Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Valg af surroundreceiver og gode råd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
McFrede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 16 Maj 2011 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Vilstrup skrev:
McFrede skrev:
Peter Pan skrev:

Hej viskestykke

Lidt højere pris, men den har vist hvad man kan forvente til prisen og lidt til.

Yamaha RX-V767 surround receiver.

Se store billeder her.

Se forhandler og pris 3.795 Kr. her.

Jeg mener også Yamahaen bør indgå i dine ovevejelser. Jeg har lige købt en, men af andre grunde (jeg havde brug for en receiver med pre-out der ikke kostede alverden).

Den har også en lillebror RX-V667 til omkring 3.000 så er vi vist nede omkring dit prisleje.

Den har indtil videre været et meget positivt bekendtskab!

Det er der ingen tvivl om at det også er noget som han bør se på, det eneste minus ved Yamaha er dog at de ikke er så strøm stærke før at man kommer op i de store modeller. men ellers er det også utrolig gode reciever.

Som Vilstrup og Ascari er inde på, jeg valgte netop Yamahaen fordi den har pre-out og da jeg lige har bygget mig en Truepath effektforstærker trækker Yamahaen kun center- og surround-kanaler. Medmindre du meget gerne vil af med din nuværende forstærker er det også en måde at få meget vellyd for pengene (altså bruge din nuværende effektforstærker på fronterne).

Vilstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Bang & Olufsen sælger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 Maj 2011 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

McFrede skrev:
Vilstrup skrev:
McFrede skrev:
Peter Pan skrev:

Hej viskestykke

Lidt højere pris, men den har vist hvad man kan forvente til prisen og lidt til.

Yamaha RX-V767 surround receiver.

Se store billeder her.

Se forhandler og pris 3.795 Kr. her.

Jeg mener også Yamahaen bør indgå i dine ovevejelser. Jeg har lige købt en, men af andre grunde (jeg havde brug for en receiver med pre-out der ikke kostede alverden).

Den har også en lillebror RX-V667 til omkring 3.000 så er vi vist nede omkring dit prisleje.

Den har indtil videre været et meget positivt bekendtskab!

Det er der ingen tvivl om at det også er noget som han bør se på, det eneste minus ved Yamaha er dog at de ikke er så strøm stærke før at man kommer op i de store modeller. men ellers er det også utrolig gode reciever.

Som Vilstrup og Ascari er inde på, jeg valgte netop Yamahaen fordi den har pre-out og da jeg lige har bygget mig en Truepath effektforstærker trækker Yamahaen kun center- og surround-kanaler. Medmindre du meget gerne vil af med din nuværende forstærker er det også en måde at få meget vellyd for pengene (altså bruge din nuværende effektforstærker på fronterne).

Altså stort set alle reciever i dag har pre-out, det har marantz også dog mener jeg ikke at den mindste i deres sortiment for surround reciever har.

Vilstrup
Til top Vis Vilstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vilstrup

McFrede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 16 Maj 2011 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Nu er det ikke for at køre tråden af sporet, men Vilstrup, det er ikke helt korrekt. Pre-out i dag kommer typisk først når du når et stykke op i model-rækken, I det prisleje trådstarter efterspørger fandt jeg

Harman Kardon AVR 255
Yamaha RX-V667 og RZ-V767
En brugt Marantz SR6004

Kan du finde andre receivere i prisklassen der fra ny har pre-out hører jeg gerne (jeg har kigget på modeller fra Sony, Onkyo, NAD, Denon, Pioneer, Harman Kardon og Marantz).

Vilstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Bang & Olufsen sælger

Sendt: 17 Maj 2011 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

McFrede skrev:

Nu er det ikke for at køre tråden af sporet, men Vilstrup, det er ikke helt korrekt. Pre-out i dag kommer typisk først når du når et stykke op i model-rækken, I det prisleje trådstarter efterspørger fandt jeg

Harman Kardon AVR 255
En brugt Marantz SR6004

Kan du finde andre receivere i prisklassen der fra ny har pre-out hører jeg gerne (jeg har kigget på modeller fra Sony, Onkyo, NAD, Denon, Pioneer, Harman Kardon og Marantz).

min Marantz SR 6003, har pre-out og den har Marantz SR 5005 også og en del af de ældre marantz modeller.

Vilstrup

Vilstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Bang & Olufsen sælger

Sendt: 17 Maj 2011 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

Vilstrup skrev:
McFrede skrev:

Harman Kardon AVR 255
En brugt Marantz SR6004

min Marantz SR 6003, har pre-out og den har Marantz SR 5005 også og en del af de ældre marantz modeller.

Plus en gamle Marantz SR 4500 havde også pre-out. meget gammel model

Vilstrup

viskestykke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2011
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 18 Maj 2011 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Igen tak for alle jeres svar!

Det lyder måske som "begynder-dumt", men jeg vil helst have én receiver bare uden at skulle bruge pre-out. Først og fremmest fordi jeg ikke har plads til det og fordi jeg gerne vil have noget helt nyt (kan også godt være brugt for den sags skyld)

Så hvis man skal se på det med det udgangspunkt og de receivere jeg har nævnt tildligere, hvilken vil i så anbefale og hvorfor? Og måske hvilke i ikke vil anbefale og hvorfor? :-)
Til top Vis viskestykke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af viskestykke

NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 Maj 2011 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Marantz sr5003 har også pre-out. Og sådan en svend koster så vidt jeg husker, 5500 fra ny.
Til top Vis NAD-Mand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-Mand

viskestykke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2011
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 21 Maj 2011 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Det skal lige siges at jeg hører 99% af min musik fra iPhone, så den må meget gerne kunne fungere godt sammen med den! :-)
Til top Vis viskestykke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af viskestykke

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Sendt: 07 Juni 2011 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

hvis du gerne vil have en denon kan du feks købe en brugt avr 3806 eller 3808 sidste nævnte har alle de nye formater minus 3d og den har masser af power og tilslutnings mugligheder feks er der også biamping funktionen og den har også netværk funktion og dcdi faroudja scaller audyssey xt, hdcd, nsv præsision video og kan opgraderes for 299 den også understøtteraudyssey eq. den har også indbygget dac som æder de fleste formater. den er faktisk bedre på mange områder end avr 3311 kan fås til omkring 5000kr feks ksb ellers har den også en lillebror hvis det er for dyrt
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes