| Forfatter |
|
Sambora Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 710
|
| Sendt: 07 Oktober 2010 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Jeg har i forvejen dette højtalerkabel... Mere info her. Termineringer er som I kan se ret tynde... først og fremmest hvorfor det??? Jeg har spændt nogle billige bananer på, men det er ikke en holdbar løsning... Spørgsmål: - Hvordan kan jeg gøre det bedre når dette kabel skal i højtalerne og forstærkeren?
- Min forstærker er en Primare I30 og højtalerne er som nævnt Dynaudio Focus 140... fortjener de et bedre kabel?
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 07 Oktober 2010 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes faktisk det Teflar II er et fremragende kabel, men det er noget lyst i klangen.
Hvis det er fordi du vil have et kabel med en anden lydsignatur er der mange gode derude. Men hvis det er fordi du vil have noget med nogenlunde samme, lidt lyse, lydsignatur skal du af med en del penge imo. Så er det det mærker som Nordost du skal kigge efter.
Tror idéen med de tynde termineringer er at holde massen lav, og undga unødig materiale.
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Sambora Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2010 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Jeg synes faktisk det Teflar II er et fremragende kabel, men det er noget lyst i klangen.
Hvis det er fordi du vil have et kabel med en anden lydsignatur er der mange gode derude. Men hvis det er fordi du vil have noget med nogenlunde samme, lidt lyse, lydsignatur skal du af med en del penge imo. Så er det det mærker som Nordost du skal kigge efter.
Tror idéen med de tynde termineringer er at holde massen lav, og undga unødig materiale.
|
|
|
Så hvad gør jeg for at opnå bedst mulige kontakt med de tynde termineringer? Bruger som sagt nogle billige banan-stik i øjeblikket, men overvejer om det ikke kan gøres bedre.
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2010 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sambora skrev:
thuekay skrev:
|
|
|
Så hvad gør jeg for at opnå bedst mulige kontakt med de tynde termineringer? Bruger som sagt nogle billige banan-stik i øjeblikket, men overvejer om det ikke kan gøres bedre.
|
|
|
Banan- eller spadestik giver jo god kontakt. Jeg vile bare lade være med at terminere dem. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Sambora Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2010 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Sambora skrev:
thuekay skrev:
|
|
|
|
|
|
Banan- eller spadestik giver jo god kontakt. Jeg vile bare lade være med at terminere dem.
|
|
|
Hvordan vil du gøre det, når de er så tunde? Bare spænde dem fat i terminalerne på hhv. højtaler og forstærker?
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2010 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sambora skrev:
thuekay skrev:
Sambora skrev:
thuekay skrev:
|
|
|
|
|
|
Banan- eller spadestik giver jo god kontakt. Jeg vile bare lade være med at terminere dem.
|
|
|
Hvordan vil du gøre det, når de er så tunde? Bare spænde dem fat i terminalerne på hhv. højtaler og forstærker?
|
|
|
Ja. Sådan brugte jeg mit da jeg havde det på anlægget. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 08 Oktober 2010 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sambora skrev:
|
Termineringer er som I kan se ret tynde... først og fremmest hvorfor det???
|
|
|
Det ligner en version af de meget brugte "bananrør". En udmærket løsning som giver god kontakt.
Der er faktisk mange der mener at det er en fordel at de er så tynde udfra en teori om at "jo lavere masse jo bedre lyd".
Sambora skrev:
Jeg har spændt nogle billige bananer på, men det er ikke en holdbar løsning...
|
|
|
Hvorfor ikke, hvad er problemet ?
|
| Til top |
|
| |
Sambora Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2010 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet er kontakten mellem bananer og stik.... jeg tænker på at det areal, der møder hinanden er meget lille... Men jeg prøver at spænde dem direkte på højtalerne og forstærkeren... Det passer også super i stuen de er så tynde... og fruen!!!  Mine gamle haveslanger blev hurtigt kasseret efter hun flyttede ind.... ak ja.... det sorgløse ungkarle-liv!!!
|
| Til top |
|
| |
T.R.J Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 08 Oktober 2010 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Sambora Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2010 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker...
|
| Til top |
|
| |
Sambora Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2010 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men hvis jeg nu skulle prøve et alternativ til Teflar2... har I så ikke nogle forslag til nogle kabler der kunne matche Primare og Dynaudio?
|
| Til top |
|
| |
sirhish Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Januar 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 545
|
| Sendt: 20 Oktober 2010 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 20 Oktober 2010 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sambora skrev:
Men hvis jeg nu skulle prøve et alternativ til Teflar2... har I så ikke nogle forslag til nogle kabler der kunne matche Primare og Dynaudio?
|
|
|
Kimber 8TC eller noget Audioquest, begge er cu baseret kabler, Kimber har mest slam og fantastisk rum fornemmelse, audioquest er en my varmer, men knap så direkte i spillestilen, så er det lige hvilke parameter du lægger vægt på. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Sambora Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2010 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Sambora skrev:
|
|
|
Kimber 8TC eller noget Audioquest, begge er cu baseret kabler, Kimber har mest slam og fantastisk rum fornemmelse, audioquest er en my varmer, men knap så direkte i spillestilen, så er det lige hvilke parameter du lægger vægt på. |
|
|
Ja, havde faktisk også Kimber 8TC lidt i tankerne... det bliver nok en af dem jeg tager hjem til lytning. Audioquest... hvad hedder modellen? HAr også kigget på Atlas...
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2010 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nu også et fint kabel, meget ren og klar lyd, dog er der ikke meget hul igennem i de nedre toner. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
malkris Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 178
|
| Sendt: 20 Oktober 2010 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Laver Dynaudio ikke selv et højttalerkabel efter samme lyd-filosofi?
|
| Til top |
|
| |
Sambora Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2010 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er 8VS at betegne som lillebroderen? Nu kan jeg se at Hififreaks kan levere med stik eller ren kabel... hvad foretrækker I?
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2010 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sambora skrev:
Er 8VS at betegne som lillebroderen?
Nu kan jeg se at Hififreaks kan levere med stik eller ren kabel... hvad foretrækker I?
|
|
|
Forskellen på 8TC og 8VS er at 8TC bruger cu leder der er teflon isoleret og 8VS bruger cu ledere der er PVC isoleret, ellers er de ens opbygget, synted dog at det lyd messigt gør en stor forskæld, 8TC er mere stram i bunden og virker klare/rener i mellemtone/diskant.
Bør termineres, da det kan blive noget bøvl at få alle lederne broklet ind i terminalerne bag på forstærkeren.
Prøv at se på www.ebay.co.uk , der kan man af og til finde fornuftige handler på Kimber, men pas på Kimber produkter fra østen, der findes mange kopier. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Sambora Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2010 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Sambora skrev:
Er 8VS at betegne som lillebroderen?
Nu kan jeg se at Hififreaks kan levere med stik eller ren kabel... hvad foretrækker I?
|
|
|
Forskellen på 8TC og 8VS er at 8TC bruger cu leder der er teflon isoleret og 8VS bruger cu ledere der er PVC isoleret, ellers er de ens opbygget, synted dog at det lyd messigt gør en stor forskæld, 8TC er mere stram i bunden og virker klare/rener i mellemtone/diskant.
Bør termineres, da det kan blive noget bøvl at få alle lederne broklet ind i terminalerne bag på forstærkeren.
Prøv at se på www.ebay.co.uk , der kan man af og til finde fornuftige handler på Kimber, men pas på Kimber produkter fra østen, der findes mange kopier. |
|
|
Ja, netop.... har kigget. Hvad skal man kigge efter for at spotte den ægte vare?
|
| Til top |
|
| |
Sambora Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2010 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|