørte, men en Vivace.

Katana er en lidt anden bæst

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2012 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Pannerup skrev:

Music4life skrev:

hej Pannerup

Hey...

Det er skam mig som takker for det kortvarige lån af kabler.

Jeg havde i forvejen en begrundet formodning om, at strømkablerne kunne give et ikke uvæsentligt løft herhjemme. Det PS Audio AC-10 synes jeg gjorde det bedst på Pass'en af de kabler vi prøvede.

Det var også en fornøjelse af prøve de Chord Signature - det er nok det mest bastunge højttalerkabel, jeg nogensinde har lagt øre til. Det havde en loudness-effekt uden over det sædvanlige, uden det gik udover detajleringen i lydbilledet. Kablet kræver nok, at man har højttalere og rum til at bære dette.

Det var fedt at få en prøve på, hvilket potentiale der ligger i mit setup på kablerne. Så alt i alt nogle gode timer i musikkens tegn. Jeg blev i hvertfald ikke mindre glad for, at jeg anskaffede Katana'erne.

Jeg sagde det jo

Chord signature er bastungt. ELSKER bas

Men dine ht sang med de kabler

Pannerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2012 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Jeg sagde det jo

[/QUOTE]

Skynd du dig nu bare at sælg de kabler billigt til mig, inden du bliver træt af alt den bas

kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2009
Sendt: 30 Oktober 2012 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Til top Vis kennlh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennlh

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2012 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Pannerup skrev:

Jeg sagde det jo

[/QUOTE]

Skynd du dig nu bare at sælg de kabler billigt til mig, inden du bliver træt af alt den bas

[/QUOTE]

De kabler som kennlh henviser til er de kabler som jeg omtalte overfor dig

Med nyeste stik. Prøv at kontakte ham. Han er fra vores hifi klub

Pannerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2012 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Er gjort

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2012 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Pannerup skrev:
Er gjort

kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2009
Sendt: 30 Oktober 2012 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Pannerup skrev:
Er gjort

Til top Vis kennlh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennlh

Pannerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2012 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Der er lidt stille herhjemme, idet jeg har solgt alle mine strømkabler og ikke fået noget nyt hjem endnu til at "show-off". Derfor tænkte jeg, at bruge lidt tid til at skrive lidt om min seneste erhvervelse - Gemme Audio Katana V2.

Gemme Audio:
Kort fortalt er Gemme Audio et canadisk firma, der blev stiftet i 2005 af Robert Gaboury og Jean-Pierre Boudreau. Robert er udvikler og designer. Han har bygget højttalere i over 35 år og mødte Jean-Pierre, da han via en internhandel købte et sæt koncepthøjttalere af Robert bestykket med Fostex enheder. Da Jean-Pierre efterspurgte mere, dannede de fælles front og stiftede Gemme Audio. Formålet var at producere hornladede højttalere. Den præcise teknologi bag kender jeg ikke, men kabinetdesignet skulle være designet som et horn inden i - i mine Katana'er er denne hornkonstruktion 2,5 meter.

Her er de begge i gang med at samle deres først kommercielle højttalere - Concerti 108 (Det er Robert til venstre og Jean-Pierre til højre.)

I sommeren 2012 forlod Robert Gemme Audio og mig bekendt er Gemme Audio under afvikling. Højttalerne (kabinetter, fødder m.v.) blev produceret i Kina, og kvaliteten har været for svingende. Robert har startet sit eget op under navnet Arteluthe.

Beskrivelse af Gemme Audio Katana V2:
Interessen for højttaleren fik jeg for alvor efter et besøg hos Mindtech. Lytterummet her er et besøg værd, ligesom Bjørn serverer en god kop kaffe, og er flink med en god snak.

V2 står for version 2 i den hornladede konstruktion. Gemme Audio har lavet 3 versioner i alt, hvor kabinettet i V3 modellerne er afstivet yderligere, og alle modeller forsynet med resonans absorberende chrom fødder.

Katana V2 er en to-vejs gulvhøjttaler, der er forsynet med en 1,5" accuton keramisk diskant og en 7" bass/mellemtone ligeledes fra accuton. Delfilteret er first order - mundorf supreme capacitor.

Enhederne er afskærmet af en stålkappe/gitter, hvilket er en fordel, når man har pilfingre i huset J

Et billeder:

Her er lidt yderligere specifikationer:
Frekvensrespons                              38 - 20.000 hz
Impendance                                          8 Ohm (minimum 7 ohm, gennemsnitlig 10 ohm)
Fysisk størrelse                                1.020 x 200 x 460 mm (HxBxD)
Vægt                                                       43 kg pr. stk.

Højttalerne har nogle lækre features, hvis man ligesom mig har et lytterum, der driller lidt.

Katana V2 er udstyret med et såkaldt VFlex Extreme bass port tuning. Basporten på højttalernes bagside er udstyret med en aluminiums basport, hvor man har mulighed for at tune bassen via den medfølgende specialfremstillede bastuningsring af gummi.

Her er et billede:

Højttalerne er endvidere forsynet med ikke mindre end 3 sæt terminaler, hvorfor er der mulighed for bi-wiring og bi-amping.  Det nederste sæt terminaler (low) er til bas/mellemtonen, mens de to øverste (high 1 og 2) er til diskanten.

Man kan kun benytte et af de to øverste sæt terminaler af gangen. Ved at skifte mellem terminaler kan man ændre på diskanten via delfilteret med 1,5 db.

De medfølgende jumpers af sølv er fra cardas.

Her er et billede:

Nå, jeg må vist hellere komme i gang med at lede efter strømkabler, så jeg kan lytte til lidt musik igen. Ellers ender jeg sikkert bare med en hel roman herinde ;-)

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2012 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Smukt

Pannerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2012 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

NYT NYT NYT.....

Så kom er strøm til skidtet igen.

Fandt sådan et par fremragende "lakrids" kabler, hvor det ene endda bare sad og ikke gjorde nytte på min stationære pc

Her er lige et show-off billede:

Hvordan præsterer sådan et sæt kabler så?

Jamen når det er tilsluttet, så kommer der lys i displayet, når man trykket på on-knappen, ligesom cd-afspilleren også registrerer kommandoer fra fjernbetjeningen. Det er ved første hånd jo klasse

Rent spillemæssigt er der også sikker gevinst med disse kabler. Der kommer lyd ud af begge højttalere, og det hele bliver præsenteret som en flot homogen og monoton masse.

Ingen grund til at spilde tid på at diskutere luft mellem instrumenter, dynamisk formåen samt dybde og højde i soundstagen - med disse kabler er man bare ligeglad med sådan noget pjat

Måske man bare skulle bygge hele setuppet op omkring disse kabler - efter et "I don't care"-princip?

Man ville helt sikkert blive en hel del bekymringer, overtro, investeringer og diverse debatter på nettet fattigere...  Ligesom musikindkøb bliver en hel del lettere. Hvorfor ikke bare komme musikproducenterne og deres dårlige indspilninger i forkøbet og anskaffe sig et anlæg opbygget efter princippet - I don't care?

(Advarsel - Der kan i ovenstående tekst mellem linierne forekomme visse indforståetheder, der med et andet dansk ord også kaldes for ironi)

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes