Bruger siden: 04 September 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 109
Sendt: 12 December 2013 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
Hej alle
Jeg ønsker at forbinde min pc's usb-udgang til min cd-afspillers digitale coax indgang for at udnytte sidstnævntes converter. Synes ikke jeg ved første
eller andet øjekast der nogen adaptere jeg kan bruge. Ej heller nogen konvertere. Nogen der ved hvordan jeg gør det? Jeg har aldrig prøvet cd til mit
anlæg før, men var for nylig i et hjem hvor jeg hørte det - og blev forbløffet.
Bruger siden: 24 December 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 411
Sendt: 12 December 2013 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
Du har kort sagt brug for en usb to spdif converter. Hvis du kan "nøjes" med 24bit/96kHz ville jeg helt klart anbefale denne: Halide The Bridge http://hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=261150 Af andre kendte converters kan nævnes M2tech hiFace2 og musical fidelity vlink-192. Det kan godt være at 1300kr er lidt dyrt, men modsat fx. hiface og vlink, skal man ikke investere i et godt usb eller coax kabel.
Bruger siden: 04 September 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 109
Sendt: 13 December 2013 kl. 02:54 | IP-adresse registreret
Ok...overvejer også en separat dac.
Men min cd er Macintosh mcd-500 og skulle efter sigende have en ok dac. Så det vil jeg prøve før jeg smider en halv bondegård efter en hel dac,
måske uden grund
Bruger siden: 01 December 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 119
Sendt: 13 December 2013 kl. 05:10 | IP-adresse registreret
Når du har en cd i den klasse bør du også skaffe dig en usb til spdif konverter i top klasse for at få optimal lyd. Kan anbefale dig at se på følgende:
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum