Forfatter |
|
Pannerup Forum Bruger

Bruger siden: 24 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 142
|
Sendt: 10 Juni 2013 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lytteindtryk af Siltech og Supra
Siltech LS-110 Classic Mk2:
I lydbilledet er højden er knap så høj som HGA x32. Bredden og dybden er nogenlunde det samme.
Bunden er potent og kontrolleret, mens mellembassen lyder som til at have fået et boost. Det fornemmes klart i covernummeret af One, hvor HGA x32 var mere lean og tynd i sin formidling men til gengæld mere åben i toppen, hvorfor anslagene på strengene ca. 3.40 min henne i nummeret var noget mere direkte og ligefrem på HGA x32.
Toppen på Siltech’et minder mig om Voodoo Ultralinear. Til min smag måtte den gerne have været en anelse mere åben og have en anelse mere kant.
Umiddelbart er det eneste negative jeg har at sige om SIltech kablet, at mellembas og mellemtoneområdet virker i fokus med det resultat, at jeg enkelte gange følte tingene blev en smule mudret, forstået på den måde at tingene flyder lidt sammen for mig - lige der kunne jeg godt bruge mere luft mellem instrumenterne og lidt mindre krop. Ellers spiller det dejligt naturligt og med et godt bas-slam.
Det er et kabel jeg godt kunne leve med i mit setup – særligt bunden imponerer mig mest ved Siltech.
Supra Sword 3.0:
I lydbilledet er højden er anelse lavere end Siltech, men bredden er større. Herudover virker lydbilledets dybde også til at være en anelse dybere i hvert fald virker det som om instrumenterne står en anelse længere fremme i lydbilledet. Mærkes særlig på klaveret på nummeret med Bluesiana Triangle.
Supra har dog ikke den samme detaljerigdom som Siltech kablet.
Bunden er mere kontrolleret på Siltech’et, mens mellembassen er mere letfyldende på Supra. Balancen i kablet hælder lidt mod bunden. Der er væsentligt mere dynamisk anslag på Siltech kablet på Blusiananummeret.
Umiddelbart gør Supra kablet det ikke dårligt, men det er ikke lige det jeg leder efter. Bredden og den lidt letflydende spillestil er charmerende, men jeg vil gerne have mere højde på toppen. Bunden ruller lidt for længe efter min smag, hvilket jeg er sikker på er mit rum, som i højere grad får lov at spille ind.
Musikken:
Rodrigo y Gabriela – One – Live in Japan
http://www.youtube.com/watch?v=ieCahCTmzxw
Bluesiana Triangle – Life’s a One Way Ticket - Bluesiana Triangle
http://www.youtube.com/watch?v=OHuU5jU_4PU
|
Til top |
|
|
Pannerup Forum Bruger

|
Sendt: 14 Juni 2013 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så dukkede der sku en lille pakke op med posten
|
Til top |
|
|
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 730
|
Sendt: 14 Juni 2013 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pannerup skrev:
|
|
|
Flere kabler?
|
Til top |
|
|
Pannerup Forum Bruger

|
Sendt: 14 Juni 2013 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Morell Forum Bruger

Tidl. Neon^
Bruger siden: 28 Februar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 669
|
Sendt: 14 Juni 2013 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pannerup skrev:
Mads57 skrev:
Pannerup skrev:
|
|
|
Flere kabler?  |
|
|
Nærmere en lille dametaske  |
|
|
Meeeeeed hvad i?? __________________ Livet er som en barneskjorte - kort og beskidt
|
Til top |
|
|
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 730
|
Sendt: 14 Juni 2013 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Pannerup Forum Bruger

|
Sendt: 14 Juni 2013 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1008
|
Sendt: 14 Juni 2013 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yter højtalerkabler?
__________________ M.V.H Dpetersen
|
Til top |
|
|
Pannerup Forum Bruger

|
Sendt: 14 Juni 2013 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
And we have a Winner
Det var egentlig heller ikke så vanskeligt, da jeg har fablet om de kabler "længe" nu
Her er et par billeder
Den fine italienske lædertaske:
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1612
|
Sendt: 13 August 2013 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
De ser lækre ud de Yter.. Hvordan spiller de kontra Woodoo Ultralinear?
Næste spørgsmål;
Kan du beskrive lyden i Tanto v2 lidt, hvis du husker?
Er personligt på vej ud i nyt højttalerkøb og harkigget på to vidt forskellige. Jbl array 800 og Gemme Tanto v2 (mangler at høre Tanto v2, hvilket jeg
skal her i weekenden).
Mvh.
|
Til top |
|
|
Pannerup Forum Bruger

|
Sendt: 24 December 2013 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er koldt, det blæser, det regner, det er mørkt....
Ja ja... Vinteren er rigtig kommet over Danmark og hifi-sæsonen har sit højdepunkt. Jeg orker i hvert fald ikke at rejse mig for ret meget andet i denne tid, end for at skifte skive i cd-afspilleren og hente mig en kølig fra køleskabet.
Måtte der være krise i hifi-branchen, kunne jeg tænke mig, at det skyldes andre heller ikke gider bevæge sig nogle steder under disse omstændigheder - og hvorfor også det, når sofaen så fint har formet sig efter ens dertil indrettede?
Julen tilbyder, udover en masse ædelse der blot forstærker trangen til at fede den foran anlægget, også på en masse fridage fra den travle hverdag.
Hvad skal man så få tiden til at gå med?
Jeg har på hifi-fronten et godt stykke tid været tilfreds med mit setup. Ja, som det fremgår af tråden, så er det efterhånden længe siden, at der har været noget at skrive om fra min side
Bruger dog tiden på lidt tweaks også har der også indfundet sig en "ny" komponent i mit setup.
Først lidt om nyerhvervelsen.
Min far havde en oldnordisk tuner liggende, som han vist ikke har brugt de sidste 10-15 år. Derfor står der nu en Denon TU-1500RD i min stuen.
Hvordan lyder vidunderet så?
Ja, jeg skal nok spare jer for en længere forkromet udredelse af dens fortrinligheder ned i mindste detalje og hoppe direkte til konklusionen, som er - pænt ringe
Der er dog en masse god radio i denne tid, og nu hvor jeg alligevel ikke ligger inde med en større samling af julemusik, så bidrager den til skabelsen af lidt julestemning. Desuden er den også fin at have som baggrundsstøj, når man alligevel sidder ved bordet og kaster kalorier indenbords.
Det er dog lækkert, at jeg slipper for at skifte skiver, når radioen spiller. Kunne egentlig godt tænke mig at prøve lidt streaming med tiden. Hvis nogen har erfaringer med, hvorledes sådan en CD One kan indgå i noget så nymodens, så smid gerne lidt erfaringer af sted her.
Noget andet jeg et stykke tid gerne har villet eksperimentere lidt med er afkobling af elektronik.
Jeg faldt derfor over et sæt Herbie's ISO Cups afkoblingsfødder med supersonic hardballs (Det sidste lyder sku lettere perverteret)
Fødderne skulle have deres styrke med forstærkere og rørgrej. De nærmere detaljer af dem kan findes her:
http://herbiesaudiolab.net/compfeet.htm
Formålet og håbet med anskaffelsen af fødderne var primært at få et lidt mere højde på lydbilledet.
Jeg har nu prøvet dem under BAT'en og Audia'en.
På BAT'en oplever jeg, at støjen fra rør'ene bliver mindre, bunden mere kontrolleret og defineret, mens flere smådetaljer i musikken kommer frem. Omvendt synes, jeg lydbilledet har mistet noget i dybden. Det er som om, at stemmer og musikken i det hele taget er flyttet længere tilbage mod højttalerne. Herudover synes jeg at miste noget kant og liv i musikken, både i toppen og bunden.
Fødderne passer sjovt nok bedre på Audia'en, hvor kompromiserne ikke er nært så store. Dog føler jeg stadig jeg taber noget af kanten og dynamikken i musikken mod at få større ro og flere detaljer med.
Tror ikke de ISO cups er noget for mig i det lange løb, men nu får de lov at sidde under afspilleren et stykke tid.
Er der andre, som har erfaringer og succes med afkobling af det elektroniske udstyr i kæden? Og hvad har virket og ikke virket?
Det var en lille update herfra - håber alle får en god jul... Nu vil jeg smide en steg i ovnen og skrælle lidt kartofler
God jul
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 24 December 2013 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pannerup skrev:
Ja, jeg skal nok spare jer for en længere forkromet udredelse af dens fortrinligheder ned i mindste detalje og hoppe direkte til konklusionen, som er - pænt ringe  |
|
|
Årsagen til din konklusion , kan muligvis henføres til stationsvalget :)
Kommer min skalaviser af og til forbi græmmes jeg simpelthen - prøv at hitte P4 aften, og se om ikke det hlælper
Pannerup skrev:
Er der andre, som har erfaringer og succes med afkobling af det elektroniske udstyr i kæden? Og hvad har virket og ikke virket?
Det var en lille update herfra - håber alle får en god jul... Nu vil jeg smide en steg i ovnen og skrælle lidt kartofler
God jul |
|
|
Og god jul til dig også !
Det eneste udstyr jeg finder påvirkeligt af afkobling er nok pladespilleren. __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
Pannerup Forum Bruger

|
Sendt: 25 December 2013 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
Pannerup skrev:
Ja, jeg skal nok spare jer for en længere forkromet udredelse af dens fortrinligheder ned i mindste detalje og hoppe direkte til konklusionen, som er - pænt ringe  |
|
|
Årsagen til din konklusion , kan muligvis henføres til stationsvalget :)
Kommer min skalaviser af og til forbi græmmes jeg simpelthen - prøv at hitte P4 aften, og se om ikke det hlælper
Pannerup skrev:
God jul |
|
|
Og god jul til dig også !
Det eneste udstyr jeg finder påvirkeligt af afkobling er nok pladespilleren. |
|
|
Det er skarp set Jan  Jeg må lige holde øje med signalstyrken, kunne være det var galt et andet sted.
Jeg er dog fortsat af den overbevisning, at lyden fra min cd-afspiller er bedre.
Hvad afkobling angår, er det sikkert en religion for sig selv. Lyden bliver dog påvirket, så det handler vel bare om, at man føler lyden bliver påvirket i en rigtig retning.
Er der et specielt materiale eller produkt, du har benyttet som afkobling og hvad virkede bedst i så fald?
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
Sendt: 25 December 2013 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når vi taler afkobling, har jeg har oplevet størst forskel på DAC, cd-afspillere samt pladespillere.
Dog er min ModWright KWI 200 mere påvirkelig for afkobling end nogen anden forstærker som jeg har ejet. Spørg mig ikke
hvorfor?  Jeg bruger selv de nævnte Isocups inkl. Supersonic Hardballs under min KWI 200. Jeg oplever mere ro samt
bedre separation og definition i lydbilledet. I modsætning til Pannerup oplever jeg ikke en begrænsning mht. dynamik. Igen er
virkningen systembetinget, som med andre tweaks samt udstyr.
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 25 December 2013 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pannerup skrev:
Det er skarp set Jan Jeg må lige holde øje med signalstyrken, kunne være det var galt et andet sted. |
|
|
Det er nok ikke signalstyrken der er synderen - men program materialet. Jeg kender ikke teknikken bag Nova, men her lyder det ikke godt - komprimeret for meget, med for dårligt grej ....
Her hvor jeg befinder mig kan jeg hive tysk og svensk FM hjem, det er en ganske anden kvalitet, favoritten er dog P4 om aftenen. Om det så er påvirket af andre ting ved jeg ikke.
Pannerup skrev:
Jeg er dog fortsat af den overbevisning, at lyden fra min cd-afspiller er bedre. |
|
|
Det er også ganske tænkeligt - Der er stor forskel på tunere , som der er på cd-afspillere. Jeg "tror" jeg har fundet den blivende æsterstøvsuger i min Revox c160'er
Pannerup skrev:
Er der et specielt materiale eller produkt, du har benyttet som afkobling og hvad virkede bedst i så fald? |
|
|
Min antikverede JVC QLY3 står på en 40kg granitflise, der hviler på 3 stykker neoprengummi - det lader til at skabe ro.
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 25 December 2013 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ud over P4, så er der også P2-Musik. Her er lydkvaliteten også til at holde ud. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
DPetersen Forum Bruger

|
Sendt: 25 December 2013 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan se du har trægulv, men prøv følgende til afkobling:
1: Kør til IKEA og køb deres sengeborde som kan købes i sort, rød, og hvid. Køb dem der er MALET, IKKE lakeret. Bordene er 55x55x45 (Bredde x Dybde x Højde) Koster 39,00 Kr. Pr. stk.
2: Smid et tæppe under sengebordene så de ikke har direkte kontakt med gulvet.
Jeg har selv betongulv med gulvtæppe på i stuen, og jeg har ingen viberationer på de fine sengeborde OVERHOVEDET. Jeg har 2 små Audio Magic hylder der står på gulvet også, og når der skrues op kan kabinettet på min OPPO afspiller begynde at larme på grund af at kabinettet vibrerer. Når jeg så samtidig lægger hånden på de fine dyre sengeborde fra IKEA eller komponenterne derpå, ja så er der stadigvæk INTET at mærke.
Det dersens billige pap/bambus og hvad de ellers er bygget op af gør virkelig underværker her i hytten. Det bedste er at de ikke tilføjer/fremhæver noget overhovedet til musikken. Det er generelt bare mere behagelig at lytte til ALT det er bliver gengive når musikken spiller efter at de sengeborde er kommet ind at stå.
Hvis dette ikke skulle virke på trægulv, så er det da et billig forsøg og så kan du jo skrive om dine erfaringer vedrørende mit foreslag og dine indtryk. Altid rart med flere indtryk og indputs. __________________ M.V.H Dpetersen
|
Til top |
|
|
donjon Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2012 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 112
|
Sendt: 25 December 2013 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
De der små kulørte sengeborde fra IKEA er lavet af bukket pap med en lille smule krydsfinér hvor benene monteres med skrue. Så et kvast et af slagsen på et børneværelse og vi var rimelig imponeret af, at man kan lave møbler af pap, bogstavelig talt. Såh, vægten de kan bære, er nok ikke ubegrænset.
|
Til top |
|
|
DPetersen Forum Bruger

|
Sendt: 25 December 2013 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig!
__________________ M.V.H Dpetersen
|
Til top |
|
|
Pannerup Forum Bruger

|
Sendt: 25 December 2013 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Når vi taler afkobling, har jeg har oplevet størst forskel på DAC, cd-afspillere samt pladespillere.
Dog er min ModWright KWI 200 mere påvirkelig for afkobling end nogen anden forstærker som jeg har ejet. Spørg mig ikke
hvorfor? Jeg bruger selv de nævnte Isocups inkl. Supersonic Hardballs under min KWI 200. Jeg oplever mere ro samt
bedre separation og definition i lydbilledet. I modsætning til Pannerup oplever jeg ikke en begrænsning mht. dynamik. Igen er
virkningen systembetinget, som med andre tweaks samt udstyr.
|
|
|
Bruger du 3 eller 4 cups?
Var egentlig lidt tilbageholdende med kun at have 3 afkoblingsfødder under, men stabiliteten har vist sig ikke at være et problem.
Angående din ModWright, hvilket underlag står den på?
Min forstærker og cd-afspiller står jo på et tv-bord i massiv eg. Jeg har en mistanke om, at står ens elektronik på underlag afkoblet fra gulv og ovenpå på træ - så giver det en mere "lige på" gengivelse af musikken.
Jeg ved flere ejere af Pass Int. 30 A og Int. 150 har oplevet lidt af det samme, ved at benytte en krydsfinérplade under forstærkeren.
|
Til top |
|
|