Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 14:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Ny forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tomder
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 24 Juni 2011 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

Ja endnu en af disse tråde :-)
Jeg har læst en del af alle "ny forstærker" trådene, men er ikke rigtigt blevet klogere, så nu prøver jeg selv at oprette en.

Jeg har nu en Denon AVR1909 som jeg er ganske godt tilfreds med, dog kunne jeg måske godt tænke mig en forstærker
med lidt flere kræfter. dog har jeg et budget der hedder omkring 5000-5500,- Så det er selvfølgelig begrænset hvor meget
større forstærker jeg har få mig.
Samtidig er jeg også klar over at lyd opleves forskelligt fra person til person, så denne tråd er mere for at høre lidt
erfaringer fra folk, og selvfølgelig brugeroplevelser :-)

Jeg har kig på nogle forskellige:

NAD T748
Denon AVR1912
Yamaha RX-V671/V771
Harman Kardon AVR360

Jeg kender til NAD og Denon. Før min AVR1909 havde jeg en T744. Jeg kunne på sin vis godt tænke mig en NAD igen. Synes
godt den lidt flere kræfter der var i den, i forhold til den Denon jeg har nu. Omvendt er jeg også ret glad for alle de features
der er i min nuværende Denon.

så valget er lidt svært, men umiddelbart synes jeg en Yamaha RX-V671 virker som et godt valg til prisen.

Alternativt kan jeg købe en Harman Kardon AVR460 til 5000,- incl fragt fra Amazon.co.uk - Det lyder jo ret godt til prisen.
Men jeg kender stort set intet til kvaliteten af Harman Kardon, andet end at et vist før i tiden var et mærke af høj kvalitet.

Min signatur er ikke rigtigt tidssvarende længere, og jeg planlægger at få mig Dali Lektor højttalere hele vejen rundt. Det
bliver nok Lektor 3 eller 6 til front og Lektor 1 til baghøjttalere. Har LCR til center nu.

Hvad siger resten af forum?

på forhånd tak,

Tom

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 24 Juni 2011 kl. 01:49 | IP-adresse registreret  

behold din denon, dem du nævner giver ikke noget på lydsiden, kun muligvis nogle ekstra features.

hvis du vil have noget der for alvor rykker fra din nuværende denon, så spar 3-4000,- kr mere op og køb feks en 3812 fra denon, så har du ca .fået dobbelt så meget power til rådighed + bedre kredsløb hele vejen, 3d passtrough, superbilledbehandling, super lyd fra de nye lydformater, behøver jeg nævne flere fordele ?

kører selv med en Denon 4308, den bedste surround forstærker jeg har ejet, på alle parametre.

har bla. haft Yamaha AVR 1500, Marantz SR 7005, Harman Kardon AVR 7300, ingen af de nævnte kommer bare i nærheden af 4308,og dog HK AVR 7300 havde nok mere power, men processorne lød ikke nær så godt som Denon´s, og hvad kan man så bruge den power til ? ingenting !

tomder
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2011 kl. 02:25 | IP-adresse registreret  

Sjovt du nævner det.
Jeg tænkte faktisk det samme, om den jeg har egentlig har power nok set i forhold til dem jeg nævner. Men tror du heller ikke
H/K AV460 har noget mere power at give af?

Mrhviid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Juni 2011 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

Jeg synes ikke at du vinder særligt meget ved at købe nogle af de forstærkere du nævner. I bedste fald bliver det en marginal forbedring (flere muskler) for relativt mange penge.

Hvis du vil have noget der er væsentligt bedre, og ikke bare en marginal forbedring, så skal du nok lægge 2000,- til 3000,- eller mere end det du allerede har afsat.

Og de forstærkere du nævner, giver dig heller ikke specielt mange flere væsentlige features end dem du allerede har i din 1909. Så på den konto vil du heller ikke vinde det helt store.

Til top Vis Mrhviid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrhviid

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2011 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

tomder skrev:

Sjovt du nævner det.
Jeg tænkte faktisk det samme, om den jeg har egentlig har power nok set i forhold til dem jeg nævner. Men tror du heller ikke
H/K AV460 har noget mere power at give af?

ikke noget der batter, desuden så vil du finde ud af at HK er besværlig at sætte op og bruge i det daglige, der er en del funktioner som kræver tilvænning, specielt hvis man kommer fra Denon.

Brænder pengene i lommen eller kan du vente?

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2011 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Yamaha - RXV-2067 er måske det bedste bud, hvis du kan ligge ca. 3000 kr til i købet,

prøv og køre en søgning på den, jeg har set nogen meget gode priser, og den sparker røv, på alle områder

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2011 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

det med de billeder lykkedes ikke, beklager, den ser supersej ud, så lav lige en søgning

tomder
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2011 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Jeg tror jeg følger jeres råd og venter lidt.

Så vil jeg nok i stedet prioritere at få udskiftet højttalerne. her påtænker jeg nok at købe 3 stk Dali Lektor til front og center, og
så benytte mine nuværende Concept 2 til baghøjttalere. Ikon Subben kører stadig som den skal :-)

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Sendt: 24 Juni 2011 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

din denon avr 1909 har den ikke preout for hvis den har kunne du købe dig en effekt det ville du få mere ud af
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox

tomder
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2011 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Nej det har den desværre ikke.
Nogle gange er det bare dumt at være nærig hehe :-)

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Juni 2011 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

sådan er det man kan ikke vinde hver gang men hvis du gerne vil have noget større og det stadigvæk skal være brugt så kunne du evt finde en brugt 3310 eller 3808 sidste nævnte er også en super reciever den overgår 3310 på mange områder og kan næsten det samme som 3310 men den har ikke 3d men det betyder ikke noget da der nok ikke er det store at hente lydmæssigt de ligger på ca 5000-6000 brugt

Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 24 Juni 2011 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har altid haft en godt øre til H/Ks surround receivere, og synes virkelig den gamle AVR serie med den sorte glas-front spiller formidabelt som f.eks. den AVR 7000 der bliver refereret til. Har for sjov lige testet en gammel AVR 2000 og wow den gør det virkelig godt, er faktisk lidt imponeret over hvad meget kraft der er i den. Har faktisk også engang lyttet til en AVR 255 den nye version, den var heller ikke værst.

Men nu når du har tænkt dig at anskaffe nye højttalere, hvad så med at evt. købe nogle med en høj følsomhed, som ikke kræver så mange watt, det kunne jo givet vis evt. gøre at det opvejer den manglende kraft i din nuværende receiver? Det kunne evt. være nogle Klipsch med horn konstruktion, der skulle gøre det rigtig godt i surround.

tomder
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2011 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Hmm, jeg er ikke meget for at give mere end 2-3000 pr stk. for frontenheder. Har også andre interesser der koster penge :-)

Kender ikke så meget til klipsch andet end fra deres PC højttalere som skulle være ganske gode :-)

tomder
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2011 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Lige en tanke.

Hvordan ser det ud med at købe sig en Forforstærker og så investere i aktive højttalere ??

Og hvad vil i så forslå ?
Eller bliver det for dyrt?

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Juni 2011 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

det kommer helt an på hva du har i tankerne. men personligt ville jeg ikke gå efter nogle aktive højtaler du kan jo også bare beholde dit setup spare lidt og til en større model og så opgradere dine højtaler hen af vejen syntes det vil være ærgeligt hvis du går på komprimi der for så blir du højest sandsyneligt ikke tilfreds og ender måske med at du ikke rigtig gider at bruge det. følg din drøm om nogle lektor højtalere men det er måske bare mig der er lidt mærkelig

tomder
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2011 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Jeg tror også det bliver som jeg har besluttet mig :-)

3 stk Lektor LCR til front og center. Og mine 2 stk Concept 2 til baghøjttalere.

Muligheden forligger så for at jeg måske allligevel på et tidspunkt køber en af de tidligere nævnte forstærkere, Hvis jeg finder en
med pre-out på alle kanaler. Så er der nemlig mulighed for evt Emotiva 5 kanals effektforstærker :-)

Nå, forstærker-delen er stadig bare spekulationer, men jeg har bestemt mig for de Lektorhøjttalere :-)

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 Juni 2011 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

okay det lyder godt man skal heller ikke nøjes med noget andet en det man ønsker selvom det kan tage noget tid at få realiseret. ja det er sku meget lækre de der emotiva har også kigget lidt på en xpa-5 men du skal nok få dit setup sådanne som du gerne vil have det det kan bare godt tage lidt tid men så blir det jo også godt. har dog aldrig hørt lektor serien

tomder
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2011 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Min søster har lektor 3. Og jeg synes faktisk bedre om lyden i dem, end i Ikon 2 højttalerne.

Mit indtryk af den bånddiskant er at den nemt bliver lidt skinger, hvor jeg synes at lektor 3 højttaleren har en lidt mere varm
lyd.

Men jeg har endnu ikke hørt Lektor LCR i et stereo- setup.

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 Juni 2011 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

det er nok ikon mk 1 du tænker på det kommer også an på hva det er man sammen sidder der sidder jeg har gode erfaringer med bånddiskanter men nu er det også noget lidt end ikon jeg har:-)

tomder
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2011 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Jeps, det er korrekt. Dali Ikon 2 mk1.
Jeg har ikke hørt de nye endnu :-)

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne