| Sendt: 19 Februar 2005 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej HiFi4All
Jeg har et stort problem med mit TV og DVD optager. TV signalet som kommer ind i DVD optagerne forringes markant når det sendes vidre til TV'et (skrå streger).
TV er fra efteråret, DVDer fra i sommers.
Det er specielt TV2 kanal 7 (189,25), TV Danmark kanal 5 (175,25) og 3+ kanal 43 (647,25)
Udstyr
TV : Panasonic TX-32PX10F DVD : Pioneer DVR-510H Antenne kabler: Standard kvalitet Der er en antenneforstærker på loftet med 2 splittere enheder til ialt 6 stik i huset. Antenne forstærker: Udgangseffekt ved 60 kanaler 86DB Derefter en TS2 med 3,5db udgangs effekt Derefter en TS4 med 7,5db udgangs effekt Jeg ved ikke om det har nogen betydning med antenne forstærkeren eller ej.
Hvis jeg flytter antenne stikket direkte ind i TV'et er der ingen problemer, samt hvis vi ser TV via DVD'en.
Har det nogen betydning at der sikker en TS2 med 3,5db før TS4 med 7,5db. Som det nok kan forståes er dette ikke min stærke side. Jeg har haft en eletriker til at stikke hoved op på loftet og se på forstærker delen. Den fejlede ikke noget ifølge ham.
Forslag til hvad jeg kan gøre vil blive modtaget med glæde. __________________ Med venlig hilsen
Henrik B. Wieder
|