| Forfatter |
|
Sambora Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 710
|
| Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Sambora skrev:
Music4life skrev:
Sambora skrev:
dan a. skrev:
Sambora skrev:
dan a. skrev:
Sambora skrev:
De ser rigtig lækre ud alle de Nordost kabler I foreslår... Men måske har jeg skudt over mål... har nemlig regnet med en brugtpris på 1000-1200 kr og der får jeg nok ikke meget Nordost af den gode slags!?
Jeg skifter lige spor og så alligevel ikke.... leder nemlig efter et signalkabel til Primare I30 <---> Primare T23. Den skal ikke fylde noget, da pladsen er trang. Har udset mig dette... Kan Nordost levere noget der er bedre? At dømme udfra billederne ser de også ud til at være særdeles velegnet til lidt plads.
|
|
|
Det er et ganske fint kabel og vil fungere fint sammen med det forslået kimber 8TC. |
|
|
....og så håber jeg forresten senere at finde dette brugt mellem forstærker og CD-afspiller.
|
|
|
Det skulle også være rigtig godt, har selv haft Kimber PBJ xlr, Kimber Hero xlr og Kimber KS 1121 xlr, sidst nævnte er dog i en helt anden liga en de to første. |
|
|
Hvad var dine erfaringer med Hero-kablet og hvilket udstyr var det koblet til?
Hvordan er PBJ kontra Hero. HAr som sagt overvejet Kimber på et tidspunkt. Har brugt lidt mange penge på Primare setuppet, så holder lige en pause. 
Hvilket Kimber-kabel kan matche Tara Labs RCA Axiom XLR? Skal man op i et Silver Streak? ... og hvad med et tilsvarende fra Atlas? Der er jo masser af tilbud på dem?
|
|
|
Prøv du bare de Atlas kabler. At du netop nu kan få udgåede modeller til spotpriser er bare et stort plus. Har Atlas Titan Rca og skulle jeg opgradere blev det mavros, men tør ikke lytte på det og heller ikke som højttalerkabel. Atlas har fået super anmeldelser for deres kabler og har fat i det helt rigtige. Ingen voodoo og dyre reklameblokke som japper prisen helt op under taget.
|
|
|
Så du siger at Atlas RCA vil slå Tara Labs og Kimber XLR?
|
|
|
Nej, det er jo ikke sikkert. Det er jo individuelt med kabler og på hvilket setup. Der er du nød til at teste. kan kun sige at Atlas er et kabelmærke man skal tage seriøst. Men prøv det.
Skiftede selv mit Black Magic Revelation ud til fordel for Atlas Titan. Et kabel som kostede det dobbelte af Titan. Men pris er ikke et tema her. Hvad gør det for dit system ? |
|
|
Selvfølgelig... har bare altid fået tudet ørene fulde med at hvis der er mulighed for balanceret drift, så skal det også udnyttes...
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sambora skrev:
Music4life skrev:
Sambora skrev:
Music4life skrev:
Sambora skrev:
dan a. skrev:
Sambora skrev:
dan a. skrev:
Sambora skrev:
De ser rigtig lækre ud alle de Nordost kabler I foreslår... Men måske har jeg skudt over mål... har nemlig regnet med en brugtpris på 1000-1200 kr og der får jeg nok ikke meget Nordost af den gode slags!?
Jeg skifter lige spor og så alligevel ikke.... leder nemlig efter et signalkabel til Primare I30 <---> Primare T23. Den skal ikke fylde noget, da pladsen er trang. Har udset mig dette... Kan Nordost levere noget der er bedre? At dømme udfra billederne ser de også ud til at være særdeles velegnet til lidt plads.
|
|
|
Det er et ganske fint kabel og vil fungere fint sammen med det forslået kimber 8TC. |
|
|
....og så håber jeg forresten senere at finde dette brugt mellem forstærker og CD-afspiller.
|
|
|
Det skulle også være rigtig godt, har selv haft Kimber PBJ xlr, Kimber Hero xlr og Kimber KS 1121 xlr, sidst nævnte er dog i en helt anden liga en de to første. |
|
|
Hvordan er PBJ kontra Hero. HAr som sagt overvejet Kimber på et tidspunkt. Har brugt lidt mange penge på Primare setuppet, så holder lige en pause. 
Hvilket Kimber-kabel kan matche Tara Labs RCA Axiom XLR? Skal man op i et Silver Streak? ... og hvad med et tilsvarende fra Atlas? Der er jo masser af tilbud på dem?
|
|
|
Prøv du bare de Atlas kabler. At du netop nu kan få udgåede modeller til spotpriser er bare et stort plus. Har Atlas Titan Rca og skulle jeg opgradere blev det mavros, men tør ikke lytte på det og heller ikke som højttalerkabel. Atlas har fået super anmeldelser for deres kabler og har fat i det helt rigtige. Ingen voodoo og dyre reklameblokke som japper prisen helt op under taget.
|
|
|
Så du siger at Atlas RCA vil slå Tara Labs og Kimber XLR?
|
|
|
Nej, det er jo ikke sikkert. Det er jo individuelt med kabler og på hvilket setup. Der er du nød til at teste. kan kun sige at Atlas er et kabelmærke man skal tage seriøst. Men prøv det.
Skiftede selv mit Black Magic Revelation ud til fordel for Atlas Titan. Et kabel som kostede det dobbelte af Titan. Men pris er ikke et tema her. Hvad gør det for dit system ?
|
|
|
Selvfølgelig... har bare altid fået tudet ørene fulde med at hvis der er mulighed for balanceret drift, så skal det også udnyttes... 
|
|
|
Er dit system fuldt balanceret opbygget er det at foretrække. Det er Primare jo __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Sambora Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er fuld balanceret....  Mangler blot et bedre RCA til tuneren end mit Tara Labs Prism 1100... men pladsen er som sagt noget trang.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sambora skrev:
Det er fuld balanceret.... 
Mangler blot et bedre RCA til tuneren end mit Tara Labs Prism 1100... men pladsen er som sagt noget trang.
|
|
|
Spar det kabel til tuneren. Det er at smide penge ud af vinduet hvis du spørger mig. Det er ren blasfemi hvis man påstår man kan høre forskel !. Er det en Dab ? __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Sambora Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Sambora skrev:
Mangler blot et bedre RCA til tuneren end mit Tara Labs Prism 1100... men pladsen er som sagt noget trang.
|
|
|
Spar det kabel til tuneren. Det er at smide penge ud af vinduet hvis du spørger mig. Det er ren blasfemi hvis man påstår man kan høre forskel !. Er det en Dab ? |
|
|
Ja... Primare T23.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sambora skrev:
Music4life skrev:
Sambora skrev:
|
|
|
Spar det kabel til tuneren. Det er at smide penge ud af vinduet hvis du spørger mig. Det er ren blasfemi hvis man påstår man kan høre forskel !. Er det en Dab ?
|
|
|
Ja... Primare T23.
|
|
|
En digital udgang
Så er det jo et coaxialt kabel du skal have 75ohm (kun 1. stk længde)
Kan du udnytte cdens dac ? __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Sambora Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Sambora skrev:
Music4life skrev:
Sambora skrev:
|
|
|
Spar det kabel til tuneren. Det er at smide penge ud af vinduet hvis du spørger mig. Det er ren blasfemi hvis man påstår man kan høre forskel !. Er det en Dab ?
|
|
|
Ja... Primare T23.
|
|
|
En digital udgang
Kan du udnytte cdens dac ? |
|
|
Det må du meget gerne uddybe...  Her er min CD-afspiller... Hvordan udnytter jeg CD'en DAC?
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sambora skrev:
Music4life skrev:
Sambora skrev:
Music4life skrev:
Sambora skrev:
|
|
|
|
|
|
Ja... Primare T23.
|
|
|
En digital udgang
Kan du udnytte cdens dac ?
|
|
|
Det må du meget gerne uddybe... 
Her er min CD-afspiller...
Hvordan udnytter jeg CD'en DAC?
|
|
|
Link virker ikke. Men har den digital in ? __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Sambora Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har ikke dig. in så løsningen med at køre tuneren ned i CD31 dacen kan ikke lade sig gøre . Der er kun RCA udgangen på din tuner som kan bruges. Spar pengene på nye kabler!
Løsningen kunne så være at købe en ekstern dac i god kvalitet senere, hvis du også samtidig vil streame __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Sambora Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
|
Du har ikke dig. in så løsningen med at køre tuneren ned i CD31 dacen kan ikke lade sig gøre . Der er kun RCA udgangen på din tuner som kan bruges. Spar pengene på nye kabler!
Løsningen kunne så være at købe en ekstern dac i god kvalitet senere, hvis du også samtidig vil streame |
|
|
Jeg tror bare det bliver ved det... radio er alligevel noget der kører lidt i baggrunden. Men tak for forslaget...
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sambora skrev:
Music4life skrev:
|
Løsningen kunne så være at købe en ekstern dac i god kvalitet senere, hvis du også samtidig vil streame
|
|
|
Jeg tror bare det bliver ved det... radio er alligevel noget der kører lidt i baggrunden. Men tak for forslaget... 
|
|
|
Jamen så er det jo tydeligt at du skal beholde dine gamle kabler. Det var så lidt __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sambora skrev:
dan a. skrev:
Sambora skrev:
dan a. skrev:
Sambora skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Har haft både Hero xlr og PBJ xlr i mit nuværende system (VA strauss, Pass int-150, Audio Aero Classic, Linn LP12/EAR 834P), Hero er lidt anderledes en de andre Kimber kabler jeg har hørt (både i eget system og andres) det har godt nok det klassiske kimber hug i bunden men mellemtonen er markant mere fremtrædende/volumiøs en de andre kimber kabler, toppen er så ikke volsom udstrækt, man kan sige at Hero handler mere om an organisk spillestil med hug i bunden, de andre kimber kabler er handler mere om rytme, bid i hele tone området og god rumfornemmels, med adre ord er det en spille stil der lige som gør musikken lidt sjover, men også mere pågående. PBJ har de klassiske Kimber dyder, men det er et PVC isoleret kabel hvilket kan høres, mellemtonen kan godt være en anelse ulden/mat og toppen kunne også være en anelse mere fri, men alt i alt et ok kabel til de penge det koster, dog er jeg ret sikker på at de sidste penge op til Timbre (den teflon isoleret udgave af PBJ) er givet godt ud.
Som Claus er inde på, så handler kabel valg om system synergi og hvilke ting man lægger vægt på i musikken, nogle kabler giver en mere venlig/rund gengivelse hvor andre giver mere bid og stjæler mere ens opmærksomhed, altså har man svært ved at side passiv og lytte. Kimber høre til den sidst nævnte slagt, klangen er generelt neutral til let varm.
Din I30 og cd31 er i det rimelige varme hjørne og dine dynaudio er vel neutral (har ikke lige hørt din model, men bedømt ud fra den sædvanlige dynaudio lyd), pas på med kabler der har en meget varm og "bamset" lyd, tror det vil få dit system til at lyde uldent og kedelig.
synergien mellem kimber og de kabler du skriver om ved jeg ikke noget om, der er kun en vej og det er at prøve sig frem. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Sambora Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|