Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 04:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hvilken forbindelse? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bannow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2015
Lokalitet: Fyn Nord
Status: Offline
Sendt: 04 August 2015 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Hej alle!
- Jeg er ved at købe en højtaler på http://www.hoejttalerbutikken.dk og jeg har fundet en perfekt højtaler, men jeg er ikke en haj til
højtalere...
Jeg sidder og kigger på denne http://www.hoejttalerbutikken.dk/produkter/14-disco-rock-hoe jttaler/390275-disco-hoejttaler-saet-
212-1000-watt-med-forstaerker-/ og vil rigtig gerne vide om der er stik med fra højtaleren over i forstærkeren, eller om jeg skal
købe dem ved siden af - og hvis jeg skal, hvilke?
- Tænkte samtidigt på om der var en, som vidste hvilket stik jeg skal købe til at finde min MacBook Pro og forstærkeren?

- På forhånd tusind tak for hjælpen
Til top Vis bannow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bannow

søren N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 August 2015 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Hej Bannow og velkommen til. jeg kan ikke se udfra dit link og et grundigt kig på den hjemmeside, du vil købe højtalerne fra, om der følger evt. højtaler kabler med i den pakke..
jeg kan heller ikke se om det er speakon stik, xlr stik (som det ofte er ved PA anlæg) eller normale (ved ikke hvad det hedder) højtaler tilslutning på de højtalere du linker til.
vil tro at det er normale RCA stik du kan tilslutte din macbook med.
altså minijack ud af høretelefon stikket i macbooken, som i den anden ende har to phono (RCA) stik, et hvidt og et rødt, som du sætter i forstærkeren..
evt. skriv en mail til hjemmesiden og spørg efter om der følger højtaler kabler med? eller hvilken til slutning de har i højtalerne og forstærkeren.

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N

asa11
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 04 August 2015 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Hej Bannow,
jeg er sikker på at Søren N har ret ang. tilslutning fra macbook til forstærkeren. Du kan finde lidt info om forstærkeren og se 2
billeder af den på hjemmesiden under Effektforstærker - 2x1000w - varenummer 178799. Minijackstik til 2xrca (rød/hvid) kan
du let finde (i butik eller på nettet).
Kabler mellem forstærker og højttalere er en anden sag - som Søren N rigtigt skriver, det fremgår ikke af hjemmesiden. Der
er beskrivelse af højttalerne, men ikke stik-type og kun billedet af højttalerne set forfra (varenummer 178514). Manglende
info fra butikken - øv! Måske kan de overtales til at finde et sæt kabler i passende længde?

Held og lykke med at finde svarene og varerne, så du kan få lyd ud af din perfekte højttaler ;-)

asa11
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 04 August 2015 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Lige en tilføjelse:
Sælger kan svare på dine spørgsmål - så du kan være tryg ved at følge hans anvisninger.
Det vil næsten være (for) dumt at lade være med at spørge, når nu der ikke er angivet noget på hjemmesiden, ik'?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes