| Sendt: 08 Juni 2011 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et B&o 32" avant tv, der er begyndt at brokke sig lidt efterhånden, så det skal snart skiftes ud med en fladskærm  Jeg har så overvejet at købe en reciver med pre out, så jeg kan bruge mine 4 B&o højtalere, som jeg alligevel har til at stå. Jeg har kigget på en Yamaha - RX-V767, det er til en rimelig pris og det ser ud til, at den har de ting jeg lige pt skal bruge for at få mine højtalere til at spille, pre out og trigger out. Men så begynder spørgsmålene, reciveren fra yamaha er med 7.1 lyd, hvis jeg nu kun har højtalere nok til 5.1, kan man så fortælle reciveren hvor mange højtalere man har og så regulere den selv lyden derefter? Når jeg normalt høre radio eller cd, så gør jeg så det kun er de to fronthøjtalere og mine to baghøjtalere der spiller, så er der samme lydstyrke i dem alle, det giver sådan en jævn fordeling af lyden i rummet, kan man selv bestemme hvordan man ønsker at lyden bliver afspillet gennem sådan en reciver? Evt. stereo mellem fronthøjtalere eller både front og bag højtalere. Håber i kan hjælpe mig lidt på vej, jeg har jo aldrig haft behov for at tænke på disse ting, men for pokker jeg tror det bliver godt
__________________ Med venlig hilsen
Mindstorm
|