Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 00:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Løsning til 16 m2 værelse! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kjaerr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2015
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 16 August 2015 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

Tak for et godt forum - det her bliver mit første indlæg

Jeg skal til at flytte til Århus for at studere. I den forbindelse har jeg fået et værelse på 16 m2 og star nu og skal ud og købe nye højtalere.

Jeg er umiddelbart meget tiltrukket af Bluetooth højtalere med indbygget forstærker. Problemet er, at løsningen skal være rimelig kompakt - men skal også helst kunne bruge min vinylafspiller og afspille vinyl. Så det er altså både streaming og vinyl.

Udover en løsning med bluetooth er har jeg pga pladsmangel overvejet en løsning med en lille forstærker med bluetooth i og så passive højtallere til. Men hele idéen om så få ledninger som muligt tiltrækker mig virkeligt.

De skal være allround og det mit budget er relativt begrænset. Vil ikke have noget imod at købe brugt.

Mit spørgsmål er derfor - har i nogle erfaringer eller forslag til hvad jeg skal kigge efter?

På forhånd tusind tak

/Lars
Til top Vis kjaerr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kjaerr

!-!Shake!-!
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 August 2015 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

Hej Lars,

Jeg har gode erfaringer med disse: http://system-audio.com/da/produkt/sa-saxo-1-active-2/

Det er så også de eneste seriøse aktive højtalere jeg har erfaring med. Men vil foreslå dig at give dem et lyt :) Prisen er også rimelig SU venlig.
Til top Vis !-!Shake!-!'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af !-!Shake!-!

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 17 August 2015 kl. 07:58 | IP-adresse registreret  

Hvis du både vil bruge Bluetooth og analog afspilning med pladespiller, skal du have fat i en en aktiv Bluetooth højtaler med en analog indgang og
have købt en riaa/phonoforstærker til din pladespiller.
Q Acoustics BT 3 er et godt bud efter min mening da de lyder samtidigt godt og ikke fylder ret meget og iøvrigt testet som best buy af Lyd og Billede
http://hifistore.dk/bluetooth-hoejttaler-bluetooth-
soundbar-104/bluetooth-hoejttaler-p487

Så skal du bare have fundet en Riaa som passer til den pickup du bruger på din pladespiller og sætte den til linie indgangen på den aktive højtaler,
så kan du køre både bluetooth og pladespiller

kjaerr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2015
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 August 2015 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

Tusind tak for svarene. Jeg har overvejet flere alternativer og har hørt meget godt om BT3 Bluetooth. Ved ikke om det er udover mit budget eller ej. Kan være jeg skal se mere på brugte vare.

Hvad siger i til en løsning med Denon COEL https://www.hifiklubben.dk/stereo/netvarksafspillere/denon-c eol-piccolo-n4-tradlost-musikanlag/ og så et par passive højtalere? Har en grammafonforstærker allerede. En lille en.

Vh
Lars
Til top Vis kjaerr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kjaerr

-claus-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 August 2015 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Hvis du alligevel skal en tur i Hifiklubben, så prøv og lyt til Argon Octave a5. Jeg har lige købt et sæt. og er glad for det. Specielt den nyeste generation med fjernbetjening. 
Til top Vis -claus-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -claus-

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes