Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 20:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: PC Til DAC Kabel?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hawaiian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 25 November 2010 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Godaften allesammen.

Nu bliver der lige brug for folk med erfaringer (:

Jeg investere her om et par dage i en DAC fra Atoll. min forhandler (tape connection) påstår jeg får bedst mulig resultat med USB kabel fra audioquest.

Mit Kabel skal være 3 meter. det bliver tilkoblet bag på computeren, så det kommer til at gå forbi en masse andre kabler, som evt kan give lidt støj. Jeg havde ellers overvejet optisk da, mit lydkort havde optisk udgang.
min sidste mulighed er at købe en USB/Coax konverter. men er det en god idé når kabel skal være 3m?

Da jeg ingen erfaringer har, ville det være rart med noget udefra hjælp :)

Hvilken løsning burde jeg vælge? og kan i henvise til et bestemt kabel, så skriv endelig.
Til top Vis Hawaiian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hawaiian

Juspur
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 November 2010 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Hej Heitmann

Jeg har dyrket pc/usb kabling igennem et par år efterhånden. Jeg har prøvet lidt forskellige usb-kabler. Jeg har ikke fundet nogen entydig sammenhæng mellem pris og kvalitet - derimod har jeg fundet ud af, at jeg foretrækker usb-kabler med ferritringe på i begge ender.

Jeg har desuden hørt en langhåret forklaring på at usb-kabler omkring 2-3 meter skulle være optimalt - noget med resonanser i begge ender, som reduceres ved ovennævnte kabellængder

Generelt er min holdning at der er forskel på kabler, men at jeg ikke finder de samme forskelle ved usb-kabler, som ved eksempelvis signal eller højttalerkabler
Til top Vis Juspur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Juspur

Cabal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 November 2010 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Det er da dejligt nemt at forsøge med et helt alm. USB først. Du kan passende spørge TC om du må låne det dyre USB kabel, så du kan teste op mod hinanden.

Jeg har umiddelbart lidt svært ved at tro at et 3 meter kabel skulle have bøvl med jitter.

Om det er digitalt gennem USB eller coax, burde være ét fedt. Men jo færre led i kæden, jo bedre må det være.

Hilsen Søren
Til top Vis Cabal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cabal

Hawaiian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2010 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Juspur skrev:
Hej Heitmann

Jeg har dyrket pc/usb kabling igennem et par år efterhånden. Jeg har prøvet lidt forskellige usb-kabler. Jeg har ikke fundet nogen entydig sammenhæng mellem pris og kvalitet - derimod har jeg fundet ud af, at jeg foretrækker usb-kabler med ferritringe på i begge ender.

Jeg har desuden hørt en langhåret forklaring på at usb-kabler omkring 2-3 meter skulle være optimalt - noget med resonanser i begge ender, som reduceres ved ovennævnte kabellængder

Generelt er min holdning at der er forskel på kabler, men at jeg ikke finder de samme forskelle ved usb-kabler, som ved eksempelvis signal eller højttalerkabler

OKey tak for info.
Jeg har altid undret mig over hvad de ferritringe gør godt for, altså deres funktion. det måske oplagt at spørge nu ?

Hawaiian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2010 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Cabal skrev:
Det er da dejligt nemt at forsøge med et helt alm. USB først. Du kan passende spørge TC om du må låne det dyre USB kabel, så du kan teste op mod hinanden.

Jeg har umiddelbart lidt svært ved at tro at et 3 meter kabel skulle have bøvl med jitter.

Om det er digitalt gennem USB eller coax, burde være ét fedt. Men jo færre led i kæden, jo bedre må det være.

Hilsen Søren

Hey søren. idéen er god nok. men da TP ligger lidt længere end en gå tur fra kbh. så bliver det lidt besværligt.  nu jeg ikke sikker, men skulle coax ik kun være godt på korte afstande.?

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 November 2010 kl. 02:19 | IP-adresse registreret  

for at prøve det af så køb et biligt kabel fra starten, prøv at tage ned i denne her butik http://www.brinck.dk/ der har de masser af løse kabler til ingen penge til pc brug og så vidre

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes