Forfatter |
|
Pannerup Forum Bruger

Bruger siden: 24 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 142
|
Sendt: 29 November 2012 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
Super godt inlæg! 
|
|
|
Jamen jeg takker.
Jeg har altid nydt at læse forumtråde over forskellige brugeres hifi og anmeldelser. Man har tidligere stort set altid kunne finde en reference til hvilket som helst udstyr.
Jeg ønsker, at mit galleri fortsætter i samme ånd, som mange før mig har holdt, og som jeg har nydt godt af at læse. Er ked af at flere af disse brugere ikke længere er at finde her på siden ligesom en stor del erfaringsudveksling gik tabt, da AVT lukkede.
Viden- og erfaringsdeling er for mig en vigtig del af denne hobby og kan spare dig for en del fejlkøb.
|
Til top |
|
|
Pannerup Forum Bruger

|
Sendt: 29 November 2012 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bob Dylan skrev:
Blindtesten viser at det er som kejserens nye klæder. Du er endnu et offer for smart markedsføring fra en branche som desperat leder efter omsætning. Brug din sunde fornuft.
Mvh Bob D |
|
|
Tja.. Nu skrev jeg ikke, at der ingen forskel var - bare at forskellen ikke var større, end jeg havde forventet.
Jeg giver heller ikke så let op, derfor er der netop også nyt vej 
|
Til top |
|
|
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 29 November 2012 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pannerup skrev:
Bob Dylan skrev:
Blindtesten viser at det er som kejserens nye klæder. Du er endnu et offer for smart markedsføring fra en branche som desperat leder efter omsætning. Brug din sunde fornuft.
Mvh Bob D |
|
|
Tja.. Nu skrev jeg ikke, at der ingen forskel var - bare at forskellen ikke var større, end jeg havde forventet.
|
|
|
Hvad skal der til for at du giver op? :-) Er det fordi du rent faktisk synes dit anlæg ikke spiller optimalt, eller er det bare lysten og glæden ved noget nyt der får dig til at søge videre?
|
Til top |
|
|
Pannerup Forum Bruger

|
Sendt: 30 November 2012 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
Pannerup skrev:
Bob Dylan skrev:
Mvh Bob D |
|
|
|
|
|
Hvad skal der til for at du giver op? :-) Er det fordi du rent faktisk synes dit anlæg ikke spiller optimalt, eller er det bare lysten og glæden ved noget nyt der får dig til at søge videre?
|
|
|
Jeg har de sidste 2 år sammensat det elektronik, jeg har i dag, og som jeg iøvrigt er godt tilfreds med. Nu er tiden kommet til kabler. Jeg har i 2 omgange hørt andre kabler end mine egne gøre en forskel i mit setup. Derfor søger jeg denne forskel.
Jeg stopper ikke med at eksperimentere med optimeringer i mit setup, før jeg føler, at jeg er nået i mål, og fået det optimale ud af mit setup.
Jeg nyder at lytte hele musiksamlingen igennem, hver gang jeg tilføjer noget nyt i mit setup. Jeg nyder de utallige timer i sofaen i godt selskab og med et godt glas vin i hånden. Jeg nyder de endeløse diskussioner af lyd, musik og hifi samt at høre andres erfaringer med de samme temaer, og hvorledes de har sammensat deres setup.
Det er min hobby - alt skal ikke være rationelt og gennemtænkt. Entusiasme, nysgerrighed og interessen for god autentisk musik er drivkraften bag min interesse.
Endeligt er det også et spørgsmål om prioriteringer.
Nogen kører rundt i en hurtig og dyr bil. Nogen bruger tusindvis af kroner hver weekend på at gå i byen og drikke sig fra sans og samling. Nogen bruger tusindvis af kroner hver måned på tøj, smykker og duftevand. Jeg er godt tilpas med, at sidde helt stille i sofaen, knap så moderigtig og sikkert til tider også en anelse ildelugtende og bare nyde min musik og de ændringer musikken gennemgår, når jeg ændrer ved mit setup.
Jeg køber ikke nyt bare for at købe nyt. Jeg køber nyt, når det nye gør en forskel i mit setup, men noglegange bliver man bare nød til at prøve sig frem og drage sine egne erfaringer.
Give op? Nej så skulle jeg miste interessen for musik og hifi.
|
Til top |
|
|
Bob Dylan Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 350
|
Sendt: 30 November 2012 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pannerup,
Jeg har stor sympati for dit valg af hobby, som jeg deler med dig. Og du har et superfedt og flot anlæg. 
Jeg siger bare du bruger dine penge forkert, når du køber meget dyre powerkabler, fordi du bilder dig ind man kan høre forskel. Det kan man ikke!
Hele forsyningsvejen er udført i ganske almindelig kobber og aluminium. Hvorfor tror du at det har nogen betydning af der sidder 1,5 m ledning som er udført i 99,99999999999999??? % rent kobber ud af en kilometerlang forsyningslinje?
Nu ved jeg ikke om jordledningen i dine kabler er forbundet til en skærm omkring de strømførende ledninger i powerkablet. Men det er en kæmpe misforståelse at anvende en beskyttelseledning som støjskærmning. Der er så meget støj i en beskyttelsesjord!
Det virker også som om at nogle HIFI-nørder (jeg er selv HIFI-nørd ) tror at schukostik er bedre de almindelige danske stik. Det er de ikke!
Jeg respekterer hvis du køber kablerne fordi de er flotte, men at de skulle lyde bedre ... Jeg siger bare at det er kejserens nye klæder og rent marketingbedrag. Jeg har intet imod god markedsføring eller branchen tjener penge.
Tja bum!
Vh Bob Dylan
|
Til top |
|
|
Pannerup Forum Bruger

|
Sendt: 30 November 2012 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bob,
Jeg sætter pris på dine bekymringer på mine vegne, og måske en dag jeg kommer til at dele samme holdning som dig.
Indtil videre vil jeg dog eksperimentere lidt med strømkabler og de andre kabler iøvrigt også for at danne mine egne erfaringer.
|
Til top |
|
|
Sven Palvig Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 803
|
Sendt: 30 November 2012 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bob Dylan skrev:
Mvh Bob D |
|
|
Hvis blindtest styrede udviklingen, var den gået i stå for mange år siden.
Brug ørene og ens sunde fornuft og vær kritisk. Men blindtest er ikke nødvendigvis godt. Stres kan påvirke. Man lytter måske til det forkerte osv. __________________ Mvh. Sven
|
Til top |
|
|
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 30 November 2012 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pannerup skrev:
sigma6 skrev:
Pannerup skrev:
Bob Dylan skrev:
Mvh Bob D |
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeg har de sidste 2 år sammensat det elektronik, jeg har i dag, og som jeg iøvrigt er godt tilfreds med. Nu er tiden kommet til kabler. Jeg har i 2 omgange hørt andre kabler end mine egne gøre en forskel i mit setup. Derfor søger jeg denne forskel.
Jeg stopper ikke med at eksperimentere med optimeringer i mit setup, før jeg føler, at jeg er nået i mål, og fået det optimale ud af mit setup.
Jeg nyder at lytte hele musiksamlingen igennem, hver gang jeg tilføjer noget nyt i mit setup. Jeg nyder de utallige timer i sofaen i godt selskab og med et godt glas vin i hånden. Jeg nyder de endeløse diskussioner af lyd, musik og hifi samt at høre andres erfaringer med de samme temaer, og hvorledes de har sammensat deres setup.
Det er min hobby - alt skal ikke være rationelt og gennemtænkt. Entusiasme, nysgerrighed og interessen for god autentisk musik er drivkraften bag min interesse.
Endeligt er det også et spørgsmål om prioriteringer.
Nogen kører rundt i en hurtig og dyr bil. Nogen bruger tusindvis af kroner hver weekend på at gå i byen og drikke sig fra sans og samling. Nogen bruger tusindvis af kroner hver måned på tøj, smykker og duftevand. Jeg er godt tilpas med, at sidde helt stille i sofaen, knap så moderigtig og sikkert til tider også en anelse ildelugtende og bare nyde min musik og de ændringer musikken gennemgår, når jeg ændrer ved mit setup.
Jeg køber ikke nyt bare for at købe nyt. Jeg køber nyt, når det nye gør en forskel i mit setup, men noglegange bliver man bare nød til at prøve sig frem og drage sine egne erfaringer.
Give op? Nej så skulle jeg miste interessen for musik og hifi.
|
|
|
Jeg synes det det er rart du skriver at, du ikke altid ønsker at være rationel da det er din hobby. Jeg har selv forholdsvis dyre netkabler...dog også et sæt til låns som jeg køber. Men det er ikke fordi at der er en væsentlig forskel på lyden.
Når jeg hører om folk som køber underlihge hylder, stik og kabler, fortæller de kun om hvor godt det lyder. Det er aldrig en indrømmelse af, at de bare ønsker noget smart og fancy. Hvis vi køber et dyrt spiseborder det jo ikke fordi maden smager bedre, men fordi den måske passer bedre til det øvrige møblement.
|
Til top |
|
|
sold Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Maj 2012 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 133
|
Sendt: 30 November 2012 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pannerup skrev:
Nogen kører rundt i en hurtig og dyr bil. Nogen bruger tusindvis af kroner hver weekend på at gå i
byen og drikke sig fra sans og samling. Nogen bruger tusindvis af kroner hver måned på tøj, smykker og duftevand. Jeg
er godt tilpas med, at sidde helt stille i sofaen, knap så moderigtig og sikkert til tider også en anelse ildelugtende og bare
nyde min musik og de ændringer musikken gennemgår, når jeg ændrer ved mit setup. |
|
|
Super-velformuleret og right to the point. Hver mand sin last - og lyst. Hvem skulle dog fortælle dig hvad du skal synes,
hvem har ret til det? Det har du selv.
|
Til top |
|
|
Bob Dylan Forum Bruger

|
Sendt: 01 December 2012 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Come on guys
Mine kommentarer går ikke på folks ret til at have en hobby eller købe ting for ejerglædens skyld.
Jeg siger bare at de der køber powerkabler til mange tusinde kroner, fordi de tror at de får bedre lyd, de har ladet sig
bedrage at smart markedsføring!
Hvis du udskifter 1 m af din vandledning til din bolig, til et klinisk rent rustfrit vandrør, så får du jo ikke renere drikkevand -
eller hvad
Akkurat det samme er tilfældet med dine powerkabler. 1,5 m kabel i en meget fin kobberart ud af en kilometerlang
forsyningslinje ændrer intet!
Happy music
Bob
|
Til top |
|
|
morse3 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 November 2012 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 8
|
Sendt: 01 December 2012 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Bob Dylan Hvis du har en lang bæk eller flod med masser af sten, vandfald osv. som giver en masse uro i vandet et langt stykke af vejen, er der så til sidst en helt lige å uden sten og ujævnheder så vil vandet begynde at flyde stille og roligt igen, hvis du nu endelig vil blive i vand billederne, hvilket dog er alt for primitivt og iøvrigt er vandanalogien helt forkert. Men ikke desto mindre høres fænomenet tit ud som beskrevet.
|
Til top |
|
|
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
Bruger siden: 13 September 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
Sendt: 01 December 2012 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Bob Dylan
Dit mere eller mindere fejlslagen råd til trådstarteren bygger det på pratisk erfaring med strømkabler?
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6372
|
Sendt: 01 December 2012 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bob Dylan skrev:
Come on guys
Mine kommentarer går ikke på folks ret til at have en hobby eller købe ting for ejerglædens skyld.
Jeg siger bare at de der køber powerkabler til mange tusinde kroner, fordi de tror at de får bedre lyd, de har ladet sig bedrage at smart markedsføring! Bob |
|
|
Det er så din mening, cool nok, men respekter dog at andre kan ha´ en anden mening, i stedet for skråsikkert at påpege, at alle andre end dig bli´r snydt . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Bob Dylan Forum Bruger

|
Sendt: 01 December 2012 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå OK, der er flere der har købt dyre power kabler. Jeg kan godt forstå at det kan være svært at erkende at der ingen hørbar
forskel er, hvis man har brugt tusindelapper
Bob
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 01 December 2012 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pas nu på Bob, at du ikke provokerer for meget. Du vil jo da allerhelst være på talefod med folk og kunne komme med gode input i diverse tråde, ikke.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
Bruger siden: 13 September 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
Sendt: 01 December 2012 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bob Dylan skrev:
Nå OK, der er flere der har købt dyre power kabler. Jeg kan godt forstå at det kan være svært at erkende at der ingen hørbar forskel er, hvis man har brugt tusindelapper
Bob |
|
|
Bob
Nu er det ikke fordi at Pannerup's tråd skal sværtesw til med kabel debat hvis han ikke ønsker det. Men jeg syndes at det kunne være rart, hvis du fortalt hvad du har af erfaring med strømkabler, eller om du bare udtaler dig på en teoretisk bagrund. For du har enligt ikke bidraget med andet end ingen ting og en smule støj. Så kom frisk og berig os med din erfaring.
|
Til top |
|
|
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
Sendt: 01 December 2012 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med at lade power-kabeldiskussionen hvile lidt - og måske i stedet finde ud af hvordan vi kan udnytte placeboefekten maksimalt når vi lytter til vores anlæg - det være sig dyrt eller billigt.
Hvordan forbedrer du lytteoplevelsen?
Lyder anlægget ikke bedre om aftenen når der iøvrigt er ro i huset/lejligheden - og ro udenfor. Lyder det ikke bedre når du er afslappet og ikke totalt udkørt efter arbejdsdagens udfordringer. Når du sidder i din bedste stol i dæmpet belysning måske med lidt stearinlys - eller blot skæret fra anlæggets dioder? Du har selvfølgelig tændt anlægget nogle timer før lytningen, og måske skænket dig et dejligt glas af din yndlingsdrik.
God fornøjelse
|
Til top |
|
|
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 730
|
Sendt: 01 December 2012 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bob Dylan skrev:
Nå OK, der er flere der har købt dyre power kabler. Jeg kan godt forstå at det kan være svært at erkende
at der ingen hørbar
forskel er, hvis man har brugt tusindelapper
Bob |
|
|
Jeg har godt nok ondt af dig, siden din hørelse ikke er bedre.
|
Til top |
|
|
jcj1976 Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2012 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 01 December 2012 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pannerup
Fint grej du har .Jeg er sikker på du vil få bedre lyd hvis du får nogle gode strømkabler.For mange forstærkere siden spillede jeg på en Pathos logos
.Jeg gik fra et supra strømkabler til et nordost shiva .I kroner og øre snakker vi om et kabel til 500 og til et til 3000kr.Forbedringen var kæmpe
stor.Det er vel 6-7 år siden men oplevelsen står stadig klart .Det er grunden at jeg stadig bruger nordost kabler og har opgraderet flere gange.
Til Bob din stakkel hvis du ikke kan høre forskel på strømkabler har jeg sgu ondt af dig.Selvfølgelig kræver det at man kender sit anlæg godt før man
opgradere ellers kan det hurtig bliver svært at konstatere hva det lige præcis var de enkelte opgraderinger bidrog med.Men med godt grej kan man
sagtens høre forskel .Tingene er ikke sort/hvide men de stakler der ikke kan høre forskel har jeg sgu ondt af.Bliv bare i jeres tro på der ingen forskel
er.De fleste af den mening har ikke grej til at kunne høre forskel og resten har aldrig prøvet at skifte kabel.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6372
|
Sendt: 02 December 2012 kl. 01:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strand skrev:
Bob Dylan skrev:
Nå OK, der er flere der har købt dyre power kabler. Jeg kan godt forstå at det kan være svært at erkende at der ingen hørbar forskel er, hvis man har brugt tusindelapper
Bob |
|
|
Bob
Nu er det ikke fordi at Pannerup's tråd skal sværtesw til med kabel debat hvis han ikke ønsker det. Men jeg syndes at det kunne være rart, hvis du fortalt hvad du har af erfaring med strømkabler, eller om du bare udtaler dig på en teoretisk bagrund. For du har enligt ikke bidraget med andet end ingen ting og en smule støj. Så kom frisk og berig os med din erfaring.
|
|
|
Synes det er påfaldende, så tavse folk bliver efter en sådan opfordring __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|