| Forfatter |
|
Steffeng Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
først lidt galde... Hvor er det ulækkert at jeg ikke kan se landskampen uden at skulle betale 500 kr for at få mine TV kanaler digitalt og leje en boks til at gøre det analogt og elendigt igen til mit mindst 5 år gamle 28" JVC tv...
hvor er det egentlig ulækkert at man ikke bare kan se den kamp, jeg skal være ærlig at indrømme at jeg overvejer mord, men er ikke helt sikker på hvem... (Brian Mikkelsen er åbenlys, men han kan jo ikke få ændret noget nu... at han bestemt fortjener at blive hængt for den brøler kan der dog vist ingen tvivl være om, det er utilgiveligt, ganske simpelt)
nå, nyt tv...
Jeg har vel 10.000 hvis jeg virkelig vil det, men mindre ville dælme være rart... Jeg gik instinktivt mod Panasonic, men ved ikke om det var det rigtige at gøre. Er et P42x10 godt nok? (godt nok er relativt, bevares, jeg har ingen Bluray og min DVD afspiller har ikke HDMI, men alt det kommer jo på et tidspunkt) Hoppet fra de 6.000 for en x10 til G10s 9.000 er alligevel stort, så hvis ikke G10 er åbenlyst overlegen har jeg mere brug for pengene end det bedre tv...
Nogen der har set nogle forskellige og ved hvad der har bedst billede...? (lav meget gerne lige en lille fodnote om lyd, har selvfølgelig surround med gode højtalere osv, men rart at have muligheden for bare at bruge TVspeakere til alm tv og lignende)
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Landskampen? Imellem Brian Mikkelsen og hvem?
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Steffeng skrev:
...jeg skal være ærlig at indrømme at jeg overvejer mord, men er ikke helt sikker på hvem... (Brian Mikkelsen er åbenlys, men han kan jo ikke få ændret noget nu... at han bestemt fortjener at blive hængt for den brøler
|
|
|
Nu kigger PET sikkert med hehe... og husk nu: det er bare en fodboldkamp. Det er jo ikke som om at det gælder om hvem der har ret mht. dyre kabler til hifi
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spiller Brian fodbold?
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu er det jo ikke rigtigt noget Brian Mikkelsen kan gøre noget ved? Udebanekampe sælges til højestbydende af fodboldforbundet i det pågældende land
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må bare grine af fodbold-fans når sådan noget sker. Lidt ligesom jeg også griner af mig selv når jeg betaler til YouSee, DR og forsikringer. Kan du ikke finde et par venner at spille med istedet? Så kan i jo samtidig med i får noget motion give fingeren til de store selskaber. Hvis ingen er interesseret i at betale så meget for at se det ændrer det sig nok. Desværre ser vi jo gang på gang at fodbold-fans har svært ved at bruge den indvendige side af kraniet. Undskyld opstødet  Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
Steffeng Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvordan er det fodboldfans skyld at Brian Mikkelsen har ændret loven således at disse fodboldkampe ikke længere skal kunne ses af 90% af befolkningen? -men nej, han kan jo ikke gøre noget som helst ved det nu, det er jo længe siden lovændringen blev lavet, men det ændrer jo ikke på at det er utilgiveligt...
Jeg vil sgu se den kamp, der er ikke så meget at rafle om... Der er overordnet to ting i verden folk stadig er villige til at dø for, det er national ære og religion, der er ingen national ære større end den vundet på fodboldbanen i dagens verden... - ikke at jeg vil dø for den, jeg siger bare... "bare en fodboldkamp" er noget forbandet vås...
men tilbage til fjernsynet, for hvis det kræver et nyt fjernsyn at jeg ikke bliver rippet totalt af yousee, så er det et nyt fjernsyn jeg skal have.. Det gamle er jo alligevel modent til et skift...
(når vi kommer tættere på vil jeg dog begynde at lede helt vildt efter et livestream et sted, for det kan sagtens ske det findes)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Steffeng skrev:
hvordan er det fodboldfans skyld at Brian Mikkelsen har ændret loven således at disse fodboldkampe ikke længere skal kunne ses af 90% af befolkningen? -men nej, han kan jo ikke gøre noget som helst ved det nu, det er jo længe siden lovændringen blev lavet, men det ændrer jo ikke på at det er utilgiveligt...
Jeg vil sgu se den kamp, der er ikke så meget at rafle om... Der er overordnet to ting i verden folk stadig er villige til at dø for, det er national ære og religion, der er ingen national ære større end den vundet på fodboldbanen i dagens verden... - ikke at jeg vil dø for den, jeg siger bare... "bare en fodboldkamp" er noget forbandet vås...
men tilbage til fjernsynet, for hvis det kræver et nyt fjernsyn at jeg ikke bliver rippet totalt af yousee, så er det et nyt fjernsyn jeg skal have.. Det gamle er jo alligevel modent til et skift...
(når vi kommer tættere på vil jeg dog begynde at lede helt vildt efter et livestream et sted, for det kan sagtens ske det findes)
|
|
|
Mon ikke det er den vej verden drejer. Det er kommercielle kræfter der styrer det og det nytter ikke at påstå fodbold-fans ikke til enhver tid har bakket op om de kommercielle interesser i sporten. Desuden er Brian jo valgt af et flertal i befolkningen. Og det er altså ikke Brian alene der har ændret loven(ikke at jeg har fulgt med i denne sag) men der imod et flertal i folketinget. Love kan ikke bare sådan ændres af en enkelt person, ikke i et demokrati. Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
TV2 eller DR må jo bare tage sig sammen og gribe til lommen og betale det sådan en fodboldkamp koster. Det er jo fri konkurrence. Det er ærgeligt, men sådan er det !
Jeg tror mange pubber vil sende den. Så er det bare med at komme ud af døren. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er demokrati at jeg skal betale licens for at kunne se sport, som overhovedet ikke interessere mig. Passiv sport er godt nok kedelig.
|
| Til top |
|
| |
Casper_LC Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 277
|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
l´Blundt skrev:
Jeg må bare grine af fodbold-fans når sådan noget sker. Lidt ligesom jeg også griner af mig selv når jeg betaler til YouSee, DR og forsikringer.
Kan du ikke finde et par venner at spille med istedet? Så kan i jo samtidig med i får noget motion give fingeren til de store selskaber. Hvis ingen er interesseret i at betale så meget for at se det ændrer det sig nok. Desværre ser vi jo gang på gang at fodbold-fans har svært ved at bruge den indvendige side af kraniet.
Undskyld opstødet
Mvh. l´Blundt
|
|
|
Det var da noget mærkeligt noget at sige, syntes jeg. altså, for mit vedkommende betyder en sådan fodboldkamå mod sverige alt, og lad da os der går op i fodbold, gå op i fodbold. Jeg giver heller ikke dem der betaler 5 - 10 k for kabler en sviner, og siger at de er har svært ved at bruge den indvendige side af kraniet. (gider ikke en kabel diskution, ved ikke om nogle kabler er bedre end andre, har ikke fået prøvet mig frem)
Det har jo bare noget at gøre med hvad man har af interesser, om det så er hifi, film, tage billeder af fugle, så er det folks eget valg. Som fugle elsker bliver man da også træt af det, når stårken's unger lige pludselig dør. Eller hvis nu din ene høttaler begyndte at skrætte, det ville du da også være træt af. hvilken (hvilket også ville være noget l**t ) ha da lidt forståelse.
Dette skal ikke betegnes som en sviner, men bare en undren over, en sviner til folk der elsker fodbold.
Men undskyldningen er godtaget
Nu er jeg så en af de heldige der KAN se kampen, men ellers havde jeg fandme også været sur, og kan godt forstå folk har lidt galle de skal ud med.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kabel-tilhængere og modstandere mødes jo ikke på tog-stationer og div. andre steder for at tæve hinanden. Og jeg kræver ikke at DR skal teste hifi fordi jeg går op i det. Dog skal licens-midlerne åbenbart bruges på at støtte andres interesse for fodbold, håndbold og anden sport. Jeg syntes da også at kampen skal vises på landsdækkende tv, men ikke at DR skal betale for det, da vi vist allerede har betalt for at de spiller. Det er jo også at latterligt at jeg skal betale licens for at kunne skrive dette, for at pengene så kan bruges på fodboldkampe jeg ingen interesse finder i.
Mht. at fodbold-fans ikke bruuger indersiden af kraniet så er det en hentydning til hvad der skar når mange fans samles på et sted, og ikke mindst hvad der skete forleden oppe ved Damhus-søen feks.
Men er der nogen der er i tvivl om det, så syntes jeg kampen skal sendes på DR da vi har betalt for at de render efter bolden nede på banen.
Mvh. l´Bundt
|
| Til top |
|
| |
Casper_LC Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså jeg er da fuldstændig enig, i at de folk der går rundt og smadre ting pga. en fodboldkamp, er lidt ude i hampen, og det har jo pludselig ikke noget med fodbold at gøre. Det koster så mange penge i ressourcer, som vi som skateydere ender med at betale.
Men det er jo også mindstedelen af fodboldfans der reagere sådan. heldigvis.
Men Ja fodboldkampen skal sendes på DR, da man betaler licens, og de skal sende det tv som har folks, interesse. Og det gør de så langt fra, det er en anden snak.
Tilbage til emnet, Jeg tror også at der er en masse pup'er der viser kampen, så ind på en sportscafe.
Men altså at invistere i et fladskærm, og digitalt tv er nu heller ikke nogen dårlig ide. Jeg er glad for mit, når det virker...
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man har et nyt tv og har kabel tv - kan man så se kampen eller skal man købe en kortlæser(?) og betale en mer pris...?! __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
Casper_LC Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Steffeng skrev:
|
|
|
danmark kan på ingen måde lovgive sig ud af hvordan det står til med rettigheder til fodboldkampe i udlandet. Der er en grund til at alle hjemmekampene bliver sendt på tv2, det er fordi 90% af befolkningen skal kunne se den. Ellers ville det da være ret nærliggende for folktinget at lave en lov om at champions league, serie a, primera division og premier league skulle sendes på en gratis dansk kanal. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg ikke, om det er Brian, du skal være sut på.
Så vidt jeg har forstået sagen, forholder det sig således, at før i tiden skulle udsendelser, der tjente almenhedens interesser, tilbydes Tv stationer, som alle kunne se.
Problemet var bare, at specielt fodboldkampe var for dyre, så hverken DR eller TV2 var interesseret i at købe kampene. Derfor frafaldt man bestemmelsen om, at bl.a. fodboldkampe skulle tilbydes masserne, når det alligevel ikke skete.
/Henrik
|
| Til top |
|
| |
Totoronto Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro: Ja, man er nødt til at modtage sit kabeltv digitalt, for at kunne se kampen  . Yousee har også et "landskamp" tilbud, altså en digital boks og et programkort: REKLAME
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
l´Blundt skrev:
Kabel-tilhængere og modstandere mødes jo ikke på tog-stationer og div. andre steder for at tæve hinanden.
Mvh. l´Bundt
|
|
|
aah, kom frisk, en lille fist fight vedr. kabler kunne da være et friskt pust til hifi verdenen. Omend det med et meget stereotypt billede af en hifi nørd kunne blive til en meget mærkelig kamp at se på __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
kampko Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan man ikke se kampen på svensk tv så ?
__________________ jbl ti10k
crown studio ref 2
xindak xa3250
pc med AUDIOTRAK Prodigy HD2
|
| Til top |
|
| |