| Forfatter |
|
Gaffatape Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 August 2015 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 146
|
| Sendt: 10 September 2015 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det noget du selv har erfaring med for jeg synes netop ikke det siger sig selv.
Batteriernes strøm vil enten trække svingspolen op eller ned men jeg kan ikke se hvorfor det skulle være sikkert at den er centreret til siderne og
hældningen på svingspolen
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 10 September 2015 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når jeg har sat et batteri på en basenhed, vendt den vej, som skyder membranen frem eller op ad, så kan man slet ikke bevæge membranen ret meget, da den holdes fast. Og da magnetfeltet jo er ens hele vejen rundt i gabet, kan spolen jo ikke gå sideværts. Ideen er, at have den lille spænding på, mens man limer kanterne. Så svæver spolen jo frit.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 September 2015 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
1,5 volt er nok til at få en svingspole til at gå helt i bund på mange enheder. Har aldrig oplevet at en svingspole svæver frit fordi der er kommet en DC spænding på Har du prøvet metoden på en enhed uden kantophæng og evt uden centerstyr ?
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2015 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, jeg har ikke selv monteret skumkanter på enheder. Men når jeg har foreslået dette, når en person ikke har andre tilgængelige muligheder, så er det aldrig blevet manet i jorden. Heller ikke når det foreslå af mig eller andre på andre forums. Så det skulle fungere. Elleres var det fejet af bordet mange steder.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 September 2015 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er her nogle der har prøvet idéen med batteriet for jeg er meget interesseret i at vide om metoden virker ?
Allanowich jeg kan ingen steder finde omkring centrering af svingspole med et batteri så så omtalt er det nok ikke.
|
| Til top |
|
| |
Jørgen Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 10 September 2015 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld mig, men man centrerer altså ikke en svingspole med et batteri .. Det gøres ved at fjerne støvkappen og benytte et eller flere stykker tynd plast som kiles ned mellem svingspole og svingspole gabet, så enheden er fikseret der mens man arbejder med reparationen. Det er fuldstændig svarende til den fremgangsmetode som skal benyttes ved montering af et Jbl recone kit. Det kan også ses i nedenstående video:
https://www.youtube.com/watch?v=dU8s9BAKOhs
Gaffatape skrev:
Er her nogle der har prøvet idéen med batteriet for jeg er meget interesseret i at vide om metoden virker ?
Allanowich jeg kan ingen steder finde omkring centrering af svingspole med et batteri så så omtalt er det nok ikke. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2015 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gaffatape skrev:
Allanowich jeg kan ingen steder finde omkring centrering af svingspole med et batteri så så omtalt er det nok ikke. |
|
|
Nej, det er det ikke. Det har ikke været slået stort op som sådan. Det er sådan, at der i visse tråde, der omhandler udskiftning af skumophæng, nævnes af nogle brugere, at man kan bruge et batteri. Jeg havde selv gået længe og tænkt om man ikke kunne gøre dette, da jeg i et par tråde i 2-3 forums, ser dette nævnt uden at det fejes af bordet, men bliver taget vel i mod. Nogle bruger fiffet og meldte tilbage, at det gik fint og nu spiller det igen. Derfor tog jeg det så til mig, og forslog det, sammen med andre af de foreslåede muligheder. Det er ikke danske forums det drejer sig om. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 September 2015 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jørgen skrev:
Undskyld mig, men man centrerer altså ikke en svingspole med et batteri .. Det gøres ved at fjerne støvkappen og benytte et eller
flere stykker tynd plast som kiles ned mellem svingspole og svingspole gabet, så enheden er fikseret der mens man arbejder med reparationen. Det
er fuldstændig svarende til den fremgangsmetode som skal benyttes ved montering af et Jbl recone kit. Det kan også ses i nedenstående video:
https://www.youtube.com/watch?v=dU8s9BAKOhs
|
|
|
Jo det er jeg klar over men det er jo unægteligt noget nemmere hvis man bare kan sætte et 1,5 volt batteri på terminalerne og den så er centreret.
Så skal man heller ikke have støvhætten af og have fat i en ny støvhætte hvis den man piller af ikke kan genbruges.
Det er da ganske smart at bruge sådan et batteri hvis det altså virker
|
| Til top |
|
| |